Trump

http://endingthefed.com/breaking-trump-fires-500-obama-staffers-dems-panic.html#.WDoTJlXxLf9.facebook

Joost

Het is dus zeker niet John Bolton geworden en ook niet David Petraeus:

http://www.conspiracydiscovery.info...ed-general-james-mattis-as-defense-secretary/

Een ex-generaal als Minister van Defensie is natuurlijk een prima idee. Op die post moet sowieso een man zitten en bij voorkeur geen burger, maar iemand met gevechtservaring. Voeg hier aan toe wat Trump in Ohio heeft gezegd:

Donald Trump promised a “new era of peace” during the first stop of his “Thank You” tour in Cincinnati, Ohio, vowing that the US will stop trying to overthrow world governments and will cooperate with countries fighting terrorism.

https://www.rt.com/usa/368951-trump-us-toppling-regimes-isis/

En je weet dat het buitenlandbeleid van Trump geen agressieve veroveringsoorlogen meer zal kennen.

Tot nu toe vallen de benoemingen van Trump me niet tegen. Ik zie tot nu toe maar twee echte minpuntjes: Mike Pompeo als CIA-directeur en KT McFarland als naaste adviseur van Michael Flynn. Toch hoeft ook dit niet per se een probleem te zijn. Het begint er nu toch sterk op te lijken dat Donald Trump zich begint te ontpoppen als de Amerikaase Vladimir Poetin. En net als Poetin zal Trump onvoorwaardelijke gehoorzaamheid en trouw eisen. Mocht er muiterij plaatsvinden binnen zijn team, dan zal hij net als Poetin de verraders op laten pakken wegens corruptie, zoals Poetin recentelijk ook heeft gedaan met zijn eigen Minister van Economische Zaken.

Mike

Op zich goed dat Trump zich uitspreekt over een nieuw Midden-Oosten beleid zonder continue oorlogsvoering en regime change, maar waarom heeft ie dan een blik opengetrokken van neocons die hier heel anders in staan?

Pompeo, Haley, Mattis, etc. hebben meerdere malen in het verleden gesproken over het aanvallen van Iran en/of Syrië door de VS, want dat zou de oplossing zijn.

Dus waarom deze mensen installeren in je kabinet? Wat zit hier achter?

Mark

De tijd zal het leren. Poetin had en heeft ook een aantal oudgedienden in zijn kabinet zitten. Welk nut zij dienen weet alleen Poetin en zijn strategische geest. Idem met Trump, alles wat hij doet dient een strategisch nut. Zoals gezegd, zo lang hij absolute trouw en gehoorzaamheud afdwingt en aan het roer blijft staan voorzie ik ook met deze mensen geen problemen van betekenis. De echte hardliners, zoals Bolton, Giulliani en Romney vissen voorlopig achter het net.

Mike

We zullen het zien, Mike.
Overigens de opmerking van Paul Craig Roberts dat er nog geen neocons door Trump gekozen zijn, is onzin natuurlijk. Pompeo is 100% neocon.

Benieuwd wie hij voor de overige posten gaat aanstellen.

Mark

Zojuist deze Ierse dude op YT ontdekt. Ik heb al een filmpje van hem geplaatst in de feminisme-topic en nu hieronder een over Trump en waarom de strijd nog lang niet gestreden is. Ik vind hem briljant!

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.664
Nieuwste lid
pioenroos
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan