Trump

Joke dus een overgave aan in BLM geval aan het kwaad.(achter de organisatie)

In spirituele zin zal dit ritueel het ook wel iets doen?

Johnny,
Ik denk dat mike daar wel zo zn reply op kan geven, maar volgens mij heeft knielen maar een betekenis en dat was perfect zichtbaar in de film.
Ik kan er natuurlijk ook naast zitten heb de wijsheid ook niet in pacht.

Mount Rushmore (Tom Lassing)
06/07 8:03

In de grondwet van de VS staat dat de constitutie en de verdragen die zijn gesloten leidend zijn voor de wetgeving van het land. In 1865 werden de Black Mountains, waar Mount Rushmore in ligt, aan de Indianen gegeven.
Het land was voor hen al ontelbare generaties lang heilig.
Enkele jaren na de overdracht werd er (illegaal) goud gevonden in de Black Mountains. De blanken overtraden de afspraken en namen het gebied weer in bezit.
In 1980 heeft het hoogste rechtsorgaan in de VS besloten dat de Black Mountains toehoren aan de Sioux.
Ze kregen een afkoopsom van 100.000.000 dollar aangeboden, maar gaven aan niet het geld maar de grond te willen hebben.
Het bedrag dat ze is aangeboden is nu opgelopen tot 1 miljard dollar. We willen echter het land en dat krijgen ze niet, ondanks dat het is besloten dat het van hen is.
Rechtse Amerikanen vinden de constitutie heel belangrijk, maar leerden op school nooit iets over het feit dat in het 6e amendement iets staat over waarde van de gesloten verdragen.
Het feit dat Trump dus vrijdag zonder toestemming van de eigenaren een rally hield bij Mount Rushmore, is de constitutie vertrappelen.
Trump aanhangers riepen naar protesterende Sioux "go home"... Ja, het punt is, ze waren home, jij als Trump aanhanger bent degene die daar niet hoort.
Trump heeft na Tulsa expres deze confrontatie met de indianen gezocht. Hij wil zo racistisch als mogelijk zijn om zijn aanhangers helemaal voor hem te winnen. Hij was daarvoor al eens bij de Mexicaanse grens geweest, maar dat had niet zo veel impact. Tulsa has vooraf wel het gewenste effect, maar viel enorm tegen. Hij zoekt heel bewust plekken en data waar de racisme boodschap maximale impact heeft.
Hoewel nu heel vervelend is, is het in mijn ogen een zegen voor de Sioux. Dankzij deze aandacht is er een veel grotere kans dat ze binnen een paar jaar eindelijk écht hun land weer in bezit mogen nemen.
De kans bestaat dat ze daarna Mount Rushmore vernietigen. Dat zou misschien wel jammer zijn, maar die koppen op de berg hadden daar nooit mogen staan. Blanke Amerikanen vinden die koppen nu heilig, maar de Sioux vonden die bergtop ook heilig. Waarom moet het nu voor de blanken heiliger zijn dan voor de eigenaren?
Commercieel gezien zouden de Sioux het intact moeten houden zodra ze het in bezit krijgen. Ze hebben dan een mooie inkomstenbron waarvoor de blanke Amerikanen graag betalen. Of commercie het hier wint?
Nu eerst het eigendom écht weer terugkrijgen. Die eis moeten ze over een half jaar bij president Biden leggen.

Beursbox.nl

Ik heb geprobeerd dit te zoeken maar kan er niet echt iets over vinden, het tegendeel of hoe het echt in elkaar zit.

Misschien iemand enige info ?

Zoals eerder gezegd: Tom Lassing is een wandelende penis. Hij papegaait hier de bekende linkse 'talking points': twee van de presidenten op Mt. Rushmore waren slaveneigenaren en het land is gestolen van de indianen. Toen Obama sprak bij Mt. Rushmore was er niets aan de hand. Trump stond daar bewust racistiche te wezen en indianen te provoceren, maar de Zwarte Messias was alleen maar 'majestic', volgens de media. Yeah right.

Ik doe niets af aan de geschiedenis in Amerika van landjepik van indianen, maar dit is dezelfde eindeloze discussie als we nu hebben over de rol van de VOC bij de slavenhandel, blanke boeren in Zuid-Afrika of zelfs de oprichting van de joodse staat Israel en of de Palestijnen er nu wel of niet eerder waren (geen woord over door islamieten uitgemoorde christenen en Yezidi's in het midden-oosten). Op een gegeven moment moet je een punt zetten achter de moordpartijen, slavernij en ander onrecht en het gewoon met elkaar zien te rooien, anders blijf je eeuwig in een verleden leven dat niet meer te veranderen is en heb je ook geen gezamenlijke toekomst.

Mike

JVG,
Ik vond het jammer dat trump juist daar geen opmerking over het verleden met de sioux over de black hills heeft gemaakt.
Het is niet alleen het land, maar ook de genocide die heeft plaatsgevonden ook in canada zijn daar vreselijke feiten boven tafel gekomen mbt kinderen ze zijn op een massale schaal bedonderd en belazerd.

Wat mike zegt is zeker geen bagatalisering, maar toch zo makkelijk is het niet mi.

De native americans zijn altijd gruwelijk behandeld en leven in embarmelijke omstandigheden in de reservaten wat gewoon kampen zijn niets meer of minder.

Verder hebben mining bedrijven daar uranium gedelfd en de mensen zijn nu aan dr lot overgelaten met de gruwlijke vergiftiging van het land die er is en waar niets aan gedaan wordt.

In de reservaten is het conflict tussen de oude en nieuwe generatie namelijk de oude generatie is principieel en dus no deal no money, maar de jongere generatie ziet liever geld en gezien de omstandigheden waarin ze leven is dat ook te begrijpen ook al is het het bedrag per persoon echt belachelijk laag (conform de docu die ik had gezien.)

Probeer je maar eens voor te stellen dat iedere afspraak die ooit is gemaakt in de tijd van de FF allemaal zijn ontbonden door de white man zelf behalve een nl wij zullen al je land afnemen die is uitgekomen.

Met dat en de hondse behandeling en genocide en een 2e rangs behandeling is het te begrijpen dat deze mensen erkenning willen en op eea. manier genoegdoening.

Wat de oplossing is weet ik ook niet, maar mike heeft wel een punt alleen het is makkelijk praten voor ons hier en laten we in ieder geval begrip tonen voor deze mensen en niet eea. bagataliseren.

Hier een link waarin de mensen zelf de uitleg geven.

https://www.indianz.com/News/2020/07/06/a-proud-day-to-be-lakota-activists-arres.asp

https://de-ware-wereld.nl/2020/05/03/wereld-kan-tussen-2020-en-2024-drastisch-veranderen-dankzij-briljante-donald-trump/

Mike

Joke, de indianen werden en worden schandalig behandeld, zoveel is zeker. Het probleem is dat links ze lang en breed heeft ingepakt, omdat geen andere politici zich druk maakten om hen. Hierdoor zijn veel (vooral jonge) indianen geradicaliseerd tot ware marxisten.

Ik vermoed dat de regering Trump nog wel met een positieve verrassing gaat komen voor de indianen (landterrugave), maar de boodschap van Trump bij Mt Rushmore was duidelijk: de radicale maristische agenda wordt niet getolereerd. Dat heeft dus eerste prioriteit, je kunt niet alle problemen tegelijkertijd oplossen.

Mike

Watch the water?

https://perspectives.com/trump-has-trouble-lifting-glass-of-water-and-walki-t41074.html

Mike,
Volledig mee eens en weer mooi verwoord.
Laten we idd hopen dat er een deal komt die werkbaar is voor alle partijen.
Verder mee eens geweld is niet te tolereren ongeacht je etnische afkomst, punt uit !

Mooi stuk dit :

https://de-ware-wereld.nl/2020/05/03/wereld-kan-tussen-2020-en-2024-drastisch-veranderen-dankzij-briljante-donald-trump/amp/?__twitter_impression=true

Trump is door het hooggerechtshof verplicht zijn belastingen te openbaren. Ik ben benieuwd of hij ze nu weer een loer weet te draaien niks verkeerds te hebben gedaan.

Kan iemand mij eens uitleggen waarom kushner nog steeds op zn plek zit en wanneer die 9\11 beschuldigingen nu eens vrij komen.
Me dunkt dat daar toch wel eea klip en klaar over te bewijzen valt.
En wat is er bekend over de brieven de inhoud die zijn uitgedeeld op de begrafenis van opperhoofd bush sr.

Het kan maar 1 ding betekenen, Joke: Kushner deugt. Net als zijn vrouw Ivanka en zijn schoonvader Donald heeft hij heel lang het spel meegespeeld. Jared is 'our guy', moeilijk om toe te geven maar desondanks niet minder waar.

Mike

Allemachtig mike dat is me nog al wat.

Dit is net zoiets als vanaf morgen is een plus een is drie ...

Nou zeg je dat het maar een ding kan betekenen dus dan is er geen hard bewijs dat het je conclusie onderschrijft correct ?
En dan de kwestie van de brieven ze moeten gezien de gezicht uitdrukking toch wel wat hebben gehad.
Kan je daar iets over zeggen.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.664
Nieuwste lid
pioenroos
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan