Ik krijg steeds een nieuwsletter van onze biomarkt. ik heb me hiervoor aangemeld omdat met de ingang van de 1e lockdown alleen mensen die zich voor de markt aanmelden mochten komen.
Nu is het zo dat degene die deze nieuwsletter verspreidt, zeer politieke boodschappen meestuurt. Zo heb ik al met hem een confrontatie gehad omdat hij zeer negatief over Trump berichtte.
Nu kreeg ik de volgende nieuwsletter:
Beste bestellers,
Met de verkiezingen in het vooruitzicht komt er op 14 maart een coronaproof bijeenkomst van de klimaatcoaltie ( verschillende milieuclubs verenigd ) met als motto RED DE PLANEET.
Zolang niet iedereen er met de auto heengaat lijkt me dit een broodnodige noodkreet die gesteund moet worden.
Onze biomarkt probeert ook zijn peentje bij te dragen.
Tot snel, xxxxx
Ik heb nu het volgende teruggemaild:
Beste xxxx,
Ik kom graag verder naar de mooie en gezonde biomarkt en ook de xxxx.
Echter wil ik niet steeds de politieke boodschappen in deze nieuwsletter ontvangen. Zeer zeker vind ik dat politiek en gezondheid en gezonde voeding met elkaar samenhangen en het een het ander niet kan uitsluiten. Alleen is het zo dat de een eerder aan de linkse kant van het spectrum staat en de ander (waaronder ik mezelf schaar) eerder aan de rechtse kant sta. Ik ga uit van kleinschaligheid, eigen initiatieven van de boeren, het mogen eten van vlees en ga zo maar door. Mijn mening is hier nu trouwens niet van belang.
Omdat ik merk dat mijn politieke opvatting anders is dan de jouwe, wat zeker mag, wil ik echter niet in een nieuwsetter hier steeds mee geconfronteerd worden.
Het is dan ook jammer, maar graag zou ik me uit jullie nieuwsletter laten uitschrijven.
Verder geen wrange nasmaak en voor mij waarschijnlijk weer meer plezier om onbevangen naar jullie toe te komen.
Hartelijk dank.
Met vriendelijke groet,
Dorothé
Nou, ik voel me daar nu beter bij.
Dan ging ik vorige week naar onze Turkse supermarkt. Mijn vriend wilde niet met mij nar binnen als ik geen mondkapje opzette. Ik zei: Goed, dan ga ik wel alleen. Ik ging naar binnen zonder mondkapje. Hij hoopte dat ik teruggefloten zou worden, maar er gebeurde niets. Toen is hij ook naar binnen gekomen.
Bij de slager van deze supermarkt kocht ik iets (ze staan er voor bekend dat ze goed vlees hebben en ze zeggen ook waar hun koeien staan). Maar goed, dat is nu even off-topic.
Ik stond daar ZONDER mondkap. Degene die mij bediende had hem onder de neus. Niet veel later deed hij hem af.
Ik vond het wel leuk om mijn vriend daarmee te confronteren.
Ik ga in ieder geval op deze voet door.
Dorothé