Stopt het of.....?

Wat eet jij nu op een dag Enjoy, hoe ziet je dagschema eruit bedoel ik dan meer? (en Floortje)Clara, als ik zoveel zou eten als jij zou ik echt met tientallen kilos omhoog schieten, maar ik begrijp ook dat je je machteloos voelt als je maar moet blijven eten en dan nog niet aankomt.

Ik begin namelijk te merken dat ik de laatste tijd wat minder honger heb, en ik sneller vol zit, maar dan ben ik ook weer bang dat mijn metabolisme daarmee weer omlaag gaat. (en ik vraag me af of hier niet deels ook mijn psyche bij komt kijken)

 
bang zijn voor alles wat kan lijkt mij niet heel goed voor de psyche

 
Quote:
Ik weet nu wel dat des te meer koolhydraten ik eet des te meer trek ik heb naar zoet, heel gek. heb dit pas een week of 2-3.


Dat heeft te maken met een sterk reagerende bloedsuikerspiegel die kenmerkend is voor een koolhydraatverslaving. Om daar vanaf te komen zul je inderdaad je bijnieren en alvleesklier moeten kalmeren door o.a. je bloedsuikerspiegel niet meer zo omhoog te jagen. Dit doe je door je koolhydraatinname te verminderen en inname van dierlijk verzadigd vet toe te optimaliseren. (Dit laatste doe je al hè?)

Quote:
Ik begin namelijk te merken dat ik de laatste tijd wat minder honger heb, en ik sneller vol zit, maar dan ben ik ook weer bang dat mijn metabolisme daarmee weer omlaag gaat. (en ik vraag me af of hier niet deels ook mijn psyche bij komt kijken)


Het hongergevoel verdwijnt door de stabilisatie van de bloedsuikerspiegel als gevolg van een lage koolhydraatinname en een verhoogde inname van dierlijke vetten en eiwitten.

Je metabolisme komt alleen in gevaar als je daardoor echt aanzienlijk minder gaat eten en dus qua calorieën te weinig energie binnen krijgt.

Anderzijds, hoef je ook niet meer te eten dan waar je zin in hebt. Om je metabolisme op gang te houden is het ook goed om wisselend dagen meer en minder te eten.

Jon Gabriël heeft veel interessants te melden over het psychische aspect van je metabolisme. Hij heeft daarvoor de term "fatswitch" gelanceerd. Op YouTube staan de nodige interviews met hem. Hij benoemt het allemaal anders, maar feitelijk komt hij ook tot de conclusie dat stress (bijnieruitputting) de allesbepalende factor is in het bereiken van een gezond lichaamsgewicht. De kracht van zijn methodiek is trouwens ook de eenvoud zelve.

Hij is zelf ervaringsdeskundige en heeft een lange lijdensweg afgelegd alvorens hij tot deze inzichten is gekomen. Zeer de moeite waard om te bekijken en vervolgens te combineren met WAPF.

 
Quote:
Mijn gewicht daalde weer een aantal kilo onder de 50 (ik ben 1.67m), en dat voelde (natuurlijk, gezien mijn verleden) erg veilig.


Ik heb even een snel rekensommetje gemaakt en ben uitgegaan van een gewicht van 47 kg. Dit levert een BMI op van minder dan 17, dit is levensgevaarlijk ondergewicht! Eli geeft aan op ongeveer hetzelfde gewicht en dezelfde lengte te zitten. En dit voelt voor jullie 'veilig'? Nu weet je waarom het 'eetstoornis' heet. Ik kom hier niet om jullie de les te lezen, want ik vind het fantastisch dat jullie de ommeslag aan het maken zijn. Maar het is wel belangrijk om te beseffen dat je aan MOET komen, voor je eigen bestwil!

Nog wat rekensommetjes. De BMI van clara komt neer op 18. Nog steeds veel te laag. De BMI van Enjoy van 20.5 komt al in de goede richting, maar moet beschouwd worden als de ABSOLUTE ONDERGRENS. De BMI van rateltje van 23 lijkt er meer op. Je zou eerder moeten streven naar zo dicht mogelijk te komen bij de officiele bovengrens van 25 en deze als ondergrens beschouwen. Het is zelfs niet erg om ergens tussen de 25 en 30 uit te komen, dan beschik je over noodzakelijke reserves. Ikzelf weeg momenteel 82 en ben 1.78 lang, dat is een BMI van bijna 26. Bedenk dat je door dit voedingspatroon meer MAGERE LICHAAMSMASSA aanmaakt (spieren en botten). Spieren en botten wegen letterlijk kilo's en drijven je BMI omhoog. Ik ben slank, maar goed doorvoed en dat is waar het om draait!

Quote:
Nu werkt het natuurlijk ook niet mee voor me, dat ik werkzaam ben in de mode.. het slankheidsideaal.


Quote:
En hoewel ik dan (nog) niet in de mode werk, houd ik mij er wel heel erg mee bezig en ben dan net als jij gericht op het schoonheidsideaal hierbij.


Jullie gaan dit waarschijnlijk niet leuk vinden, maar ik heb al eens eerder iets gezegd over de mode-industrie tijdens een discussie over homoseksualiteit:

https://www.fatsforum.nl/topic/homoseksualiteit/page/3#post-40918

Er is ook een link met het schoonheidsideaal van homoseksuele mannen in de mode-industrie die niets hebben met een vrouwelijk figuur, maar juist met een mannelijk, jongensachtig figuur. Een ander forumlid heeft deze koppeling eerder gemaakt, maar ik kan niet meer achterhalen wie dat was en waar deze persoon dit heeft opgeschreven. Homoseksualiteit is al een stoornis op zich en dit leidt weer tot stoornissen op het gebied van oppervlakkige uiterlijkheden.

En nu ik toch in de politiek incorrecte denkbeelden zit iets over mijn eigen eetverleden. Ik heb nooit anorexia of bolimia of iets dergelijks gehad, daarvoor houd ik mijn hele leven lang al teveel van eten. Maar ik ben wel 19 jaar vegetarier geweest.

Vanaf 2007 kwam ik in de ban van David Wolfe en leerde smoothies maken en rauw plantaardig voedsel eten. Tussen 2007 en 2009 heb ik vrijwel uitsluitend geleefd op fruitsmoothies en salades. Mijn gewicht zakte op z'n dieptepunt naar 73 kg, wat overigens nog steeds een respectabele BMI oplevert van 23. Ik was echter vel over been, had geen grammetje vet meer. Je kon mijn ribben tellen en als mijn vriendin tegen me aanleunde op de bank deed het me zeer, omdat ze tegen mijn botten aan drukte bij gebrek aan een vetkussen op mijn botten. Ik kon op geen enkele stoel langdurig zitten, ook geen zachte stoel, omdat ik letterlijk geen zitvlees had. Mijn viendin had een bijnaam voor me: Skinny Bones.

Vanaf 2008 ben ik een vaste wekelijkse gast in het radioprogramma van Henk Mutsaers, Gezondheidradio. Ik weet nog dat ik in die tijd vol trots op de radio meldde dat ik zonder enige vorm van lichaamsbeweging of buikspiertraining een wasbordje had ontwikkeld en 'op mijn natuurlijke gewicht' zat, puur door anders te eten. Ik was trots op mijn fysieke uiterlijk door deze veranderde voeding! Ik besef nu dat ik druk bezig was een eetstoornis te ontwikkelen.

Mijn omkeerpunt bereikte ik in de lente van 2009, toen ik wel eens een maandje wilde uitproberen hoe het was om volledig rauw veganistisch te eten. Ik heb dit 3 weken volgehouden en in de derde week werd ik zo gestoord van de bloedsuikerdips en de noten waarmee ik deze tevergeefs probeerde tegen te gaan (ik houd helemaal niet van die droge, harde krengen) dat ik accuut met deze flauwekul besloot te stoppen. Ik ben mezelf die dag uit pure frustratie in een Ierse pub gaan bezatten en heb daarna friet gegeten in de friettent aan de overkant van de straat!

Ik had er schoon genoeg van. In 2007 had ik het boek van Price al gelezen en dit had een enorme snaar bij mij geraakt. Ik vroeg me af waarom ik hier voor mijn eigen voeding en gezondheid niet volledig voor ging. Ik sloot me aan als chapter leader bij de WAPF en ben gaandeweg de vleescomponent gaan opvoeren in mijn voeding (ben begonnen met magere, zeer dun gesneden rosbief, want mijn spijsvertering lag op z'n gat, vooral mijn maagzuur). Mijn lichaam was blij met mij en begon meteen bij te bouwen! Binnen enkele maanden kwam ik met kilo's tegelijk aan, want mijn lichaam verspilde geen seconde met het wegwerken van tekorten, met name tekorten aan vetten en eiwiten. Al snel was ik 10 kilo zwaarder en op mijn hoogtepunt zelfs 15 kg!

Tussen 2009 en 2011 heb ik rondgelopen met die extra 10-15 kg en pas sinds vorig jaar is mijn lichaam klaar voor het verbranden van die extra reservevoorraad. Het is nu 2013 en ik val nog steeds heel langzaam af (weeg nu 82 kg). Op het dieptepunt was mijn BMI 23, op het hoogtepunt 28. Nu zit ik op bijna 26. Nergens heb ik een punt bereikt dat ik gevaarlijk ondergewicht had, maar ik heb wel een klein kijkje gekregen in de wereld van eetstoornissen, waar ik gelukkig snel en bijtijds uit ben ontwaakt.

Ik had jullie nog een politiek incorrecte stelling beloofd. Hier komt-ie: VEGETARISME IS EEN EETSTOORNIS, vooral de rauwe variant daarvan. Ik vind het dus ook helemaal niet vreemd dat die anorexische en graatmagere modellen in de modewereld zo in de ban zijn van raw food, groene smoothies en plantaardige superfoods!

Mike

 
Quote:
Dat heeft te maken met een sterk reagerende bloedsuikerspiegel die kenmerkend is voor een koolhydraatverslaving. Om daar vanaf te komen zul je inderdaad je bijnieren en alvleesklier moeten kalmeren door o.a. je bloedsuikerspiegel niet meer zo omhoog te jagen. Dit doe je door je koolhydraatinname te verminderen en inname van dierlijk verzadigd vet toe te optimaliseren. (Dit laatste doe je al hè?)


Dat ik meer dan 100 gr. koolhydraten heb gegeten de afgelopen 2-3 weken klopt, thuis zitten en allerlei recepten uitproberen en ook proeven.

Dat is straks weer afgelopen, ga weer volledig werken en heb dan minder tijd haha en al ontdekt wat de kids lekker vinden inmiddels.

Na een bezoek aan bio energetica dame/ homeopaat mag ik 6 weken geen kokosolie, olijfolie, kokosrasp, eieren en kaneel/curcuma o.a. das waar ik o.a. op leef.

Heb nu smoothie met avocado, aardbei jam, kefir en yoghurt.

Heb momenteel ff geen ideeen meer voor mezelf pffff

soep eet ik nu wel weer meer tussen de middag en vanmorgen rond 10.00 had ik er ineens zin in.

 
Mike, wat een uitgebreide reactie, bedankt daarvoor.

Even over het gewicht; 47 kilo is een gewicht waar ik mij niet goed bij voelde (zo'n 8 jaar geleden alweer, toen begon ik met afvallen nav opmerkingen thuis dat ik te dik werd, wat ik ook werd door overmatige consumptie van allerlei zoete troep omdat ik mij psychisch niet goed voelde en dan at ik als troost) (vervolgens kreeg ik complimenten dat ik was afgevallen en voelde ik mij sterk, iedereen beneidde me en dat gevoel kende ik niet, eindelijk mocht ik er ook zijn (hed een zusje die door iedereen voor model werd aangezien en overal beter in was) en ook doorhad dat ik niet verder moest gaan met afvallen, dus toen ben ik bewust aangekomen tot een gewicht van 51/52, nog steeds te weinig, maar toch al niet direct meer in de gevaren zone. Inmiddels zal daar nog zo'n 3 kilo bij zitten, schat ik zo, want ik weeg me niet meer.(en persoonlijk voel ik mij, met het beeld wat ik dan in de spiegel zie, beter bij een gewicht van 52, dan lijkt alles gewoon net wat strakker en ik pas m'n kleren beter en je ziet wat meer spier (ja, net als floortje ken ik ook zo ongeveer iedere cm van mijn lichaam)

Overigens als BMI erbij betrokken wordt: BMI zou ik niet per se als indicatie voor onder/overgewicht gebruiken want wat je zelf ook zegt, het gaat ook om magere lichaamsmassa waardoor je in gewicht toeneemt/afneemt. Die magere massa is ook niet waar ik zo bang voor ben, het gaat mij wel degelijk om de vetmassa, die er bij mij absoluut het snelst aankomt. En als dit op de juiste plekken zou geschieden, oke, maar bij mij komt het aan op plekken waar ik het liever niet heb.... vandaar mijn angst/obsessie/complex;)

oke, dit was even mijn verhaal over het ontwikkelen van de eetstoornis....

maar heb goede hoop dat ik op de juiste weg terug zit;)

 
Dit las ik vanochtend: een artikel over bmi en gezondheid: http://fitness.mercola.com/sites/fitness/archive/2013/04/26/extra-pounds-increase-longevity.aspx

 
Quote:
Na een bezoek aan bio energetica dame/ homeopaat mag ik 6 weken geen kokosolie, olijfolie, kokosrasp, eieren en kaneel/curcuma o.a. das waar ik o.a. op leef.


Steek je vingers in je oren als deze persoon begint te praten! Je was net zo goed bezig en nu dit...waarom haal je de wijsheid nog steeds buiten jezelf en luister je naar zo'n 'deskundige'? Het gaat om eigen-wijsheid, GELEEFDE kennis tegenover geleende kennis!

Mike

 
Quote:
Overigens als BMI erbij betrokken wordt: BMI zou ik niet per se als indicatie voor onder/overgewicht gebruiken want wat je zelf ook zegt, het gaat ook om magere lichaamsmassa waardoor je in gewicht toeneemt/afneemt. Die magere massa is ook niet waar ik zo bang voor ben, het gaat mij wel degelijk om de vetmassa, die er bij mij absoluut het snelst aankomt. En als dit op de juiste plekken zou geschieden, oke, maar bij mij komt het aan op plekken waar ik het liever niet heb.... vandaar mijn angst/obsessie/complex;)


Ik ben zelf helemaal niet bezig met BMI, maar met hoe ik me voel. Voor de rekenaars onder ons kan het echter wel degelijk een goede richtlijn zijn om uit te gaan van een BMI met een ondergrens van 25 en een bovengrens van 30, juist vanwege die extra spier- en botmassa die de BMI tot deze normaalwaarden brengt.

Overigens heb je met een gewicht van 52 kg en een lengte van 1.67 m nog steeds maar een magere BMI van nog geen 19!

Mike

 
Quote:
Steek je vingers in je oren als deze persoon begint te praten! Je was net zo goed bezig en nu dit...waarom haal je de wijsheid nog steeds buiten jezelf en luister je naar zo'n 'deskundige'? Het gaat om eigen-wijsheid, GELEEFDE kennis tegenover geleende kennis!


het ontregeld mij in ieders geval meteen, met daarnaast gebeurtenissen, maar goed.

Wanneer er wordt gezegd dat ik Teveel van iets heb gehad met regelmaat, dan heb ik daar een idee bij, zeker wanneer ik merk dat ik bijna 2 kg gegroeid ben.

Niet vanuit de weegschaal, maar puur gevoel van houding, lijf en kleding.

Na 4 dagen en nog geen voedingslijst gezien te hebben, alleen datgene wat ik onthouden heb, heb ik al spijt dat ik gegaan ben.

Op zoek geweest naar een soort bevestiging van idd buitenaf dat het goed voelen van mezelf klopt. Hoe stom klinkt het!

Ik heb dat gevoel van spijt sinds gisteren, mede doordat de dame van de natuurwinkel bevestigde dat zij er ook heen ging en alles oke was.

Kon me dat niet voorstellen, de eet veel suiker, zie haar altijd kauwen, is vegetarisch, zo rond als een tonnetje.

Dan ga ik twijfelen, doordat ik geen logica zie, net als het moment, was in dezelfde week dat ik een donderdag heel veel gejankt had en bedacht dat ik bevestiging zocht.

rateltje rateltje................... ik zal hardop ratelen tegen de tijd dat ik het buiten mezelf zoek

 
@ Mike: ja ik weet dat ik te licht ben. Ik ben daar zelf ook verre van blij mee. Voor mijn zwangerschappen woog ik 72 kilo, ik zou daar direct weer voor tekenen. In die zin verschil ik van de andere dames in dit topic, ik heb nog nooit willen afvallen, ik heb juist helemaal niets met het schoonheidsideaal (zoals ik https://www.fatsforum.nl/topic/over-het-thuisblijfouderschap/page/8]hier[/url] heb uitgelegd. Ik wil er niet kinderlijk maar vrouwelijk uitzien.

@ Rateltje: jouw ervaringen zijn precies de reden waarom ik huiverig ben naar een natuurarts te gaan. Je kan altijd nog afzeggen he?

 
rateltje, ik was laatst bij een NEI therapeute (om psychische issues achter mij te kunnen laten) en die was ook (natuur)voedingsdeskundige. toen ik begon over mijn nieuwe dieet zag ik haar kijken... vervolgens begon ze dat dierlijke voeding toch echt niet zo goed was etc etc etc... ik heb gewoon geantwoord dat ik mij er goed bij voel en erachter sta en voor de rest heb ik mij afgesloten. Dus gewoon niet naar luisteren, dat kan ook.

 
haar antwoord was dat wat ik deed goed was.

puntjes op de i noemde ze het, mooie vond ik dat ik zelf al heb vernomen dat ik net tegen tarwe kon. Dus krijg je bevestiging, geeft soort van vertrouwen.

Net als het constitutietype en het verhaal over belladonna, herkende ik mezelf meteen, bevestiging!

Er blijven wel vragen, maar die zet je even aan de kant, die komen weer en zet je aan de kant.

Nu begrijp ik ook niet meer waarom ik dingen moet laten staan, teveel binnen gekregen.

Als het goed is is het goed, maar ja ik ben geen peut.

Ik eet nu met een soort van tegenzin, terwijl ik smulde van de vele vetten en ook voelde dat het goed was.

Ik twijfelde wel wat met de kokosolie omdat ik er alles mee doe, in recepten,als haarvet, tandpasta tot wondverzorging.

Ik kwam aan merkte ik en zei bevestigde de kokosolie, als in te laten staan, teveel en ik dacht ja daarom groei ik wellicht.

Ik hoef niet met 6 weken terug te komen hoor, ik mag.

Heb wel de druppels en weet ff niet wat ermee te doen, doorgaan omdat ik ze toch heb of laten staan.

Weer een rib uit me lijf pfffffffffff dat frustreert nog het meest :-( Wie niet horen wil...........

Mijn gevoel zegt dat wanneer je gaat twijfelen of aversie krijgt dan werkt het niet, net als met ontgiften, wanneer je er aan toe bent gaat het werken.

 
Ik wil helemaal niet in de positie komen dat ik me ergens voor af moet sluiten, maar soms kun je het niet vermijden.

 
Quote:
Als het goed is is het goed, maar ja ik ben geen peut.


Je bent je eigen peut. Lees wat je zelf schrijft:

Quote:
Ik eet nu met een soort van tegenzin, terwijl ik smulde van de vele vetten en ook voelde dat het goed was.


Zoals je zelf al schreef: als het goed is is het goed. Klaar, niet meer over nadenken.

Mike

 
VRAAGTEKENS:

Als kind was ik mager, hield wel erg van vet eten o.a. mayonnaise en vetrandjes aan vlees.

Margarine vond ik iets vreselijks en schraapte dat van mijn boterhammen en kreeg dan veel commentaar (lees: straf). Van zoete dingen werd ik misselijk en koolhydraatrijk eten ging me steeds meer tegenstaan, maar ik werd gedwongen dit te eten, vandaar dat ik een slechte eter werd.

Ik ben een kind van vlak na de oorlog (geboren in 1953) en mager was slecht en mollig was het ideaal bij baby’s en kinderen en ik voldeed dus niet hier aan.

Ik was vaak ziek, bloedarmoede, verkouden en vatbaar voor allerlei ziektes.

Ik kreeg wel groente uit eigen tuin, wild (mijn ouders verpachtten land aan jagers), vis , verse (rauwe) melk en veel vlees. Ook moest ik van mijn moeder veel suiker eten omdat ik zo dun was.

(Ze wist niet beter maar had wel zelf op haar 21e jaar al een kunstgebit. Ik vond dit vreselijk en besloot dat IK dit nooit wilde.)

Daarom ontstonden, denk ik, de eerste gaatjes in mijn gebit.

Omdat ik zo bang was voor de schooltandarts (wie niet?) besloot ik dat ik niet meer gaatjes in mijn gebit wilde en weigerde suiker te eten.

Toen ik volwassen was en kinderen kreeg was ik heel bewust bezig met gezonde voeding. Ik werd lid van de Ecologische Beweging maar dit ging me al snel te ver vanwege de vele fanatieke aanhangers die mijn leven wel even wilden bepalen. Ik was een aantal jaren vegetarier maar stapte daar al snel vanaf om allerlei redenen, alhoewel ik er nog steeds moeite mee heb dat een dier gedood wordt voor mijn vleesmaaltijd…..

Als volwassene werd ik een aanhangster van Gaylord Hauser, erg populair bij beroemde filmsterren.

Hij raadde aan: veel eiwitten, melkproducten in de vorm van magere yoghurt en magere melkpoeder, melassestroop voor ijzer, tarwekiemen voor vitamine E en supplementen en veel groente en fruit.

Vanaf die tijd was ik altijd erg gezond, slank en vol energie en nooit ziek.

Mijn kinderen voedde ik op met weinig tot geen suiker en probeerde ze bewust te laten zijn over voeding. Ze zijn heel gezond en hebben een perfect gebit.

Zelf had ik NOOIT problemen met de slanke lijn, NOOIT obstipatie en ook mijn kinderen niet.

We konden heel veel eten zonder dikker te worden.

Geen overgangsproblemen, nog nooit een opvlieger gehad en ik ben nu bijna 60.

Heel vaak hoor ik dat mensen niet geloven dat ik bijna 60 ben………

Recentelijk kwam ik in aanraking met Weston Price en dit forum en dit sprak me wel aan omdat ik altijd interesse had in gezondheid en gezonde voeding.

Ik ben begonnen met Keltisch zeezout, en kokosolie door de site van Heleen Quantrill (eetgoed, voeljegoed).

Koken, lekker eten en een lekker wijntje is al lange tijd een hobby van mij en ook van mijn vriend. Ook hij is slank, gezond en gelukkig en vol energie.

Ik ben nu rauwe melk gaan drinken en room (heerlijk…), meer vet, biovlees met vetrandjes, weinig groente, Keltisch zeezout, weinig koolhydraten en dacht het helemaal gevonden te hebben ook omdat ik erg van vet eten houd.

Echter: Voor het eerst in mijn leven ben ik zwaarder dan ik wil zijn, vetrolletjes om mijn middel beginnen zich te ontwikkelen en ik heb VOOR HET EERST in mijn leven last van verstopping. Pijnlijk en zelfs het toilet raakt verstopt!!

Ik vraag me nu af of ik hiermee door wil gaan want ik wil graag weer het mooie slanke figuur dat ik altijd had.

Dik vind ik lelijk, het maakt oud en ziet er meestal ongezond uit !!!! Wat er ook gezegd wordt over modellen (ik vind bijvoorbeeld Doutzen Kroes benijdenswaardig mooi en totaal NIET anorexisch !!!). en vond mezelf ook mooi met een slankere lijn.

Ik denk dat stiekum de meeste vrouwen het met me eens zullen zijn.

Van veel mensen op de site hoor ik dat ze last hebben van dikker worden en verstopping. Nooit geweten dat dit zoiets erg is……

Groetjes

Jacky

 
Ik zie, veel bij te lezen... straks doen!

Mike, BMI 17 is 't niet meer, die 47 kilo heb ik even een paar weken gewogen toen ik ernstig griep had. Nu is dat weer 50 kilo..

Nog steeds te weinig, ik weet het! But I'm working on it..

 
Quote:
Vanaf die tijd was ik altijd erg gezond, slank en vol energie en nooit ziek.


Quote:
Geen overgangsproblemen, nog nooit een opvlieger gehad en ik ben nu bijna 60.

Heel vaak hoor ik dat mensen niet geloven dat ik bijna 60 ben………


Jacky, wat houdt je tegen gewoon terug te gaan naar je oude patroon?

 
Quote:
BMI 17 is 't niet meer, die 47 kilo heb ik even een paar weken gewogen toen ik ernstig griep had. Nu is dat weer 50 kilo..


Dat is een BMI van 18. Omhoog met die BMI!

Quote:
Wat er ook gezegd wordt over modellen (ik vind bijvoorbeeld Doutzen Kroes benijdenswaardig mooi en totaal NIET anorexisch !!!). en vond mezelf ook mooi met een slankere lijn.

Ik denk dat stiekum de meeste vrouwen het met me eens zullen zijn.


Ik schreef in een andere topic al dat ik moet praten als Brugman om jullie vrouwen van een 'schoonheidsideaal' af te krijgen dat uitgaat van het figuur van een klein meisje dat nog volop in de groei zit, niet een volwassen vrouw met letterlijk alles erop en eraan. Dit is weer zo'n voorbeeld.

Modellen hebben over het algemeen mooie, symmetrische gezichten. Daar worden ze ook op geselecteerd. Hun lichamen zijn over het algemeen minder mooi, tenzij (semi)anorexia in de mode is en jou als vrouw is aangepraat dat dit het toppunt van mooi zijn is. Ik kan het wel van de daken schreeuwen, maar heb het al eerder gedaan:

Quote:
En die modellen zijn zelfs in graatmagere staat mooi, kun je nagaan als er meer vlees op die botten zou zitten!


Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
529.791
Leden
8.655
Nieuwste lid
Monique vdf Jacobs
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan