Spiritueel nihilisme

Had ik ook al gelezen.

Vreselijk.

In het artikel wat ik eronder geplaatst heb gaat het ook over Rupert Sheldrake, dit is een goddelijk inzicht wat deze man verkondigt.

Dorothé
 
Weet je wat ik best wel erg vind, als men niets over al deze zaken afweet dan vindt men de video van Ariana waarschijnlijk nog mooi omdat het best wel spiritueel en kunstzinnig overkomt. Heel perfect allemaal opgezet. Hier is heel goed over nagedacht. De massa tuint hier zeker in.

Dorothé
 
Klopt, maar die massa die ik bedoel weet hier niets vanaf.

Ik loop steeds weer tegen zulke mensen op. Dom als brood.
Weet je, ik merk dat ik soms ook niet meer de zin heb om met mensen in discussie te gaan. Als ze beginnen over het klimaat, dan zeg ik alleen maar: Oh, ik weet niet of dit allemaal waar is.
Verder ga ik er niet meer op in. Best wel laf.

Maar op mijn werk blijf ik mijn collega's verwonderen over mijn eetstijl. Soms ga ik ook wel eens de mist in, maar in vergelijk met de anderen eet ik 'vreemd'.

Dorothé

 
Wat QAnon met deze ene zin zegt is niet bedoeld om de massa te bereiken. Het verwoordt een eeuwenoud spiritueel principe:

De powers-that-be begaan vreselijke misdaden, maar zij geloven dat ze hun negatieve karma kunnen afwentelen op de massa door hen 'medeplichtig' te maken middels massale onwetendheid, een onwetendheid die alleen maar doorbroken kan worden als ieder van ons wel een bewuste keus maakt om wetend te zijn i.p.v. onwetend.

Mike
 
De bijzonderheid aan alle info hier op het forum is dat het doordrenkt is met spiritueel weten, spirituele wijsheid.

Bedankt!

Dorothé
 
Mike, ik denk dat je op het moment misschien niet zo zeer geïnteresseerd bent om hier dieper op in te gaan, omdat er waarschijnlijk belangrijkere dingen zijn, o.a. Qanon. ik begrijp dit ook. Je weet waarschijnlijk nog dat we hele discussies in dit topic gehad hebben o.a ook over het ontstaan van de mansheid, GOD, Duivel etc. Nu me de door jou aan gegeven video

kom ik toch weer even op dit punt aan en ben een beetje door de war.

Je schrijft op september 5, 2016 om 9:41 am



Toen er leven kwam waren er eerst suikerverbranders en daarna kwamen er ook ververbranders bij. Hoe kan deze verandering hebben plaatsgevonden en waarom is dit gebeurt?

Dat heeft te maken met de evolutie van het leven. De suikerverbrandende eencelligen konden als eerste primitieve levensvorm uitsluitend op deze manier overleven omdat de atmosfeer een verstikkende gasbel was, waarin zonlicht en CO2 een hoofdrol speelden, een anaerobe leefomgeving. Naarmate hun aantal groeide en er alsmaar meer zuurstof, het restproduct van hun op CO2 gebaseerde energiemetabolisme, in de atmosfeer kwam werd het tijd voor de volgende fase in de evolutie: aerobe, warmbloedige dieren (zoogdieren) en uiteindelijk mensen. Zoals je ziet staat het leven nooit stil en is het constant in ontwikkeling. En dit beantwoordt meteen jouw volgende punt:


Wat ook wel interessant is, is de vraag waarom wij zoveel verschillende soorten hebben, soorten planten, mineralen, dieren…?

En het punt dat je daarna maakt:


Ook geweldig is het feit dat alles in elkaar grijpt. Het is een cirkel van leven en het meeste leeft door het eten van een ander organisme.

Rest alleen nog je laatste vraag:


Als wij ons echter laten cremeren, wordt de as dan ook weer opgegeten of is dit gelijk aan de aardse stof?

ALLES wordt uiteindelijk opgeruimd. Voor stof bestaan er stofmijten.

Hier maak ik toch een soort evolutie uit op.
Ik snap het nu toch niet helemaal meer.

Wil je hier nog iets over kwijt of is het niet zo belangrijk op het moment? Ik vind het toch wel interessant.

Dorothé
 
Ik ga idd uit van een 4-stappen evolutie:

1. eencellige organismes
2. planten en bomen
3. dieren
4. mensen

Elke stap heeft informatie in zich van de voorgaande stappen. Het punt dat James Perloff maakt in dat interview is terecht: er vindt geen evolutie plaats van de ene soort naar de andere. Daarom bestaat er ook geen aapmens, maar ook geen tussenvormen die aantonen dat alle leven in de zee zou zijn ontstaan en toen aan land kwam. Perloff stelt verder terecht dat alle soorten telkens VOLLEDIG ONTWIKKELD zijn.

Evolutie gebeurt dus in sprongen, op basis van kritische massa die ontstaat door morfologische velden. De evolutie waar ik het over heb is dus geen langzame, geleidelijke evolutie maar een reactie van de natuur op gewijzigde omstandigheden, waardoor er een PLOTSELINGE NOODZAAK is voor compleet nieuwe soorten. De natuur maakt hierbij wel gebruik van bestaande informatie en weet hier oneindig mee te varieren. In elke mens zitten dus elementen van de vorige 3 stadia, maar daarmee is nog niet gezegd dat mensen ontwikkelde apen, planten of amoebes zijn.

Op 7 december 2012 schreef ik al:



Nu komen we op een punt waar de op darwinisme gebaseerde academische wetenschap tekortschiet. ALLE leven wordt nl. met dezelfde code geschreven, dus in essentie is alles wel degelijk gelijk, maar wordt er met oneindige variaties gewerkt, net als jij andere zinnen maakt met de 26 letters van het alfabet dan ik. Oneindige variatie zie je terug in taal, dus de basiscode van het leven moet je zien als een levende taal.

Einstein zei ooit: God dobbelt niet. Waarmee hij zinspeelde op een bewuste, scheppende intelligentie (Intelligent Design), die niets aan het toeval overlaat, het tegenovergestelde van het darwinistische beeld dat de natuur maar wat aanrommelt. God dobbelt inderdaad niet, God speelt scrabble! DNA bestaat uit 4 letters: A, C, G en T. Dat zijn er veel minder dan de letters in ons alfabet, maar door simpelweg voortdurend te spelen met de volgorde van deze letters kunnen er compleet andere soorten ontstaan!

Wat ze allemaal met elkaar gemeen hebben is dat ze uit dezelfde creatieve bron zijn ontstaan. Dit is de reden waarom we onszelf altijd hebben kunnen voeden en genezen met wat de natuur ons bood, zowel van plantaardige als van dierlijke bron: het voedsel en de kruiden kwamen met onze genen overeen! Uiterlijk mogen er dan veel verschillen lijken te zijn, qua genetische informatie zijn er meer overeenkomsten dan verschillen. Vandaar dat ons DNA overeenkomsten vertoont met o.a. komkommers, schimmels, muizen, zeewater, chlorofyl, rauwe melk en kokosmelk.



Mike
 
Bedankt!
Dit stukje info ontbrak in de schakel. Ik vind dit nog steeds waanzinnig interessant en er zullen toch wel steeds weer vragen over ontstaan.

Dorothé
 
Henkie schreef:

Bestaat reïncarnatie, ontdek wat anderen ontdekten (Video)



Leuk filmpje. Ik volg een opleiding regressie- en reïncarnatietherapie en weet zeker dat het bestaat. Ik heb frappante dingen gezien in de cursus!

Ook orgaan donatie zie ik nu nog als veel erger dan ik al dacht. Niet alleen voor de donor die onverdoofd wordt geopereerd en sterft aan de uitname van de organen maar ook voor de ontvanger klopt het niet. Men gaat namelijk volledig voorbij aan het celgeheugen en lichaamsbewustzijn. Zelfs al bij het transplanteren van je eigen botten, bijv een stuk heup wordt gebruikt om de knie te repareren geeft al chaos in de knie. Een lichaamsdeel moet opeens een andere taak doen en de delen kunnen niet met elkaar communiceren, laat staan dat je orgaan in iemand anders zijn lichaam wordt geplaatst.
 
Mike,

Ik heb heel veel van je geleerd hier op dit forum betreffende spiritualiteit.

Je info gaat uit van de natuurvolkeren. Aardse spiritualiteit om het beste nageslacht te kunnen voortbrengen.
Verder meen ik eruit op te maken dat je je laat leiden door Keltische spiritualiteit en ook de Yin-Yang verdeling.

Je legt overal hele mooie verbanden.
Zo vind ik je verhaal over het Keltisch zeezout geniaal. Bv. dat verdund zeezout heel belangrijk is, al in de baarmoeder lagen we een in badje van zout vruchtwater.
Verder las ik ergens een vergelijk van de vrouw (weeën) en eb/vloed (weeën van de aarde).

Mijn vraag is, of je een tip hebt voor Nederlandstalige literatuur (Boek) die hierover gaat zodat ik me hierin nog meer kan verdiepen.

Dorothé
 
Nee, bij mijn weten is er geen boek in het NL dat hierover gaat. Ik weet wel dat forumlid muis bezig is met een boek over spiritualiteit.

Mike
 
Dank je.
Zijn er dan misschien meerdere boeken die interessant zijn (als het al niet in 1 boek staat).
Sorry, maar ik blijf graven.

Dorothé
 
En klopt dit dat je je hebt laten leiden door de spiritualiteit van de Kelten?
Ik lees ook ergens op het forum over Edda, spiritualiteit van de Scandinavische landen.

Is dat ook een goede leidraad?

Dorothé
 
Ken je Het hart als zintuig al van Stephen Harrod Buhner?

https://www.bol.com/nl/p/het-hart-als-zintuig/1001004002726830/?suggestionType=suggestedsearch&bltgh=gcDZ33xEaPdC7744N9tEGA.1.5.ProductTitle

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.520
Berichten
531.468
Leden
8.657
Nieuwste lid
asterix
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan