Laatst ben ik bij de praktijk in Almere geweest en ook ik heb de diagnose Lyme gekregen van 7 op een schaal van 1-7. Het was een live bloedanalyse en een test waarbij ik een koptelefoon op had en via frequenties konden organen doorgemeten worden. Uit beide tests kwam het resultaat dat ik de Lymebacterie zou hebben. Ik heb deze tests gedaan omdat ik het gevoel heb dat ik mij nu zo'n 80% voel ipv 100% en er dus nog niet helemaal ben. De behandeling die voorgesteld werd is inderdaad bioresonantie van één keer per week gedurende minimaal een jaar. Ik heb echter nog wat twijfels en ik hoop dat hier mensen zitten die die mogelijk weg kunnen nemen of kunnen beantwoorden.
Je leest op meerdere plekken dat de borrelia bacterie relatief makkelijk overdraagbaar is. Kan het niet zijn dat we inmiddels allemaal niet deze bacterie bij ons dragen, maar dat deze normaal gesproken zo weinig kans krijgt om invloed uit te oefenen dat er maar weinig mensen last van hebben?
De afgelopen twee jaar ben ik begonnen met mijn voeding aan te passen en gedurende die periode ben ik mij véél beter gaan voelen. Volledig WAPF eet ik dus nog niet twee jaar omdat ik het opgebouwd heb. Zoals de link van Cham aangeeft kan het zijn dat oa rauwe melk/kefir en periodiek vasten dit kan veroorzaken (naast gezond/wapf eten). De kans bestaat dat wanneer ik deze levensstijl voortzet, wat ik uiteraard doe, ik mij nog beter ga voelen en ik hiermee de borrelia bacterie verder kan onderdrukken. Kan het zijn dat ik heb gezorgd dat de omgeving beter is geworden waardoor het effect van de borrelia bacterie verminderd is?
Ik wil denk ik nog een andere test doen, mogelijk in een laboratorium in Weert om wat meer uitsluitsel te krijgen. Echter ben ik benieuwd of het dus kan zijn dat iedereen de borrelia bacterie bij zich draagt, maar dat deze doorgaans zo weinig de kans krijgt dat deze daardoor niet opgemerkt wordt of geen klachten veroorzaakt. Via een live bloedanalyse is eentje al genoeg en heb je hiermee niet de kans dat je zorgt voor 'overdiagnose'?