en op dezelfde dag nog een vervolg van hem geschreven,
Angelo Meijers
12 uur ·
NOG IETS MEER OVER TRUMP...
Over mijn post van vandaag stromen de reacties binnen. Ik wist natuurlijk dat dit best wel controversieel is. Die man roept gewoon heel sterke emoties bij velen op. Dat is nu eenmaal zo. En ook de media heeft daar overigens veel mee van doen...
Omdat ik niet op elke reactie individueel heel diep kan ingaan, wil ik hier mijn gedachten nog even verwoorden.
Sommigen zeggen "hoe kun je nou zo'n man steunen die zulke idiote dingen heeft gezegd?". Denk aan het toepassen van "schoonmaakmiddel" om het virus te bestrijden wat hij een keer eruit floepte op een persconferentie. En zo kun je nog wel met meer voorbeelden komen. Hij spreekt namelijk heel veel in het openbaar. Iets dat politici meestal mijden. Het maakt ze namelijk kwetsbaar. Toch doet Trump het...
Nu kan ik je melden dat ik zo'n beetje elke persconferentie en interview van hem heb gezien in de afgelopen maanden. Vrijwel dagelijks geeft hij de pers die gelegenheid om hem onder vuur te nemen. En dat gebeurt daar, reken maar! Het zijn net haaien. Heel wat anders dan die poeslieve journalistjes die bij Rutte en De Jonge zitten en die alleen maar vragen "mag het nog een onsje meer zijn..."
Trump maakt zichzelf kwetsbaar, gaat geen vraag uit de weg, en geeft vrijwel overal een rechtsreeks antwoord op. Iets wat ik enorm waardeer. Mensen die veel te verbergen hebben, zeggen vaak niet veel. Of verbergen zich achter een wirwar aan woorden, waarvan je achteraf denkt, "Wat heeft ie nou eigenlijk gezegd?"
Ben ik het altijd met hem eens? Zeker niet, maar misschien komt dat omdat ik niet alles zie wat achter de schermen gebeurt. Vind ik hem soms arrogant overkomen? Een beetje, maar je kunt ook zeggen hij is zelfverzekerd. Praat ie vaak over "America first?" Zeker, maar dat kun je ook uitleggen als een echte leider die opkomt voor de belangen van zijn volk. Mis ik soms wat nuance in zijn verhaal? Jazeker, maar misschien is het nodig om echt een statement te maken, om een reactie te forceren. Je ziet, alles kan op meerdere manieren worden uitgelegd…
Maar ... wat een opluchting om eindelijk een politiek leider te zien en horen die gewoon zegt wat ie vindt. Die staat voor wat hij denkt. En die geen moeilijke vraag uit de weg gaat. En ook niet schuwt om de gevestigde elite ronduit te schofferen. Wat een moed heeft deze man! En wat een respect heb ik voor hem gekregen.
Velen oordelen op hoe hij overkomt. De kaft van het boek... zoals ik al schreef. En ook hoe hij soms praat over vrouwen, of over andere zaken waaruit blijkt dat zijn waarden en normen niet altijd de mijne zijn. Maar ik kijk daar doorheen. Ik zie wat hij doet ten aanzien van al die dingen die het licht niet kunnen verdragen. En dan zie ik heel veel goeds...
Is hij onze verlosser? Tuurlijk niet. De verlossing komt vanuit het volk, zoals ik al zovele malen heb geschreven. Wij zullen uiteindelijke onszelf gaan bevrijden uit de wurggreep. Dat gaat niet een enkel persoon voor ons doen. Wel is het zo dat Trump op een positie zit, waarin hij enorme invloed kan uitoefenen op het wereldtoneel. In die zin, is hij niet zo maar een persoon...
Twijfel ik soms wel eens? Jazeker. Ik vaar nooit blind op iemand. Zelfs niet op mijn overtuigingen van gisteren. Ik blijf altijd kijken naar wat er vandaag gebeurt. Wat zie ik? Is het logisch? Hoe voelt het? Het is heel gezond om altijd een beetje sceptisch te blijven. Dat houdt je namelijk alert...
Verdient hij het om in het licht te worden gezet? Sommigen vragen zich dat hardop af. Mijn antwoord is, wie verdient dat niet? Zelfs als je volledig in het duister zou staan, is het dan niet belangrijk dat mensen jou in het licht zetten? En zeker, als je op zo'n belangrijke stoel zit...
Dus, zelfs als je Trump helemaal niks vindt, is het heel belangrijk dat we hem met zijn allen in het licht zetten. Het helpt ons namelijk om ook in het licht te blijven staan...
Hoe doe je dat? Heel simpel. Als je je lekker in je element voelt, denk dan gewoon aan hem. Het Leven doet dan de rest. Het licht reist namelijk dwars door tijd en ruimte heen...
411Jij, Christel Neven, Ceasar Victory en 408 anderen
313 opmerkingen
26 keer gedeeld