Tekort Test bij Marijn in Amsterdam

Biebs, stuur me even een mail. Dan weet ik je echte naam en kan ik in jouw dossier kijken. Kan goed dat ik toen nog niet het DPPIV enzym testte. En nog geen gebruik maakte van de BrainQ therapeuten kennis. Ik heb ondertussen zoveel nieuwe kennis opgedaan ook over CVS.

Zo werk ik niet meer met de adrneal cortex om de bijnieren te optimaliseren maar met de supplementen van Exendo-epigenomics. Deze werken beter en op een ander niveau ( herstellen de aansturing van de bijnieren op hersenniveau, wat een andere insteek heeft dan bijnierextract in dierlijke vorm aanvullen)

Wat betreft de B12 injecties... welk vorm wordt geïnjecteerd? Meestal nl de hydroxo (of cynano) cobalamine vorm en deze in inactief en moet nog worden omgezet door je lichaam.
Heb je eerder de actieve vormen in zuigtablet geprobeerd ( adenosyl en methyl cobalamine) Het zou ook kunnen dat je B12 niet goed wordt opgenomen door gebrek aan lithium ( dan kan een kleine dosering lithium-orataat helpen)

Ook is de combinatie met actief foliumzuur van belang (folaat)
 
Bij een consult in augustus doe ik een GRATIS sulfiet/sulfaat check (via strips in urine) Dit zegt wat over de mogelijkheid van jouw lichaam om sulfiet in sulfaat om te zetten
Sulfatie is een lever detoxificatie-route en is nodig voor oa. verwerken van fenolen (salicylaten) en amines (histamine) Maar ook neurotransmitters, schildklierhormoon en steroid hormonen moeten gesulfateerd worden.
Darmpathogenen kunnen de sulfatie overbelasten en chloraat kan bijv de sulfatie blokkeren ( kind last van chloor in zwembad)
Zo zijn er mineralen en vitamines die de enzymen kunnen upreguleren (indien nodig)
 
Bij ongeveer 80% van mijn cliënten zie ik dat de bijnieren het zwaar hebben (hypo adrenalisme) wat in de volksmond "uitgeputte bijnieren" wordt genoemd. Oorzaak: STRESS

Nu is stress voor het lichaam meer dan alleen zorgen maken en piekeren. Een bacterie of andere pathogeen, een ontsteking, pijn, oxidatieve stress maar ook verkeerde voeding is stress voor het lichaam. Dit zorgt voor overactieve bijnieren en bijnierhormoonproductie wat gevolgd wordt door een onderactiviteit van de bijnieren en een tekort aan bijnierhormonen (oa. cortisol, adrenaline, aldosteron, noradrelanine) Dit heeft gevolgen voor de schildklier, die kan hierdoor in de spaarstand ( hypo: vertraagde schildklier) of overactief worden ( hyper: versnelde schildklierwerking)

Ik werk (als Orthomoleculair Epigenetisch Therapeut) met supplementen die de bijnieren ondersteunen en de stress kunnen remmen zodat de bijnieren snel weer herstellen. In mijn praktijk pas ik dit al jaren met succes toe.

Kom eens langs als je last hebt van stress, slecht slaapt, altijd moe, moeite met loslaten, veel piekeren, moeite met afvallen, depressief bent, hartkloppingen/ gejaagd gevoel, moeite met in actie komen, last hebt van veel intoleranties/ allergieën of wil weten welke voeding versterkend/ verzwakkend is voor jouw lichaam ( test via toegepaste kinesiologie)
www.balans-balans.nl
 
Ook een goed woordje voor praktijk Wiersma!
Super relaxte mannen. Wat het effect zal zijn van de ozonbehandelingen na verloop van tijd... who knows?! Ik ben benieuwd. De supplementen die ze verkopen zijn erg goed geprijsd, ze hebben hun hart op de goede plek en ze durven, zo lijkt in ieder geval, buiten bestaande kaders te denken.
 
Goed nieuws: Per 1 januari 2018 ben ik lid van de MBOG (maatschappij ter bevordering van de orthomoleculaire geneeskunde) en worden mijn consulten ( deels) vergoed als je aanvullend verzekerd bent.
Misschien een overweging waard als je van zorgverzekeraar gaat wisselen.
 
Gefeliciteerd! Wat houd dat precies in? Betekent dat dat niet alle zorgverzekeraars consulten vergoeden, maar slechts een paar?
 
Ga sowieso niet naar Unive of VGZ. Zij eisen van alternatieve therapeuten vaak een nieuwe HBO opleiding omdat ze al veel opleidingen die al langer bestaan niet erkennen.

 
Ik zit bij avero Achmea met een uitgebreid pakket. Dat zit wel goed dan denk ik. Wel tof dat er nu een orthomoleculair arts is met verstand van wapf, en dan ook nog vergoed!!
 
Alle therapeuten moeten MBK (medische Basiskennis) op HBO niveau hebben. De afgelopen jaren hebben zodoende velen dit opnieuw moeten doen. De eisen vanuit de zorgverzekering worden steeds hoger.

P.S ik ben geen arts maar therapeut
En ja wel met kennis van Wapf

balans-balans combineert:
- orthomoleculair
- epigenetica ( BrainQ)
- darmen
- energetisch

www.balans-balans.nl

 
Ja Binc VGZ en Univë zijn aparte vogels in verzekeringsland. Met alleen medische basiskennis ben je er niet bj deze twee. Ze behoren tot dezelfde groep trouwens.
Ik heb jaren geleden al medische basiskennis en de psychosociale medische basiskenis gedaan, deze zijn beide niet meer erkend. Daarom ga ik in januari deze weer upgraden met dank aan Edtih Schippers.
Dan wordt het weer vergoed door o.a. CZ, Ohra en Menzis.Ik ben lid van CAT Collectief Alternatieve Therapeuten.

Wat heel krom is: als je een cursusje gewichtsconsulent doet kun je lid worden van de beroeps vereniging van gewichtsconsulenten en wordt het bij alle verzekeraars vergoed. Geen medische basiskennis nodig.. geen wkkgz, geen klachteninstituut,
Dus dat ga ik denk ik doen na de mbk. En dan mooi WAPF adviezen geven haba.
 
Uiteraard heb je meer nodig dan alleen MBK op HBO niveau. Ik ben lid per 1 januari lid van de MBOG omdat ik orthomoleculair - epigenetisch geschoold ben. Plus. medische basiskennis op HBo niveau
 
Ja elkedageenei dat zat ik dus net te denken. Een cursus gewrichts consulent en dan wapf adviezen geven idd, over (in eerste instantie) gewrichten. Misschien ga ik dat ook wel doen....????
 
Mtje welke orthomoleculaire opleiding heb jij gedaan?
Ja Binc dit systeem vraagt van ons om creatief te zijn.
 
Orthomoleculair Epigenetisch Therapeut (OET) bij SOHF
Let op wel er is tegenwoordig ook een versnelde versie maar die is niet voldoende om lid te worden

Verder worden de eisen weer verder verzwaard en over paar jaar is een 4 jarige opleiding plus MBK op HBO niveau verplicht. (Ik ga komend jaar verder met OET jaar en mag instromen in jaar 3
(nieuwe opleiding bij het OPFG, een nieuw opleidingsinstituut)
 
Mooie opleidingen heeft SOHF!

Verder worden de eisen weer verder verzwaard en over paar jaar is een 4 jarige opleiding plus MBK op HBO niveau verplicht.
Dit was in mijn richting (counseling) al het geval en het probleem is dat bestaande opleidingen vaak niet erkend worden. Uiteraard heb ik geen zin, tijd en geld om weer een heel nieuwe HBO opleiding te doen.


 
Uiteraard een opleiding kiezen die erkend wordt ! In dit val ben je nooit uitgeleerd en moet je je blijven bij en nascholen. Maar dat doe ik met veel plezier en interesse.

Ik ben benieuwd of de vergoeding vanuit ziektekosten een extra boost gaat geven...
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.550
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan