The Clintons

Is hollywood nou nep en de USa echt, of andersom? Nou ja.
Mijn vraag over hoeveel presidentskandidaten men denkt dat er zijn is voortgekomen uit mijn verbazing dat het heel erg er op lijkt dat er maar 2 zijn. Is dat mediatactiek, zorg voor de meute dat er maar tussen 2 gekozen kan worden, maak het simpel, dan kan je lekker zwart-wit profileren?

Heeft ook te maken met het districtenstelsel, waardoor je 'winner takes all' hebt. Het gaat om het verzamelen van minimaal 270 kiesmannen (electoral votes) en zelfs als je in een staat slechts 51% van de stemmen behaalt betekent dit dat je die kiesmannen toegewezen krijgt. Dit maakt dat Amerikanen misschien wel op Stein of Johnson wilden stemmen, maar strategisch toch zullen kiezen voor een Democraat of Republikein, omdat ze weten dat hun stem anders verloren gaat.

Heel wat anders dan de evenredige vertegenwoordiging van Europese verkiezingsstelsels, waarin kleinere partijen veel meer kans hebben om zich te profileren. Denk bijv. aan de wijze waarop partijen als de SP, PvdD en de PVV van relatief kleine partijen groot zijn geworden. Er kunnen op basis van het 'winner takes all'-systeem dan ook geen coalities worden aangegaan met andere partijen om zo een meerderheid in het parlement te verkrijgen.

Mike

En nu ga ik met een gerust hart slapen, ik heb vandaag bij toeval vrij.

Wat er wordt uit Trump, dat moeten we afwachten, maar hij heeft gewonnen.

Dorothé

YES!!! Donald Trump wordt de 45e president van de Verenigde Staten, de democratie heeft gezegevierd!!!

Mike

Weet je nog hoeveel op ophef het Clinton-kamp en de linkse media maakten toen Trump tijdens het derde debat zei dat hij nog wel zou zien of hij een positieve verkiezingsuitslag voor Clinton zou accepteren i.v.m. de wijdverbreide stemfraude waar hij rekening mee hield. Nu is het Hillary die zich de slechte verliezer toont en weigert om een concessie te doen aan haar politieke tegenstander. De kans is redelijk groot dat de Democraten de uitslag gaan aanvechten!

Mike

I told ya. Ik heb mijn vinger aan de pols van wat er werkelijk leeft onder de mensen. Ook hier in Europa gaan we politieke aardverschuivingen zien!

Mike

Ik krijg iedere dag info van Earth Matters. Vandaag o.a. te lezen over verkiezingsfraude in Amerika via stemcomputers.
En dat wij hier in nederland daarom weer met het potlood stemmen.
Dan denk ik: hoe zit het dan met de verkiezing van Trump, dat kan dan net zo goed zijn gemanipuleerd.
En dat dat betekent dat er achter de schermen krachten zijn die er belang bij hebben dat hetzij Trump hetzij Clinton wordt gekozen.

Ik ben natuurlijk niet zo goed op de hoogte als Mike die ook veel buitenlandse sites bezoekt, dus hoop niet dat dit een al te domme gedachte is.

Alle berichten over verkiezingsfraude betreffen uitsluitend stemmen die naar Democraten gaan, niet naar Republikeinen. Er zijn geen krachten achter de schermen die Trump in het zadel hebben willen helpen, ze zitten juist vreselijk met hem in hun maag!

Mike

Het echte werk moet nu nog gaan beginnen voor Trump, hij zal op alle fronten worden tegengewerkt:

Mike

Hoe zit onderstaande?

Trump gelooft niet in klimaatveranderingen. Hij stelt dat dit een 'hoax’ is die China de wereld in heeft geholpen om de Amerikaanse economie onderuit te halen. Hij heeft zich hiermee de woede van vrijwel alle prominente natuurwetenschappers op de hals gehaald.

Dat is slechts een tijdelijke reactie. De Federal Reserve kan besluiten om de rente te verhogen en daarmee Amerika in een diepe economische depressie storten, die ook wereldwijd schokgolven teweeg zal brengen!

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.544
Leden
8.665
Nieuwste lid
Solana
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan