Ik ga idd uit van een 4-stappen evolutie:
1. eencellige organismes
2. planten en bomen
3. dieren
4. mensen
Elke stap heeft informatie in zich van de voorgaande stappen. Het punt dat James Perloff maakt in dat interview is terecht: er vindt geen evolutie plaats van de ene soort naar de andere. Daarom bestaat er ook geen aapmens, maar ook geen tussenvormen die aantonen dat alle leven in de zee zou zijn ontstaan en toen aan land kwam. Perloff stelt verder terecht dat alle soorten telkens VOLLEDIG ONTWIKKELD zijn.
Evolutie gebeurt dus in sprongen, op basis van kritische massa die ontstaat door morfologische velden. De evolutie waar ik het over heb is dus geen langzame, geleidelijke evolutie maar een reactie van de natuur op gewijzigde omstandigheden, waardoor er een PLOTSELINGE NOODZAAK is voor compleet nieuwe soorten. De natuur maakt hierbij wel gebruik van bestaande informatie en weet hier oneindig mee te varieren. In elke mens zitten dus elementen van de vorige 3 stadia, maar daarmee is nog niet gezegd dat mensen ontwikkelde apen, planten of amoebes zijn.
Op 7 december 2012 schreef ik al:
Nu komen we op een punt waar de op darwinisme gebaseerde academische wetenschap tekortschiet. ALLE leven wordt nl. met dezelfde code geschreven, dus in essentie is alles wel degelijk gelijk, maar wordt er met oneindige variaties gewerkt, net als jij andere zinnen maakt met de 26 letters van het alfabet dan ik. Oneindige variatie zie je terug in taal, dus de basiscode van het leven moet je zien als een levende taal.
Einstein zei ooit: God dobbelt niet. Waarmee hij zinspeelde op een bewuste, scheppende intelligentie (Intelligent Design), die niets aan het toeval overlaat, het tegenovergestelde van het darwinistische beeld dat de natuur maar wat aanrommelt. God dobbelt inderdaad niet, God speelt scrabble! DNA bestaat uit 4 letters: A, C, G en T. Dat zijn er veel minder dan de letters in ons alfabet, maar door simpelweg voortdurend te spelen met de volgorde van deze letters kunnen er compleet andere soorten ontstaan!
Wat ze allemaal met elkaar gemeen hebben is dat ze uit dezelfde creatieve bron zijn ontstaan. Dit is de reden waarom we onszelf altijd hebben kunnen voeden en genezen met wat de natuur ons bood, zowel van plantaardige als van dierlijke bron: het voedsel en de kruiden kwamen met onze genen overeen! Uiterlijk mogen er dan veel verschillen lijken te zijn, qua genetische informatie zijn er meer overeenkomsten dan verschillen. Vandaar dat ons DNA overeenkomsten vertoont met o.a. komkommers, schimmels, muizen, zeewater, chlorofyl, rauwe melk en kokosmelk.
Mike