tandarts

janse kreeg jij het consult van tandarts Fred Nelissen vergoed?

ik zit te denken om mijn tandartsverzekering af te schaffen

sheia

'Second opinion' is gewoon één van de codes op de lijst die een tandarts kan aanvinken als hij dat doet, met een bepaald bedrag erbij. Het hangt natuurlijk van je verzekering af, maar ik kreeg geloof ik ongeveer driekwart vergoed.

dank je wel matilda.

ben je ook bij fred nelissen geweest?

en hebben ze ook doorgemeten of je nog dode kiezen tanden had?

@sheila

Er bestaat geen second opinion code voor de tandarts dat kan je nakijken op de site van de NMT (tandartsennet.nl) want de tarieven voor tandarts zijn vastgesteld door de overheid.

In de polis van je tandartsverzekering staat hoeveel je vergoed krijgt van de C-codes Consultatie en Diagnostiek.

Praktijk Neelissen hanteert een C-code van sectie B aanvullend diagnostisch onderzoek, algemeen. Het consult duurt 60-90 minuten en kost 120-170 euro. Bij mij wordt dat 100% vergoed (Zilveren Kruis Achmea 2 sterren)

Ik ben net voor een uitvoerig consult bij Neelissen geweest en dat is werkelijk een aanrader als je zoals ik niet naar de reguliere tandarts gaat. Ik wilde weten of ik nog kwikbelasting heb na verwijdering amalgaam zonder protocol. Daarnaast heb ik last van een verwijderde verstandskies en dat is met neuraaltherapie te checken.

Deze praktijk is een verademing want hier wordt heel kundig naar je gebit gekeken en gemeten of er iets verstoord is en bepaald wat noodzakelijk is. NB: vooraf medische geschiedenis beschrijven en vragenlijst invullen en eventuele medicatie en/of supplementen meenemen naar consult. Hier wordt het werk van Price en Nagel erkend.

Succes Sheila en misschien kan je nog terecht voor 2014 en dan hoef je geen polis meer af te sluiten als alles ok is en anders hooguit alleen nog voor het komende jaar.

eet je beter ja ik zit te denken om tandartspolis af te schaffen ben nu al een jaar niet meer geweest.

en als doe ik de goedkoopste tandartsverzekering dan ben ik toch ruim 120 euro kwijt.

Ja Sheila, ik was ook bij Nelissen geweest. Ik kreeg een keer van een andere tandarts op een officiële rekening "second opinion" vermeld, met dezelfde prijs die Nelissen gebruikt, dus daarom had ik die conclusie getrokken, maar Eetjebeter heeft het heel goed en uitgebreid uitgelegd, dat wist ik niet!

Ik vond het zelf een beetje vaag overigens en had het idee dat er totaal niet naar al die ingevulde lijsten werd gekeken. Het boek van Price vond hij heel goed zei hij, maar toen ik daar kwam met wat tanderosie (aan de zijkant van tanden, niet op kauwvlak), gaf hij geen tips van: "vitamine A/levers eten". Hij zei alleen "stop maar met die citroensap, ook al drink je die uit een rietje" ! ? Dus ik vroeg me eerlijk gezegd af of hij ook daadwerkelijk de strekking van het boek kent.

@ mathilda

Heb je dat aan hem gevraagd? Wat is de strekking van het boek volgens jou?

Eet je voldoende volgens WAPF? Heb je genoeg maagzuur?

Heb je gekeken naar het tandschema met de organen die in relatie staan tot de aangedane tanden?

Ik kwam daar met veel enthousiasme over Mike en WAPF dus dan verwacht ik niet dat hij gaat zeggen 'je moet lever eten' want dat doe ik al. Eerlijk gezegd zou ik zo'n tip ook niet waarderen gezien de strekking van het boek. Ik heb wel met hem hierover gesproken. Wij zijn het er gloeiend over eens dat je gehele eet- en leefpatroon plus je afkomst bepalend zijn voor je gebit en dat het onderzochte volk destijds niet voorzien was van amalgaam, chemtrails, fluor, 4G netwerken, wifi en dergelijke.

Quote:
Ik kwam daar met veel enthousiasme over Mike en WAPF dus dan verwacht ik niet dat hij gaat zeggen 'je moet lever eten' want dat doe ik al.

Ik zou dat juist wel verwachten want lever bevat toch een aantal van die vet oplosbare ADEK vitaminen waarvan Price zei dat natuurvolkeren daarvan zo'n 10 X zoveel namen?

Quote:
Eerlijk gezegd zou ik zo'n tip ook niet waarderen gezien de strekking van het boek

Wat bedoel je hier precies mee als ik vragen mag? :-)

Quote:
dat het onderzochte volk destijds niet voorzien was van amalgaam, chemtrails, fluor, 4G netwerken, wifi

@ Eetjebeter: dat is dus ook mijn zorg: dat je er tegenwoordig daarom niet alleen meer komt met goede voeding jammer genoeg.

@ Pike ik hoef jou toch ook niet te vertellen dat je lever moet eten!

jij eet al lever en ik ook dus dan is dat niet aan de orde maar hij kan wel vragen of je lever lust haha

Quote:
jij eet al lever en ik ook dus dan is dat niet aan de orde maar hij kan wel vragen of je lever lust haha

Er zijn ook heel veel mensen enthousiast over het boek en "de methode" maar een stuk minder enthousiast over lever :lol:

Dus een extra aansporing voor sommige mensen om lever te eten kan geen kwaad lijk mij zo.

Alleen is die aansporing niet voor iedereen nodig nee :wink:

Hai Eetjebeter, dat je er tegenwoordig niet alleen meer hoeft te komen met goede voeding is waar, maar het is wel een voorwaarde óm er te kunnen komen, als alle andere dingen in orde zijn. Toen ik daar kwam, wist ik er nog weinig van, ik had alleen net het boek van Weston Price in huis, en alleen dat vertelde ik hem.

Ik vind absoluut wel dat tandartsen met tips moeten komen, bovendien: dit is niet zomaar een tip, het is een vóórwaarde.

Nogmaals, ik had gewoon het idee(,niet de conclusie) dat hij de inhoud van het boek maar deels kende, en het vitamine A verhaal erin is voor mij wel cruciaal, ja.

Mijn moeder is mondhygiëniste en toen ik haar vol enthousiasme een verhaal over Price' onderzoek stuurde, reageerde ze ook met: "Ja, dat leerden wij ook op de studie, dat toen de suiker kwam, de tanden opeens slecht werden!" ...

Dat er alleen naar de buitenkant gekeken word, dus naar suiker en zuur is slecht voor je glazuur/gebit, en niet naar de binnenkant (waar is je gebit van gemaakt), vind ik zacht gezegd erg jammer van tandartsen. En ik was dus zelf een beetje teleurgesteld toen ik daar vandaan kwam.

Kort gezegd: Je komt daar met een probleem, dan wil je graag "tips" om het aan te pakken.

Logisch.

Voor Sheila: ik heb dit hele topic niet gevolgd, kwam alleen toevallig jouw vraag van drie dagen geleden tegen, dus weet niet wat het probleem/onderwerp is, maar van deze pagina begrijp ik dat je op zoek bent naar een tandarts.

Een tandarts die ik kan aanbevelen is Hans de Liefde in Amsterdam.

Een erg lieve, grappige, rustige man die alle tijd neemt, positief is, en ook veel af weet van dingen die op het forum belangrijk worden gevonden.

Voor een controle betaal je bij hem alleen 20Euro (zonder foto's, etc.).

Erg fijne sfeer in de praktijk.

Hij en Cornelissen zijn overigens vrienden.

Tip ! :-)

dank je mathilda, ben je daar zelf ook eens geweest?

weet je of hij op de goede manier amulgaanvullingen eruit haalt?

Sheila, oei dat weet ik niet, ik heb zelf (gelukkig) geen (ervaring met) amalgaamvullingen.

Maar afgaande op zijn hele manier van werken, zou ik dat wel denken!

Je kan altijd even bellen! 020 614 0053

Ja, hij is mijn vaste tandarts.

Zijn praktijk heeft hij ook volledig laten ontstoren van straling, ik vind het echt een fijne sfeer daar. Wat je misschien kan doen, is eerst een afspraak maken om het er alleen nog maar over te hebben.

Dan kan je zelf aanvoelen of je je er goed voelt en of je hem vertrouwt, dat is namelijk wel 't belangrijkste denk ik!

Succes :)

dank je wel matilda.

gelukkig heb ik zelf ook geen amulgaanvullingen meer maar ik vraag het voor een ander.

Een ouder iemand vertelde me net dat zijn tandarts moest stoppen met zijn beroep wegens parkinson.

Hoe zou dat toch komen, die parkinson?

Hier nog een parkinsontandarts: (niet dat hij bezig is met echt uitzoeken waarom het hem is overkomen).

Hier een tandarts die niet meer overweg kan met zijn instrumenten: http://www.waarmaarraar.nl/pages/re/83297/Boorverbod_voor_tandarts_top5.html
Quote:
Aan de inspectie zou Van Wijngaarden eerst hebben verklaard dat hij een nekhernia had en later dat hij de ziekte van Parkinson heeft, maar tegenover deze krant wil hij zich daarover niet uitlaten.

http://m.ad.nl/ad/m/nl/1012/Nederla...-zo-in.dhtml?originatingNavigationItemId=5585
Quote:
De tandarts zou niet meer over de juiste motoriek beschikken om met scherpe en draaiende voorwerpen in de mond van patiënten te gaan zitten wroeten.

http://www.spitsnieuws.nl/archives/raar/2013/12/tandarts-mag-niet-meer-boren

Hier nog een tandarts met parkinson: http://www.stichtingmondzorgenparkinson.nl/pdf/stichting-mondzorg-parkinson-papaver-interview.pdf

Inmiddels kan ik niet meer normaal naar tandartsen kijken na het boek van Ramiel Nagel (Genees tandbederf).

Het gaat ook vooral om bewustzijn, niet alleen van tandartsen over wat ze hun patienten aandoen, maar ook zichzelf.

Zij hingen jarenlang boven die kwikdampen van hun patienten.

Hoe denk je dan over je eigen gezondheid als je dat doet?

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.663
Nieuwste lid
Gerard.38
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan