tandarts

Ik las gisteren in dit draadje dat iemand bij Fred

Neelissen was geweest en haar supplementen had getest. Ik kan het alleen niet meer terugvinden. De levertraan met boterolie testte negatief voor haar. Dit vind ik een beetje vreemd want dit zou toch voor iedereen positief moeten testen.

Gisteren geweest, een oude vulling met diep gat laten uitboren en nieuwe witte vulling erin.

De oude amalgaamvulling zat al zeker 10 jaar in mijn kies.

Ik vroeg mijn tandarts of het gevaarlijk was, die dampen en resten die vrijkwamen, maar hij vertelde dat het erin zetten erger was. Destijds kwamen er veel meer dampen vrij bij het aanmaken van de vulling. Menig oude tandarts(assistente) zal hier last van hebben gehad.

Na 30 minuten was ik klaar, geen pijn want ik had een kleine lokale verdoving. Nu dag later totaal geen pijn of last van m'n kies en voel me goed.

Deze is niet gebruikt.

Er komt maar een kleine geringe hoeveelheid kwik vrij en deze wordt meteen weggezogen. Via voeding krijg je meer kwik binnen ;-)

Twee jaar geleden de eerste van 5 oude vullingen laten verversen, en gisteren was de laatste. Nergens last van gehad, geen pijn of ontstekingen of andere ongemakken.

Ik ben ook vorige maand bij Fred Neelissen geweest. Dit naar aanleiding van feedback van mijn Buteyko-therapeut. Het lukte mij namelijk niet om mijn ademhalingsoefeningen naar een hoger niveau te tillen. Waarschijnlijk als gevolg van een chronische ontsteking.. Was mij daar totaal niet van bewust. Was er zelfs aan voorbij gegaan dat ik ook ooit een kies met wortelkanaalbehandeling heb ondergaan. Van betreffende kies nimmer pijn meer gehad, maar Neelissen kon eenvoudig aantonen dat betreffende kies een zg focale storing gaf. Een kies met een focale storing kan een bron zijn van chronische ontsteking en jaren voor klachten zorgen. Velen zijn zich dat niet bewust. Ik ook niet, maar 1 mei aanstaande laat ik betreffende kies verwijderen. Ik neem het zekere voor het onzekere.

Quote:
Rol van alcohol bij mondkanker tot dusverre onderschat

Niet roken, maar alcohol wordt het sterkst in verband gebracht met mondkanker. Dat blijkt uit een grootschalig wetenschappelijk onderzoek waarbij 120.000 Nederlanders sinds 1986 zijn gevolgd. Wetenschappers spreken van verrassende uitkomsten. Vooralsnog werd aangenomen dat roken het grootste risico vormde voor alle vormen van hoofd- en halskanker.

De uitkomsten van de studie betekenen echter niet dat de kans op de ziekte bij roken klein is. "Tabak en alcohol zijn nog altijd de belangrijkste risicofactoren voor mondkanker", stelt Germund Daal, hoofd communicatie en gezondheidsvoorlichting van het Wereld Kanker Onderzoek Fonds, dat het onderzoek financierde. "Een combinatie van roken en alcohol leidt bovendien tot een extra verhoogd risico."

http://www.metronieuws.nl/nieuws/rol-van-alcohol-bij-mondkanker-tot-dusverre-onderschat/SrZnes!WVv4IVcBUiYA/

Overigens ken ik twee verhalen van mensen uit de eerste hand die problemen met hun mond kregen nadat ze een bezoek brachten aan een mondhygieniste.

De ene kreeg een fikse infectiebult, de andere mondkanker!

ik ben twee weken geleden bij de kaakchirurg geweest naar aanleiding van een bezoek aan Fred Neelissen. De kaakchirurg heeft de kaakholte waar 13 jaar geleden een verstandkies zat opengemaakt en schoongekrabt. Normaal is het bot al met 3 weken zo goed als dicht zei hij en bij mij nog niet na 13 jaar.

Gisteren ben ik bij mijn gewone huistandarts geweest voor wondcontrole.

Die zei zoiets heb ik nog nooit mee gemaakt. de wond ziet er perfect uit je ziet bijna niks meer aan, volgens mij ben je kerngezond. Ik kreeg complimenten.

Hij gaat ook het boek van genees tandbederf lezen en op mijn aanraden heeft hij ook clean ups besteld voor zijn praktijk, super zo een tandarts toch :-)

Hallo Sheila, fijn voor je zeg dat je nu die wond in je mond eindelijk is gedicht!

Verschrikkelijk dat dat zo lang heeft moeten duren.

Het lijkt mij waarschijnlijk dat je algehele gezondheid nu zal verbeteren en dat hoop ik ook voor je.

Vraag: voelde je dat concreet zelf al die 13 jaren dat die wond niet dicht was?

M.a.w. was het bijv. nog steeds aan het bloeden daar bij jou na 13 jaar?

Wel: ik vraag me af wat de complimenten van je huisarts voorstellen.

Wat heeft hij nou precies nog nooit meegemaakt?

Dat zijn patienten zich bewust werden van standaardfouten als niet-ophoudende ontstekingen veroorzaken bij kiesverwijderingen door kaakchirurgen en tandartsen of iets anders?

Het is -wat ik begrepen heb van biotandarts Hall Huggins en Desiree Rover http://www.biologischetandarts.nl/uploads/wysiwyg/Kiezen-of-helen.pdf https://www.fatsforum.nl/topic/verstandskies - standaardbeleid in de reguliere ziekenzorg dat tandartsen en kaakchirurgen het vlies dat kies en bot verbindt, laten zitten met als gevolg dat er een blijvende ontsteking gaat zitten in het gat waar eens de kies zat.

Ik heb ook drie verstandskiezen laten verwijderen, maar ik ben me niet bewust van een dergelijke wond overigens: wat niet hoeft te betekenen dat die wond er niet zit?

hoi,

de wond was wel dicht want je zag er zo niks aan, maar de holte waarin de verstandkies zat was open en die had allang dicht moeten zijn. volgens tandarts nelissen zat die te storen, ik ben benieuwd wat ik ga merken en of hij nu wel dichtgroeit.

ik kreeg complimenten dat de wond er zo goed uit zag, het was zo goed als genezen. hij zei normaal is het rood, en soms gezwollen en ruw of soms ontstoken en bij jou zie je bijna niks meer. zag er perfect uit. die holte zat om een hoek dus de kaakchirurg kon er ook niet zo maar bij.

dit een apparaat wat de kwikdampen afzuigt bij het verwijderen van amulgaanvullingen. ik heb tegen de tandarts gezegt dat dit belangrijk is voor de patienten en de tandarts zelf met verwijderen. Hij heeft ze besteld nu

Vandaag ben ik weer op de been!

Vorige week vrijdag ziek geworden, overgeven, verhoging, 24/7 pijn in hele rompgebied, misselijkheid, niet kunnen drinken, eten.

Zaterdag naar de huisartsenpost, misschien een niersteen, galsteen of een erge buikgriep.

Omdat de pijn niet te doen was, ik kon niet meer slapen, zitten, liggen maar alleen nog maar kronkelen, medicijnen meegekregen (Tramadol 100 mg zetpil) om te kijken of de klachten vanzelf zouden verminderen.

Elke dag was er wel een klein stukje verbetering, niet meer misselijk, wel slokjes drinken, temperatuur onder controle, pijn werd nog niet echt veel minder maar met medicijnen een beetje te doen. De hele dag op bed enz.

Op 27 mei gemaild met Mwtje (balans-balans) om toch te proberen wat meer verlichting te krijgen en meer inzicht in mijn problemen. 28 mei heeft Marijn me behandeld op afstand.

Sinds die dag kreeg ik een beetje trek in eten en ging ik voor het eerst weer naar toilet voor (een beetje) ontlasting)

De pijn werd nog niet echt minder.

Donderdagavond opeens een redelijk goede avond maar in nacht weer hopeloos. Toch weer een zetpil genomen.

Vrijdagochtend (vandaag dus) kreeg ik het idee dat ik windjes moest laten maar ze niet kon laten ontsnappen.

Van de week had ik nog snel een lever en gal reiniging gedaan compleet met bitterzout en citroen en grapefruitsap en toen kwam er niets.

Daarna een koffieklisma en daardoor kwam het gruis en steentjes die eerst niet naar buiten wilden komen.

Maar afijn, die windjes brachten me op het idee dat er toch wat in mijn darmen moest zitten.

Een koffieklisma gedaan met keltisch zout, de 1e kon ik nog geen 1 min. binnenhouden, werd meteen onpasselijk en toen kwamen er al een aantal harde mesthompjes en wat slijm.

De tweede koffieklisma (je doet 2x 200 ml) heb ik 10 min. kunnen uitliggen (de bedoeling is 18 min) en toen moest ik echt naar toilet.

Er kwam een ontzettende berg met slijm en proppen naar buiten. ongelooflijk gewoon.

Daarna knapte ik al snel op, nog met warme kruik op mijn buik gelegen. Daarna gedoucht, aangekleed en ben nu gewoon mijn ding aan het doen.

De reden dat ik het in deze topic plaats is omdat ik naar een speciale tandarts geweest ben die mijn amalgaan aan het verwijderen is.

Als er een onjuiste verdoving gebruikt wordt kan dat verstopping in de darm geven ben ik vandaag achter gekomen, iemand maakte me erop attent, en de doktersassistent waar ik net was om de medicatie (vervolg Tramadol) niet op te halen, beaamde dat ook.

Ik weet het nog niet zeker en heb de tandarts een mail gestuurd met mijn vraag, maar het vermoeden is dus de verdovingsvloeistof (articaine)

Wat fijn dat je bent opgeknapt. Goed dat je het met een klysma los hebt kunnen krijgen. Wel vreemd dat je eerder deze week toch een glas bitterzout had gedronken en dat er zo weer uitkwam, toch? In elk geval is die verstopping iets om rekening mee te houden na een verdoving.

Quote:
De reden dat ik het in deze topic plaats is omdat ik naar een speciale tandarts geweest ben die mijn amalgaan aan het verwijderen is.

Als er een onjuiste verdoving gebruikt wordt kan dat verstopping in de darm geven ben ik vandaag achter gekomen, iemand maakte me erop attent, en de doktersassistent waar ik net was om de medicatie (vervolg Tramadol) niet op te halen, beaamde dat ook.

Ik weet het nog niet zeker en heb de tandarts een mail gestuurd met mijn vraag, maar het vermoeden is dus de verdovingsvloeistof (articaine)

de problemen hoeven dus niet veroorzaakt te zijn door de verdovingsvloeistof. De tandarts heeft geen articaine gebruikt.

Gister heb ik met Fred Neelissen en Mwtje gesproken hierover en die vermoeden dat het dan inderdaad kan komen door het kwik/amalgaan wat toch op een bepaalde manier bij me is gaan werken.

Ik ben echt nooit ziek, elk koutje, griepje, noem maar op, alles gaat mijn deur voorbij.

Het was een heel heftige reactie en Mwtje vertelde ook dat ze heel vaak ernstige klachten ziet in relatie tot tandartsbezoek.

Mijn buurman heeft hetzelfde meegemaakt als ik, die had opeens "versleten heupen", hij is rond de 45. Nu heeft hij nergens last meer van.

Dus goede tandarts zoeken is van groot belang en ik denk ook voor die tijd flink ontgiften, dat is nu ook het advies voor mij, ontgiften met magnesiumvoetenbaden, Colloidaal zilver en aanvulling voor de schildklier, na meting blijkt dat de schildklier maar 50% van het hormoon afgeeft wat nodig is, dus ernstig vertraagd.

Bijnieren waren overigens 100% en leverfunctie 85%.

Ook zag ze bij mij nogal wat fluor (over de 100%)

Edit:

tarwe en haver mag ik niet (gebruik ik ook niet)

Alle rauwmelkse zuivel is ok (pfffffjj) gepasteuriseerd niet

Geen nachtschades

hoi Marijan,
Quote:
Dus goede tandarts zoeken is van groot belang

Wat is dan een goede tandarts als je naar je verhaal kijkt?

Maw had het voorkomen kunnen worden door een betere tandarts dan de tandarts die je hielp?

Wat is dan hetzelfde dat je buurman overkwam in welke zin?

mijn buurman had een wortelkanaalbehandeling en kreeg er versleten heupen voor terug.

De tandarts waar ik nu ben (voor amalgaanverwijdering) werkt met clean-up, langzame boor, andere verdoving als articaine, maar misschien (dit was 2e behandeling) de behandeling te kort op de vorige, en via mijn neus kon ik nog gewoon vrij ademen. Dus ik weet het niet. En ik heb geen vergelijkingsmateriaal, mijn oude tandarts gelooft in fluor, in wortelkanaal, in zoveel mogelijk foto's en altijd had ik een gaatje die ik zelf niet gezien had. Dus had toch het idee een goede gevonden te hebben, aan de andere kant is er door het onderzoek van Mwtje ook uitgekomen dat ik een behoorlijk hoge metaalbelasting heb.

Letterlijk stond er: lever heeft het zwaar met het verwerken van o.a. zware metalen 15%.

Misschien beter eerst aan ontgifting moeten beginnen, aan de andere kant vind ik dit ook een taak van de tandarts om me daar op te attenderen, ik ben 50+ dus genoeg opbouw uit een heel leven (naast boomgaarden en slechte voeding)In smaak/kleur/zoet/conserveringsstoffen en in drinkwater (door resten van medicatie) zit veel fluor

en ook had ik een laag zink, de rest was dus best redelijk oke.

Ook heb ik deze tandarts niet over middelen die genomen moeten worden om beter gifstoffen af te voeren, elders was dit wel weer een advies.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.663
Nieuwste lid
Gerard.38
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan