tandarts

Ik zou zelf ook vragen in welk tempo jou systeem het aankan om de vullingen te vervangen, bij mij moest er steeds 4 weken tussen zitten oid, dit werd allemaal van tevoren met spiertesten uitgetest evenals de juiste composiet. Mijn tandarts werkt ook met een gouden snoetje en boort niet aan 1 stuk door: http://www.bio-holistischetandheelkunde.nl/nl/behandelingen/amalgaam-sanering . Ik heb geen idee hoe die van jou werkt, maar misschien kun je deze zaken ook bespreken.

Dank je Tanja, dit neem ik zeker mee in de vraagstelling. Ik wil zelf altijd alles te snel. Het liefst doe ik zoiets op één dag, maar dat zal inderdaad niet verstandig zijn. :oops:

Hoi heksje,

Ik lees niet zo veel meer mee, dus zie nu pas jouw vraag. Ik ben zelf heel, heel tevreden over tandarts René van der Bijl (tandartspraktijk Rene) in Amsterdam. Hij werkt niet met rontgenfoto's, maar (ik geloof) met digitale foto's. Verder werkt hij met homeopathie en andere alternatieve zaken om je te ondersteunen, zoals laser. Misschien is dat iets voor je?

Hoi Zon,

wat leuk je weer hier te ontmoeten :)

Heel erg bedankt voor je tip. Daar ben ik heel blij mee. De site ziet er goed uit en ik ga ze van de week eens bellen voor meer informatie (zoals wachtlijsten enzo).

Op dit forum stuitte ik op ozontandzorg.nl van de heer Brandsma. Wisselende berichten hierover: tevreden en ontevreden klanten, hij zou geen tandarts zijn (tja, dat vind ik toch wel een wat spannend bericht), geniale man.

Ik heb telefonisch contact met hem opgenomen en hij verwijdert amalgaam indien dit mogelijk is. Als de vulling te groot is en de kies teveel af zou brokkelen dan is verwijdering niet mogelijk. Maar dan blijft het kwik toch lekken? Ik ben liever een kies kwijt dan dat het kwik blijft zitten.

Wat is jullie idee hierover en/of wie heeft ervaring met amalgaamverwijdering bij deze kliniek?

Dat is stellig en duidelijk Hamster :)

Ik ben wel erg nieuwsgierig naar je motivatie waarom je Brandsma geen amalgaam zou laten verwijderen. Zou je die met me willen delen?

Omdat hij geen tandarts is en er in Nederland genoeg tandartsen te vinden zijn die de vullingen volgens het juiste protocol kunnen verwijderen.

hoi Heksje, ik zou als het kon bij Brandsma mijn amalgaamvullingen laten verwijderen (maar de mijne zijn er al uit), juist omdat hij vullingen vervangt zonder te boren. Ik heb wel ervaring met Brandsma, maar niet met amalgaamvullingverwijdering. Ik bezocht hem destijds toen ik pijn had aan een kieswortel die hij niet heeft weggekregen. Punt was dat het probleem wat dat aangaat niet bij de kies lag, maar bij een allergie voor melkprodukten bij mij die sinusitis veroorzaakte, alleen dat wist ik toen niet. Dus logisch dat Brandsma die pijn niet weggeozoneerd kreeg.

http://www.phytob.com/uploads/10553-45377.htm
Quote:
Diseases Caused by Mixed Metals in the Mouth & Methods of Treatment

by Dr. Diana Mossop

Le Prevot, Inner Road, St. Clement, Jersey, JE2 6QQ, Channel Islands

It is my clinical experience that about 80% of my patients suffer from some form of health disturbance as a result of metal pollution. We are surrounded by metals. Contaminated water supplies, air pollution from industry and petrol fumes. Heavy metals which accumulate in our food as result of high levels of metallic/chemical compounds used on the land and in the food industry. Metals penetrate through the skin as a result of contact with jewellery and watches. Fun jewellery and cheap watches are particularly hazardous as the metals used are often not properly bonded. However, by far the most aggressive source of metal pollution comes from our mouths.

Quote:
It is essential to realise that just attending to faulty dentistry is not always sufficient to improve the health of the patient but plays an important role in decreasing the level of pollution in the body.

Dank je voor je reacties Lievergezond. Ik ben er ook zeker van overtuigd dat mevrouw Mossop gelijk heeft en dat ik vergiftigd wordt/ben door mijn eigen mond met dank aan de tandartsen die de amalgaam plaatsten.

De afspraken zijn gemaakt, het traject is gestart en ik zie uit naar het moment dat ik amalgaamvrij ben.

Hallo Heksje, je maakt me heel nieuwsgierig waar je het traject gaat starten om amalgaan vrij te worden :D

Hoi Hartenkracht, gezien de naam van je website ben ik bang dat je nieuwsgierigheid bevredigd wordt met een teleurstellend antwoord, want ik heb niet voor de ozonbehandeling gekozen doch een afspraak gemaakt bij de door Zon aanbevolen Tandarts René. Deze praktijk sprak mij het meest aan daar de informatievoorziening, zowel via de website als telefonisch, voor mij wat rust bracht.

Ik heb het vermoeden dat een ozonbehandeling voor mij een te lang en daarom te stressvol project zal worden. Ik wil gewoon nu op snelle en juiste wijze van mijn amalgaam af. Uit informatie die ik over de ozonbehandeling ontving nadat ik aan had gegeven van behandeling af te zien, begreep ik dat het hier toch meer gaat om een experimenteel niveau en dat is iets waar ik nu op dit moment geen behoefte aan heb. Ik begrijp dat er nog veel geleerd moet worden maar het feit is dat het voor mij beter is dat ik zo snel mogelijk van mijn amalgaam af ben en ik heb het gevoel c.q. idee dat ik daarvoor dan beter terecht ben bij een biologische tandarts.

Hallo Heksje, dank je wel voor je antwoord. Heel goed, je hebt je aan alle kanten van informatie voorzien om een voor jou de beste keuze te maken en ik vind het super, niets beter dan dat je hierin je eigen gevoel volgt. In mijn idee kom je zo tot de beste aansluitingen zoals bedoelt zijn voor jou en ben je hier 100% congruent mee. Niet langer twijfelen, nu is het doen!

Een jaar of 20 geleden heb ik ook al mijn amalgaam laten verwijderen ook bij een biologische tandarts in Den Haag. Deze klus vraagt bijzondere expertise om extra toxische belasting te voorkomen en het is een hele happening, dit zul je zelf gaan ervaren en hierna ga je zeker merken hoe erg, in welke mate je vullingen je energie vroegen door continu je afweer te stressen. Ik hoop dat je hier enorm van opknapt. Zelf neem ik voor dit soort dingen graag een paar magnesium citraat tabletten voor net een beetje extra ontspannen er doorheen te komen.

Inderdaad de ozonpraktijk kan verbeteren op het gebied van informatie, contact en communicatie. Door de telefoon lijkt het me lastig om hier doorheen te prikken omdat je de persoon, de intentie van dhr, Brandsma er niet bij hebt. Aangezien hij de praktijk alleen draait hoor ik vaker dat hij aan de telefoon gehaast en soms horkerig overkomt. Echter praktisch inhoudelijk, hoe ik de dhr. Brandsma heb zien werken komt hij op mij over als iemand die perfectie nastreeft, situaties zeer goed voorbereid en planmatig en gestructureerd aanpakt om hoogst haalbare doel van heling aan je gebit halen. Hoor toch meestal vooral het behalen van bijzonder positieve resultaten zoals bijvoorbeeld met mij.

Ja, behandelingen met ozon aan je gebit valt onder experimenteel. Dit wil zeggen dat hoe ik het begrijp op dit moment zorgverzekeringen soms wel in uitbetalen van kosten tegemoet komen wanneer deze vallen onder de noemer experimentele behandeling bijvoorbeeld als je hiermee andere kosten in zorg kan afwijzen of verminderen. Tot 2013 werden behandelingen met ozon nog wel vergoed.

Veel succes Heksje, lees graag je ervaringen hierin verder op dit forum. Groetjes, Esmee

Hoi Esmee,

Dank je voor je reactie, deze doet me goed. Ik probeer niet al mijn hoop te vestigen op het verwijderen van de amalgaam maar ik moet bekennen dat ik er toch zeker wel wat van verwacht daar ik toch uit al meerdere ervaringen te horen en te lezen heb meegekregen dat een mens hier behoorlijk van op kan knappen.

Ik geloof absoluut dat dhr Brandsma een goed resultaat voor ogen heeft en hier zorgvuldig mee omgaat. Aan de telefoon kwam hij mij intelligent over. Hij was beleefd, en niet horkerig, wat ik toch al wel bij een andere tandarts ervaren heb. Dat ik besloten heb niet naar hem toe te gaan voor amalgaam verwijdering ligt ook zeker niet aan hem maar aan mijn ongeduld om nu eens en voor altijd de kwestie amalgaamvullingen uit mijn leven te verwijderen, en dan ook met zekere spoed. Een langer behandeltraject is vermoedelijk wijzer, echter gezien mijn gestress om zoiets voor mij niet wenselijk.

Het experimentele gehalte spreekt me ergens wel aan hoor, want hoe harder iemand afgeschilderd wordt als kwakzalver, hoe interessanter deze behandelaar wordt ;) Echter lijkt me het verwijderen van amalgaam een redelijk uit gekristalliseerde behandeling bij de -goede- tandarts. Mochten er daarna nog andere kwesties liggen dan ben ik zeker geneigd om deze aan de heer Brandsma voor te leggen, omdat ik niet geloof in de standaard behandelingen met boren, breken, graven en doen.

Het verbaast me niet dat ozon nu niet meer vergoed wordt, want iets wat goed voor de mens is moet niet teveel gepromoot worden toch? ;)

Hallo Heksje,

Dank je voor je toelichting. Fijn om te horen :D

en ja, je weet hoe het hier gaat in Nederland, laat je hoofd niet boven het maaiveld zien.. :cry:

Toch heb ik voorzichtig hoop richting 2017 dat CAM geneeskunde meer de ruimte mag gaan innemen binnen het aanbod van zorgverzekeringen die het verdient. Steeds meer mensen kiezen bewust hun pakket en eigen zorgverlener. Vind ik een hele mooie ontwikkeling! :wink:

Hoi

Wil in het nieuwe jaar een bio tandarts gaan opzoeken. Heb opzich nergens last van maar wil wel me oude vullingen er uit halen.

Maar hoe zit het eigenlijk met de vergoeding?

Heb een antroposana polis met aanvullend pakket.

Ik zoek voor m'n zus een goede biologische tandarts in de buurt van Hoofddorp/Haarlem/Amsterdam die veilig amalgaamvullingen kan verwijderen.

Heeft iemand goede ervaringen met een tandarts in die regio?

@watisgezond, ik ben naar deze tandarts gegaan: http://www.tandartspraktijk-rene.nl
Het verbaasde me dat de coverdam pas aan werd gebracht bij het vullen van de kies en dus niet al voor het uitboren. Ze gebruiken wel speciale afzuiging voor de kwikdampen. De vulling en verdoving zijn volgens mij van het juiste soort.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.540
Leden
8.663
Nieuwste lid
Gerard.38
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan