Spiritueel nihilisme

Nee ik niet, is een boek van mijn mental coach destijds. Na dat gezeik met mijn ex weer al zijn boeken en lesmateriaal erbij gepakt. Zoals jij jezelf onbewust slachtoffer maakte van je leidinggevende, maakte ik mezelf onbewust slachtoffer van mijn ex. Gevolg is dat je heel langzaam je eigen principes en overtuigingen kwijt bent geraakt. Je bent dan slachtoffer geworden van manipulaties van buitenaf die in je hoofd worden gepraat. Zodra je dat lang genoeg laat gebeuren ga je erin geloven. En zodra je er werkelijk in gaat geloven gaat het pijn doen.
En zo gaat dat ook in onze maatschappij. Mensen gaan geloven in onwaarheden van buitenaf.
 
Het principe van Geslachtelijkheid
Geslachtelijkheid manifesteert zich op alle niveaus van het bestaan. Op het Fysieke niveau kunnen we duidelijk onderscheid maken tussen man en vrouw. Maar ook op mentaal en spiritueel niveau is er geslachtelijkheid. Mannen en vrouwen denken, voelen en beleven de werkelijkheid anders dan elkaar. Toch zijn beide energieën terug slecht een verschil van trilling afkomstig uit de oneindige scheppende energiestroom, en vullen ze elkaar perfect aan. Het Al (de eenheid) splits zich in dualiteit en creëert een mannelijke en een vrouwelijke energie; yin en yang energie. Deze twee energieën zorgen voor harmonie en balans in het bestaan en maken schepping en evolutie mogelijk. Het is belangrijk dat deze twee energieën in balans blijven met elkaar. Teveel yang of mannelijke energie leidt tot agressief gedrag, neiging tot domineren, oorlogszucht en leidt uiteindelijk tot vernietiging. Teveel yin of vrouwelijke energie maakt te passief, te voorzichtig en te ontvankelijk en zorgt voor gebrek aan vooruitgang. Over het algemeen hebben mannen meer yang energie en vrouwen meer yin energie. Toch dragen beide seksen zowel mannelijke als vrouwelijke energie in zich, alleen in een mindere mate. Ook hier is het weer een kwestie van trilling of je mannelijk of vrouwelijk bent. Maar dit kan verschillen van persoon tot persoon. Homoseksualiteit is daar een voorbeeld van.
“Gender is in everything; everything has his Masculine and Feminine Principles; Gender manifest on all planes.”- The Kybalion.


Dit is precies de reden waarom ik schreef dat je op je hoede moet zijn. Het hele stuk tot aan het dikgedrukte gedeelte klinkt prima, maar dan ineens duwen ze die satanische boodschap er (bewust of onbewust) tussen. Komt dit niet zeer overeen met de 'gender is fluide'-boodschap waar we de laatste 4 jaar plotsklaps mee doodgegooid worden? Kijk naar de ophef rondom de Nashville-verklaring. Een probleem hebben met homofilie is niet meer van deze tijd, dat is zooooooooooo 2013. Liefde is liefde, nietwaar?

Geen woord over hormonale verstoringen door zware metalen, xeno-oestrogenen en sociaal-culturele beinvloeding via de media. Geen woord over de klassieke afbeelding van Baphomet, waarin te zien is dat hij/zij/het een HERMAFRODIET is:



De satanische/luciferiaanse agenda is altijd al opheffing van de geslachten geweest d.m.v. geslachtsverwisseling en -verwarring, om uiteindelijk uit te komen op 'genderneutraal'.

Dit komt omdat ze uit zijn op totale ontkenning van de aardse, materiele dualiteit, waarin het Al zich opsplitst in twee tegenovergestelde polen, 1 mannelijk en 1 vrouwelijk. Waar deze boosaardige lui driftig misbruik van maken is de aloude spiritualiteit dat we er gedurende ons aardse bestaan naar moeten streven om deze dualiteit zo veel mogelijk op te heffen, teneinde een twee-eenheid i.p.v. tweedracht/tweespalt te bewerkstelligen, harmonie i.p.v. tegenstelling. Zij zijn echter op de hoogte van de metafysische werkelijkheid dat als beide polen perfect in elkaar zouden opgaan ze materieel zouden ophouden te bestaan, omdat hun gezamenlijke frequentie verhoogd en versneld raakt.

Kijk naar die afbeelding van Baphomet: 1 hand wijst naar boven, de ander naar beneden. Zo boven, zo beneden (ook te lezen in het door Dorothe aangehaalde artikel). Oorspronkelijk wordt hiermee bedoeld: alles wat boven in potentie vormloos, non-duaal en niet-materieel aanwezig is, wordt beneden geincarneerd en vormgegeven in tegenovergestelde duale polen. Hoewel het onze spirituele opdracht is deze verbroken hogere eenheid te proberen te herstellen, leefde bij oude natuurvolkeren altijd het besef dat dit een onmogelijkheid is, zolang wij in een aards pak rondlopen. De ziel wordt als het ware 'gevangen' in het lichaam en het is aan onze vrije wil in hoeverre deze zijn werkelijke, hogere expressie vindt.

De satanisten/luciferianen hebben er het volgende van gemaakt:

God/Jehova is een tiran, die ons weerhoudt van onze ware goddelijke expressie door ons gevangen te houden in een aards lichaam. De creatie dient daarom te worden opgeheven en op alle mogelijke manieren bespot of gemanipuleerd, de dood is een spirituele verlossing/bevrijding van het aardse lijden. Vandaar ook de term over-lijden en de veelvoorkomende filosofie dat het leven lijden is, vandaar ook dat 'live' omgekeerd 'evil' is en 'lived' omgekeerd uitkomt op 'devil'. Volledige non-dualiteit is het streven, oftewel: dood/opgaan in het Al (wat weer in potentie een voorwaarde is voor nieuwe creatie). Zo boven, zo beneden.

Alle mystieke scholen hielden deze luciferiaanse filosofie aan en het is via het gnosticisme naar de Hermetische filosofie naar de Kabbalah naar de theosofie van Blavatsky naar het hedendaagse New Age-denken gegaan en wordt nu zelfs officieel door de VN aangehangen:

https://www.lucistrust.org/about_us/support_un

De in het artikel genoemde Kybalion is niets meer dan de Hermetische Kaballah:

https://en.wikipedia.org/wiki/Hermetic_Qabalah

Je bent er dus weer ingetuind, Dorothe. Maar je vroeg mij dan ook niet voor niets om hier even naar te kijken.

Mike
 
Mike,

Je verhaal is me trouwens zeer duidelijk.
Ik had beter even kunnen googlen op Hermetisch en dan zou er wel Kaballah uitgekomen zijn en dan weet men genoeg.

Thanks, en als je het goed vind zal ik je blijven vragen.

Dorothé
 
Ja, ik weet dat. Merci. Dat is goud waard. Zo een zoekproces is niet eenvoudig en wat sturing in de goede richting is geweldig.

Dorothé
 
Mike, ik ben nu toch benieuwd of wij het over ongeveer hetzelfde principe hebben? Wellicht anders omschreven dan hoe jij het schrijft, maar toch. Heb wat foto's genomen van een aantal bladzijden en onderstaand de link.

https://imgur.com/a/b6WFKby

Dorothé,

Het is 1 van de boeken van mijn mental coach van 23 jaar geleden. Maar voordat ik je zijn boeken ga adviseren laat Mike hier eerst maar naar kijken voordat je straks het verkeerde pad bewandeld.
 
Hoi Mike,

Zijn de bestanden aangekomen? Kreeg de 1e keer een foutmelding ivm dat de bestanden niet de juiste formaat waren. Fijn dat je ernaar wilt kijken in elk geval. Dank daarvoor.
 
Mike, ik ben nu toch benieuwd of wij het over ongeveer hetzelfde principe hebben? Wellicht anders omschreven dan hoe jij het schrijft, maar toch.

Ik heb het gelezen. Hij beschrijft het proces van wat 1+1=3 noem: twee tegenovergestelde polen, mannelijk en vrouwelijk, creeren samen iets nieuws, iets wat zowel van hem als van haar als van zichzelf is. Daar heb ik het in het verleden ook veelvuldig over gehad.

Verder beschrijft hij de God-kracht/energie/intelligentie/frequentie/trilling, die zich opdeelt in ontelbare deeltjes, die zowel zichtbaar als onzichtbaar zijn voor het menselijk oog. Ook daar heb ik het in het verleden veelvuldig over gehad.

Erg mooi vind ik zijn benaming 'celvermenigvuldiging' i.p.v. celdeling, had ik nog niet eerder zo gezien. Al met al zijn er idd veel overeenkomsten met hoe ik de dingen zie, dat klopt dus wel.

Mike
 
Ik heb het gelezen. Hij beschrijft het proces van wat 1+1=3 noem: twee tegenovergestelde polen, mannelijk en vrouwelijk, creeren samen iets nieuws, iets wat zowel van hem als van haar als van zichzelf is. Daar heb ik het in het verleden ook veelvuldig over gehad.

Ja, als voorbeeld in zijn boek haalt hij aan. De dirigent + orkest = harmonie, ofwel orkest. Om maar even simpel te zeggen nu. Hij noemt het de wet van de 3 eenheid, die helaas nooit als een wetenschappelijke wet is aangenomen.


Erg mooi vind ik zijn benaming ‘celvermenigvuldiging’ i.p.v. celdeling, had ik nog niet eerder zo gezien. Al met al zijn er idd veel overeenkomsten met hoe ik de dingen zie, dat klopt dus wel.

Er zat in je verhaal een bepaalde herkenning idd wat ik hiermee in verband bracht. Het verklaart denk ik ook waarom ik nooit meer een coach gevonden heb waarbij ik herkende wat mijn coach destijds zei. Heb er nog wel een paar gehad daarna maar vond het allemaal maar vaag. Ik leefde volgens zijn Universele principe maar raakte ergens onderweg dit toch weer kwijt.
In elk geval ben ik weer proberen met hem in contact te komen om te kijken welke van zijn mensen dit principe nog hanteren. Ik denk dat ie zelf inmiddels te oud is om nog te coachen.

bedankt dat je ernaar hebt willen kijken.


Dorothé,

De boeken die ik hier heb zijn echt van 23 jaar geleden. Pas geleden ontdekte ik dat hij een nieuw boek heeft geschreven in 2015. Dat is de meest recente. Ik heb dit boek besteld en is onderweg. Ik wil namelijk zien wat hij nog uitgebreider heeft gemaakt ten opzichte van zijn eerdere materie.
Dat is dus deze https://www.boekscout.nl/shop2/boek.php?bid=5911
 
Er zat in je verhaal een bepaalde herkenning idd wat ik hiermee in verband bracht. Het verklaart denk ik ook waarom ik nooit meer een coach gevonden heb waarbij ik herkende wat mijn coach destijds zei. Heb er nog wel een paar gehad daarna maar vond het allemaal maar vaag. Ik leefde volgens zijn Universele principe maar raakte ergens onderweg dit toch weer kwijt.

Maar nu heb je mij en dit forum, dus vraag me maar de oren van de kop!

Mike
 
Dank je Binc.

Ik zal er eens naar kijken. Het erge is dat ik nogal boek-kopen verslaafd ben, dus als de beschrijving me bevalt, dan zal ik het wel weer kopen.

Wanneer kan ik al die boeken gaan lezen. Je zou bijna blij zijn werkeloos te zijn. Dit is natuurlijk een cynisch grapje.

Dorothé
 
Op de aangegeven site vind ik de volgende informatie:

Samenvatting
In jezelf geloven, wat betekent dat? Benchi weet het inmiddels, doordat hij van binnenuit steeds meer contact kreeg met zijn eigen Geest. Tijdens een bijna-doodervaring kreeg hij vanuit het Universum de opdracht de lessen die hij als chi-up Coach aan zijn cliënten gaf, nu aan zichzelf te bewijzen. Door de liefdevolle samenwerking met zijn Geest gebeurden er vele wonderen.
In dit boek maakt de auteur duidelijk wat de werkelijke betekenis van de uitdrukking Lichaam en Geest betekent. Door te leren op een nuchtere en logische wijze Lichamelijk en Geestelijk in harmonie te leven, kun je de hindernissen van het leven overwinnen. Of het nu lichamelijke ongemakken of financiële problemen zijn, samen met jouw eigen geest zijn ze te overwinnen.

Uit het boek
VOORWOORD

Het boek Van TICITU tot De Transparante Mens is de vernieuwde uitgave van De Transparante Mens. Met dit boek neemt Benchi de lezer mee op reis in de totale organisatie van CHI-UP. Hierbij is er duidelijk gekozen voor een geheel eigen opzet, waardoor het voor de lezer aangenamer is te lezen.
Het boek begint met het uitleggen van het verschil tussen het begrip God en TICITU, The Intelligent Creators In The Universe.
Daarna vloeit zijn visie over in de filosofie die wordt toegepast in de praktijk en als een rode draad door het boek blijft lopen. Al lezende komt de lezer uiteindelijk bij het derde gedeelte terecht: de Verbale Sportschool.
Dit is een variant op de cursussen in communicatietechnieken en sociale vaardigheden. Vervolgens kunt u lezen over ervaringen van mensen voor wie door CHI-UP-Coaching en het toepassen van deze filosofie in de praktijk een ommekeer in hun leven heeft plaatsgevonden. Benchi maakt het zo voor de lezer veel aangenamer te lezen, aangezien hij al direct rekening houdt met opkomende vragen. Doordat de lezer deze vragen en commentaren in zichzelf herkent en meteen de reacties en eventuele antwoorden kan lezen, is de betekenis van TICITU beter en prettiger te begrijpen. U leest het boek: Van TICITU tot De Transparante Mens makkelijk weg. Benchi wil op deze wijze zo veel mogelijk zwakkeren en hulpzoekenden uit onze samenleving bereiken.
Het boek kan op zichzelf gelezen worden zonder eerst deel I gelezen te hebben maar is toch aan te bevelen ook deel I, Het Universele Principe. De sleutel tot innerlijke vrijheid, eveneens te lezen.
Benchi wenst u veel leesplezier en duidelijkheid bij het lezen.
Over de auteur
"Na een zeer moeilijke periode in mijn leven waarin ik alles was kwijtgeraakt, ben ik tot het schrijven van dit boek gekomen. De bijna-doodervaring na een zware operatie heeft me uitgedaagd om de werking van mijn technieken te onderzoeken. Van binnenuit kreeg ik steeds meer contact met mijn eigen Geest die ik Benchi noem. Terwijl ik meer en meer alleen kwam te staan, en normaal gesproken zou kunnen verzwelgen in eenzaamheid, leerde ik samen te werken met mijn geest dat ik zag als de bron van mijn Intelligente Creative Kracht."


Hij spreekt over het verschil tussen het begrip God en TICITU, The Intelligent Creators In The Universe.

Ik dacht dat de Creator GOD was.

Die auteur leerde samen te werken met zijn geest dat hij zag als de bron van zijn Intelligente Creative Kracht."

Dit is voor mij een beetje moeilijk te begrijpen.

Binc, wat was dat voor een coach? Voor mij is het niet helemaal duidelijk.

Mike, ik vraag weer jouw hulp. Jij vindt de aangegeven info van Binc goed, en als ik je uitleg lees, dan vind ik dat ook. Alleen met die boekinformatie kom ik niet helemaal verder. Kun jij daar wel iets mee?

Binc, sorry als ik twijfelachtig overkom, maar omdat ik hem niet persoonlijk ken, wil ik iets meer navragen. Het feit dat hij jou zo goed geholpen heeft, vind ik echter wel al geweldig.

Dorothé
 
Maar nu heb je mij en dit forum, dus vraag me maar de oren van de kop!

Dankjewel Mike. Je mag onderstaande evt aanvullen of verbeteren als je wilt?

Ik moet eerlijk bekennen dat ik hem zelf gesproken heb vanavond. In 2013 had ik zijn tel nummer gekregen maar toen geen contact gekregen. Inmiddels snap ik waarom. Hij heeft echt een rot periode mee gemaakt. Ontvoering van zijn dochter en door de stress in ziekenhuis beland met een bacterie in zijn hart. Hij is het boek aan het herschrijven inmiddels. Het ongelooflijke is nog eens een keer dat ie een dorp verderop bij mij vandaan schijnt te wonen. Anyway, ik heb altijd heel veel respect gehad voor deze man en ben hem tot op de dag van vandaag zeer dankbaar voor alles wat ie mij leerde.

Vanavond ook nog over gesproken en weer wat oude dingen boven gehaald. Hij was wat verwonderd aangezien ik toch 1 van zijn beste leerlingen was maar wel met een paar valkuilen.

Inmiddels begin ik te begrijpen waarom er mensen op mijn pad komen waar ik alleen maar last van heb. Die altijd een beroep op mij doen en waarom ik iedereen altijd maar sta te helpen. Althans, dat denk ik. Dit heeft te maken met nog steeds aanwezige oude progamma's, die ik mezelf nooit heb kunnen herinneren maar wel opgeslagen zijn in mijn lichaam. Ik wist dus zogezegd niet uit wat voor nest ik kwam. Nu een beetje beter maar nog steeds niet helemaal helder. Ik etaleer onbewust toch een soort camouflage gedrag. De mens heeft het vermogen een keuze te kunnen maken tussen vergeten en herinneren. Lang geleden koos ik voor vergeten. En dat blijft van invloed zijn ondanks alle lessen die ik mee kreeg en mezelf niet liet overtuigen door anderen. En toch kreeg ik last van blokkades. Ergens zit er dus nog steeds een oud programma.

Dorothé, er is op internet verder niks over hem te vinden. Ik hou het liever even voor mezelf oke? Ik heb een script van zijn boek nu per mail gekregen welke hij aan het herschrijven is en zal kijken of het uitgebreider is. Kan ik mijn eigen bestelling net zo goed terug sturen.

Wanneer kan ik al die boeken gaan lezen. Je zou bijna blij zijn werkeloos te zijn.

Heb je geen vrije tijd om je boeken te lezen?





 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.520
Berichten
531.468
Leden
8.657
Nieuwste lid
asterix
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan