sporten voor een mooi figuur

kaasmeisje

New member
Er zijn vele redenen dat mensen sporten. Conditie, kracht, ... Toch denk ik dat veel mensen sporten voor een mooi figuur. Ik geloof dat Mike erg tegen bepaalde vormen van sport is i.v.m. de zuurstof die je je lijf/cellen ontzegt.

Wie denkt dat sport nuttig kan zijn voor een mooi figuur. Welke vormen van sport? Of is het dat je van nature gezegend bent met een mooie bouw?

@kaasmeisje,

Dieren doen niet aan sport. Leeuwen doen echt niet aan hardloopwedstrijden.

Olifanten, apen en koeien evenmin.

Wat wij als mensen voor hebben op dieren, zijn onze brains.

Wat is er mis mee, om daar ook gebruik van te maken, om ons lichaam een beter uiterlijk te geven?

Sport kan zeker van invloed zijn op je uiterlijk, maar ook op je mentale kracht.

Sport kan daarentegen ook stress en uitputting van je lichaam veroorzaken.

Het is de zaak om een goede balans te vinden...

Mike is inderdaad niet echt pro sport, maar ik denk dat je beter af bent met elke week een paar uur sporten, dan elke week een pakje sigaretten te roken...

Die zuurstof kun je aanvullen met waterstofperoxide.

Het belangrijkste is dat je niet de hele dag achter de computer zit op het westonprice forum :P

Maar dat je ook af en toe buiten een wandeling maakt of een stukje gaat fietsen.

Om de dag als ik van me werk kom ga ik een stukje lopen/joggen stelt niks voor 2kilometer

en dan ga ik er echt niet bij zweten nee gewoon relaxed

heerlijk om even het hoofd leeg te maken.

Ja,ik vraag me ook af.ik heb vrij dunne benen en armen.kan ik die steviger krijgen door wapfvoeding,of moet ik dan echt bij fitnessen?

Wandelen en fiietsen doe ik genoeg.mn achterste mag ook wel wat steviger;).hoe ouder je wordt hoe slapper alles wordt.

Ik heb wel hardgelopen op blote voeten over het strand. Vermoedelijk heb ik een soort aanleg want ik loop met gemak 18 kilometer zonder moe te worden. Ik voel mij dan net een soort indiaan. Maar waarschijnlijk zal dit toch niet zo goed zijn. Eerder deed ik aan spierversterkende oefeningen, zoals pilates. Ik dit nu ook stress voor je lichaam? Pilates versterkt je core met als resultaat minder snel een vermoeide rug.

Mijn armen en schouders zijn gespierder geraakt door buitenwerk als houthakken en tuinieren. Ik krijg snel spieren. Ik heb ook altijd sterke benen gehad. Mijn moeder heeft ook sterke benen. Misschien van mijn moeder meekregen. Mijn heupen heb ik zeker van mijn moeder. Waarschijnlijk zijn mijn heupen wapf proof, nu ze breed zijn. Ik vond dat een verschrikking in de pubertijd, ik was rond mijn veertiende compleet uit verhouding.

Danielle, ik ben ook benieuwd of je fitness nodig hebt of dat WAPF voeding veranderingen met je mee zal brengen. Ik kan mijzelf nog geen volledig wapf-er noemen. Ik moet mijn koolhydraten nog drastisch verminderen. Drink wel veel rauwe melk. de melk haal ik bij een biologische boer met koeien uit de alpen (ras vergeten). De melk is heerlijk. Sindsdien alleen maar dunne ontlasting. Ik maak kefir en drink elke dag een glas. Ik eet veel rauwe kaas en eieren. Drink sole. Maar helaas nog wel brood, wel zuurdesem maar toch. Ik heb mij nog niet goed verdiept in een ontbijt alternatief.

Als ik niet sport heb ik een soort gevoel alsof ik mijn verplichtingen niet nakom. Al beschouw ik een wandeling ook als sport.

Kaasmeisje,ik eet nog ook best veel koolhydraten,maar doebik dat niet dan val ik af.Ik geef nog borstvoeding,vandaar.

Heb je wel eens de yoghurt smoothie van Mike uitgeprobeerd?

Of anders een bak yoghurt met slagroom,geweekte boekweitvlokken,honing,kaneel etc

Of gebakken eieren met spek en veel boter en daarna 2 glazen melk

Ik zelf train graag met de kettlebell.

In het boek van price zijn meerdere mannen te zien met een gespierd lijf, waar wij hard ons best voor moeten doen op de sportschool. Naar de dagelijkse lichaamsbeweging van deze heren kunnen we helaas alleen maar gissen, ook al heb ik hier wel mijn ideeën over.

Ook interessant zijn de Maori, volgens price en zijn tijdgenoten hadden zij veel baat bij een volksdans die dagelijks werd gedaan onder begeleiding van zang. Iedereen deed hieraan mee. Een soort van dagelijkse gymnastiek dus!

Quote:
Als ik niet sport heb ik een soort gevoel alsof ik mijn verplichtingen niet nakom.

Dit is sociale conditionering van vrouwen, die zich schuldig gaan voelen als ze 'te veel eten' en 'te weinig bewegen'. Dit leidt tot (semi)anorexisch gedrag, oftewel: uithongering en uitputting. Hoe eerder je je van deze zelfdestructieve flauwekul bevrijdt hoe beter!

Als we de discussie aangaan of sporten wenselijk is voor een 'goed figuur' moeten we allereerst definieren wat een 'goed figuur' eigenlijk is. Gezien het schuldgevoel waar kaasmeisje mee rondloopt als ze verzuimt te sporten heb ik wel een idee wat zij verstaat onder een 'goed figuur'. Dat is dun, tenger, mager, met weinig of geen rondingen, iets wat meer bij jongens hoort dan bij het vrouwelijke ontwerp.

Onze overheid praat vrouwen (en alsmaar meer mannen) aan dat hun Body Mass Index (BMI) minimaal 20 en maximaal 25 moet zijn. Hierbij wordt totaal geen rekening gehouden met het figuur dat je ontwikkelt op basis van de bouwstoffen (eiwitten en vetten) die WAPF-voeding levert. Hierdoor maak je nl. meer MAGERE lichaamsmassa aan, in de vorm van spieren en botten die het nodige wegen en de BMI omhoog stuwen.

Op basis van deze conclusie moet de BMI dan ook eerder richting de 25 zitten dan richting de 20. Een BMI van 20 of nog lager is een teken van ondervoeding! Je mag zelfs iets boven de 25 zitten, zolang je maar onder de 30 blijft. In de natuur gaat het om reserves, niet om schaarste, onthoud dat! Ons is een uitgehongerd, uitgemergeld lichaam aangepraat dat bijna alleen maar spieren heeft en geen grammetje vet, als zijnde 'gezond' en 'mooi'. Het zijn al deze afgetrainde lichamen die het eerst het loodje leggen als er ooit voedselschaarste ontstaat, omdat ze over geen enkele reserve beschikken! Tijd dus om je schoonheidsideaal volledig te herzien en niet te laten bepalen door wat sociaal wenselijk en geaccepteerd is!

We hebben het hier overigens al vaker over gehad, o.a. in deze topic:

https://www.fatsforum.nl/topic/mager-maar-gezond

Mike

Te mager is inderdaad niet goed. Ik ben nog niet eens zo lang aan het WAP-pen, maar kan nu al 2 extra kilo's verwelkomen :) Daar moet ik dan wel echt veel slagroom voor drinken (geen straf), een stuk vlees en een beker melk zetten bij mij niet aan.

@Kaasmeisje: Pilates is volgens mij geen stress voor je lichaam. Ik vind het erg op yoga lijken, en yoga is goed om te doen. Ik heb zelf een tijd pilates beoefend, en toen verminderden m'n nek en rugklachten behoorlijk. Ik was veel soepeler en voelde me letterlijk beter in mijn vel/lichaam. Ik vind ook dat het figuur er mooier van wordt: niet gespierd of afgetraind, maar sterk doch zacht. Nu ik niet sport heb ik veel meer klachten en speelt mijn scoliose veel erger op. Los van dat geloof ik ook niet dat een mens "stijf" behoort te zijn, en stijfheid verhelp je o.a met rustige sporten zoals yoga, pilates en body balance. Deze 3 zijn ook gericht op ontspanning en stressvermindering. In sommige steden heb je zelfs yoga in de buitenlucht (zuurstof!), maar dat heb ik hier helaas nog niet kunnen vinden ;)

Eens! Ik heb nu een bmi van 19,6 en ik ben echt te mager. Ik ben 1.72 en zat rond de 60kg, nu heb ik griep gehad en een week alleen maar beetjes soep gegeten en ik weeg nog 57kg. Volgens het voedingcentrum mag er nog wel wat af maar ik ben zo mager niet meer geweest sinds ik 19 was na ernstig liefdesverdriet :wink: Ik zal het er wel weer aan eten maar het is echt erg hoe zeer je mager moet zijn in onze cultuur. Terwijl ik zelf magere vrouwen nooit mooi vind, zeker als je wat ouder wordt is mager vaak hetzelfde als verrimpeld en kouwelijk. Als je er dan aan denkt dat mensen die magere lichamen ook nog gaan afbeulen in de sportschool, ik kan er alleen maar medelijden mee hebben. Waar ik woon is een drukbezochte looppiste, naast de snelweg. Die mensen gaan hartlopen naast de snelweg, dat ze daar heel diep heel veel fijn stof inademen vinden ze blijkbaar prima?

Mike schreef: gezien het schuldgevoel waar kaasmeisje mee rondloopt als ze verzuimt te sporten heb ik wel een idee wat zij verstaat onder een 'goed figuur'. Dat is dun, tenger, mager, met weinig of geen rondingen, iets wat meer bij jongens hoort dan bij het vrouwelijke ontwerp.

Het spijt mij Mike, dan moet ik je teleurstellen. Tien jaar geleden vond ik dat misschien mooi. Doutzen Kroes bestaat bekend als voller model maar als ik haar buikspieren zie word ik gewoon naar. Dat streven heb ik niet en daar ligt niet mijn schuldgevoel qua niet sporten. Verder honger ik mij niet uit. Als ik te weinig weeg krijg ik namelijkeen smal gezicht en dat vind ik er niet gezellig uit zien.

Ik vind zelf dat er verschil is tussen dun, tenger en mager. Denk aan de hedendaagse fotomodellen Zelf ben ik erg gek op de mode uit de jaren 50 en vind ik sommige vrouwen uit die tijd erg mooi. Wat mij opvalt is dat zij een slanke taille hebben maar erg vrouwelijke heupen. Ik vind het niet mooi als je geen taille hebt.

Kan je prima wapf doorvoed zijn maar wel je taille behouden?

Ik heb maat 36/38 en verwacht gezien mijn ervaringen in het buitenland dat dit nooit drastisch zal veranderen. Ik heb 7 maanden in Costa Rica gewoond en drie maanden in Ecuador. Daar had ik een totaal ander dieet, was 6 kilo zwaarder, oogde weinig anders.

BMI en vetpercentage vind ik altijd rare dingen. Volgens de weegschaal ben ik 5 kilo zwaarder maar in cm ben ik niet toegenomen. Dat weet ik omdat ik mijn eigen kleding maak. Sinds ik meer eet zijn mijn armspieren toegenomen en lijkt mijn borstkas wel gegroeid.

En over rondingen. Kunnen je borsten van omvang veranderen door Wapf?

Mike, ik ben wel benieuw of je een voorbeeld kan noemen van een vrouw die in jou ogen een gezond en mooi figuur heeft (die ik kan googlen). Want als het voor velen van ons tijd is om ons schoonheidsideaal te herzien ben ik erg benieuwd hoe je dat schoonheidsideaal ziet.

Quote:
Kan je prima wapf doorvoed zijn maar wel je taille behouden?

Niet alleen dat, maar je krijgt er zelfs een VOLLERE taille van! Het vet zal precies op de juiste plekken terechtkomen en vrouwen horen 20% meer vet te hebben dan mannen!

Quote:
En over rondingen. Kunnen je borsten van omvang veranderen door Wapf?

Jazeker. Je zal er niet heel erg rondborstig van worden, maar het vet zal ook zijn weg vinden naar die onderdelen van je anatomie!

Quote:
Mike, ik ben wel benieuw of je een voorbeeld kan noemen van een vrouw die in jou ogen een gezond en mooi figuur heeft (die ik kan googlen). Want als het voor velen van ons tijd is om ons schoonheidsideaal te herzien ben ik erg benieuwd hoe je dat schoonheidsideaal ziet.

De Britse zangeres Rebecca Ferguson met haar goddelijke heupen vind ik wel een mooi hedendaags voorbeeld:

http://www.standard.co.uk/showbiz/c...gusons-spangly-skintight-catsuit-8212290.html

Mike

@Mike: krijg je er ook bredere heupen van? ik wil over een paar jaar nog wel een keer zwanger worden. Het zou mooi zijn als ik dan makkelijker kan bevallen... Of kan ik dat wel vergeten?

Dat meisje lijkt me niet geheel blank? Ik zie bij veel afrikaanse mensen wel meer dat soort figuur, en ik denk meestal zonder WAPF maar of dat voor blanke mensen haalbaar is? Ik zou zelf aan bijv Nigella Lawson denken maar die zie ik op tv altijd dingen met veel suiker en kh klaar maken.

Quote:
krijg je er ook bredere heupen van? ik wil over een paar jaar nog wel een keer zwanger worden. Het zou mooi zijn als ik dan makkelijker kan bevallen... Of kan ik dat wel vergeten?

Je bottenstructuur zal zich niet meer verbreden, wel zal er meer vetdistributie op de juiste plaatsen komen. Bedenk dat een baby zich voedt niet met buikvet, maar met vet rondom de dijen!

Mike

Ik ga 1x per week naar yoga voor de soepelheid en ontspanning en 1x per week naar de Zumba omdat ik dit leuk vind, houdt ook de heupen soepel. Voor m'n figuur doet dit volgens mij niet veel. Ik ben 1.67 en weeg 62 kg, dus van mij hoeft er ook niks bij/af.

Ik heb ik het verleden wel eens een jaar 4/5 x per week de sportschool opgezocht in een poging alles weer wat strakker te krijgen, maar kan niet zeggen dat dit een groot succes was. Nu moet ik er niet meer aan denken om m'n tijd te verdoen in zo'n ruimte met apparaten. Dan ga ik liever gratis een stukje joggen in de buitenlucht.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan