Trump

Behalve de Telegraaf geen enkele media die aandacht besteed aan het feit dat Trump genomineerd is voor de Nobelprijs van de vrede. Dat past natuurlijk niet in hun agenda.

T86xtzhg5owadmpfhfu80pj2r9gm8etf5.jpg

Nou, ik heb het even nagekeken. Erover bericht hebben

AD

Telegraaf

msn.com

Standaard.be

nieuwspaal.nl

nrc.nl

Dus ik vind er genoeg over. Maar je zult het op de tv wel niet vinden. Dan heb ik het niet doorgelezen. Misschien spreken ze er dan ook wel negatief over. Zou me niets verbazen.

Of ze kunnen er niet meer omheen :-)

Dorothé

Ja, ook gezien. De enige die er nog aandacht aan besteed is de Telegraaf waarbij het bericht redelijk zichtbaar is. Maar als je de dor jou genoemde websites opent zie je meteen op de voorpagina negatief nieuws over Trump. Zowel bij het AD en NRC. Alles om te voorkomen dat de positieve kanten van Trump belicht worden. Maar goed, dat kan alleen maar betekenen dat ze bang zijn. Ik dacht dat die nieuwspaal trouwens een grappen krant was.

Tu5u4gs0u64ocpzyn0flhd4ihjjhqfqp3.jpg
Troeqt1au5bfjn72p7naipfgw9w8u8s3d.jpg

Daar is hier wel eens op gewezen na aanleiding van een paar berichten. Maar als dit erin staat kun je ook dat in twijfel trekken natuurlijk. In elk geval een site waar ik zelf eigenlijk nooit kom. Soms zie ik op social media nog wel eens grappige dingen voorbij komen. Maar goed, blijkbaar brengen ze dan toch ook nog wel echt nieuws.

Trending op twitter. Trump wist in februari al dat het een gevaarlijk virus was. Kijken hoe dit zich nu weer ontwikkeld.

Schiet mij niet neer ik post het alleen maar.
Komt van een geld site.

Alle Amerikanen zouden toegang moeten krijgen tot een bankrekening bij de Federal Reserve, zodat ze steun van de overheid kunnen ontvangen. Daarvoor pleit het Amerikaanse congreslid Sherrod Brown in een nieuw wetsvoorstel getiteld 'Banking for All Act' (S. 3571). Met een bankrekening bij de centrale bank moeten alle Amerikanen rechtstreeks toegang kunnen krijgen tot steun van de overheid. Ook moeten ze via deze rekening hun bankzaken digitaal kunnen regelen.

Volgens de FDIC had 6,5% van de Amerikaanse huishoudens in 2017 geen bankrekening. Dat zijn omgerekend ongeveer 14 miljoen mensen. Voor deze doelgroep is het veel lastiger om aanspraak te maken op steun van de overheid. Ze kunnen immers niet direct over het geld beschikken, maar moeten dat eerst opvragen middels een cheque. Met dit wetsvoorstel wil congreslid Sherrod Brown iedereen de mogelijkheid geven een bankrekening te openen bij de centrale bank.
Digital dollar wallet

In het wetsvoorstel spreekt congreslid Brown over 'digital dollars' en een 'digital dollar wallet'. Dat klinkt als een soort virtuele munt, maar waar het in feite op neerkomt is dat Amerikanen direct een bankrekening kunnen aanhouden bij de Federal Reserve. Daarop kunnen mensen niet alleen hun uitkeringen ontvangen, ook kunnen ze die rekening gebruiken om (online) betalingen te doen. Daarom moeten rekeninghouders volgens het wetsvoorstel ook een bankpas krijgen.

Tijdens de coronacrisis besloot de Amerikaanse regering op grote schaal geld uit te delen onder de bevolking. Amerikanen zonder bankrekening moeten dat geld via een cheque opvragen bij een bank of postkantoor in de buurt. Een omslachtig proces, waar bovendien kosten aan verbonden zijn. De 'Banking for All Act' moet ervoor zorgen dat alle Amerikanen kunnen deelnemen aan het elektronische betalingsverkeer.
Central Bank Digital Currency?

Opvallend aan het wetsvoorstel is de gebruikte terminologie. Naast 'digital dollar' en 'wallet' komt ook het woord 'ledger' terug. Dit suggereert dat het om een soort virtuele munt gaat, terwijl elders in de tekst duidelijk staat dat het om tegoeden in dollars gaat. Dat roept natuurlijk vragen op. Gaat dit wetsvoorstel alleen over een tegoed bij de centrale bank? Of is het een aanzet naar de lancering van een nieuwe virtuele munt, een zogeheten 'central bank digital currency' (CBDC)?

Het wetsvoorstel zit nog in de beginfase. Het moet eerst nog steun krijgen in zowel de Senaat als het Huis van Afgevaardigden. Wel is duidelijk dat dit een nieuwe stap is in de richting van het digitaliseren van het betalingsverkeer. Een volgende stap kan zijn dat de regering het gebruik van contant geld aan banden legt. Dat is uiteraard nog speculatie, maar het past wel binnen de wereldwijde trend van het uitfaseren van contant geld. We blijven deze ontwikkeling volgen.

De coupe die beraamd wordt tegen Trump op 3 november, geen verkiezing nacht maar een verkiezingsmaand dat is het plan van de Dems

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.664
Nieuwste lid
pioenroos
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan