Stopt het of.....?

Jacky, ik ben bijna dertig jaar jonger dan jij, maar ik kan me wel helemaal vinden in je verhaal.

Heb je zelf al enig idee welke kant je het op laat gaan? Wel/niet doorzetten?

Quote:
Wat er ook gezegd wordt over modellen (ik vind bijvoorbeeld Doutzen Kroes benijdenswaardig mooi en totaal NIET anorexisch !!!). en vond mezelf ook mooi met een slankere lijn.


Zoek nu maar eens op Doutzen Kroes... dat is toch ook wat afgenomen! Het mag wel iets meer, als je het mij vraagt..

 
Indigo: Inderdaad overweeg ik dit, maar ik zie ook veel goede dingen in WAP !! Ook smakelijk voedsel.

Ik heb geen kritiek alleen maar vraagtekens.

Ik blijf interesse houden in alles wat met gezondheid en geluk te maken heeft.

Mike,

Ik heb niet het figuur van een klein meisje maar van een echte vrouw, mooie (nog steeds) en grote borsten (ondanks dat ik lang borstvoeding gaf), tot voor kort smalle taille, ben wel lang en sl;ank met heel blond haar en een smal gezicht dus volgens jou hoor ik tot het meest gedegenereerde ras.

groetjes

Jacky

 
http://healthyceleb.com/doutzen-kroes-workout-routine-diet-plan/5694/

De bekende uitputting en uithongering, zucht...

Quote:
After years of experimenting with her diet, Doutzen admits that the best way to remain healthy by eating food is to stay true to natural foods. This includes fresh fruits, vegetables, lean meats, whole grains, nuts and lots of water.


Quote:
French fries and potato chips are her major weaknesses but she always tries to control the quantity and instead moves on to salads combined with fries of course!


Mike

 
Quote:
ben wel lang en sl;ank met heel blond haar en een smal gezicht dus volgens jou hoor ik tot het meest gedegenereerde ras.


Het blanke ras is inderdaad het meest gedegenereerde ras. Kijk alleen al hoeveel moord- en slachtartijen we gedurende de eeuwen op ons geweten hebben. Maar ik behoor ook tot dit ras, het is niet anders.

Ik krijg de indruk dat je je persoonlijk aangesproken voelt. Laatst gebeurde dit ook met Danielle. Je identificeert je met graatmagere modellen, omdat door het loslaten van dit beeld je er zelf slechter uitspringt.

Ik word zo onderhand dood- en doodmoe van het proberen duidelijk te maken dat schoon-heid allereerst gezondheid is: schoon van binnen = mooi van buiten! Zo, en nu ga ik met mijn hoofd op mijn bureau beuken! :wink:

Mike

 
Mike,

Ik zei al dat ik een levensgenieter ben, hou van koken en gezond eten. Heb niet het idee dat ik mezelf uithonger, integendeel. Ik ben niet voor niets zo gezond. Ben ook niet op de site terechtgekomen omdat ik gezondheidsproblemen heb.

Sorry Mike, maar ik vind dit geen leuke reactie van jou.

Ik weet meer over Doutzen dan jij denkt.

 
Hey Mike,

Nav je berichtje reactie over de bmi heb ik ff gekeken. Mijn bmi zit op 25,3. Dat is 0,3 punt boven de bovengrens volgens het voedingscentrum en de harstichting en al de bmi meters. Volgens de hartstichting heb ik nu overgewicht! Beetje triest. Ik ben het met je eens, ondanks dat ik zelf nog steeds dat stomme beeld tussen mijn oren heb dat ik slanker zou willen zijn is er met een bmi van 25,3 niks mis met mij )ok, behalve die bijnieruitputting dan ;-)

Het is wat de massa ervan maakt, jammer hoor....

 
Ik dacht het al, dus toch weer persoonlijk opvatten. Je ego verhindert dat je de informatie goed opneemt en op de juiste waarde schat. Sorry, maar daar kan ik niets aan doen, dat moet je zelf doen.

Mike

 
Quote:
Nav je berichtje reactie over de bmi heb ik ff gekeken. Mijn bmi zit op 25,3. Dat is 0,3 punt boven de bovengrens volgens het voedingscentrum en de harstichting en al de bmi meters. Volgens de hartstichting heb ik nu overgewicht! Beetje triest. Ik ben het met je eens, ondanks dat ik zelf nog steeds dat stomme beeld tussen mijn oren heb dat ik slanker zou willen zijn is er met een bmi van 25,3 niks mis met mij )ok, behalve die bijnieruitputting dan

Het is wat de massa ervan maakt, jammer hoor....


Dank je! Net toen ik dacht dat echt alle vrouwen reddeloos verloren waren door een zeer ongezond 'schoonheidsideaal' komt jouw reactie als een godsgeschenk. Ik haal mijn bloedende hoofd weer van het bureau. :wink:

Mike

 
Wat zijn dan je vraagtekens precies Jacky? Gaat het om de toename van vet om je taille?

Pssstt, ik mag het hier niet zeggen en niet verder vertellen hoor, :( maar verminder je koolhydraatinname drastisch tot maximaal 20 gram per dag (en 5 gram per maaltijd) en je bent je vetrolletjes binnen de kortste keren kwijt.

Verhoog dan de koolhydraatinname tot het niveau waarop je gewicht stabiel blijft.

Kun je gewoon WAPFEN zonder de stress van aankomen.

 
Mike,

Als je stelt dat ik een ongezond schoonheidsideaal heb moet ik je teleurstellen. (Lees je mijn bericht wel goed?)

Je reactie valt me nog meer tegen...hoop dat je dit bijstelt.

 
Jacky,

Ik stel niets bij en heb je post goed gelezen. Als ik een tere snaar bij heb geraakt, komt het waarschijnlijk omdat je wordt geconfronteerd met een ongemakkelijke waarheid. Ik ben er een beetje klaar mee dat de ene na de andere vrouw met een of ander uithongerd fotomodel op de proppen komt als zijnde het summum van schoonheid en gezondheid. Of je snapt het of je snapt het niet!

Mike

 
Misschien moeten jullie eens kijken naar: Kefir en resistant starch (resistent zetmeel).

Voor je ontlasting beter te maken, de goede darmbacteriëen op te bouwen, je buikje kwijtraken etc......

Om gezond schoon te worden van binnen en buiten, het juiste schoonheidsideaal.

http://freetheanimal.com/2013/04/resistant-assimilation-resistance.html

 
Mike,

Het is geen kwestie van een tere snaar raken of confronteren met een ongemakkelijke waarheid.

Het gaat erom dat alles niet zwart/wit is.

Ik waardeer echt alles wat je doet en wat je onderzocht hebt en met ons wilt delen.

Geloof je me als ik zeg dat ik het juist zo mooi vind dat er zoveel soorten mensen zijn, allerlei kleuren, rassen, vormen.

Het gaat erom of iemand gezond, gelukkig en tevreden is.

Ik heb behoorlijk veel van de wereld gezien en had niet de indruk dat kleur/ras/uiterlijk alles te maken heeft met geluk.

Het valt me tegen dat je mij nu wilt afschilderen als een "dom blondje " die het niet snapt.

Ik wil niet arrogant zijn maar denk dat ik heel veel snap......snap je?

Maar whatever Mike, ik laat het hierbij.

Alle positieve dingen op deze site neem ik tot mij en blijf wel zelf nadenken en een eigen mening hebben. Ik ben een stuk ouder dan jij en heb wel wat levenservaring.

 
Quote:
Ik heb behoorlijk veel van de wereld gezien en had niet de indruk dat kleur/ras/uiterlijk alles te maken heeft met geluk.


Dat heb ik nooit gezegd, daar komen jullie vrouwen mee (althans een aantal van jullie, krijg gelukkig ook bijval van een aantal andere vrouwen).

Quote:
Het valt me tegen dat je mij nu wilt afschilderen als een "dom blondje " die het niet snapt.


Ook dat heb ik nooit gezegd. Zitten we wel op hetzelfde forum? Ik krijg het idee dat jij andere berichten leest dan ik.

Quote:
Ik ben een stuk ouder dan jij en heb wel wat levenservaring.


Dat klinkt behoorlijk betuttelend. Oudheid en wijsheid zijn twee verschillende dingen als je je leven lang al rondloopt met verkeerde denkbeelden die je via de media worden opgedrongen.

Een tijdje geleden raakte ik tijdens een lezing in een oeverloze discussie verwikkeld met een vegetarier. Deze bleef maar hameren op het feit dat ik ook maar een mening verkondigde en dat er tegenover het onderzoek van Price ook weer ander onderzoek was te zetten dat het tegendeel 'bewees'. Deze persoon leek wel licht autistisch, want hij klonk als een kapotte grammofoonplaat.

Let wel, hij had het boek van Price nog nooit gelezen en meende wel 'kritisch' te moeten zijn. De reden was natuurlijk dat hij dit opvatte als een directe aanval op zijn keuze om vegetarisch te eten. Ik confronteerde hem met de ongemakkelijke waarheid dat je onherroepelijk voedingstekorten oploopt door vegetarisme en dat ik hier nota bene zelf als ervaringsdeskundige over mee kan praten. Toen hij voor de zoveelste keer zijn twijfels uitte over de waarheid van mijn boodschap en hier alsmaar feller in werd, onderbrak ik hem en zei: je richt je pijlen op de verkeerde partij, je moet niet bij mij zijn maar bij een leugenachtige overheid, media, voedingsindustrie en farmaceutische industrie.

Ditzelfde zie ik hier ook gebeuren. Mijn boodschap is dat je een GEZONDHEIDSIDEAAL moet nastreven en dat hedendaagse idealen over ons uiterlijk allesbehalve gezond zijn, omdat ze gebaseerd zijn op uitputting en uithongering. En net als die mannelijke vegetarier worden hier dan enkele vrouwen persoonlijk geraakt in hun geloofsovertuiging. Deze gaan ze dan hand en tand verdedigen, compleet met voorbeelden van mooie, maar flinterdunne modellen, en ik heb het gedaan vanwege de 'ongenuanceerde' manier waarop ik dit verwoord.

Tegenover ieder van jullie die een probleem heeft met mijn 'zwart-wit'-denkbeelden zeg ik hetzelfde als tegen die vegetarische autist: je moet niet bij mij zijn, maar bij een leugenachtige overheid, media, voedings'deskundigen' en fitness'experts'. Ik doe mijn best om door de leugens heen te prikken. Wie constant maar excuses wil maken voor een aangeleerde, destructieve gelofsovertuiging moet dat maar doen. En wat betreft mijn directheid van communiceren: het zal niet de eerste keer dat vrouwen hier moeite mee hebben (sommige mannen ook). If you can't stand the heat...

Mike

 
Ik denk, als vrouwen zich spiegelen aan uitgehongerde modellen (wat volgens mij niet gebeurt hier), ze hier op het verkeerde forum zitten.

Het gaat hier om gezondheid, en de levenswijze van modellen zijn vaak verreweg gezond, en inderdaad bijna altijd vegetarisch. Een heel ander idee dan achter deze manier van eten zit!

 
Dank je, Floortje. Er is nog hoop voor sommige vrouwen die gezondheid boven uiterlijke schijn plaatsen!

Quote:
Ik denk, als vrouwen zich spiegelen aan uitgehongerde modellen (wat volgens mij niet gebeurt hier), ze hier op het verkeerde forum zitten.


het gebeurt hier wel, maar al te vaak. Waarom denk je anders dat dit onderwerp keer op keer terugkomt in diverse topics?

Mike

 
Vrouwen streven toch gauw naar een ideaal plaatje. En als je dan achter Weston komt, en beseft dat je je gezondheid in eigen hand hebt (hoera! ik heb macht), dan worden illusies gemaakt. 'Alles is maakbaar', dus the skinny look also.

Maar, de skinny look is niet maakbaar, dat is breekbaar en uiteindelijk gaan die meisjes stuk voor stuk allemaal kapot..

 
Ohja, I've been there, done that ;-). Maar nooit model geweest, en ook nooit willen worden.

Bij mij was het een vlucht naar de onzichtbaarheid, die me uiteindelijk meer zichtbaar maakte dan ooit tevoren. Ik was ziek, en was een levend object van vermaak. Erger kan niet, en het was nog mijn eigen verantwoordelijkheid ook. Nu moet ik nog steeds, elke dag, boeten voor het misbruik wat ik mezelf aan heb gedaan.

Het enige wat ik kan doen? Verzachten van wat ik toen gedaan heb, en de schade enigszins terugdringen (tot zover als mogelijk). Op de blaren zal ik altijd blijven zitten..

 
Ik had gezegd het hierbij te laten maar kan niet nalaten het volgende op te merken:

Floortje heeft denk ik goed begrepen dat het, wat mij betreft, niet gaat aan me spiegelen aan wie dan ook. Ik ben GEZOND, GELUKKIG, VOEL ME JONG, EN heb een grote interesse in gezonde voeding omdat ik in mijn leven gemerkt heb dat dit een grote invloed heeft. (Dat hebben we in ieder geval gemeen).

Mijn kinderen hebben niet voor niets een perfecte gezondheid en gebit. Ik heb helaas geen perfect gebit meer maar ben wel gezond.

Ik den gezonder dan heel veel leeftijdgenoten, mede door mijn voedingspatroon.

Mike, jij vindt dat jong of ouder, vrouwen perse brede heupen moeten hebben en mollig zijn. Er is verschil in temperament dus snellere stofwisseling waardoor mensen een snellere verbranding hebben.

Niet iedereen hoeft er hetzelfde uit te zien.

Ik denk dat er meer dan 1 manier is om gezond en gelukkig oud te worden.

Em om vegetariërs nu autistisch te noemen gaat wel erg ver. Heb je er wel over nagedacht dat sommige mensen (zoals ik vroeger) zijn of worden omdat ze moeite hebben met het slachten van dieren voor voedsel? En dat ze dan onderzoeken of er een andere manier is?

Maar... volgens jou is er nog hoop voor mij.

Please Mike hou hiermee op.

Ik waardeer je erg maar soms kom je me wel over als .......

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
529.791
Leden
8.655
Nieuwste lid
Monique vdf Jacobs
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan