Struma - graag advies

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Oker
  • Startdatum Startdatum
Ik kan in ieder geval zelf niet zien dat het groeit...

Vandaag zou ik de punctie hebben, maar in het ziekenhuis hebben ze er toch voor gekozen deze niet te doen. Een tweede echo wees uit dat ik links meerdere kleine cysten gevuld met vocht heb, en rechts wat kleine weefselknobbels. Dit alles vindt plaats in de schildklier, die dus vergroot is. Ik moet over een paar maanden terugkomen om te kijken of het gegroeid is of er anders uit ziet.

Ik begrijp zelf niet goed waarom de eerste echo dit niet uit had kunnen wijzen en waarom dat radioactieve jodium dan nodig was. Als men deze conclusie na echo 1 had getrokken, had dat een hoop geloop van het lastje naar de muur gescheeld.

Nu werden er vooral vragen gesteld als: heeft u er last van, pijn, moeite met ademhalen of slikken? Nee, dan zal het wel onschuldig zijn, kom over een tijdje maar terug. Best wel loos.

 
Dit klinkt heel hard, maar hoe kunnen ze anders geld aan je verdienen????

 
Nou... dat vind ik een beetje simplistisch dudink. Ten eerste kost verzekerd zijn in België haast niets (10 euro p/m voor mijn familie van 2 volwassenen en 1 kind), en bovendien betalen wij vrijwel geen belasting, omdat mijn man een beurs van de overheid krijgt voor zijn studie, ik niet werk en we verder geen auto hebben. Wij leven dus op kosten van de staat en alle medische handelingen worden vergoed.

Maar ook al was dit niet het geval, dan zouden ze juist een punctie bovenop de echo doen om extra geld uit mijn zak te kloppen. Het probleem zit hem mijns inziens in slechte communicatie (zelfs wantrouwen) tussen medische instanties en grenzeloos vertrouwen op eigen oordeelkunde, waardoor onnodig te veel medische handelingen worden verricht.

Hoe dan ook, kan iemand eens iets uitgebreider zijn visie geven op mijn 'probleem' van de cysten. Of is het helemaal geen probleem en moet ik gewoon lekker doorleven, al wapf etend en supplementen slikkend? Lievergezond en pike, jullie hadden steeds zeer inzichtrijke comments :)

 
hoi Oker, het lijkt bij jou geen auto-immuungebeuren.

Als de granenallergie uitgesloten is en je geen granen gebruikt: ga aan de jodium zou ik zeggen.

 
Precies lievergezond, dat lijkt mij ook een goed idee.

En de tip van Mike , de h2o2, erbij doen

 
Oja en zink gebruiken een tijdje.

En misschien ook wel progesteroncreme (die je geloof ik niet kan overdoseren via de huid en bovendien geeft je lichaam aan als het te veel is).

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.470
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan