Vandaag ben ik weer op de been!
Vorige week vrijdag ziek geworden, overgeven, verhoging, 24/7 pijn in hele rompgebied, misselijkheid, niet kunnen drinken, eten.
Zaterdag naar de huisartsenpost, misschien een niersteen, galsteen of een erge buikgriep.
Omdat de pijn niet te doen was, ik kon niet meer slapen, zitten, liggen maar alleen nog maar kronkelen, medicijnen meegekregen (Tramadol 100 mg zetpil) om te kijken of de klachten vanzelf zouden verminderen.
Elke dag was er wel een klein stukje verbetering, niet meer misselijk, wel slokjes drinken, temperatuur onder controle, pijn werd nog niet echt veel minder maar met medicijnen een beetje te doen. De hele dag op bed enz.
Op 27 mei gemaild met Mwtje (balans-balans) om toch te proberen wat meer verlichting te krijgen en meer inzicht in mijn problemen. 28 mei heeft Marijn me behandeld op afstand.
Sinds die dag kreeg ik een beetje trek in eten en ging ik voor het eerst weer naar toilet voor (een beetje) ontlasting)
De pijn werd nog niet echt minder.
Donderdagavond opeens een redelijk goede avond maar in nacht weer hopeloos. Toch weer een zetpil genomen.
Vrijdagochtend (vandaag dus) kreeg ik het idee dat ik windjes moest laten maar ze niet kon laten ontsnappen.
Van de week had ik nog snel een lever en gal reiniging gedaan compleet met bitterzout en citroen en grapefruitsap en toen kwam er niets.
Daarna een koffieklisma en daardoor kwam het gruis en steentjes die eerst niet naar buiten wilden komen.
Maar afijn, die windjes brachten me op het idee dat er toch wat in mijn darmen moest zitten.
Een koffieklisma gedaan met keltisch zout, de 1e kon ik nog geen 1 min. binnenhouden, werd meteen onpasselijk en toen kwamen er al een aantal harde mesthompjes en wat slijm.
De tweede koffieklisma (je doet 2x 200 ml) heb ik 10 min. kunnen uitliggen (de bedoeling is 18 min) en toen moest ik echt naar toilet.
Er kwam een ontzettende berg met slijm en proppen naar buiten. ongelooflijk gewoon.
Daarna knapte ik al snel op, nog met warme kruik op mijn buik gelegen. Daarna gedoucht, aangekleed en ben nu gewoon mijn ding aan het doen.
De reden dat ik het in deze topic plaats is omdat ik naar een speciale tandarts geweest ben die mijn amalgaan aan het verwijderen is.
Als er een onjuiste verdoving gebruikt wordt kan dat verstopping in de darm geven ben ik vandaag achter gekomen, iemand maakte me erop attent, en de doktersassistent waar ik net was om de medicatie (vervolg Tramadol) niet op te halen, beaamde dat ook.
Ik weet het nog niet zeker en heb de tandarts een mail gestuurd met mijn vraag, maar het vermoeden is dus de verdovingsvloeistof (articaine)