Tekort Test bij Marijn in Amsterdam

leuk om hier te melden: ik ben sinds een paar maanden: Orthomoleculair Epigenetisch Therapeut !

Verder tevens BrainQ therapeut en energetisch behandelaar
en werk via toegepaste kinesiologie (met een twist)

In dit topic lees ik graag jullie ervaringen en eventuele vragen.
 
@ Marijn : Mede door een heel drukke agenda de afgelopen periode, had ik onze ervaringen nog niet eerder naar buiten gebracht. Toch wil ik dit doen in de hoop ouders van andere kinderen met leerproblemen in hun zoektocht verder op weg te helpen.

Met orthomoleculaire epigenetica kan je inderdaad heel mooi werk doen. Na het bezoek aan Marijn in augustus (waarbij ze o.a. zinktekort, te weinig aanmaak van DPP-IV enzym en magnesiumtekort opspoorde) is onze zoon de afgelopen maanden veranderd in een heel alert kind vol levenslust die zich goed kan concentreren en zich mooi verbaal kan uitdrukken. In een eerdere fase werd bij hem een B-12 tekort vastgesteld dat bij hem niet alles verklaarde.

Het is prachtig om te zien hoeveel ondersteuning hij, mede door het definitief volledig schrappen van koemelk en alles met tarwe & soja, in combinatie met het innemen het DPP-IV enzym gekregen heeft. Hij is zelfs in gewicht bijgekomen en heeft een mooie blos op zijn wangen. Het was trouwens ook zijn juffen na de zomervakantie meteen opgevallen dat hij in de periode heel veel veranderd was. Bijgaand link over de functies van het DPP-IV :
http://www.sohf.nl/nutrient/dpp-iv-enzym

Zijn rapport evolueert in positieve zin. Het is een werkertje en nu komen zijn capaciteiten beter naar boven dan voorheen. Hij kan zijn aandacht beter vasthouden en terugvallen op de basis die in hem tijdens de les verteld werd.

De logopediste heeft bij hem inmiddels een verband gevonden tussen het proces van auditieve verwerking en zijn achterstand in taalontwikkeling. Er zijn bij hem duidelijke signalen van dyslexie. Binnenkort laten we een audiogram op basis van Benaudira bij hem afnemen. http://www.benaudira.nl/lezen-en-schrijven/

Het lijkt er in deze fase meer en meer op dat de aanwezigheid van aluminiumhydroxide in de vaccinatie van de pneumokokken (Prevenar) als jong kind bij hem de oorzaak van alle ellende is. Zowel in de familie van mezelf als mijn echtgenoot zijn geen eerdere gevallen van dyslexie bekend. Wij werden hierop gewezen door homeopatisch arts die we voor hem raadpleegden en eigen opzoekwerk bevestigt dit.

Inmiddels heb ik bij hem de Thorne Children's Basic Nutrients (waarvan hij klaagde dat hij soms buikpijn had) vervangen door deze
http://eu.iherb.com/megafood-kid-s-one-daily-60-tablets/26994?gclid=CMv0youc-9ACFVAQ0wodFdIG1w

Naar aanleiding van het bezoek aan Marijn ben ik voor mezelf tot het inzicht gekomen dat ik ook een niet eerder opgespoord zinktekort wat ik inmiddels kon wegwerken.
 
Dank voor het delen van deze mooie ervaring. Wat fijn te lezen dat jullie zoon zo is opgeknapt.
Een mooi voorbeeld van het effect van voeding en ADHD /leerproblemen.

Wat betreft de DPPIV link.. qua informatie OK maar als supplement geef ik voorkeur aan het DPPIV enzym van Exendo dan aan die van Vitakruid.
Je zou nog een stap kunnen maken en een ontlastingsonderzoek laten doen... grote kans dat er in zijn darmen het een en ander mis is. Vaak blijken ADHD ér de virulente factor "gelatinase" te hebben welke zinkafhankelijk is ( dus van zink leeft en zink zodoende niet beschikbaar is voor jouw lichaam)
Ik raad aan te kijken of de zink dus goed wordt opgenomen en anders tijdelijk in zuigtablet of spray in te nemen en oorzaak in darmen aan te pakken. Hiervoor werk ik samen met RP Sanitas Humanus ( darm lab) die deze testen uitvoeren.
 
@ Marijn

Hij krijgt nog altijd de DDP-IV van Exendo en het valt op dat hij veel beter eet dan vroeger.

Het lab zit hier niet zover vandaan. Ik mail je nog even met betrekking tot het onderzoek. Het onderzoek van Lucas bevestigde in zijn geval trouwens ook de overgevoeligheid voor tarwe, melk en soja.
 
Fijn dat het onderzoek van Lucas ( exorfinen-onderzoek) dezelfde resultaten gaf.
Ik zie je mail tegemoet.

Verder wens iedereen fijne feestdagen & een gezond, allemachtig prachtig én krachtig 2017

Marijntje Antonis
www.balans-balans.nl
 
De beste wensen voor iedereen !
Een gezond & liefdevol 2017.

Marijntje Antonis
balans-balans
 
Leuk dat steeds meer mensen via dit topic de weg vinden naar mijn praktijk.

Stel hier je vragen of deel je ervaring

Marijntje Antonis
- Orthomoleculair Epigenetisch Therapeut
- BrainQ Therapeut
- Energetisch behandelaar
 
Op vrijdag 24 maart geef ik de workshop spiertesten i.c.m basis balans
Tijd: van 13.00 - 16.30 uur
Locatie: Ondernemerscentrum Watergraafsmeer inAmsterdam
Kosten: 50 euro

Meer info: http://balans-balans.nl/cursus/cursus-cho-balans

Inschrijven? stuur een mail naar : balans-balans@outlook.com
 
Goed nieuws : begin juli rond ik de opleiding Medische basiskennis (MBK)af en kan ik me aansluiten bij de beroepsvereniging MBOG (maatschappij ter bevordering van orthomoleculaire geneeskunde). Met de MKB voldoe ik aan de eisen van de ziektenkostenverzekeraar en worden mijn consulten (deels) vergoed.

Marijntje Antonis
www.balans-balans.nl
 
In 2013 ben ik gestart als energetisch behandelaar en heb de volgende studies gevolgd:
- BrainQ therapeut (endorfinesysteem, DPPIV enzym, verslavingen, AD(H)D, epigenetica)
- Therapeutische microbiologie (alles over de darm)
- Orthomoleculair Epigenetisch Therapeut
- Medische Basiskennis

Verder maak ik gebruik van toegepaste kinesiologie en werk met een eigen protocol (o.a de tekort test) Getest wordt of er tekorten zijn (vitamines, mineralen, hormonen) maar ook werking van organen zoals : darmen, bijnieren, schildklier, maagzuur, DPPIV enzym)

Tevens test ik voeding op maat uit ! Dus welke voeding voor jouw lichaam versterkend/ verzwakkend is.
Ik splits de categorie zuivel op in : rauwe melk, gepasteuriseerde (koe)melk, A2 melk, schapen en geitenzuivel en plantaardige melk.

Meer info: www.balans-balans.nl
 
Hoi Marijn,

ik ben in juni 2016 voor het laatst geweest, maar ik kan nergens vinden of ik ook getest ben op DPP-IV enzym. Test je dat bij iedereen?
 
Zonne, ik heb de diagnose ME en POTS gekregen afgelopen december door een arts, dus bij mij is het moeilijk te zeggen. Wel heb ik het idee dat mijn bijnieruitputting grotendeels verholpen is, onder andere door het aanvullen van mijn tekorten bij Marijn en Weston Price voeding natuurlijk.
 
Waarom vind je het moeilijk te zeggen omdat je cvs hebt ( heb ik overigens ook ...) ? Of bedoel je dat je geen verschil bemerkt qua vermoeidheid na testen ( + behandeling ??) door Marijn ?
 
Ik bedoel dat ik weinig verschil merk, maar dat dat niet betekent dat het niet heel goed kan helpen. Als je alleen tekorten hebt, kan dit het verschil maken. Maar omdat er bij mij meer aan de hand is, is het moeilijker te beoordelen.
Overigens zou ik het iedereen aanraden, ik vind het alleen al een prettig idee om te weten dat ik mijn lichaam iig alles geef wat het nodig heeft.
 
Jammer dat je geen verschil bemerkt ! Dat is ook wat me tegenhoud, ik heb al zoveel artsen en therapeuten bezocht, maar nooit echt resultaat mbt mijn vermoeidheid.
 
Het enige dat mij tot nu toe echt lijkt te helpen tegen de extreme uitputting zijn de B12 injecties die ik krijg bij de huisarts. Ik krijg zelfs m'n krullen ervan terug!
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.550
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan