Succesvol protocol tegen Lyme!

hoi Gerard, wat mij betreft is dat hele samentoverhaal een verkooppraatje.

Zoals de natuur de plant aanbiedt, zo is die goed.

Ik ben niet de enige die dit zegt: ook Stephen Buhner bijv. in het boek Healing Lyme.

Samento is ook een stuk duurder dan cats claw zo.

Het is wel zo dat alkaloiden (in grote getalen) giftig zijn, maar ze maken ook onderdeel uit van de helende kracht van planten mits goed ingezet.

Ik heb veel samento gebruikt toen ik nog geloofde in de hype, maar de laatste tijd gebruikte ik de gewone cats clawtinctuur van bijv source naturals of gaia herbs.

Samento, cats clawtinctuur, alkaloiden, Stephen Buhner, Healing Lyme

 
Naast Samento heb je ook Saventaro en misschien nog wel andere merken van deze specifieke versie zonder TOA's.

 
Quote:
Het is wel zo dat alkaloiden (in grote getalen) giftig zijn, maar ze maken ook onderdeel uit van de helende kracht van planten mits goed ingezet.


Wat je hier schrijft, is precies waar het om draait. De plantenwereld is extreem giftig, omdat deze zich van gifstoffen bedient ter verdediging. Deze gifstoffen zijn in kleine hoeveelheden helend en daarom is al vele eeuwen kruiden- en plantengeneeskunde zo effectief. Om die reden zijn nachtschades bruikbaar als medicijn, mits je deze als korstondige kuur inzet en niet dagelijks op je bord zet, want dan laad je jezelf weer vol met gifstoffen die op termijn je ondermijnen. Ik zeg het tijdens lezingen steeds vaker: we hebben altijd dieren gebruikt voor onze voeding en planten voor onze heling.

Mike

 
Quote:
Loop nu net de laatste week rond met een steeds duidelijker wordende "EM" kring na een tijdje geleden enkele teken niet tijdig heb weten te verwijderen :(.


Ik mis in deze thread nog de context van de afkorting "EM". Kan iemand die geven?

 
E.M., ook wel erythema migrans, is de rode uitslag die iemand krijgt na besmetting met de borreliabacterie.

De meest typische vorm van de erythema migrans is een rode kring met wit van binnen en daar weer een rode punt in: https://www.google.nl/search?gs_rn=...amp;xhr=t&q=erythema+migrans&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.48293060,d.bGE&biw=1024&bih=647&um=1&ie=UTF-8&hl=nl&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=lFDJUaf1GsmH4gTwooDQAQ

Dat is dus de meest typische vorm, maar niet de meest voorkomende vorm van een E.M.: veel vaker heb je de meest uiteenlopende typen uitslag (andere vormen).

Daarnaast is het ook nog eens zo dat dus meer dan 50% van de lymepatienten zich een dergelijke vlek niet herinnert.

Dus die vlek wordt niet altijd gevormd na een besmetting via een beet (van een teek of iets anders).

Besmetting vindt ook op nog veel meer manieren plaats dan via teken.

Wel is het zo: is er sprake van een E.M., dan is er verder geen onderzoek nodig alvorens men tot behandeling over moet gaan in het ideale geval, zelfs ook volgens de meest conservatieve doktersrichtlijnen.

Ten slotte: men concludeert graag dat als de E.M. eenmaal verdwijnt dat de bacterie dan ook weg is: deze link is echter geenszins te leggen.

De kans dat je besmet wordt met de borreliabacterie via een teek in Nederland ligt ongeveer op 25-40%.

De kans dat je met diezelfde teek met een zogeheten co-infectie besmet wordt ligt zelfs op 50%.

Bekende coinfecties: bartonella, babesia, ehrlichia en mycoplasma.

Dit zijn bacterien.

Daarnaast is er nog het FMSE-virus.

E.M., erythema migrans, borrelia, babesia, bartonella, ehrlichia, alkaloiden, samento, FMSE, coinfectie, teek

 
Ik heb de term toegevoegd als tag. Zodoende kunnen zoekmachines hun werk doen en ons weer meer mensen sturen die zoeken op lyme o.i.d.

Ik raad iedereen aan om bij hun tekst ook de nodige steekwoorden in te vullen, gescheiden met een komma. Dit helpt enorm bij het vinden van de pagina's met interessante onderwerpen. Zoekmachine blij, nieuwe bezoekers blij, wij blij.

 
Wat ik me afvraag, in mijn bloed is te zien dat ik borellia heb gehad , maar dat ik er zelf overheen ben gekomen. Kan dat wel, er zelf overheen komen ?

 
Hoi Zonne, dat is zeer waarschijnlijk een incorrecte reguliere artsenuitleg van een antistoffentest-uitslag die de aanwezigheid van de borreliabacterie niet kan uitsluiten noch aantonen.

Weet dat deze artsen hun "wijsheid" ontlenen aan bijscholingscursussen die worden betaald door farmaceutische bedrijven die liever de lyme niet aan de oppervlakte laten komen omdat meer te verdienen is aan onbewuste lymepatienten.

Jij hebt zeer waarschijnlijk igg-antistoffen in je bloed: en dat duidt op een besmetting langer geleden.

Het mag dus NIET geinterpreteerd worden als dat de borrelia niet meer aanwezig is in je lijf.

Zeer waarschijnlijk zit die er gewoon nog wel.

Igm positief betekent: recente besmetting.

Igg positief betekent: besmetting verder weg naar het verleden.

Nog een keer: besmetting verder naar het verleden is dus niet synoniem met borreliavrij zijn: het zijn twee verschillende dingen.

Dit is een klassieke interpretatiefout van artsen.

igg, igm, antistoffen, borrelia.

 
@Lievergezond:
Quote:
igg, igm, antistoffen, borrelia


Ik begrijp wat je probeert te doen. Maar je zou die regel moeten plaatsen in het vakje 'Tags (comma separated)' onderaan het venster waar je je reactie plaatst. ;-)

Anders werkt het niet....

 
Hallo Aardeman: graag gedaan.

Zonne: als ik jou was zou ik aan de slag gaan met h202, cats clawtinctuur, kaardeboltinctuur, artemisia en misschien ook cumanda (allemaal afgewisseld en naar tolerantieniveau).

Oja en natuurlijk colloidaal zilver (de goede dan).

Heb je trouwens een persoonlijk introductieverhaal verteld van jezelf Zonne op dit forum?

 
Quote:
Werkt een antibioticakuur tegen <X>?


Wanneer gaat men nu eens door krijgen hoe antibiotica werkt, wat het doel is en wat de voor- en nadelen zijn van antibiotica?

Antibiotica is niet 1 of ander wondermiddel dat tegen elke willekeurige 'infectie' doelmatig effectief werkt.

Je kunt antibiotica eigenlijk gewoon compleet uit je hoofd zetten net als chemo en bestraling.

Gewoon NIET doen. NOOIT. NEVER EVER. Antibiotica = EVIL. Er is geen enkele situatie waarbij anti-biotica te prevaleren is boven een ander middel.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
529.791
Leden
8.655
Nieuwste lid
Monique vdf Jacobs
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan