Quote:
Ik heb behoorlijk veel van de wereld gezien en had niet de indruk dat kleur/ras/uiterlijk alles te maken heeft met geluk.
Dat heb ik nooit gezegd, daar komen jullie vrouwen mee (althans een aantal van jullie, krijg gelukkig ook bijval van een aantal andere vrouwen).
Quote:
Het valt me tegen dat je mij nu wilt afschilderen als een "dom blondje " die het niet snapt.
Ook dat heb ik nooit gezegd. Zitten we wel op hetzelfde forum? Ik krijg het idee dat jij andere berichten leest dan ik.
Quote:
Ik ben een stuk ouder dan jij en heb wel wat levenservaring.
Dat klinkt behoorlijk betuttelend. Oudheid en wijsheid zijn twee verschillende dingen als je je leven lang al rondloopt met verkeerde denkbeelden die je via de media worden opgedrongen.
Een tijdje geleden raakte ik tijdens een lezing in een oeverloze discussie verwikkeld met een vegetarier. Deze bleef maar hameren op het feit dat ik ook maar een mening verkondigde en dat er tegenover het onderzoek van Price ook weer ander onderzoek was te zetten dat het tegendeel 'bewees'. Deze persoon leek wel licht autistisch, want hij klonk als een kapotte grammofoonplaat.
Let wel, hij had het boek van Price nog nooit gelezen en meende wel 'kritisch' te moeten zijn. De reden was natuurlijk dat hij dit opvatte als een directe aanval op zijn keuze om vegetarisch te eten. Ik confronteerde hem met de ongemakkelijke waarheid dat je onherroepelijk voedingstekorten oploopt door vegetarisme en dat ik hier nota bene zelf als ervaringsdeskundige over mee kan praten. Toen hij voor de zoveelste keer zijn twijfels uitte over de waarheid van mijn boodschap en hier alsmaar feller in werd, onderbrak ik hem en zei: je richt je pijlen op de verkeerde partij, je moet niet bij mij zijn maar bij een leugenachtige overheid, media, voedingsindustrie en farmaceutische industrie.
Ditzelfde zie ik hier ook gebeuren. Mijn boodschap is dat je een GEZONDHEIDSIDEAAL moet nastreven en dat hedendaagse idealen over ons uiterlijk allesbehalve gezond zijn, omdat ze gebaseerd zijn op uitputting en uithongering. En net als die mannelijke vegetarier worden hier dan enkele vrouwen persoonlijk geraakt in hun geloofsovertuiging. Deze gaan ze dan hand en tand verdedigen, compleet met voorbeelden van mooie, maar flinterdunne modellen, en ik heb het gedaan vanwege de 'ongenuanceerde' manier waarop ik dit verwoord.
Tegenover ieder van jullie die een probleem heeft met mijn 'zwart-wit'-denkbeelden zeg ik hetzelfde als tegen die vegetarische autist: je moet niet bij mij zijn, maar bij een leugenachtige overheid, media, voedings'deskundigen' en fitness'experts'. Ik doe mijn best om door de leugens heen te prikken. Wie constant maar excuses wil maken voor een aangeleerde, destructieve gelofsovertuiging moet dat maar doen. En wat betreft mijn directheid van communiceren: het zal niet de eerste keer dat vrouwen hier moeite mee hebben (sommige mannen ook). If you can't stand the heat...
Mike