Om depressief van te worden, deze presentatie. Deze mensen denken alleen maar in problemen en niet in oplossingen. Ik heb begrepen dat hij ook de advocaat is van Elke de Klerk, ook zo'n doemdenker.
Deze mensen bedoelen het allemaal goed, maar eigenlijk zijn ze gewoon intelligentere versies van Wouter Raatgever, Don Quichottes die tegen de windmolens van de Staat vechten. Ze koesteren de illusie dat als ze hun zaak bij het Internationaal Strafhof neerleggen het allemaal goed gaat komen. Het systeem beschermt zichzelf en denken vanuit het systeem om je ertegen te keren is een valstrik waar ze je maar wat graag in willen laten lopen. Ze hebben niets liever dan dat we ons scharen achter dit soort 'vechters', zodat wij zelf geen actie hoeven te ondernemen, het is passiviteit vanuit negativiteit.
Deze mensen strijden TEGEN iets i.p.v. VOOR iets en ze strijden zich uiteindelijk kapot. Jeroen van Burgerfront is ook zo iemand. Ook hij doet nog een duit in het zakje met zijn foutief onderscheid tussen een 'mens' en een 'persoon'. Juridisch gezien bestaat de mens niet onder maritieme wetgeving, maar als 'natuurlijk persoon'. Jeroen heeft deze flauwekul van Luca van Dinther, bekend van de 'soevereine mens'. Die hele soevereiniteitsbeweging, en nu weer die geboortetrust van die Bossmaker, het is allemaal loze energie waarmee je jezelf helemaal stuk vecht. Ik weet van mensen die alles zijn kwijtgeraakt omdat ze zichzelf 'soeverein' waanden en zich dachten te kunnen onttrekken aan het systeem. Ook weet ik van mensen die van hun huis een 'ambassade' hebben gemaakt en nu ineens bijv. geen hypotheek meer kunnen krijgen.
Het systeem vermorzelt je, als je niet uitkijkt. Dat betekent niet dat je geen strijd moet leveren voor het behoud van je grondrechten en burgervrijheden, maar dat kan alleen maar als je de ILLUSIE opgeeft dat je op de een of andere manier kunt ontsnappen aan de matrix waarin we zitten, dat kun je nl. niet en het is een vorm van wegkijken. Ik zie dat ook bij Zathras met zijn bijna obsessieve weerstand tegen fiat-geld. Wie zo fel 'anti' is vergeet helder na te denken over waar je VOOR zou moeten zijn. Loop niet leeg op je eigen weerstand, want in werkelijkheid ben je een egostrijd aan het voeren en handel je vanuit angst. Het systeem kan alleen maar bestaan vanuit ego en angst, vergeet dat nooit. Los je eigen kindertrauma's op, bijv. middels de 12 stappen, en denk en handel vanuit hoop door te vechten voor iets groters en hogers dan jouzelf i.p.v. wanhoop, enkel en alleen ingegeven door jouw eigen kleine 'ik'.
Mike