Spiritueel nihilisme

Ik zie hem nu ook pas. Wat schattig en leuk! Gebracht door een supermarktketen, maar zie er vooral géén kwade achterliggende boodschap in en daarom ook zeker je boodschappen blijven doen bij deze keten.
 
Dorothé, goed dat je dit artikel weer even ter sprake brengt. Ik had hem in het verleden al een keer gelezen, maar nu ik hem weer zo opnieuw inkijk, absoluut het nog een keer gaan lezen meer dan waard.
 
Niets achter zoeken, Ben? Dacht het wel! Dit soort subliminale boodschappen is nu pre ies iets waar je iets achter zou moeten zoeken!

Mike
 
Tja, de boodschap die ze willen overbrengen is dat het robotje toch menselijk (met gevoel- hart) kan zijn....
En dit kan dus nooit het geval zijn.
Van de andere kant zou (!) je ook kunnen denken, dat alleen menselijkheid (met gevoel) levenswaardig is. Dit zou een fijne boodschap zijn.

Dorothé
 
Een knipoog achter mijn bericht was dus eigenlijk nodig :-) Ik vond de boodschap namelijk behoorlijk eng subliminaal. Nog een stapje verder om kinderen niet alleen al te laten denken en wennen dat gender neutraal de normaalste gang van menselijkheid is, maar ook alvast aan het idee dat robots in onze toekomstige samenleving vooral niet als iets raars/ongewenst of gevaarlijk gezien moeten worden. (gezien het meisje dat een hartje opplakt bij de robot). Moest ook meteen aan de link met 'Artificial Intelligence' denken. Jong geleerd is oud gedaan. Hier moet wel een enigszins aangepast spreekwoord op komen.
 
Wat in dat filmpje wordt gezegd is dat de standaard New Age-boodschap dat we 'allemaal 1 zijn' collectivistische onderdrukking is. De ongelooflijke zeggingskracht en daadkracht van het individu wordt hierdoor niet onderkend, de subtiele boodschap is dat het individu zich ondergeschikt moet maken aan het collectief en dat is...communisme. Of, zoals de maker het verwoordt: spiritueel fascisme. Het gaat juist om de kracht van het individu! Individuen maken het collectief, het collectief maakt geen individuen.

Mike
 
Ook dat las ik eerder.

Wat is de reden om hem te wantrouwen?
Het is geen new age talk, hij gaat er behoorlijk tegenin. Ik zal het kritisch verder kijken in ieder geval. Ik ben tot nu toe zeer geboeid.
 
Ik vertrouw deze man ook niet en dit niet alleen omdat hij een 'full vegan' is. Ik vind hem hier werkelijk wel heel bijzonder kortzichtig in. Ook de spreuken die hij graag tentoon spreid van o.a. Leo Tolstoy kan ik niet serieus nemen.
Hij is verder een fanatieke volger van Crowsley en Blavalsky en daar gaat het met mijn gevoel ook niet goed. Volgens mij is het een hele geraffineerde boodschapper van lucifer.
 
Hij geeft in deze lezing ook duidelijk aan dat hij daar bij heeft gezeten, dat hij bekend is met de duistere kant van het occulte.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.520
Berichten
531.448
Leden
8.657
Nieuwste lid
asterix
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan