Tony Pantalleresco a Canadian Herbalist

In verband met een inkomend telefoongesprek (mocht je dit gesprek niet interessant vinden) zou je deze podcast ook kunnen gaan beluisteren vanaf minuut 18:00
Vanaf minuut 41:45 komt Tony met een aantal waarom vragen om jezelf ook nog even extra aan het denken te laten zetten...why, why, why!

Extra info:

http://Bryan396.com/ 's Mainstream Nano Docs contains tony's highlighted documents: https://plus.google.com/collection/UL...
tony's highlighted notes (custom thumbnail found on page 7): https://tinyurl.com/ycnjg2te

shared by patent holding resonance engineer/scientist:
Technology trends of Telecommunications above 100 GHz: https://tinyurl.com/y7mpoyos
2017 terahertz science and technology roadmap: https://tinyurl.com/y8oczxhk

Inhoud podcast:

accessing vids on the freq having effects and what you can do:
-marketing in the health food industry
-lithium in the atmosphere; NASA validating lithium in the atmosphere; new release from NASA c-60
-freq expert makes mention:
-c-60 embeds in brain and terrahertz bands accesses c-60
-test it by getting hit with a terrhertz and have a heart attack then you know you have c 60, deactivating ones capacity to rationalize makes one susceptible to a program
Tony Pantalleresco: c-60 contains nano materials:
-talks about the terrhertz band and it's effect on c-60
-caller damaged and to repair brain from a solvent or essential oils (clove usage always should be in some kind of carrier)
-difference between raw milk and unpasteurized: one from a tit and one boxed and pasteurized big difference
-the regulations that maybe coming as a result of c-60 damage will minimize some of the access
-more...

Een reactie op deze uitzending:
''Anything that is promoted and pushed by ‘mainstream’ alternative health and new age Luciferians is usually a hidden poison or destructive agent of some sort...there’s definitely something wrong with C60 and this encouraging to actually eat Noble Elite Shungite nanopowder.''

Tony heeft het in zijn shows vaak over goeroes (guru's) die in zijn ogen niet te vertrouwen zijn en een handje meehelpen om de mensheid (DNA, Genetische Code, vruchtbaarheid) langzaam te helpen vernietigen. Voor degenen die zijn podcast's volgen/beluisteren zullen daarom ook vaak genoeg gehoord hebben dat hij zegt; het is al lange tijd oorlog,oorlog,oorlog tegen de mensheid en vooral nu in een hogere versnelling. Voor velen zal het best moeilijk voor te stellen zijn, dat vooral die bekende (favoriete) goeroes en alias (tv)doctoren, waarvan ook al enkele in het artikel voorkomen van zaplog over vitamine D, helemaal niet zo het beste met je voor (kunnen) hebben. Die moeite heb ik zelf al helemaal laten varen of aan de kant gezet en ben er zelfs van overtuigd dat er ook (juist) op voedingsgebied en supplementatie veel wolven in schaapskleren rondlopen.
De supplementen industrie wordt niet voor niets door de farmaceutische industrie in rap tempo overgenomen. Waarom zie je de formules/ingredienten lijst van supplementen van bepaalde fabrikanten ook steeds vaker veranderen? Waarom is het bekende magnesiumstearaat (is een verzadigde vet) in het verdomhoekje gezet en veelal vervangen door silica/silicon dioxide? Ooit hier zelf echt onderzoek naar gedaan? Of gewoon zelf ook meegedaan met het bashen hiervan.
Hoe vaak hebben de volgers van Tony hem al niet horen waarschuwen over ook het toevoegen van nanodeeltjes (o.a. silica wel als meest bekende) in hedendaagse supplementen. Vooral ook nano zilver is aan een opmars bezig. Dit wordt gepromoot als een zogenaamde 'verbetering' van colloïdaal zilver. Hoe slim en geraffineerd wordt het spel en de agenda wel niet gespeeld. Vooral in Amerika zie je steeds meer supplementen verschijnen waaraan nano zilver is toegevoegd. Ook voor de meesten al wel bekende Alex Jones doet hieraan ook gewoon mee.
http://www.infowarsshop.com/search.asp?keyword=nano+silver&search=Search+Products

Ik heb een oude computer die ik het liefste gebruik maar kan niet meer reageren met dat ding. Dus nu maar de nieuwe.
Ik slik al lange tijd green pasture levertraan en dan zou alle levertraan dus geoxideerd zijn? en het ergste, niet gezond voor ons.
Ik weet wel dat arts Kleipool destijds vit D als supplement adviseerde maar dat heb ik nooit genomen vanwege de levertraan die ik al slik.
Er is ooit langdurig door Mike hier op dit forum geschreven over de goede kwaliteit van de levertraan.
En nu weet ik het even niet meer.
Hoewel, hebben oervolkeren niet ook al levertraan gemaakt en ingenomen of alleen maar de vis?
Vis durf ik ook al niet meer te eten (en haring lust ik niet) terwijl natuurlijk beweerd wordt dat er nog "gezonde"vis is.
Gisteren zag ik bij mijn dochter ook capsules staan met visolie.
Tony heeft het over het vergiftigen expres van de mensheid? Dat komt toch veelvuldig voorbij via de politieke afdeling?

Ook krijg ik nu voorgeschreven vit. E. Gelijk even gegoogeld natuurlijk hoe het daarmee is gesteld.

Liesje, dit is een interessante podcast van Sally Fallon over de levertraan van Green Pasture:
https://www.westonaprice.org/podcast/116-cod-liver-oil-controversy/
Engels gesproken maar goed te volgen hoor.

Bij vitamine E even goed letten op de "L":
DL-alfa tocoferol= de synthetische vorm, vermijden dus!
D-alfa tocoferol= de natuurlijke vorm.

Geen idee eigenlijk of er nog werkelijk gezonde vis ( en dus gezonde levertraan is ). Op national geografic hebben ze nu al een tijd lang de plastic vervuiling als thema. En als je ziet waar ze dat allemaal in terugvinden ..... Zelfs op de meest afgelegen plekken in de oceaan worden velden gevonden met plastic concentraties. En misschien nog wel erger, plastic valt uit elkaar in nanadeeltjes plastic en die vind je in al het water terug. Dus wat zit er in het dieet van vissen ..... juist plastic. En wie weet wat allemaal nog meer.

Tony heeft het met name over het omega-3 vetzuur dat o.a. in visolie en levertraan vrijwel altijd geoxideerd (ranzig) zal zijn. Zo wie zo bij een temperatuur van 40 graden celsius, maar ook enkele graden daaronder zou de omega-3 al gaan beginnen te oxideren.
Over de green pasture gefermenteerde levertraan is op deze forum ook al heel veel geschreven. Een materie waar zelfs nu nog steeds artikelen over verschijnen.
Zelf heb ik de gefermenteerde levertraan olie van green pasture nooit gebruikt, dus in die zin kan ik er niet over mee praten.
Het is ook alweer een tijdje geleden dat ik mezelf er enigszins in verdiept heb. Op dit moment zou ik wel met de vragen kunnen komen; op welke temperatuur vindt het fermentatie proces van de vislever plaats bij green pasture en mocht dit eventueel ruim beneden die 40 graden zijn, hoe zit het dan met de temperatuur van de persing?
Mocht er iemand zijn die hier het antwoordt op heeft, dan hoor ik het graag.

Mbt de vitamine D in de green pasture olie is van wat ik me kan herinneren ook het een en ander over te doen geweest.
Het fermenteren van vlees en vis is iets wat naar mijn weten al héél lang gebeurd. Ik heb zelf ook wel eens foto's gezien waarbij een oervolk lever op stokken in de zon lieten drogen of fermenteren. Ik zit me nu te bedenken dat ook dit een punt van discussie was; of het namelijk wel mogelijk zou zijn dat door de lage hoeveelheid aan koolhydraten in vislever er wel een goed fermentatie proces zou kunnen plaatsvinden.
Of oervolkeren levers lieten drogen/fermenteren om er vervolgens dan ook olie uit te persen is me onbekend.

Bij vitamine E zou ik persoonlijk niet zo snel voor een (capsule) supplement kiezen of er moet het complete scala van o.a. D-alfa-tocoferol, gamma-tocoferol, beta-tocoferol, delta-tocoferol, alfa-tocotriënol, beta-tocotriënol, gamma-tocotriënol en delta-tocotriënol inzitten.

Het micro plastic verhaal in de zee en het (drink)water is natuurlijk ook iets waarover na te denken valt. Ik vraag me ook af in hoeverre een reinigingsorgaan als de lever zich (goed) kan ontdoen van die overvloed aan nanodeeltjes.

Ben ik hoorde je in gezonde email over vitamine D volgens mij voorbij konen op dot.com radio :)

Nog even over vitamine A als je naar Eem Engelse podcast luistert noemen ze het vitamine E, maar wisten jullie vast wel :p

De levers van GReenpasture worden niet geperst maar de olie word er vanaf geschept. Dat komt boven drijven zeg maar. Gaan er ook rauw in.

Complotdenker

Dan ga ik straks of morgen nog even naar dot.com radio luisteren.

Het is in mijn ogen werkelijk absurd dat bv. een voedingscentrum druppeltjes of pilletjes van een geisoleerde vit D ook al adviseert voor gebruik bij jonge kinderen tot 4 jaar. De meeste forum bezoekers zullen toch ook wel weten dat het vooral niet verstandig is om een geisoleerde vit D in te gaan nemen, en al helemaal niet dagelijks zoals het voedingscentrum ook nog eens adviseert. Wat staat er te gebeuren bij deze kinderen op de lange termijn als er een disbalans/tekort hierdoor ontstaat met/aan vitamine A. En wat als ze daarbij ook nog eens onvoldoende vit K2 via de voeding binnenkrijgen. Over veelal ook een tekort aan magnesium zal ik het nog maar even niet hebben.

De ouders die het advies van o.a. het voedingscentrum zullen gaan opvolgen komen dan meestal uit bij het meest aangeboden en goedkope geisoleerde vorm van vit D3 (cholecalciferol) gewonnen uit wolvet. Ik heb al eerder aangegeven dat ik niet bepaald een goed gevoel over deze stof heb en als je ook nog eens gaat zoeken bij cholecalciferol toxicity, dan zie je al snel dat het ook wordt aangeboden/verkocht als een zwaar rattengif. Mocht iemand weten sinds wanneer deze vorm van vit D3 gewonnen uit wolvet op de markt is gebracht, dan hoor ik het graag.

''Nog even over vitamine A als je naar Eem Engelse podcast luistert noemen ze het vitamine E, maar wisten jullie vast wel :p''

complotdenker, ik weet uiteraard dat in het Engels vitamine A wordt uitgesproken als vitamin E. Maar moeten we hier dan soms nog meer achter gaan zoeken?

Met de gefermenteerde levertraanolie van greenpasture probeer ik er ook nog achter te komen of er bekend is bij welke temperatuur het fermentatie proces plaatsvind. Dit in verband met het mogelijk snel gaan oxideren van het ook aanwezige omega-3 vetzuur.

Dat kleine beetje geoxideerde omega 3 maak ik mij niet druk om. Ik eet ook gebakken vis, zodra je bakt oxideren daar de instabiele vetten ook van.

Dat van die vitamine E en A scheef ik naar aanleiding van Liesje die had het eerst over vitamine E, was lief bedoeld hoor.

Ik ben nog geen beter merk levertraan tegen gekomen dan GReenpasture. Over dat oxideren is inderdaad al veel geschreven hier. En dat ienimieni beetje geoxideerde omega 3 neem ik maar voor lief. Ik vind de voordelen groter dan de nadelen.

Complotdenker

Hier kan ik mezelf ook wel in vinden.
Levertraan van Green Pasture is natuurlijk ook veel meer dan alleen het beetje omega-3 dat er ook in zit. En ook zeker niet te vergelijken met alleen visolie of sterk bewerkte en verhitte levertraan die veelal wordt aangeboden.
Ook een goed punt die je maakt bij het eten van gebakken vis. Verder kunnen mensen daar ook zelf hun keuze in maken.
Het kan mijns inziens zeker geen kwaad om er nog eens op terug te zijn gekomen en verder bedankt voor je bijdrage hierover.

Cherie Beltram Update Nugget on "C-60 / Carbon 60" in the End Times. Want to look younger, firm up, get rid of wrinkles and feel great - DO NOT TAKE C-60 / CARBON 60 to do it.

Een weinig beluisterde maar toch goede en interessante podcast van Tony P. uit augustus 2017

Niet de behoefte om de gehele podcast te gaan beluisteren, luister dan naar enkele fragmenten hieruit.
13:30-18:00 Tony gaat hierbij wat uitgebreider in op de illusie van 'organic food'.
26:00-34:00 wederom zijn mening over silica, silica, silica.
55.30 tot gewenst, met nog meer interessante info over o.a. silica
101:00-106.45 over de mogelijke schade die wordt veroorzaakt door nano-metalen o.a. ook nano-zilver en nano-jodium (iodine)

Heb dotcom.radio aflevering 110 beluisterd.

De onderstaande video werd hierin ook besproken in verband met aluminium in de hersenen in relatie tot autisme.

Een Engelse professor die achter deze video zit, zou zich hebben vastgebeten in (het onderwerp) aluminium. Hij zou tot de ontdekking zijn gekomen dat na het drinken van een bepaalde bronwater, deze relatief veel aluminium zou afvoeren via de urine. Het gaat hierbij dus om de stof kiezelzuur dat het lichaam zou gebruiken om zware metalen af te voeren. Ook wordt aangemerkt dat deze stof (kiezelzuur) oa. in heermoes zit.

Omdat ik weet hoe Tony hier over denkt en hij juist al vele jaren waarschuwt om op te passen voor dit soort van BS verhalen over silica, ben ik er toch even naar gaan kijken.

Het gaat hierbij dus om een zekere Dr Christopher Exley die refereert naar silica rijk water als Volvic (van Danone) en Spritzer, een water uit Maleisië, dat zelfs nog meer silica zou bevatten.

Kiezelzuur is dus silica (silicium) of silicon (di)oxide en de gehydrateerde of oplosbare vorm wordt in het Engels silicic acid genoemd.

Ik heb nog even naar de twee benoemde waters gekeken, omdat ik zelf al niet zo veel heb met het multinationale Franse voedingsmiddelbedrijf Danone en zeker niet met betrekking tot hun water. Had ook al ooit iets gehoord over de mogelijke aanwezigheid van fluoride in hun water.
Het onderstaande artikel vind ik een beetje verwarrend, want er wordt in eerste instantie gesproken over merken fluoride vrij water, maar iets verder op lees ik het volgende: ‘’Here are some bottled water brands that contain little-to-no fluoride’’ Dus deze waters zijn mogelijk niet allemaal fluoride vrij en kunnen toch wel een bepaalde hoeveelheid aan fluoride bevatten. Het wordt helaas niet aangegeven welke dat dan zouden zijn; in mijn optiek zeer slordig en verwarrend.

https://theheartysoul.com/fluoride-bottled-water/

Ben maar even verder gaan kijken en in het volgende pdf blijkt het merk Volvic in ieder geval toch ook een percentage fluoride te bevatten. In de eerder benoemde lijst van water met geen of een beetje aanwezigheid van fluoride kwam het merk Spritzer niet voor. Ik heb hier nog geen ‘pdf water quality report’ van kunnen vinden zoals die van Volvic. Of deze merken water ook vrij zijn van BPA weet ik niet zo direct. In reacties van mensen zag ik ook enkele malen voorbij komen het Volvic water juist niet te gaan drinken vanwege de aanwezigheid van fluoride en (hoge mate aan) nitraat. Hier heb ik de professor geheel niet over gehoord. Ook niet over mogelijke aanwezigheid van BPA.

http://www.volvic-na.com/pdf/Water-Quality-Report-2012.pdf

In het volgende artikel komt Dr. Chris Exley ook aan bod.
http://realfarmacy.com/mineral-waters-remove-aluminum-from-brain/

In dit artikel las ik dat o.a. de flessen van Figi water vrij zouden zijn van BPA. De merken Volvic en Spritzer zag ik hier niet bij vermeld staan.
‘’Fiji water bottles are free of BPA and “its chemical cousins”. Others he rates highly as BPA free are Voss, Evian, and Smart Water.’’
Het eerste commentaar op dit artikel vond ik ook al een goeie.

Glenn Rogers
‘’These studies should be done initially with pure distilled water first, and see how the patients or subjects react over several months, then if you want to then proceed with chemistry with an affinity for aluminum then go there next. Pure water will pull toxins out of the body as well or beter than comtaminated water, hands dowm 95% of the time. It goes into the body pure and then leaves with dirt and contaminants, these other waters contain way more other contaminants than just silica, with calcium carbonate as the most abundant! This contaminant alone as disolved limestone may be the most damaging as it may contribute to athlerosclerotic plaque, calcium depostits in your joints, kidney stones, gall stones, etc... Please don't promote these "dirty waters" as a cure for anything... why do you think they give you pure distilled water in an IV in the hospital with either sailene or dextrose added, they know that this will help cleanse the body and aid in the imune systems function.’’

Omdat ik mezelf ook enigszins heb verdiept in het element silica, ben ik eerder geneigd om de visie van Tony hierin te geloven. Hij is geen professor of in het bezit van een andere medische titel en heeft ook niet gestudeerd op een universiteit. Voor mij juist een reden om meer vertrouwen te hebben in zijn onafhankelijkheid. Voor de mensen die Tony volgen, weten ook dat hij zich in de nano materie enorm heeft vastgebeten en zijn eigen bevindingen hierover ronduit durft uit te spreken. Zo ook dus over silica. Ook zal hij nooit dit soort van waters gaan promoten. Tony hamert er juist op om geen enkele vorm van silica te gebruiken (dus ook niet van horsetail/heermoes), en bespreekt dit in veel van zijn podcasts. Ik heb hem ook eens in een podcast horen zeggen dat we mbt silica zijn belazerd/erin zijn geluisd door de FDA. Veel goeroes schijnen hierin gewoon het spelletje mee te spelen (voor o.a. eigen financieel gewin). Ik heb verder begrepen dat de FDA pas in 1960 silica als veilig heeft bestempeld om aan voeding te mogen worden toegevoegd. Ook in supplementen wordt het veelvuldig gebruikt en heeft het vooral de plaats ingenomen van (het zwart gemaakte) magnesiumstearaat. ‘Dr’ Mercola heeft hier vooral een grote bijdrage aan geleverd. En in hoeverre moeten we de FDA trouwens vertrouwen, die in 1981 onder invloed van de politiek en een nieuwe aangestelde FDA commissaris, ook aspartaam heeft goedgekeurd.

Voordat ik dit schrijven wilde plaatsen, leek het me toch eerst wel verstandig om Tony een mail te sturen met deze video van Christopher Exley en hem hierover zijn mening te vragen mbt de ‘biologically available silicon’ die volgens de professor in zijn aanbevolen waters te vinden is. Ik kreeg hierop een korte, maar ik denk wel een vrij duidelijke reactie. Gezien nog steeds zijn zeer beperkte bereik naar mensen toe, zie ik in Tony ook niet een persoon die een mogelijke kwade agenda aan het uitvoeren is. Ik geloof dus meer in zijn goede intenties.

Tony’s reactie op mijn mail:
‘’there is no such thing as a biologically available --he is FOS and you can tell him I said so ---we have absolutely no way we can break down the silica what so ever and it will bind with anything and assemble in the body-- most peopl have silicosis from the grains they eat’’
Tony

FOS= FULL OF SHIT

Ik zou willen zeggen, neem eens de moeite je er zelf meer in te gaan verdiepen en kom dan pas tot een oordeel. Ook zou ik willen zeggen om niet zomaar direct informatie van o.a. een professor of scientist (geheel) te geloven of aan te nemen vanwege enkel zijn titel.

fda silica.pdf
https://drive.google.com/file/d/1x7IFbGEdNDzCUWT-YNfPnL9dbzBKWKnh/view

Met betrekking tot het onderwerp silica, open het PDF bestand Nanoproduction-etc (358 pagina's) en ga naar pagina 227
https://independz.wixsite.com/nanotransformation

Silica Exposure

Vergeet niet dat in o.a. diatomeeënaarde ook nano silica aanwezig is. Onderstaande tekst kwam ik een reactie tegen.
‘’Diatomaceous Earth (DE) is Nano Silica and it's dysfunctional breaking down on your DNA~genetic code ~organ and cellular disconnect and shut down response mechanism~auto immune.’’

Bijdrage luisteraar dotcam.radio aflevering 110

‘’Normaal gesproken komt D3 uit dierlijke bron, maar er wordt beweert dat korstmos dit ook bevat. Heeft Ron hier toevallig van gehoord?
Onze exclusieve veganistische vitamine D3 (cholecalciferol) is afkomstig van een speciale, biologische en plantaardige bron, namelijk: korstmos.’’

Hoe ik het lees wilde deze persoon dus waarschijnlijk van de gelegenheid gebruik maken om de veganistische vitamine D3 vorm uit korstmos te promoten. Dit denk ik mbt mijn eerdere schrijven (aflevering 109) over D3 uit gewonnen uit wolvet. Wel vreemd vind ik dat deze persoon eerst schrijft ‘’Normaal gesproken komt D3 uit dierlijke bron, maar er wordt beweert dat korstmos dit ook bevat.’’ Heeft deze persoon dan hier zelf ook nog enige twijfel over?

In ieder geval wil ik hier zelf nog wel het een en ander over kwijt.

Vitamine D3 uit korstmos.

Deze vorm van D3 is bij mij denk ik nu al zo een kleine 2 jaar bekend. Ik heb er zelf eigenlijk nooit zoveel aandacht aan geschonken en dacht meer van...het zal allemaal wel.

Met de opruk van veganisme natuurlijk goed nieuws te noemen voor deze groep, daar de D3 gewonnen uit wolvet gewonnen ook waarschijnlijk niet echt in hun denkbeeld past. Laat nu ook zo'n 99% van de vitamine D3-supplementen op de markt worden gefabriceerd van schapenwol. Eigenlijk is wolvet ook geen echt vet en bevat met name cholesterol en een weinig aan triglyceriden. Maar cholesterol wordt door velen natuurlijk nog geassocieerd als een onprettig of 'vies' woord.

De relatief nieuwe ontdekking waarbij het dus ook plots mogelijk is om ook D3 te winnen uit korstmos, loopt ook wel mooi in lijn met de opkomst van veganisten. En toeval bestaat niet.

https://www.nemokennislink.nl/publicaties/van-scheepjeswol-naar-vitamine-d/

Hoe wordt de D3 uit korstmos gewonnen:
''Vitamine D3 wordt vaak uit wolvet gewonnen. Daarnaast is het tegenwoordig mogelijk om vitamine D3 te winnen uit korstmossen. Een korstmos is een symbiotische samenlevingsvorm van een schimmel en een alg. De korstmossen, die eetbaar zijn en van oudsher in de voeding worden gebruikt, worden duurzaam geteeld onder gecontroleerde omstandigheden. De vitamine D3 uit korstmossen is identiek aan die uit wolvet en wordt gewonnen door extractie en vervolgens gezuiverd en geconcentreerd.''

http://www.naturafoundation.nl/monografie/vitamine_D.html

''Met behulp van nieuwe technologie is het sinds kort ook mogelijk om vitamine D3 uit plantaardige bron te produceren.''
https://www.vanderpigge.nl/dossier-vitamine-d-massaal-tekort-aan-vitamine-d/

''Een belangrijk onderdeel van het onderzoek was er op gericht om de Vitamine D3 rijke olie te winnen uit het mos met behoud van de stabiliteit. Er is een systeem ontwikkeld waarbij de olie wordt geextraheerd in een totaal gecontroleerde omgeving waarbij licht, warmte en vochtigheid stabiel worden gehouden. Dit gebeurt vlak bij de plaats waar de duurzaam geteelde korstmos wordt geoogst om optimale versheid te garanderen.''
http://www.ecomundo.bio/SUPPLEMENTS/Vegan-Vitamine-D3

Je zou dus in eerste instantie kunnen denken dat het simpel gewonnen wordt vanuit een al heel lang bestaande extractie methode, maar dan blijkt er toch een vorm van nieuwe technologie voor nodig te zijn om de stabiliteit van de gewonnen D3 uit korstmos te kunnen garanderen. Vanwege dit 'speciale' productie proces kan het toch ook niet anders zijn dat je dit moet vertalen met een ander prijskaartje dan de D3 uit wolvet. Ik zou wel eens wat meer over dit productie proces te weten willen komen, vooral omdat er een nieuwe technologie mee gemoeid zou zijn en deze vorm dus niet al veel eerder op de markt gebracht had kunnen worden. Ik ben er zelf nog niet achter kunnen komen om wat voor soort technologie het hierbij zou gaan en ben bang dat dit een soort geheim van de smid zal gaan blijven. Mocht toch iemand hier al meer over te weten zijn gekomen, deel deze info dan aub.

Wolvet is een bijproduct en misschien zou je het ook wel een afvalproduct kunnen noemen, dat men weer eens aan de mens heeft weten te slijten met de promotie, dat het een veel diervriendelijker gewonnen D3 vorm zou zijn, dan bv. levertraan. Men vergeet hierbij alleen (vaak) te vermelden dat levertraan niet alleen uit een geisoleerde vorm van D3 bestaat. Uit het wolvet schijnt men ook ruime hoeveelheden D3 te kunnen halen. De speciale korstmos wordt zoals ik heb vernomen waarschijnlijk geteeld hiervoor en heb geen idee hoe de verhouding is tegenover wolvet mbt de D3 die men hier uit zou kunnen halen.

Er even van uitgaande dat er werkelijk D3 uit korstmos gewonnen zou kunnen worden, dan kom je dus uiteindelijk tot een identiek product als die gewonnen uit wolvet. Ik heb nog steeds niet kunnen achterhalen of D3 uit wolvet of korstmos dan ook identiek zijn met o.a. de D3 uit dierlijke producten zoals levertraan, vis en roomboter. Men noemt het wel allemaal ook cholecalciferol, dus dan zou je ervan uit moeten gaan dat al deze vormen identiek aan elkaar zijn. Mocht iemand hier meer over weten of dit in een artikel al wel te hebben gelezen, deel het aub.

Als D3 uit korstmos identiek aan dat van uit wolvet is, zou je dan ook niet kunnen gaan spreken van een fraude gevoelig product? Een eindproduct dat veel moeilijker is om te winnen en voor een veel hogere prijs wordt verkocht als de D3 gewonnen uit wolvet. Als het uiteindelijk een identiek geïsoleerd stofje is, is het dan nog wel na te gaan of dit dan ook daadwerkelijk afkomstig is uit de korstmos. Gaat men hier dan regelmatig ter controle op, een soort van DNA test gaan doen? Ik zie dit persoonlijk niet gebeuren.

Is er bij iemand trouwens bekend of er nog meer stofjes zijn/bestaan die uit een plantaardig materiaal gewonnen worden en uiteindelijk identiek zijn met een dierlijke variant?

Hoe je het ook went of keert, uiteindelijk heb je met D3 uit korstmos ook te maken met gewoon een geïsoleerd vorm van D3.

Voor mij persoonlijk in ieder geval geen echte optie om dagelijks en langdurig te willen gaan gebruiken zonder daarbij o.a. ook mijn inname van voldoende vitamine A en K2 goed in de gaten te houden.

Laten we verder ook niet vergeten dat vitamine D vanuit de zon niet hetzelfde is als in een pilletje.

De vitamine D uit een pilletje is anders van samenstelling dan de vitamine D die in de huid wordt aangemaakt onder invloed van zonlicht, iets dat veel mensen niet weten. In de huid wordt vitamine D sulfaat aangemaakt en juist deze variant is verantwoordelijk voor het prettige gevoel wat de zon ons geeft.

"deze persoon" over D3 was ik...

En nee absoluut geen veganist!! Maar ik kwam het wel tegen en was wel benieuwd of dat überhaupt mogelijk is uit plantaardige bron D3 halen.

Tony gaat hierbij wat uitgebreider in op de illusie van ‘organic food’.

Dat is niet zo mooi :(!

En dat over Volvic baal ik nogal van, dat drinken wij dagelijks aangezien wij geen kraanwater kunnen drinken en er geen goede filters hier op Sint Maarten zijn. Over op een ander merk dan maar..

Over de nascent jodium ben ik nu ook een stuk terughoudender geworden, daar ik zag dat het hier waarschijnlijk kan gaan om een nano colloidale vorm. Hier was ik tot sinds kort niet van op de hoogte, daar dit product dat bij de site unlimitedhealth o.a. ook wordt aangeboden, de deeltjes grootte niet wordt benoemd of vermeld. Mochten de deeltjes in deze vorm van jodium daadwerkelijk van nano grootte zijn, dan zou het volgens Tony juist je schildklier kunnen gaan verwoesten. Luisteren in zijn podcast van transgenetics, epigenetics, nano contamination vanaf minuut 101:00 tot 106:45

"Detoxadine® is a high-quality daily nascent atomic iodine supplement made from dietary transformative iodine in a bio-elemental nanocolloidal state. Detoxadine® is gentle on your stomach and will not sting or burn when used externally.''

https://www.healthrangerstore.com/products/detoxadine-nascent-atomic-iodine-1oz-29-6ml?variant=16535082305

https://unlimitedhealth.nl/detoxadine-29-6-ml.html?sqr=nas&

Mocht iemand deze vorm van jodium gebruiken, dan zou ik toch voor de zekerheid bij de verkoper na gaan vragen of de deeltjes van deze jodium van nano of micro colloidale grootte zijn.

Muis, ik wist werkelijk niet dat jij de persoon was die achter de korstmos D3 vraag zat.

In ieder geval heb ik mijn mening er vrij uitgebreid over gegeven en toegelicht en zoals je hebt kunnen lezen zit ik zelf ook nog wel met een aantal vraagtekens. Voor mij zijn er voldoende redenen om ook deze D3 qua gebruik ver links van me te laten liggen.

Mag ik aan je vragen wat bij jou de doorslag heeft gegeven om nu ipv Volvic water toch naar een ander merk water te gaan kijken? Een antwoord hierop geven is trouwens niet verplicht.

Zelf ben ik geen voorstander meer voor het drinken van mineraal water. Ongeveer een jaar geleden ben ik alleen nog maar gedestilleerd water gaan drinken en heb er tot op heden nog geen enkele seconde spijt van. Ik had ook het geluk om een goed tweedehands apparaat voor niet teveel op de kop te kunnen tikken.

Ik was me ook al geruime tijd bewust hoe de mening van o.a. mercola is over het drinken van gedestilleerd water en kreeg er daarom ook een steeds beter gevoel over, om het dan juist wel te gaan proberen. Als ik behoefte heb om dit water zelf te alkaliseren, doe ik dit eenvoudig met tips die Tony hier ook over geeft. Zo heb ik voor lage kosten zuiver drinkwater waar ik aan kan toe kan voegen wat mij goeddunkt.

http://www.mercola.com/article/water/distilled_water.htm

Early Death Comes From Drinking Distilled Water- True or False- Mercola

Ja, de reden om Volvic te vervangen is dan toch lage concentraties fluoride en ook de fles die volgens mij BPA bevat.. Fiji water verkopen ze hier ook, maar is behoorlijk aan de prijs. Van deze weet ik wel dat ze in ieder geval geen BPA bevatten.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.540
Leden
8.663
Nieuwste lid
Gerard.38
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan