Spiritueel nihilisme

Elke chip heeft een code en net als een streepjescode van een artikel is het buitenste - en middengetal samen altijd 666 https://www.mupload.nl/img/nku2nszfscdwo.jpg[/IMG] https://www.mupload.nl/img/nku2nszfscdwo.jpg
 
Elke chip heeft een code en net als een streepjescode van een artikel is het buitenste - en middengetal samen altijd 666 https://www.mupload.nl/img/nku2nszfscdwo.jpg
 
Elke chip heeft een code en net als een streepjescode van een artikel is het buitenste - en middengetal samen altijd 666
https://i.ytimg.com/vi/dSnnyeiVQUA/hqdefault.jpg
 
Ik kan het niet terug vinden. Ik stel de vraag desnoods nogmaals. Maar de kruisiging van Jezus. Het offer wat hij daarmee bracht. Net als alle offers aan goden etc. Dit voelt als anti-creatie, als bloedvergieten. Ik kom hier niet uit.

Uberhaupt het verhaal over Jezus, geheel en alleen symbolisch of heeft hij bestaan?
 
Hij is een symbolische figuur. Heel zijn verhaal is symbolisch, hij heeft nooit bestaan. Het is in feite een satanistisch gebeuren. Het leven op aarde wordt hiermee ten toon gesteld als verschrikkelijk. Ook de hostie en de wijn in de kerk - het symboliseert het lichaam en bloed van Christus, wat een satanistische symboliek.

Dorothe
 
In het verlengde van wat Dorothe hier schrijft: Jezus staat voor de zon, het mannelijke lichtprincipe. Door van hem een andere wang toekerende pacifist te maken en hem uiteindelijk aan het kruis te nagelen geef je een belangrijke boodschap af: elke vorm van krachtig verzet is zinloos.

Mike
 
Ik vraag me dan af, ik heb een bekende die een luikje heeft opengezet en daardoor negatieve krachten binnen heeft gelaten en hij wil er niet teveel over zeggen maar vreemde gedaantes bij hem aan het bed heeft gehad. Hij was al met de bijbel opgevoed maar nu echt tot Jezus is gekeerd om verlost te kunnen zijn van het kwade.
Wat is dat dan in mensen dat ze zo overtuigd zijn van Jezus en het hen ook daadwerkelijk helpt. Ze komen na de dood in de hemel en ik niet omdat ik niet echt mijn hart heb open gezet.
 
Ik vraag dit omdat er 2 mensen waren die vroegen of ze voor mij (gezondheid) mochten bidden. Ik voelde een zuivere intentie en stond het toe. Maar hoorde dus dat ze dan "The blood of jesus christ" noemen als iets moet worden weggenomen of veranderd. Ik vroeg daar naar en ze vertelden dat het bloed van jesus de offer was aan god zeg maar. En dat wanneer je die woorden dus uitspreekt je een offer maakt naar god. (Hoop dat ik het een beetje duidelijk geschreven heb). Met dat gedeelte had ik dus moeite, dat ze me dan als het ware in gedachten met zijn bloed onderdompelden.

En inderdaad Johnny, hun zeiden ook dat door meditatie zoals bij yoga (wat ik dus doe) je kans loopt dat je negatieve energien binnen laat, dus dat dat "gevaarlijk is".
 
Vanuit mijn christelijke achtergrond kan ik het volgende erover zeggen - los van of ik het onderschrijf of niet: God is heilig en rechtvaardig, wat wil zeggen dat hij geen kwaad tolereert en als een gerechtshof straf uitdeelt. Deze straf is het scheiden van God en de persoon in kwestie: geen toegang tot de hemel, veroordeling tot de hel, ophouden met bestaan (interpretatie verschilt). Jezus koos ervoor om zelf de straf te ondergaan die eigenlijk de gehele mensheid verdiende. Kruisiging is een verschrikkelijke marteling, maar het ergste voor hem was dat hij ook gescheiden was van God ('waarom hebt U mij verlaten?'). Zoals vroeger periodiek een lammetje de woestijn werd ingestuurd dat symbolisch de zonden van een volk wegdroeg, zo droeg Jezus als Gods lam de zonden van de mensheid. Een (zelfop)offer(ing) inderdaad.

Maar dit verhaal is niet compleet zonder de opstanding, wat betekent dat het kwaad/de dood is overwonnen en de schuld die de mensheid had is vereffend. Daarom kan het christendom een hoopvol verhaal bieden. God staat aan jouw kant. Misschien leidt dat tot passiviteit (God regelt het wel), misschien leidt dat tot activisme (we hebben niets te verliezen).

De term 'het bloed van Jezus' wordt gebruikt om de ban van het kwaad over iemands leven te breken, aangezien het kwaad herinnerd wordt aan de overwinning van Jezus bij zijn dood en opstanding.

Alle vormen van spiritualiteit buiten het christendom om worden traditioneel gezien bestempeld als gevaarlijk of duivels, yoga ook.

Ik heb het idee dat christenen het leven op aarde juist waarderen en de schepping proberen te onderhouden. Jezus' dood wordt herdacht, maar zijn opstanding wordt ook gevierd. Komt op mij niet satanisch over.
 
Dankjewel voor deze uitleg.

Maar als alles buiten christendom dan kwaad is. Dat is toch niet echt vredelievend.

(Ik moet nog veel leren.)
 
Het is goed bedoeld: als iemand gelooft dat spiritualiteit buiten het christendom om schadelijk is (zie het eerder genoemde 'negatieve energieën', in christelijke termen zijn dat misschien demonen) en hij probeert iemand te helpen, dan is het z'n goed recht om iemand daarvoor te waarschuwen.
Andere kant van het verhaal: stel dat er wel veel goeds buiten het christendom te vinden is, dan mist die persoon dat.

Wat ik persoonlijk jammer vindt is dat christenen vaak ontmoedigd worden om open te staan voor andere zienswijzen. Ze zijn bang dat mensen in een duivelse valstrik lopen, terwijl ik denk dat mensen ook zelf kunnen nadenken. Daar ben ik, mede dankzij dit forum, druk mee bezig ;)

Korte aanvulling: christenen zouden anderen mensen logischerwijs niet moeten veroordelen, omdat zij zelf ook niet door God veroordeeld worden. Misschien bedoelde je dat met 'niet vredelievend'.
 
Wow Jasper, goed om te horen :) !
Jezus is voor jou dus wel werkelijk op aarde geweest (geen symboliek bedoel ik)?
 
Geloof wat je wil geloven, jasper. Ik ben er niet op uit om christenen te bekeren of tegen mij te keren. Sterker nog, ik beschouw ze als bondgenoten in de strijd tegen het nihilsime en morele objectivisme van het cultureel marxisme, dat voor anti-creatie staat. Hoewel ik mezelf niet beschouw als een christen zie ik wel degelijk in dat westerse christelijke waarden een veel gezondere samenleving opleveren dan de amorele 'alles moet kunnen'-mentaliteit die zich als een virus in de hoofden en harten van zoveel mensen heeft verspreid.

Toch nog een inhoudelijke reactie op wat je schrijft:

Jij gaat er van uit dat wat in de bijbel staat het letterlijke woord van God is. Ik ben er van overtuigd dat er met de teksten flink gerommeld is door precies diezelfde machten en krachten die vandaag de dag de samenleving ook van binnenuit verzieken. Ik denk dus dat jouw geloof is aangetast en dat de voorstelling van zaken over o.a. Jezus niet de correcte is.

De grootste misleiding voor christenen is wel dat ze hun aartsvijanden, de joden, nu beschouwen als bondgenoten. Bedenk dat zij het waren die destijds Jezus verraadden! Hij is helemaal niet gestorven voor onze zonden, hij is er gewoon bij gelapt door een stelletje laffe honden! Eeuwenlang doorzagen christenen deze bedriegers en valse profeten, maar sinds de Scofield-bijbel van 1908 hebben ze opnieuw hun verraderlijke pen in de Heilige Schrift weten te zetten middels voetnoten om te 'verduidelijken' wat er nu werkelijk geschreven staat. Zo is het sprookje van het door God beloofde land aan de joden in Palestina door christenen omarmd en voor waarheid aangenomen.

Als jij werkelijk open staat voor andere visies, dan hoop ik dat je ook open staat voor dit stukje verborgen geschiedenis. Lees anders eens Openbaring 2:9:



Ik weet uw werken, en verdrukking, en armoede (doch gij zijt rijk), en de lastering dergenen, die zeggen, dat zij Joden zijn, en zijn het niet, maar zijn een synagoge des satans.

En Openbaring 3:9:



Zie, Ik geef u enigen uit de synagoge des satans, dergenen, die zeggen, dat zij Joden zijn, en zijn het niet, maar liegen; zie, Ik zal maken, dat zij zullen komen, en aanbidden voor uw voeten, en bekennen, dat Ik u liefheb.

Mike

 
Muis, ik heb me niet verdiept in de argumenten tegen de historiciteit van Jezus. Tot die tijd lijkt het me aannemelijk dat hij echt op deze aardbol rondgewandeld heeft. Jezus' kruisiging en opstanding... hmmm het lijkt me niet onmogelijk, maar ik houd een slag om de arm. Iemand die het christelijke standpunt wat mij betreft het best kan verdedigen is William Lane Craig. Overtuigend, maar ik weet ook dat religie gemanipuleerd kan worden door de elite, ook in de jonge jaren van het christendom.
 
Mike, ik weet wat je standpunt is, ik heb me zoals ik hierboven zeg nog niet verdiept in de argumenten. Ik zie christenen ook als bondgenoten tegen bepaalde culturele elementen.
Ik heb uiteengezet wat christenen geloven, niet wat ik persoonlijk geloof. De onvoorwaardelijke trouw aan de Joden is wat mij betreft een zwakte en ikzelf ben daar -mede dankzij dit forum- helemaal van afgestapt. Ook geloof ik niet dat de gehele bijbel letterlijk Gods woord is, maar totale onzin is het ook niet. Lastige speurtocht waar ik nog een tijdje mee bezig ben, en andere onderwerpen zijn voor mij evengoed belangrijk.
 
Het is zeker een zoektocht en of het antwoord komt is nog maar de vraag. Mijn levensdoel is toch wel mijn "ware zelf" vinden, maar zeker met plezier en passie. Ik wil genieten van de reis en niet lijden.
 
Ik heb hier met Mike al zeer lange schrijfdiscussies gehad. Ik zet even een paar passages van hem hier neer:




Nee, Jezus is de ZON van God en de zon is de bevruchter van de aarde die middels een lichtbundel de voorwaarde voor leven schept. God is het creatiepotentieel, Jezus is de bundeling van lichtenergie uit dat immense potentieel richting de aarde. De daadwerkelijke incarnatie is Lucifer, die de val naar beneden maakt. Eenmaal daar aanbeland wordt deze Satan, de aarde en haar schepsels. Kum je het allemaal nog een beetje volgen.






Inderdaad, als je uitgaat van fysiek bewijs, dan is tot op heden niet aantoonbaar gemaakt dat Jezus ooit heeft bestaan. Het is ook veel aannemelijker dat Jezus en alle andere bijbelfiguren mythologische en symbolische figuren zijn om ons belangrijke levenslessen te leren over zowel metafysica als fysica.
Hoe luidt echter het oorspronkelijke mythologische verhaal? Past een kruisiging (leed, marteling) hierin of niet? Als we bovenstaand artikel moeten geloven, dan moet dit een aanpassing zijn geweest van de satanische/Luciferiaanse Kabbalisten om vooral een verafgoding van lijden te bewerkstelligen, kijk maar naar de vele beeltenissen van Jezus, hangend aan het kruis, met veel bloed en langzaam wegkwijnend. Als Jezus staat voor de levenskracht van de zon, dan wordt deze zo niet heel erg positief voorgesteld! Moraal: wees bang voor het leven zelf, het leven is lijden. Dat doen ze nu nog met alle levensschappende krachten, zoals CO2, cholesterol, verzadigd vet, zonlicht, vit. A, etc.





De mythologie van de Dubbele Godin symboliseert de vrouwelijke kant van God, die uit de hemel valt en MATERealiseert (mater = moeder). Moeder Aarde, Moeder Natuur is dus wel degelijk 1 en hetzelfde. Deze materialisatie kan echter niet plaatsvinden zonder een bevruchtende lichtkracht, gesymboliseerd door Jezus, die de mannelijke bevruchtingsenergie van God symboliseert. Dat Jezus hier op aarde is geweest en dus ook uit de hemel is komen vallen is vreemd, aangezien het een immateriele en HOGERE energie betreft. Natuurvolkeren hebben de hemel altijd gezien als mannelijk en de aarde als vrouwelijk, dus hoe kan het nou dat de hemel hier op aarde rondloopt als een geincarneerde, verlichte persoon?
Dit is een nieuwe symbologie die slechts 2000 jaar oud is, de mythologie van de Dubbele Godin is veel, veel ouder. Het is logisch dat een vrouw naar beneden komt vallen, maar er is iets vreemds gebeurd: ze hebben van deze vrouw een man gemaakt (Jezus). Dit was al eerder gebeurd: de vruchtbaarheidsgod Baal was ook mannelijk en aan Baal werden levende dieren, maar ook kinderen geofferd. Er zijn veel oudere vruchtbaarheidsgodinnen zoals de Egyptische ISIS of de Griekse Demeter, dus waarom was Baal mannelijk? Waarom wordt Satan afgebeeld als een man, terwijl deze staat voor de vrouwelijke creatie die streeft naar ascentie naar boven (verlichting), gesymboliseerd door de naar boven wijzende horens? Dat Lucifer mannelijk is kan ik nog volgen, want hij is de Lichtdrager, evenals zijn Griekse equivalent Prometheus. Maar de PRINS der Duisternis? Moet dat geen prinses zijn? En de gnosten maakten er ook een potje van. Zij vereren Sofia, die de aarde (Gaia) heeft gecreeerd en zij verachten Jehova (God), die zij zien als mannelijk. Dat klinkt als…feminisme. En feminisme maakt onderdeel uit van de Luciferiaanse agenda.
Zoals je weet is geslachtsverwisseling en geslachtsverwarring ook onderdeel van de agenda, met als einddoel het samensmelten van beide geslachten in 1 ‘heilige’ creatie. Daarom wordt Baphomet ook afgebeeld als hermafrodiet, een oud woord voor ‘transgender’, de ultieme creatie van de elite waarin hemel en aarde samenkomen en de dualiteit wordt opgeheven. In het echte leven noemen we dit: dood. De uitspraak van Weston Price slaat op het gehoorzamen van natuurwetten en dit is volgens hem volop in het leven staan. Dit is het leven vieren en niet de dood en dus exact het tegenovergestelde van wat de satanisten en Luciferianen beogen.






Het is waanzinnig interessante stof, waar je in door kunt gaan. Ik vind Mike's zienswijze zeer aannemelijk.

Dorothé
 
Onderstaande video van Computing Forever had ik elders al gepost, maar deze is de moeite waard om speciaal hier nog eens wat nader onder de loep te nemen. Wat CF hier zegt is dat extreem linkse denkbeelden verdacht veel overeenkomsten vertonen met religies. Vervolgens legt hij de parallel met het streven naar verlichting, of 'nirvana' zoals CF het noemt, van religies, wat hij identificeert als niet materieel en dus objectief en neutraal. Oftewel: non-dualistisch.

Het verschil is dat religies niet het aardse dualisme ontkennen, maar het zien als hun spirituele opdracht om dit zoveel mogelijk te ontstijgen. Progressief-links ontkent simpelweg de dualistische realiteit en streeft derhalve naar een non-dualistische, niet-aardse werkelijkheid. Hier is maar 1 woord voor: dood. Het is een doodscultus. Als je dat begrijpt, snap je ineens waar abortus voor staat. Of transgenderisme, het zogenaamd OPHEFFEN van beide geslachten, de twee tegenovergestelde polen. Of feminisme, het ONTKENNEN van biologische en sociaal-culturele verschillen tussen mannen en vrouwen. Of de verheerlijking van de holebi-levensstijl, die niet gebaseerd is op VOORTPLANTING. Wordt het nu allemaal duidelijk? Bekijk de video en oordeel zelf:



Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.520
Berichten
531.442
Leden
8.657
Nieuwste lid
asterix
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan