Syrie

Vraag jij je eens af Mike, waarom jij steeds weer zoveel conflicten aantrekt in jouw leven met andersdenkenden en andersvoelenden. Ik weet meer over jouw verleden dan jij weet!

Interessant. Weet jij meer dan ikzelf, Arend? Ik kan het over het algemeen prima vinden met iedereen, zeker met 95% van de mensen die ik tegenkom of waar ik mee te maken heb. Alles waar jij mee aan denkt te moeten komen zal dus binnen die 5% vallen. Daar kan ik goed mee leven, dus doe geen moeite.

Mike

Nou Mike, ik heb diverse mensen gesproken, die daar een totaal andere visie op hebben. Van hen heb ik vernomen, dat je een onbuigzame narcist bent. Je kunt het alleen maar vinden met mensen die met jou op één lijn zitten. Zodra je tegenstand ontmoet, maak jij je vermeende tegenstanders genadeloos af. Precies hetzelfde dat ik ook heb ervaren. Geen wonder dat jij je zo met Trump identificeert, een dictator in potentiële vorm.

Maar okay Mike. Ik besef dat ik nu te dicht op jouw, of misschien wel onder jouw huid kom. Dus ban me maar, De wens daartoe heb je toch al overduidelijk aangegeven. Maar besef wel, dat je daarmee je eigen narcistische ondergang tekent!

Als ik zo'n onverbeterlijke narcist ben, wat doe je dan op mijn forum? Dan zou ik met een grote straatlengte om zo iemand heen lopen, als ik jou was. Voor jou is het woord 'narcist' kennelijk hetzelfde als wat het woord 'nazi' is voor linkse mensen: je strooit met het woord alsof het een snoepje is, waardoor het alle oorspronkelijke betekenis verliest. En net als met lui die op elke straathoek 'nazi's' zien, is het pure projectie. Dus de pot verwijt de ketel...

Mike

Mike zet eens een andere dia of film in je projector! Maar goed, ik ga dat nu ook doen en gebruik jou nu niet meer als mijn projectiescherm. All the best buddy and find the peace you are so desperately longing for. Fare well.

Nog even iets ten aanzien van jouw vraag waarom ik dan op jouw forum kom en waarom ik in het verleden al per mail vele verzoeningspogingen naar jou heb ondernomen Mike, is het gegeven dat ik jou als mens waarder. Een mens met bijzondere kwaliteiten, waar ik van mee heb kunnen genieten. Je hebt me ooit in een post op 1 van je forums als vriend benoemd. Ik neem die term vriend niet op een al te lichtvaardige wijze Mike op. Zeker niet gezien de weg die we samen hebben afgelegd. Ik heb een heel serieuze en vooral ook inhoudelijke opvatting over vriendschap. Blijkbaar heb jij daar een lichtvaardiger opvatting over, die je voornamelijk laat bepalen door zaken die van belang zijn zolang het in de eigen agenda past.

Wat voor mij overkomt als mooie woorden, met weinig inhoud. Veel geblaat en weinig wol. Dat is waar het mij om gaat Mike Donkers. Ik spreek jou aan op door jou geuite woorden in het verleden, die je in het heden niet nakomt. Net zoals Trump al zij loze verkiezingsbeloften ook niet na is gekomen. Dat is de manier waarop mensen anderen stroop om de mond smeren en daar als vliegen alleen maar misbruik van maken. Ik beschouw jou dus als een matennaaier!

Tot slot nog één laatste post met een citaat uit de Protocollen van de Wijzen van Sion:

"ROTOCOL 1 (De hoofd doctrine)

2. Het staat vast, dat de mensen met slechte instincten veel groter in aantal zijn dan die met goede. Daarom bereikt men betere resultaten, als men de mensen met geweld en bangmakerij regeert dan met geleerde uiteenzettingen.
3. leder mens streeft naar heerschappij; iedereen zou graag dictator worden, als hij er de kans toe zag en slechts weinigen zijn bereid hun eigen belang aan het gemeenschappelijk welzijn op te offeren.
4. Wie heeft de roofdieren, die men mensen noemt, in toom gehouden? Wie heeft hen tot nog toe geleid? Vanaf het begin van de sociale orde hebben zij zich onderworpen aan het ruwe en blinde geweld; later aan de wet, dat niets anders is dan datzelfde geweld, alleen in andere vorm. Ik trek hieruit de conclusie, dat volgens de natuurwet het recht in het geweld ligt.(…)
PROTOCOL, 9 (Heropvoeding)
12. Wij hebben de jeugd wereldwijd versuft en bedorven, terwijl wij haar opvoedden volgens principes en theorieën die ons als vals bekend waren, maar die wij haar opzettelijk op het hart hebben gedrukt. (…)
PROTOCOL 10 (voorbereiding op macht)
6. Terwijl wij op deze manier alle mensen van de waarde van hun persoonlijkheid overtuigd hebben, zullen we de familiebanden en haar Christelijke opvoedende invloed vernietigen.
7. We zullen verhinderen, dat hoogbegaafde mannen zich op de voorgrond dringen. Onder onze leiding zal het gepeupel niet toestaan, dat zij zich doen kennen, niet eens, dat ze spreken, want het is gewend alleen te luisteren naar ons, die hem zijn gehoorzaamheid en oplettendheid betalen. Zo zullen we van het volk een zo blind meegaande macht maken, dat het niet in staat is zich te bewegen zonder de leiding van onze vertrouwensmannen, die wij op de plaats van hun tegenwoordige leiders zetten. Het volk zal zich aan dit systeem onderwerpen. Omdat het zal weten dat van deze nieuwe leiders beloningen, geschenken en alle weldaden zullen afhangen.

Tot slot? Je blijft maar doorgaan! Hiermee laat je je ware aard wel zien. Wie is hier nu de narcist?

Mike

Je hebt volkomen gelijk Mike. Ik zie mijn eigen narcisme in jou weerspiegelt en bestrijd het in jou. Maar pleit jou dat vrij van jouw narcisme?

Forum statistieken

Onderwerpen
4.543
Leden
8.665
Nieuwste lid
Solana
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan