Tekort Test bij Marijn in Amsterdam

en als je B complex neemt wordt je niet gestoken door muggen.. Misschien jullie ook opgevallen...?

Let wel op dat je een B complex neemt met actieve B's ( en dan doel ik op actieve B6, 11 en 12)
 
dat is opmerkelijk. B vitamines maken je lichaamsgeur anders en minder aantrekkelijk voor muggen. neem je dat sinds kort of al langer? Ik neem zelf het basic B complex van thorne research.
 
Ik baal er ook wel van, slaap met oordoppen in om niet wakker te worden van het gezoem, dus ik had de stille hoop dat ze ons met rust zouden laten toen ik er mee begon. We gebruiken het nu ruim 6 weken, daarvoor alleen maar de B12 en foliumzuur van sanacore.
 
Wat doe ik.. wat kan je verwachten bij een consult?
Hier kan je meer lezen: http://balans-balans.nl/

En lees hier de ervaringen:http://balans-balans.nl/ervaringen
 
De oorzaak van veel gezondheidsklachten ligt in de darmen. Ik heb een darmherstellijst opgesteld die ik kan testen op maat om zo inzicht te krijgen wat er mis is in de darmen en of er pathogenen aanwezig zijn en zo ja, welke.

Indien gewenst kan je dit laten (na)testen (via faces) bij het lab van RP vitamino. Ik heb bij hun de cursus microbiologie gevolgd en kan deze labuitslagen interpreteren en een behandelplan hiervoor opstellen.
 
YES! Eindelijk een onderzoek waar men A1 en A2 melk vergelijkt!

Dit bevestigt mijn kinesiologische testen. In het begin mocht iedereen die exorfinenvrij moest eten (en of het DPPIV enzym nam) geen zuivel. Dat had ik zo geleerd bij Lucas Flamend.

Echter uit mijn testen bleek dat soms geiten- en schapenzuivel (verschillend per persoon), Remeker kaas en A2 melk WEL versterkend testten! Ik laat mijn clienten wel Remeker kaas en bv schapenkaas eten. (geitenkaas test bij sommige wel en bij andere niet versterkend) En nu hebben we bewijs waarom dat zo is:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4818854/

P.s A2 melk bevat geen casomorphin 5 en 7.
 
@ Mtje

Goed dat je dit meldt. Hele interessante materie die persoonlijke waarnemingen omtrent verminderde concentratie bij mijn zoontje in de klas na het gebruik van producten op basis van koemelk verklaart. Zelf bied ik het hem niet aan, echter 1 van de oma's blijkt het alsnog te doen.

Hier zitten we nog met wat vragen op dit vlak. Ik ga je hierover mailen.

 
Pathogenen (ziekteverwekkers) zoals bacteriën, parasieten, gisten, schimmels, virulente factoren kunnen een scala aan klachten veroorzaken:
Vermoeidheid
Overbelasting van de lever wat tevens resulteert in vermoeidheid, kort lontje, slecht tegen alcohol kunnen.
Tevens kunnen bepaalde bacterieën toxines, biogene amines zoals histamine aanmaken.
De toxines belasten de lever en maken je moe. Indien er histamine wordt gemaakt belast dit ook je lichaam en als dit niet (voldoende) wordt afgebroken) kan het met de histamine uit voeding een teveel vormen en klachten geven.
Zoals jeuk, roodheid, loopneus, huidklachten ( eczeem etc)

Een feces onderzoek brengt precies in kaart welke pathogenen er aanwezig zijn en ik kan dan gericht een behandelplan opstellen. Je kan wel pro biotica inzetten om residente darmflora te optimaliseren maar als er een of meerdere pathogenen aanwezig zijn moet je eerst deze elimineren en erna pas darmflora opbouwen. Anders wordt de (dure) probiotica mee weer weg geveegd door de supplementen waarmee je de pathogenen bestrijd.
 
Hoeveel kost zo'n fecesonderzoek op pathogenen?

Ik heb last van histamineintolerantie en mijn lever is erg overbelast volgens mij.

 
Hoeveel kost zo'n fecesonderzoek op pathogenen?

Ik heb last van histamineintolerantie en mijn lever is erg overbelast volgens mij.
 
standaard darmscreening ( fecesonderzoek ) kost 199,- ( excl 10 euro admin kosten)
dan krijg je inzicht in de PH waarde van je feces, residente darmflora ( hoeveel goede bacteriestammen) aanwezig zijn. Verder inzicht in de volgende pathogenen: transiënte darmflora ( enterbacten grp 1 en 2), gisten ( de welbekende candida soorten) en schimmels ( o.a aspergillus niger)en de virulente factoren. Ook in deze test zit een ontstekingsmarker, kwaliteit van de slijmvliezen, EPX.
Aanvragen kan niet zelf ( particulier) maar via een therapeut ( zoals ik :-))

Echter parasieten test los is 97,- ( triple feces test)

 
de histamine bepaling in feces kost 51 euro.
je kan deze alleen via een therapeut aanvragen.
Histamine zal teveel worden als je naast histamine uit voeding tevens een bacterie of virulente factor hebt die histamine ( of andere biogene amines) aanmaakt. Dan tijdelijk de histamine uit voeding beperken en de darmen aanpakken ( histamine reduceren)
 
Hoi allemaal,

Sinds jaren lees ik al mee op dit forum, ooit 1 bericht geplaatst, doch me nog niet voorgesteld. (Ook nu niet, dat volgt later. Even heel kort: ik ben een vrouw van 61 jaar.)

Onlangs eindelijk de stap genomen om een afspraak te maken bij Marijntje. Ik wou dat ik het jaren eerder had gedaan. Mijn eerste motivatie (jaren geleden) om een afspraak bij haar te willen maken was de ziekte van Dupuytren (kromme vingers, koetsiershand). Later kwam daar de vraag bij over voedingstoffentekorten.

Dinsdag j.l. vond het consult plaats (voor Marijntje: 13.00 u.) Wat ben ik er blij mee! Ik weet nu eindelijk wat ik aan mijn klachten kan doen!
De redenen waarom ik zo lang heb gewacht met het maken van een afspraak, waren een financiële, en twee andere die ik in het voorsteldraadje zal noemen.

Marijntje is zeer sociaalvaardig/ empathisch, ik voelde me meteen bij haar op mijn gemak. Daarnaast was het meteen duidelijk dat ze grote kennis van zaken had. Ik voelde me ook wat dat betreft in heel goede handen. Deze combinatie was ik nog niet eerder tegengekomen, terwijl ik toch een respectabel aantal aan hulpverleners heb geconsulteerd in de loop der jaren.

Naast veel andere tekorten bleken mijn bijnieren uitgeput te zijn. (Op dit forum noemde ze een andere naam hiervoor, die ook acceptabel is voor 'gewone' artsen - ik kon hem zo gauw niet terugvinden - 'adrenal' en nog wat, geloof ik.)
Als gevolg van die uitputting testte mijn schildklierwerking ook te laag, wat meestal tot kouwelijkheid leidt. Echter, ik heb het altijd te warm. Deze contradictie kwam ik eerder ook steeds tegen bij het lezen op dit forum. Dat ik aan bijnieruitputting leek te lijden, gezien alle informatie op dit forum, leek me logisch (ofschoon via bioresonantie in 2014 geen tekort werd vastgesteld, leek me dit een verkeerde constatering).
Marijntje testte zowel bij de bijnieren, als bij de schildklier een werking van 85 %.

In Marijntje's uitleg lees ik dat onderactiviteit van de bijnieren een gevolg is van over-activiteit. De fase van over-activiteit duurt lang, wel 15 tot 20 jaar. Zo lang duurt het dus alvorens de bijnieren het opgeven! Deze langdurige fase wordt wel de 'weerstandsfase' genoemd. Tijdens deze weerstandsfase is er een overproductie van cortisol en adrenaline. Deze overproductie remt de schildklier automatisch in zijn werking. Niet omdat de schildklier niet werkt, maar als automatische en vanzelfsprekende reactie op het overschot aan cortisol en adrenaline. Zo gaat het normaal gesproken.
Bij bijnieruitputting kan de schildklier overactief worden, maar meestal blijft de schilklier onder-actief.

Maar waarom heb ik het mijn hele leven dan al zo warm? Zo warm, dat ik als lagere school kind een zomerjasje droeg in de winter?

Mogelijk heb ik nog niet alles begrepen, waarvanuit mijn vraag voortkomt. Maar graag uw reacties.


 
Vertgeten te noemen: mijn ideale omgevingstemperatuur is 16 tot 17 graden Celsius. Eerder was dit nog lager. Als ik bezoek krijg, is het fijn als ik dit van tevoren weet, zodat ik de thermostaat hoger kan zetten.
 
Ik heb 'n algemene vraag, maar weet niet waar ik 'm zal posten.
Is 't 'n idee om op dit forum 'n hoofdstuk te maken met recepten?
Ik vind het iedere dag weer 'n hele opgave om iets te bedenken dat nachtschade-vrij is, zonder al te veel koolhydraten en zonder gluten. Ik zou best willen weten wat de leden op dit forum zoal koken.

Groetjes, Milleke
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.783
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan