Struma - graag advies

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Oker
  • Startdatum Startdatum
Ok, de struma indiceert dus dat mijn schildklier te traag werkt en waarschijnlijk de omzetting van t4 naar t3 niet goed kan maken. Ik moet dus mijn lever versterken om te zorgen dat deze zijn werk beter kan doen. Maar in de tussentijd? Zou het geen goed idee zijn om dierlijk schildklier te slikken en zo de schildklier tijdelijk te ondersteunen tot deze weer op volle kracht draait? Dierlijke schildklier als medicijn bestaat en is op de markt als thyreoine Het wordt echter in Nederland en België niet voorgeschreven. Hoe kom ik toch aan dit medicijn?

 
Het lijkt mij wel oke alleen is het op een of andere manier denk ik toch niet hetzelfde als thyreoine of armour thyroid.

Als dat wel het geval is dan is het een medicijn en mag je het niet invoeren.

Ik heb een keer 200 euro boete gehad omdat ik melatonine in een te hoge dosis heb ingevoerd dus ik zou oppassen.

Quote:
Ok, de struma indiceert dus dat mijn schildklier te traag werkt en waarschijnlijk de omzetting van t4 naar t3 niet goed kan maken



Kan ook zo zijn dat deze gewoon te weinig T4 produceert.

Hopelijk wordt T4 en T3 bij jou getest maar dat moet je maar afwachten.

Maar je hebt helemaal geen klachten (behalve de verdikking van de schildklier) die eventueel op een schildklier probleem duiden of wel?

 
Ah ok, bedankt voor de tip. Dan zal ik nog maar even wachten met bestellen. Armour is synthetisch, toch? Zal ik dan wellicht mijn huisarts om thyreoine kunnen vragen als hij me medicatie voorschrijft? Ik wil liever niet het synthetische middel.

Quote:
Maar je hebt helemaal geen klachten (behalve de verdikking van de schildklier) die eventueel op een schildklier probleem duiden of wel?


Niet heel duidelijk.... maar ik heb wel een slechte doorbloeding, vaak zomaar slapende lichaamsdelen, ijskoude handen en voeten en galstenen met kolieken.

Typische schildklierklachten als traagheid, vermoeidheid en depressie heb ik helemaal niet. Vanmiddag heb ik een echo laten maken, en de radioloog zei dat de struma er al zeker minstens een jaar zat. Maar blijkbaar kun je jaren een trage schildklier hebben, zonder duidelijke symptomen daarvan.

 
Kort filmpje over natuurlijk schildklier ondersteuning: http://tv.naturalnews.com/v.asp?v=9F2C9E030604B8AED40F9B08A114123E

 
Vanmorgen uitslag bloedonderzoek gekregen: bloedwaarden volkomen normaal, geen Hashimoto's.

Echo toont vreemde knobbels, maar het is geen kanker of cyste.

Volgende stap die de huisarts wil doen: radioactief jodium (zeer lichte dosis), om de weg van de jodium te kunnen tracken en zo de schildklierwerking beter in kaart te kunnen brengen.

Mijn vraag aan jullie: wat nu te doen? Instemmen met radioactief jodium of niet? Alvast beginnen met jodium te supplementeren of niet? Nog andere tips, aan- of afraders?

 
Oke dat is iig goed nieuws! Geen auto-immuun aandoening.

Eigenlijk had ik dat wel verwacht omdat je verder geen duidelijke kenmerken hebt van Hashimoto's.

Is er ook naar T4 en T3 gekeken?

Mijn vraag aan de HA zou zijn wat is het doel van deze procedure? Ik bedoel stel de "getrackte" jodium doet niet wat het zou moeten doen wat dan?

Artsen werken bijna uitsluitend met medicijnen of snijden dus wat gaat er dan gebeuren?

Wat ik ook niet begrijp is het volgende. Vroeger was een struma een teken van jodium tekort. Daarna zijn ze jodium aan het zout gaan toevoegen etc en toen verdween het merendeel van die struma's.

Maar als nu iemand dat heeft dan is het per definitie geen jodium tekort omdat "jodium tekort niet meer voorkomt" :?

 
de bevolking gebruikt steeds minder zout omdat ons wordt verteld dat het slecht is, dus minder jodium.

 
Ja dat weet ik en heel veel zout soorten zijn helemaal niet gejodeerd. Maar wat ik bedoel is dat een tekort aan jodium bij voorbaat al uitgesloten is bij de dokter. Dat vind ik altijd zo vreemd.

Als je extra jodium gaat nemen dan ook de andere supplementen erbij nemen.

Vooral selenium, magnesium (geen oxide zoals hier in de link wordt voorgesteld) en vitamine C zie hier:

http://iodineresearch.com/supplementation.html

 
Ik eet nu ruim vier maanden helemaal geen brood meer, en lang daarvoor al meed ik alle kant en klare pakjes. Keltisch zeezout gebruik ik nu ruim een jaar als enige zout. Daar wordt geen extra jodium aan toegevoegd. Ik vroeg aan de HA of het geen jodium tekort kon zijn (immers 90% van struma's wereldwijd duidt hierop), maar hij zei dat dit in West-Europa vrijwel uitgesloten was. Hij heeft er ws. ook niet op getest. Uitgebreide resultaten van het bloedonderzoek heb ik nog niet gezien, de info van hierboven kwam van een telefoontje met de huisarts. Ik ga natuurlijk nog wel naar de uitslagen vragen als ik hem zie.

Ik was terughoudend met jodiumsupplementatie, omdat ik had gelezen dat dat in geval van Hashimoto's niet goed is. Maar nu ik dat niet heb, kan ik er wel mee beginnen. Ik neem nu sinds maandag 2 paranoten per dag voor selenium, en ben van plan dit te blijven doen. Het lijkt me onmogelijk om op die manier mezelf over te doseren, dus volgens mij kan ik dat oneindig blijven doen.

Vitamine C en magnesium wilde ik toch al bestellen, dus dat komt goed uit.

Maar jodium mag je zeker ook niet te veel nemen, toch? Ik las ergens, een druppel per 70 kilo lichaamsgewicht. Ik weeg 65. Hoe vaak per week zou ik dan een druppel moeten nemen? En dat neem ik dan in met water of kefir ofzo?

En wat betreft lugol's jodium, is dit ook bij de apotheek te koop zonder prescriptie? Of is het alleen verkrijgbaar d.m.v. online bestellen?

Bedankt voor jullie reacties, vooral Pike!

 
Quote:
Mijn vraag aan de HA zou zijn wat is het doel van deze procedure? Ik bedoel stel de "getrackte" jodium doet niet wat het zou moeten doen wat dan?


Het idee is, dat dit goed aantoont of de schildklier inderdaad traag is.

 
Hallo Pike, ik heb dit hele verhaal met interesse gelezen. Ik heb in ieder geval een trage schildklier. (ben 74) dan lees je dus dat dat veel voorkomt bij oudere mensen.

ik laat dat vrij regelmatig controleren. Ik slik nu al een tijdje Thyrotabs en Cytozyme-ad bijnieren. In bloedonderzoeken zit niet veel verbetering, maar heb gelukkig ook niet al te veel klachten.

Wat mij nu opvalt in bovenstaande antwoorden is dat de gal en de lever wel degelijk een invloed hebben (of kunnen hebben) op de werking van de schildklier. De links naar Engelse sites kan ik niet lezen. Misschien is er ergens een goed boek of hollandse tekst. Het bljkt n.l. dat ik diaree krijg van bv. (te veel) melk, (te veel) yoghurt, 1 gebakken ei (op nuchtere maag)(en ik ben dan incontinent), (te veel) sole en (te veel) appel-azijn. Zie je soms een verband? Koolhydraten gaat goed. Ik verplaats nu verschillende dingen naar de avond, dan lijkt het iets beter te gaan, maar nog altijd neem ik kleine hoeveelheden. Het begint me vreselijk te irriteren dat ik juist op de gezonde dingen zo reageer, Kan het een slechte eiwit-vertering zijn? Ik gebruik alleen geitemelk-produkten, krijg jeuk en bultjes van koemelk.

Ik ben weliswaar geopereerd (endeldarm) maar wil me er niet bij neerleggen dat daardoor gezonde voedingsmiddelen niet meer gegeten kunnen worden.

 
Hallo Liesje, er is duidelijk een link met een vertraagde schildklier en darmklachten maar als ik het goed heb begrepen zijn jou darmklachten (de diarree) ontstaan na je endeldarm operatie?

Een slechte eiwitvertering en vet vertering lijkt mij in jou geval voor de hand liggend maar dan is het toch vreemd dat dat ineens is ontstaan na je operatie.

Misschien wat gal en/of leverreinigingen gaan doen?

In de Thyrotabs zit 75mcg jodium terwijl als je lugols neemt je al gauw in de mg zit. Al snel een factor 100 verschil(van 75mcg naar bv 7,5 mg ongeveer 1 druppel lugols) Mijn darmwerking is zeker beter geworden sinds ik lugols neem. Misschien het (voorzichtig) proberen waard?

Hier een NL site, er staan diverse interessante artikelen op misschien heb je er wat aan:

http://www.hypomaarniethappy.nl/

 
Quote:
En wat betreft lugol's jodium, is dit ook bij de apotheek te koop zonder prescriptie? Of is het alleen verkrijgbaar d.m.v. online bestellen?



Ja kan alleen online niet bij de apotheek. je kan het hier in NL bestellen bij Clark.nl of Unlimited Health.

De dosering is altijd moeilijk maar 6 a 7 mg (1 druppel) per dag moet kunnen. Ik heb de laatste jaren regelmatig tot 7 druppels per dag genomen zonder problemen.

Quote:
Het idee is, dat dit goed aantoont of de schildklier inderdaad traag is



Ik dacht dat ze daarvoor keken naar de TSH en eventueel de T4?

 
@Pike, ik vind het inderdaad Heeel vreemd na een operatie. Hoewel ik ook ben bestraald (maar dan bij de endeldam) en een stoma had op de dunne darm. Maar dat is dan maar een kleine operatie. Ik weet wel heel zeker dat ik voordien geen problemen had.

Voor volgende week heb ik een afspraak gemaakt met de chirurg die mij heeft geopereerd.

Via internet heb ik nog niets kunnen vinden van (soortgelijke) klachten na zo,n zelfde operatie, wel diaree-klachten enz. maar mijn eigen idee is dat het met mijn voeding te maken heeft. Weet het eigenlijk wel zeker. Ook ben ik bestraald terwijl het niet had gehoeven, zit me niet lekker. Hoeveel mensen worden er ten onrechte bestraald? Protocollen!!! En blijven ze mensen bestralen als het niet noodzakelijk is. (Dit allemaal terzijde).

Hoop wel dat ik via deze chirurg een aanwijzing vind in welke richting ik het moet zoeken. Ik ben al bij een aantal natuurgeneeskundige artsen geweest voor veel geld maar heeft niets gebracht. Je las zeker wel het woord "incontinent" daarom is het extra belangrijk om te blijven zoeken. Ik zal nog eens op die link zoeken. Uiteraard wil ik die lever en galreinigingen gaan doen, maar dan moet ik het gezien de vele ervaringen van anderen misschien erg vaak doen. Dan kan ik beter wachten tot het najaar (slecht weer) De th.l. appalazijn waren/zijn al bedoeld als voorbereiding. Kan zijn dat een tl.appelazijn in de ochtend met daarna een gebakken ei toch al een soort reiniging was. Hoe dan ook bedankt voor het meedenken. Mocht ik een link ontdekken houd ik je op de hoogte.

Gr. Liesje.

 
@Oker,

Armour is NIET synthetisch. Het is vermalen varkensschildklier in poedervorm dat het complete spectrum aan schildklierhormonen bevat: T1, T2, T3 en T4.

@liesje,

Botervet en eigeel zijn EXTREEM ontgiftend, dus het is eigenlijk heel normaal dat je er diarree van krijgt. Temeer omdat je bestraald bent!

Mike

 
Bedankt Mike, dus toch een soort ontgifting. Je opmerking zette me wel weer aan het denken. Als ik pannekoeken bak in niet zoveel meel doe ik er al 2 eieren in. Krijg ik toch ei. Gekookte eieren hebben naar mijn idee een ander effect? Klopt dat.

En 1 tl appelazijn in de ochtend plus een gebakken ei erachter aan die al ontgiftend werkt lijkt me toch wel gunstig. een teken dat mijn systeem niet veel nodig heeft om te gaan ontgiften. De ontl. zag er ook galachtig uit.

Nu heb ik dus en/en gedaan, misschien eerst nog maar eens een tijdje doorgaan met of/of.

Over bestraling heb ik ook wel eens lang gezocht. Het effect op celnivo en voeding en vertering enz. Vooral of dat weer kan herstellen. Want cellen vernieuwen zich toch? Zal vast wel ergens bestaan. (liever niet in Engels)

@Pike. Die lugol ga ik toevoegen. Zie dat wel zitten.

 
Cellen zijn alleen maar in staat tot vernieuwing en herstel (regeneratie) als ze de voedingsstoffen krijgen die ze nodig hebben. Aerobe organismes hebben vetten als brandstof en dus is er een verband tussen vet en zuurstof, wat mij betreft samen met waterstof en minealen de belangrijkste voedingsstoffen die er bestaan. Waterstof zit ruimschoots in verzadigd vet, mineralen zijn Keltisch zeezout en andere zeeproducten en zuurstof is H2O2. Jouw lichaam ervaart een stuwwerking van de lever op de gal door consumptie van botervet en eigeel, beide zeer ontgiftende dierlijke vetten. Voor een goed regeneratieproces van de cellen raad ik je verder nog Keltisch zeezout en H2O2 aan.

Mike

 
Uit dit artikel nog iets over de relatie tussen de schildklier en de lever en galblaas:

Quote:
In fact, every cell in the body has receptors for thyroid hormone. These hormones are responsible for the most basic aspects of body function, impacting all major systems of the body. Thyroid hormone directly acts on the brain, the G.I. tract, the cardiovascular system, bone metabolism, red blood cell metabolism, gall bladder and liver function, steroid hormone production, glucose metabolism, lipid and cholesterol metabolism, protein metabolism and body temperature regulation. For starters.


Mike

 
Hoi Mike, ik heb alleen nog maar Keltisch zout in huis, de rest is weggegooid.

H202 3% neem ik nu iedere dag in mijn spoelwater (ongeveer 1,5 liter) alleen maar een klein dopje. (werkt bij mij wel beter dan in de ochtend in een glas drinken) Maar kan ik misschien nog wel ophogen. Geen idee hoeveel ik per dag zou mogen hebben en zou verdragen. Kun je nog iets zeggen over gekookte eieren? Lijkt mij als alternatief (in ieder geval voorlopig) beter dan helemaal niets.

En inderdaad, het wordt een beetje afgezaagd voor jou. Alles staat en valt met goede voeding enz.

Thanks.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.470
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan