Hai Eetjebeter, dat je er tegenwoordig niet alleen meer hoeft te komen met goede voeding is waar, maar het is wel een voorwaarde óm er te kunnen komen, als alle andere dingen in orde zijn. Toen ik daar kwam, wist ik er nog weinig van, ik had alleen net het boek van Weston Price in huis, en alleen dat vertelde ik hem.
Ik vind absoluut wel dat tandartsen met tips moeten komen, bovendien: dit is niet zomaar een tip, het is een vóórwaarde.
Nogmaals, ik had gewoon het idee(,niet de conclusie) dat hij de inhoud van het boek maar deels kende, en het vitamine A verhaal erin is voor mij wel cruciaal, ja.
Mijn moeder is mondhygiëniste en toen ik haar vol enthousiasme een verhaal over Price' onderzoek stuurde, reageerde ze ook met: "Ja, dat leerden wij ook op de studie, dat toen de suiker kwam, de tanden opeens slecht werden!" ...
Dat er alleen naar de buitenkant gekeken word, dus naar suiker en zuur is slecht voor je glazuur/gebit, en niet naar de binnenkant (waar is je gebit van gemaakt), vind ik zacht gezegd erg jammer van tandartsen. En ik was dus zelf een beetje teleurgesteld toen ik daar vandaan kwam.
Kort gezegd: Je komt daar met een probleem, dan wil je graag "tips" om het aan te pakken.
Logisch.