Stop de Lockdown

Museumbezoek​

Overeenkomstig de richtlijnen van de Rijksoverheid is een coronatoegangsbewijs verplicht voor alle bezoekers, van 13 jaar en ouder. Zonder dit toegangsbewijs met QR-code word je niet toegelaten. Betalingen in het museum alleen met pin of mobiel. Het dragen van een mondkapje is verplicht vanaf 13 jaar.

Tom peilt de burgers van de stad Groningen: wat vinden zij van de maatregelen?​

Dec 13, 2021
Dit item is gemaakt voor de terugblik op het 2021 van Pepijn van Houwelingen, dat woensdag 15 december hier uitgezonden wordt. (Tjerk heeft de autofocus inmiddels helemaal onder de knie ;-) )

• Leuk
Waarderingen: Surv
@Godsgeschenk Dorothé, hoe gaat het nu met je?
Langzaamaan beter. Ik ben nu aan het uitzoeken of ik de longembolie voor of na de IC-opname had. Ik vermoed na, maar het verloopt moeilijk met de verslagbrief van Maastricht, ik krijg hem maar niet.
Nijmegen, waar ik ook lag, heeft er niets van gemeld, alleen dat ik in de linker long een subsegmentele longembolie had, dus relatief klein.
Nogmaals, ik verwijt niemand iets, het zorgpersoneel heeft alles gedaan wat in hun macht lag. Of het behandelprogramma goed was, dat is weer een andere zaak.

Trombose op de IC

Ongeveer de helft van de coronapatiënten op de IC krijgt trombose. Dat is fors meer dan bij andere IC-patiënten. Hoe dit precies komt, is nog niet duidelijk.
Menno Huisman: “COVID is een longziekte. Het virus daalt af in de longen. Dat is dichtbij de bloedvaten en door de ontsteking zou daar een stolsel kunnen ontstaan.

Een stolsel kan echter ook van een andere plek komen. Mensen op de IC liggen plat aan de beademing. De beenspieren, die zorgen voor terugstroom van bloed naar het hart, werken dan niet, waardoor in de beenvaten bloedstolsel kunnen ontstaan. Deze kunnen dan doorschieten naar de long, waar ze in een omgeving met een ernstige infectie terecht komen. Dat zorgt ook voor de complicaties. Hoe dit precies werkt willen alle betrokkenen van de DCTC beter in kaart brengen.”
Ik vermoed dat dit bij mij het geval geweest is.
Gelukkig was ik 'maar ' 10 dagen op de IC en daar begon in Nijmegen tamelijk snel al het oefenprogramma van staan, lopen etc. al. De spierschade is daarom niet zo waanzinnig groot. Ik loop in huis al gewoon rond, was me al alleen aan het wasbakje, douche kan ik nog niet alleen, de adem wordt steeds beter, mijn handen voelen nog onzeker aan. Maar ik kom er wel en ik hoop dat het niet te lang gaat duren. Ben kilo's verloren en dat is goed :). Maar natuurlijk had ik dat liever niet op deze manier gehad. Ik kan moeilijk eten, doet me pijn in de maag. Ik hoop dat dat ook wel weer iets beter wordt, dus dat ik meer dan een kip kan eten. Ik probeer in ieder geval elke dag vlees te eten. Ik moet aansterken.

Dorothé

Laatst bewerkt:
Langzaamaan beter. Ik ben nu aan het uitzoeken of ik de longembolie voor of na de IC-opname had. Ik vermoed na, maar het verloopt moeilijk met de verslagbrief van Maastricht.
Nijmegen, waar ik ook lag, heeft er niets van gemeld, alleen dat ik in de linker long een subsegmentele longembolie had, dus relatief klein.
Nogmaals, ik verwijt niemand iets, het zorgpersoneel heeft alles gedaan wat in hun macht lag. Of het behandelprogramma goed was, dat is weer een andere zaak.

Ik vermoed dat dit bij mij het geval geweest is.
Gelukkig was ik 'maar ' 10 dagen op de IC en daar begon in Nijmegen tamelijk snel al het oefenprogramma van staan, lopen etc. al. De spierschade is daarom niet zo waanzinnig groot. Ik loop in huis al gewoon rond, was me al alleen aan het wasbakje, douche kan ik nog niet alleen, de adem wordt steeds beter, mijn handen voelen nog onzeker aan. Maar ik kom er wel en ik hoop dat het niet te lang gaat duren. Ben kilo's verloren en dat is goed :). Maar natuurlijk had ik dat liever niet op deze manier gehad. Ik kan moeilijk eten, doet me pijn in de maag. Ik hoop dat dat ook wel weer iets beter wordt, dus dat ik meer dan een kip kan eten. Ik probeer in ieder geval elke dag vlees te eten. Ik moet aansterken.

Dorothé
Krijg je nu ook nog antistollingsmedicatie en/of andere medicijnen?
En.....neem je nu nog ivm?

Forum statistieken

Onderwerpen
4.534
Leden
8.662
Nieuwste lid
Magda Van Bladel
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan