The Great Awakening

Sven over de ontmaskering van de rechtsstaat. Lof voor Viruswaarheid. De wolf die de overheid is heeft zich duidelijk laten zien. Er is een nieuwe Thorbecke nodig, maar dan niet in de vorm van AI en een social credit system. Hij raadt aan om de film Transcendence te kijken.

Ik zat vandaag te denken over moraliteit en macht.
Ik kwam tot de volgende conclusies:
1. Moraliteit aardt alleen in vrijheid en wederzijds respect.
2. Aangezien wetten vrijheid beperken, zijn zij per definitie immoreel.
3. Als je je volgens regel 1 gedraagt, kun je geen (hoog)verraad plegen en aangezien de overheid vrijheid beperkt (zie regel 2 plegen zij continu (hoog)verraad.

Wat is overigens het verschil tussen verraad en hoogverraad?
Wat mij betreft non-existent. Als jullie er anders tegenaan kijken, hoor ik het graag.

Aangezien wetten vrijheid beperken, zijn zij per definitie immoreel.
Wat een onzin. Gods wetten zijn de basis van moraliteit, zonder wetten ontstaat anarchie en dat is de goddeloosheid, wetteloosheid, grenzeloosheid en dus amoraliteit van de duivel. Amoreel leidt uiteindelijk altijd tot immoreel. Je kon dus niet verder verwijderd zijn van de waarheid!

Mike

Ik ben het wel eens met President.
Wetten zijn amoreel zolang ze door mensen zijn ingesteld.
Waar vinden we de wetten van God?
De Bijbel en andere heilige boeken denken daar een antwoord op te hebben.
Niets is minder waar.
Het geweten is onze natuurlijke wet.
Ge wet.

En wie heeft je dat geweten geschonken? Of denk je dat dit een gelukkig toeval is? De wetten van God staan overigens wel in de bijbel, dat zijn de 10 geboden. Deze zijn zo krachtig dat we hier in het westen deze 10 geboden op seculiere wijze hebben uitgewerkt in grondwetten.

Waarom is het zo moeilijk om je dienstbaar te maken aan je Schepper? Waarom denken sommigen het hier allemaal beter te weten? Vanwaar dat dikke ego? Leer eerst maar eens je te onderwerpen aan Gods wetten, dan praten we verder.

Mike

Trump spreekt op CPAC volgende week zondag!

https://www.newsweek.com/trump-give-first-big-speech-since-presidency-conservative-conference-florida-1570785

Mike

De wetten van God staan geschreven in ons geweten.
De Bijbel is er een aftreksel van en zeker niet God zelf.
God heeft de Bijbel niet geschreven.
Het zijn de mensen die de Bijbel bedacht hebben.
God spreekt tot ons op een niet geschreven manier.
Zijn wegen zijn ondoorgrondelijk.

En het EGO is een ander verhaal.
Mensen denken dat ze een vrije wil hebben door God gegeven.
Maar dat zegt de Bijbel, niet God.
Het geweten geeft aan waar je vrij kan en mag zijn.
Hoe simpel kan het zijn.

Maar dit natuurlijke geweten is eeuwenlang belaagd door mensen die van het geweten niets wilden weten.
Ze dachten de natuurlijke wettenn van God wel naar hun hand te kunnen zetten.
Tot op heden.
De mensheid is tot op het bot getraumatiseerd door dit soort van praktijken.
Het werkt generaties door naast de doorgaande gebruikelijke MK manipulaties.
Het is een grote opdracht de natuurlijke wetten te herstellen.
Het leed wat daarbij is aangericht is met geen pen te beschrijven.
Maar dat is niet God's wil.
God had ons een geweten gegeven...

Hoe zit het dan met de wetten der natuur?

Ik zie dat mijn katten onder elkaar ook 'wetten hebben''.

Omdat God alles geschapen heeft, zijn dat uiteindelijk ook God's wetten.

Ik denk dat de religies vele zaken verdraaid hebben. Maar.... er schijnt zoiets te zijn als een oerbijbel. Ik denk dat die tot stand gekomen is in een tijd dat de Cabal nog niet alles overgenomen had en dat de mensen die bijbel opgesteld hadden, maar dit geschreven hebben 'uit God's woord'. Dit is mogelijk omdat men van nature weet wat goed of verkeerd is (toen). De natuurvolkeren hoefde men dat niet te vertellen, ze voelden dat. In die zin is het dus God's woord.

De religies hebben dat overgenomen. Als ik echter de 10 geboden lees, kan ik daar niets verkeerds aan ontdekken. Dus ik denk dat zelfs de Cabal die wetten overgenomen heeft in de nieuwere aangepaste versie van de bijbel. Je kunt namelijk deze wetten op verschillende manieren duiden en de cabal heeft het onjuist geduid in de kerkbijeenkomsten. De echte betekenis zit echter nog steeds in de woorden opgeslagen.

Op vandaag doen we die zaken sowieso af als onzin, terwijl het dat niet is. In onze wetenschappelijke materialistische wereld is geen plaats voor God, God is dood.

Maar willen wij als mensheid voortbestaan, kunnen we dat alleen met de wetten van God, met de wetten der natuur. We kunnen niet zo er op los leven, ook niet als we menen dat we moralistisch bezig zijn.

Heel veel mensen weten namelijk niet meer moraal van leugen te onderscheiden.

Dorothé

Godsgeschenk, dat is waar ik het over heb.
De leugen van de waarheid te onderscheiden begint in het eigen geweten.
Dat eigen geweten geeft als het niet vertekend is door welk misbruik dan ook een leidraad voor het leven.
Wij zijn kinderen God's en we handelen in overeenstemming met de wetten van God.
De vrije wil is de creativiteit aan mensen gegund zich alles voor te stellen.
Deze heeft evenwel een keerzijde.
Verlangens die tegen het leven ingaan.
Verlangens die onderdrukt worden willen ook geleefd worden.
Daar is niets mis mee.
Verlangens die geleefd willen worden ondanks de ander is alles mis mee.

Het gaat naar mijn idee gewoon om zuivere wetten gebaseerd op zuiver geweten die wel essentieel zijn. Niet de wetten die gemaakt zijn vanuit een verlangen naar macht zonder geweten voor de mens.

Ja Binc,
Het gaat naar mijn idee gewoon om zuivere wetten gebaseerd op zuiver geweten die wel essentieel zijn. Niet de wetten die gemaakt zijn vanuit een verlangen naar macht zonder geweten voor de mens.
Dat zijn God's wetten.

Dorothé

Vanaf 2.00.00 uur gaat het sterker over eigen verantwoordelijkheid nemen. Iets wat nu sterk speelt op het forum als thema.

Ook angst en onzekerheid spelen een rol om je eigen verantwoordelijkheid niet te durven nemen.

Kinderen die op school heel braaf waren, goed opletten, goede punten scoorden, hebben hier vaak meer problemen mee.

Ik herken me daar wel erg in. Was altijd een zeer volgzaam kindje.

Zeker de baan in het callcenter heeft dit nog extra aangedikt. We mochten niets, alleen maar functioneren volgens een monitoringssysteem, zelfs niet vrij naar de wc en elk woord werd gemonitord en tegen je gebruikt in de vorm van een beoordeling.

In de baan daarna ben ik zwaar gepest en paste me zodanig aan dat er van mijn persoonlijkheid niets meer over was. Ik ging alleen maar met angst daar naar toe en deed alles om in de smaak te vallen en niet op te vallen, zonder resultaat. In de baan daarna ben ik door de leidinggevende niet verlengd vanwege angst voor de 2e golf van Corona en ze kon mij er onder problemen uit zetten. Deze vrouw was sowieso psychopathisch en ze had een angstbeleid. Ze zei dat ze met angst er alles uit kon halen wat er in zat.

Dit alles heeft mij gevormd. Mijn introvertheid is nog sterker geworden en eigenlijk ga ik niet echt contacten aan, dit uit eigen bescherming.

Ook het nemen van verantwoording en tegen de draad ingaan, een moeilijk punt voor mij.

Toch doe ik het. Ik durf niet helemaal, maar het MOET. Ik heb een kanten mondkapje en kan daarmee ademen.

Maar....gisteren dacht ik: Nee, ik kan wel ademen en degene die goed kijkt ziet dat het kant is, maar ik geef geen statement af.

Ik besloot gisteren om het in de Brusselsepoort niet op te zetten. Mijn vriend was woest, dit zou uitaarden in een enorme ruzie. Ik zei dat het echter mijn eigen beslissing was en ik mijn leven wilde leiden. Die dag hebben we, zoals vaak, toch veel wrevel gehad.

Vanmorgen ben ik echter geëxplodeerd en heb aangegeven dat ik mijn beslissing neem en dat ik de consequenties neem, zelfs als het een breuk tussen hem en mij inhoudt.

Het is zwaar, maar ik moet uiteindelijk volwassen worden en aan mezelf gaan denken.

Ook dit hoort bij de spirituele weg die we allemaal hebben te gaan. Niet alleen de ogen openen voor wat er nu gaande is, maar misschien wel je hele leven durven onder ogen te zien en op de schop te gooien.

Dorothé

Jeetje, dat is wel een hele stap. Ik hoop dat je de juiste beslissingen kunt nemen in de relatie met je vriend. Je hoeft jezelf niet te laten onderdrukken door zijn wil. Als hij niet wil zien wat er gaande is en afreageert op jou lijkt me dat niet eerlijk. Hopelijk komen jullie er samen uit.

Ja, eigenlijk wil ik niet mijn privé zaken op het forum gooien, maar soms moet het maar eens. Ik wil mijn vader daar niet mee belasten en mijn beste vriendin heb ik niet meer. Dus het was even een uitlaatklep.

Hij is weer wat bijgedraaid, maar heeft geen excuses aangeboden. Dat kan hij niet. Hij denkt als hij dan weer gewoon doet, dat alles in orde is, zoals altijd.

Tja, maar zo kan dat echt niet meer. Het zit gewoonweg scheef.

Dorothé

Volg je gevoel. Misschien wat vragen stellen aan jezelf of het altijd zo was of nu door de Corona. Als Corona bij jou de ogen heeft geopend over iets wat daarvoor al was en je niet meer achter staat dan is het aan jou om je gevoel te volgen. Ik ga niemand stimuleren om een relatie te verbreken. Wie weet kun je nog een voorstel op tafel leggen om tot compromis te komen. Natuurlijk niet gebaseerd op leugens of dingen waar je niet achter staat. Nogmaals, sterkte!

Even reflecteren en filosoferen n.a.v. de posts van Anna en Godsgeschenk over God en geweten:

We moeten twee soorten wetten onderscheiden: Gods morele wetten en de fysieke natuurwetten. De natuur is amoreel, er bestaat geen moraliteit in de natuur, daarom is deze aarde ook 'the devil's playground'. Betekent dit dat de strijd al verloren is omdat we een fysiek bestaan leiden op aarde? Zeker niet! Kijk naar de planten, bomen, dieren en mensen, alle goddelijke creaties: allemaal richten ze zich naar boven, planten en bomen groeien naar boven, de mondhoeken staan naar boven als we glimlachen en als ik onze kat volmaakt gelukkig zie liggen slapen zie ik ook een glimlach, ook al zou dit officieel niet bestaan in de dierenwereld.

De amoraliteit van de natuur hoeft niet per se in te houden dat deze leidt tot immoraliteit, onze vrije wil is amoreel. Wij kunnen ervoor kiezen om ons te verbinden met het goede/goddelijke of het kwade/duivelse. Ons geweten is hierbij ons morele kompas, daar heeft Anna gelijk in. Ze is echter iets te kort door de bocht als ze neerkijkt op heilige geschriften als de bijbel want dat zou niet Gods woord zijn maar door mensen gemaakt. Als dat zo is, dan zijn grondwetten ook waardeloos, deze zijn immers ook door mensen opgesteld. Maar net als de grondwet simpelweg een vastlegging is van basisrechten die we als mensen vanaf de geboorte van God hebben gekregen, zo is de bijbel (en vele andere heilige geschriften) ook een menselijke optekening van Gods woorden.

De mens als hoogste schakel in de voedselketen heeft veel macht en veel verantwoordelijkheid meegekregen van God, wij zijn de hoeders van de aarde. Er is niets mis mee om deze plichten en verantwoordelijkheden vast te leggen op papier, als tastbare herinnering van datgene waar wij ons dagelijks aan dienen te houden. De duivel probeert ons van deze heilige en juridische wetmatigheden weg te houden en biedt grenzeloosheid en bandeloosheid aan als een vorm van 'vrijheid'. Maar vrijheid is niet 'do as thou wilst shall be the whole of the law', de werkelijke vrijheid is vrijheid van bewustzijn, logica en moraliteit. Dit houdt in dat 'ieder zijn/haar eigen waarheid heeft', de Babylonische verwarring die de duivel probeert te zaaien, maar dat er sprake is van een OBJECTIEVE WAARHEID. Dit levert automatisch begrenzingen op, gekoppeld aan een concept van goed en kwaad. Voor ons mensen is het belangrijk dat we deze normen en waarden tastbaar maken en dus een vertaling maken van Gods wil. Vandaar die heilige boeken en grondwetten, niets mis mee. We zijn nu eenmaal feilbaar en imperfect en moeten voortdurend herinnerd worden aan onze missie hier op aarde. Alleen dan worden we gelukkig en zijn we vervuld. Ik moet denken aan de onsterfelijke woorden van Weston Price:

T2dv7y80zfua8qbbm8hc1cpl9q5qrbaoy.jpg

Mike

Ik had deze al eerder gepost, maar het sluit mooi aan bij bovenstaande en ook bij The Plan van het Q-team overigens:

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.536
Leden
8.662
Nieuwste lid
Magda Van Bladel
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan