Stopt het of.....?

Je krijgt een andere kijk op de werkelijkheid en op basis van vrije wil en bewustzijn krijg je twee keuzes over hoe hiermee om te gaan:

Of je accepteert deze nieuwe waarheid en doet kennis op om je verder te ontwikkelen. Of je accepteert deze nieuwe waarheid niet en blijft de oude waarheid verdedigen, waardoor je je eigen ontwikkeling verhindert. Bij het eerste ga je bergopwaarts, bij het tweede bergafwaarts.

Mike

 
Quote:
Mike, jij vindt dat jong of ouder, vrouwen perse brede heupen moeten hebben en mollig zijn.


Wie heeft het hier gehad over mollig? Dit zie ik wel vaker, er wordt meteen gedacht in termen van 'dik' of 'dun', ertussenin bestaat niet. Over zwart-wit gesproken! Ik mag dan jonger zijn dan jij en minder levenservaring hebben, maar ik heb het toch echt over een grijs gebied, hoor. Zelf noem ik het 'goed doorvoed', om ook gelijk weer een link te leggen met goede voeding en gezondheid. Want dat is waar het om draait!!

Quote:
Niet iedereen hoeft er hetzelfde uit te zien.


Ook dat heb ik nooit gezegd. Je zit echt op een ander forum dan ik!

Quote:
Em om vegetariërs nu autistisch te noemen gaat wel erg ver.


Ik noemde deze vegetarier autistisch en niet alle vegetariers. Je legt me voortdurend woorden in de mond. Maar misschien zijn wel alle vegetariers autistisch als je schrijft:

Quote:
Heb je er wel over nagedacht dat sommige mensen (zoals ik vroeger) zijn of worden omdat ze moeite hebben met het slachten van dieren voor voedsel?


Aha, dus je bent er zelf ook een geweest! Zo te lezen kan je brein nog wel wat extra cholesterol gebruiken. Het valt me op dat het met vegetariers moeilijk praten is, omdat hun hersenen onvoldoende elektrische activiteit vertonen. Alles valt nu op z'n plek, want VEGETARISME IS EEN EETSTOORNIS, die leidt tot weer andere eetstoornissen als anorexia, boulimia en andere obsessieve en neurotische complexen over het uiterlijk. Lees mijn verhaal dat ik hier eerder vandaag heb gepost:

https://www.fatsforum.nl/topic/stopt-het-of?replies=61#post-51778

Zelfs een semi-vegetarisch voedingspatroon kan dit al in de hand werken, heb ik gemerkt. Dan heb je het meteen over het merendeel van de hedendaagse bevolking dat keurig eet volgens de Schijf van 5 en het 'ik kies bewust'-logo in de supermarkt. Een dwarsdoorsnede hiervan komt op dit forum terecht en dan heb je de poppen aan het dansen als je het huidige uithongerings- en uitputtingsideaal in twijfel trekt.

Quote:
Maar... volgens jou is er nog hoop voor mij.


Nu ik weet wat je eet koester ik minder hoop...

Mike

 
ik heb vroeger geleerd dat mollige en dikke dames veel gezelliger zijn.

Ik heb dan ook (bijna) altijd pret :-)

Jammer dat mensen zich vaak meteen aangevallen voelen en zo zie je maar weer dat regels geinterpreteerd worden naar wat men wil.

Zelf een invulling geven aan dat wat je leest en vaak wordt de boodschap niet goed gelezen, begrepen dus verkeerd ontvangen.

Een reden waarom ik getikte woorden niet waardeer wanneer het om interactie tussen personen gaat.

je ziet niets, je hoort niets, er is geen werkelijk contact.

verziekt veel.................... te veel.

 
Quote:
Een reden waarom ik getikte woorden niet waardeer wanneer het om interactie tussen personen gaat.

je ziet niets, je hoort niets, er is geen werkelijk contact.

verziekt veel.................... te veel.


Was het maar zo simpel. Er zijn ook mensen die mijn woorden wel lezen zoals ik ze bedoel. Het voorbeeld van die vegetarier betrof een lezing waarbij je me ziet en hoort spreken. En dan nog kunnen er al snel misinpretaties ontstaan. Het heeft vooral te maken met ONDERVOEDE HERSENEN en om EGO, waardoor mensen onvoldoende in staat zijn om informatie goed op te nemen en op de juiste waarde te schatten, zonder het op zichzelf te betrekken.

Mike

 
Mike,

Ik ben op jonge leeftijd heel even vegetariër geweest. Je zit fout dus.

Jouw reacties vind ik verre van leuk en niet erg respectvol. Als iemand anders denkt dan jij wordt hij of zij de grond in geboord.

Eigenlijk heb ik geen zinmeer aan dit forum deel te nemen.

Schrijf me dus maar uit. Ik heb niet gezien hoe ik dat zelf kan doen.

 
Quote:
Ik ben een stuk ouder dan jij en heb wel wat levenservaring.

ha, ha, die is goed.

Jackie, ik ben er nog wel zeker van dat jij hier meeleest. Ik heb vandaag dit topic doorgenomen en mij verbaasd over hoe slecht jij de berichten van Mike leest, je aangevallen voelt en ook nog zo prat gaat over je eigen jonge uiterlijk (zoals ik tussen de regels doorlees). Ik vind het erg ergerlijk. Mike reageert weerlegt heel goed jouw uitspraken en dan wil jij je vervolgens laten uitschrijven. Mijn advies: leer eens echt discusieren.

Nu genoeg gal gespuugd.

Over Douten, veel te recht: benen doutzenbenen-2 en hier is geen enkele zachtheid en vrouwelijkheid te vinden lichaam doutzen

Als wij dit mooi gaan vinden als vrouwen?

 
Quote:
Een nieuwe waarheid is als een nieuw zintuig, want daarmee komt het vermogen om dingen te zien die we nooit tevoren zagen – en dingen die niet gezien worden door hen die die nieuwe waarheid niet bezitten.

Weston Price


Mike

 
Zoals eerder gezegd, het gaat niet om de informatie an sich, of deze nu woordelijk of schriftelijk wordt overgedragen. Wat in de weg zit, zijn bestaande, hardnekkige geloofsovertuigingen waaraan mensen hun identitieit ontlenen en ego.

Mike

 
Weet je

Ik begrijp Jacky als ze zegt dat ze Doutzen mooi vindt

Want dat is ze ook

Jacky en ik bedoelen daar niet mee dat dat ons ideaalbeeld is

Doutzen is op die eerste 2 fotos van kaasmeisje inderdaad wel mager

Mijn benen lijker daar wel wat op..

Op die laatste foto van kaasmeisje is ze mooier,zo zou ik wel willen zijn

Dus dat ik magere modellen toch wel mooi kan vinden hoeft toch niet te betekenen dat omdat ik zelf ook dun ben dat dan mijn ideaal is?

Hoe vaak heb ik hier niet eerlijk gezegd dat ik graag dikker zou willen zijn?

Maar te veel wordt hier het woord graatmager en plank genoemd,dat is gewoon niet respectvol

Mager is al dunner dan dun

Jullie weten niet hoe het is om mensen medelijdend en zelfs met afgrijzen naar je te zien kijken omdat ze je benen te mager vinden

En dan hier ook steeds te horen hoe slecht en niet mooi het is dat je graatmager ben en dat mannen daar niet op vallen

Kan allemaal wel waar zijn misschien maar dan kan er nog wel een beetje worden gedacht worden dat er ook mensen zijn die mager zijn en die dolgraag wat steviger zouden willen zijn maar waarbij dit niet zo makkelijk lukt,zoals bij mij

Er zijn hier vast vrouwen die dikker zijn dan slank,maar dan hoor ik nooit kwetsende opmerkingen

Let dus aub een beetje op hoe je iets benoemt

En Mike

Je zei dit;

Ik lees hier wel dat veel vrouwen labiel worden door ongezonde ideeen over hun uiterlijk

Ik mag toch hopen dat je weet dat dat niet voor mij geldt?

Ik weet dondersgoed dat te dun niet gezond is

Maar je kunt trouwens wel labiel worden doordat mensen zich zo focussen op je omdat ze je mager vinden,en jij wilt aankomen en dat lukt niet zo erg.Hierdoor wordt je onzeker hoor omdat je gek wordt van de kritiek de mensen op je hebben en je steeds moet aanhoren dat je wel mager bent,.En jij maar moet uitleggen dat je toch echt ook graag wat wilt aankomen maar dat niet lukt

Het is altijd maar de omgeving die je je rot laat voelen.

 
Quote:
Het is altijd maar de omgeving die je je rot laat voelen.


Daar ben je zelf ook bij. De een doet het, de ander laat het gebeuren. Jij bent in meerdere opzichten uitgeput, zowel lichamelijk als geestelijk en emotioneel. Je geeft veel te veel van jezelf weg en je bent hier vanuit verschillende hoeken herhaaldelijk op gewezen. Jij moet dus in meerdere opzichten bijbouwen en steviger worden, niet alleen lichamelijk, en je minder als een slachtoffer opstellen.

Ik lees in je post heel veel ach en wee en daar help je jezelf niet mee. Ik ben niet van plan mijn woordkeus aan te passen omdat jouw tere zieltje daardoor van streek raakt, ik ben nu eenmaal erg recht voor z'n raap. Jij zou er goed aan doen je minder wankel op te stellen, want je bent emotioneel veel te makkelijk omver te kegelen. Werk daar liever aan i.p.v. mij te willen veranderen.

Mike

 
Alsof ik niet aan mezelf werk,onzin.

Maar dat gaat niet van een op andere dag.

Maar echt overal waar ik kom krijg ik opmerkingen te verduren van mensrn die niet nadenken voor ze iets zeggen.

Is het nu zo moeilijk om bijv. ipv plank en graatmager gewoon te zeggen mager,of te dun.

Daar gaat het mij om.Niet alles zo op een harde manier te zeggen.

En ik heb helemaal geen teer zieltje.

Ik denk dat als jij de dingen die ik of anderen zouden hebben meegemaakt ook wel wat anders zou piepen,en meer emotioneel begrip voor anderen zou kunnen opbrengen.

En dan zeggen dat ik jou wil veranderen,maar je wilt mij ook veranderen.Door steeds maar te zeggen dat ik wankel ben en te emotioneel.

Dat los je niet zo 123 op hoor.Zo ben ik al mn hele leven.

Begrijp me niet verkeerd ik waardeer wat je allemaal doet en je goede adviezen.Maar je kunt je toch wel ietsiepietsie minder hard opstellen?

 
Danielle, je zit in een slachtofferrol en bent voortdurend op zoek naar een redder. Ook nu weer wentel je jezelf in zelfmedelijden. Ik weiger om mee te doen in een dynamiek van slachtoffer-redder, jij bent je eigen redder.

Mike

 
Laten we er nu maar over ophouden,zo kunnen we nog uren doorgaan.Jij denkt nu eenmaal anders over dit soort dingen dan ik.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.551
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan