tandpasta

• Onderwerp starter Onderwerp starter ruud
  • Startdatum Startdatum
Heb ik niet ergens op het forum gelezen dat sommige mensen gevoelige tanden krijgen van poetsen met bica of KZZ ?

Quote:
Wat lijkt je veel gedoe aan het gebruiken van keltisch zeezout? Simpelweg een zoutoplossing maken en vervolgens een theelepel van de zoutoplossing toevoegen aan de dranken (water/thee) die je drinkt. Veel simpeler gaat het niet worden.

Dus gewoon water met keltisch zeezout erdoor heen doen?

Ik doelde trouwens op het tanden poetsen. Poets je daar ook je tanden mee? En hoe?

O ja; wat mij veel gedoe lijkt hieraan is dat ik tijdelijk bij mijn ouders woon en alles wat ik 'anders' of 'apart' koop, daarvan zegt mijn moeder dat dat belachelijk en raar is en dat dat er bij haar thuis niet in komt ;)

Vandaar dus.

Hopelijk ben ik nu duidelijk :).

@ celticmyst:

Het is toch zeker jouw zaak wat je met je eigen geld koopt?!

Quote:
Het is toch zeker jouw zaak wat je met je eigen geld koopt?!

ja, dat vind ik ook, maar mijn ouders niet. Maar ik koop wel gewoon wat ik wil hoor! Zij eten vrij veel bewerkt eten en ook veel suiker en dat wil ik liever niet.

maar heb al op twee huisjes gereageerd dus hopelijk deze maand de deur uit.

Trouwens, ik begrijp dat het poetsen met keltisch zeezout hier favoriet is? :) en niet de sensodyne die de tandarts aanraadt dus ;)

wat betreft de keelpijn, ik ben er al mee bezig mijn voeding aan te passen. :)

Hmmm... Hoop voor je dat ze hun kop ooit eens uit het zand krijgen.

Of ze krijgen de 'normale' ziekten. Kan ook.

Zoals je kunt lezen doen de forumleden het op verschillende manieren.

Misschien handig om het hele topic even te lezen (en andere).

Sensodyne valt onder de 'normale' tandpasta en komt bij de meeste onder ons het huis dus niet in :mrgreen:

Tandenpoetsen met zout is heel makkelijk. Kokosolie op de tandenborstel, borstel dippen in het zout en poetsen maar. Spoelen met h202 en klaar.

Quote:
Tandenpoetsen met zout is heel makkelijk. Kokosolie op de tandenborstel, borstel dippen in het zout en poetsen maar.

en krijg je daar geen gevoelige tanden van ?

Ik poets mijn tanden meestal met water, of zout, of bica, of soms neem olie.

Van de neem olie doe ik zo'n 3 druppels op de tandenborstel.

Quote:
Chewing on a neem twig has for many centuries been the commonly preferred way to prevent gum disease and maintain healthy teeth.

These rural people had never used a "real" toothbrush, didn't know Crest or Colgate, yet they had perfect teeth. A perfect natural solution.

Researchers believe the tradition of using neem twigs for dental care has helped Indian villagers to avoid cavities and tooth loss, although they have no access to modern dental care facilities or products.

Van neem olie stink je overigens enorm uit je mond. Ik gebruik neem olie ongeveer 1 keer in de 2 weken. Zijn er hier personen die neem olie dagelijks gebruiken, en wat zijn hier de ervaringen mee?

Ik ben het sowieso niet eens met de stelling dat stoppen met poetsen van tandenpasta dat je daar gevoelige tanden van krijgt. Snap ook niet dat kkz daarvoor de oorzaak zou zijn. En dan nog, geef geen oud voedingsmiddel de schuld van huidige kwalen.

Dit gezegd hebbende, ik heb nu en nooit last gehad van gevoelige tanden en heb de intentie dat zo te houden :)

@Janse

Ik stond net in de natuurwinkel; maar wist niet welke ik moest hebben; grof keltisch zeezout of fijn, dus ik dacht, eerst maar even navragen. Dus welke moet ik hebben? :) Ze hadden trouwens roze en grijze...

Dan kan ik het morgen gaan halen.

Poets je elektrisch of met een gewone tandenborstel? Ik dacht zelf ik haal een soft tandenborstel, volgens mij moet 't ook niet teveel schuren :)

Thanks so far, iig!

@ celticmyst:

Voor zover ik weet maakt het weinig uit of je grof of fijn neemt.

Maar neem wel de grijze: de roze lijkt me eerlijk gezegd geen KZZ, maar Himalaya zout.

okay, clear. Welke heb jij? :)

Zou best kunnen van die roze hoor.

DUs de grijze variant it will be :) morgen gelijk naar de winkel!!

Forum statistieken

Onderwerpen
4.568
Leden
8.671
Nieuwste lid
Caliber
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan