Mike bedankt voor je antwoorden. Scherp denken en kritisch zijn, jezelf vragen stellen is heel fijn. Zelf merk ik dat ik soms tijden afgestompt ben en een niet helder hoofd heb. Soms werkt alles zo lekker, als een goed gesmeerde machine.
Er is hier een topic over school. Ik heb hier niks geplaatst wel over nagedacht. Basisschool heb ik echt niet leuk gevonden. Ik voelde mij een soort toeschouwer en vond iedereen dom. Vooral de leraren op een paar na. Een leraar gaf mij voor de vakantie een tomatenplant,dat was een van de mooiste herinneringen. Hij vertelde over hunnenbeden en peilen van vuursteen In de pauze ging ik alle bosjes afspeuren en heb werkelijk een pijl van vuursteen gevonden. Heel even op een 'gewone' middelbare school gezeten. Vervolgens ging ik naar de Vrije School. Welke kritiek je ook op deze school kan geven of op de ideeën van Rudolf Steiner heb ik een paar dingen daar kunnen ontwikkelen. Het stellen van kritische vragen en mijn liefde voor landbouw, al dat wat leeft. Geweldige tentamens kreeg ik daar. Tentamen scheikunde: schrijf een essay over het leven achter de stof. Geweldig, echt. Daarna een HBO-opleiding gevolg, nu rond ik mijn master aan de universiteit af en heb ik altijd gemist dat je vragen mag stellen en dat er vragen aan je worden gesteld.
Om mij heen vind ik dat mensen weinig interesse in de ander hebben. Ik moest gisteren nog denken aan mijn tijd in Zuid-Amerika. Daar heb ik orgaanvlees gegeten, veel kip, lokaal eten, kortom heel anders. Mensen hadden de tijd voor elkaar en ik voelde daar meer een warme belangstelling. Ik had daar ook een heel raar moment in de bus alsof ik opeens deel maakte van een soort enorme energie, deel was van de natuur. Het duurde maar een paar seconden en het was heel machtig. Daarna nooit meer dat gevoel ervaren.
Klavertje4: verf je nu je haar???? Ik ken je niet. Als het zo is, laat het! Je eigen kleur is meestal het mooist. Ik heb vroeger mijn haar geverfd en wel zo'n spijt gehad.