Trump

Ik lees net een artikel in de krant uit new york, dat als protest tegen Trump in alle zalen 1984 getoond werd, zelfs ook in Canada schijnt.

Omgekeerde wereld.

Het parlementaire onderzoek naar de vermeende banden met Rusland van Trump en zijn team is als een grote klapsigaar aan het ontploffen in het gezicht van de Democraten. Nu is bekend geworden dat Susan Rice, een van de directe vertrouwelingen van Obama, direct verantwoordelijk is voor het uitlekken van gesprekken van het overgangsteam van Trump naar de pers en daarmee heeft zij dus ook het aftreden van Flynn bespoedigd:

https://ejbron.wordpress.com/2017/04/06/de-beerput-gaat-open-meet-susan-rice-obamagate-deel-3/#more-144676

Dit is Watergate 2017!

Mike

Volgens Amerikaanse media woedt er een heuse machtsstrijd in het Witte Huis tussen Bannon en Trumps schoonzoon én Democraat Jared Kushner. Deze laatste ontpopt zich meer en meer als de nieuwe rechterhand van de president.

http://politiek.tpo.nl/2017/04/13/donald-trump-neemt-nog-meer-afstand-steve-bannon/

Trump negeert een grote les uit het zakenleven: doe nooit zaken met familie, daar komt alleen maar ellende van.

Mike

we moeten achter Trump staan zeiden bekende Hollywooders

http://politiek.tpo.nl/2017/01/15/actrice-zoe-saldana-trump-haat-we-werden-arrogant-en-zorgden-vervreemding/

Waar kunnen we nu het beste vanuit gaan? Dat Trump naïef is en onderhandeld met de deepstate, of dat hij een pion is?

Wie het weet mag het zeggen. Er zijn twee mogelijke scenario's:

- Trump is een tweede Reagan, eveneens een outsider (acteur) die aan de macht kwam. Ook Reagan stelde een kabinet samen van outsiders en insiders. Het lijkt zo logisch om ook insiders in je club te hebben, die kennen immers het klappen van de zweep. Uiteindelijk bleek dat de insiders de outsiders er 1 voor 1 uitwerkten en voor Reagan een 'filterbubble' vormden, die volledig verantwoordelijk werden voor zijn beeldvorming. De huidige machtstrijd tussen Kushner en Bannon wijst erop dat dit spelletje nu opnieuw wordt gespeeld bij Trump, die op het gebied van buitenlandpolitiek naief is. Die McMaster is ook een gevaarlijke gek!
- Trump is een soort Amerikaanse Poetin, een schaakmeester eerste klas. Indien dit het geval is, dan is de raketaanval op de Syrische luchtmachtbasis afgesproken werk geweest. Feit is dat de Russen en de Syriers vooraf op de hoogte waren en er nauwelijks serieuze schade is aangericht aan de basis. Deze symbolische actie zou er dan op gericht zijn om de voortdurende aanvallen op Trump door zijn Democratische en Republikeinse tegenstanders tijdelijk op een zijspoor te zetten en te laten zien dat hij geen schoothondje van Poetin is en ook niet zo soft als Obama. Als het hier bij blijft en de verhoudingen tussen Amerika en Rusland zogenaamd 'verslechteren' is de enige weg omhoog en kunnen ze overeenkomen om, samen met Assad, dat ISIS-tuig nu eens en voor altijd van de aardbodem te vagen.

Alles zal afhangen van hoe een en ander zich de komende weken zal ontvouwen. Een teken aan de wand voor het tweede scenario is als er een 'nacht van de lange messen' gaat plaatsvinden in het Witte Huis. Iedereen die Trump nog welgezind is, zit te wachten op het ontslag van Priebus, McMaster, Mattis, Haley en andere neocons in zijn kabinet. Het liefst moet ook Kushner weg en Bannon weer terug!

Mike

Ik had deze analyse nog niet gepost of ik stuitte op onderstaand perspectief, dat nauwelijks afwijkt van wat ik opschreef:

Met zijn onbezonnen (?) daad heeft Trump mensen van hem vervreemd die hem vanaf het begin tegen de stroom in hebben gesteund. Milo Y., Joseph Watson en vele anderen vragen zich wat er aan de hand is, net als neem ik aan de lezers van “E.J. Bron”.

Ik zie eigenlijk maar twee uitwegen uit deze puinhoop:

1. Trump handelde volgens informatie van zijn inlichtingendienst(en). Hij kan de CIA hier de schuld van geven en het gebruiken als extra bezem om de diensten schoon te vegen (als dat mogelijk is).
2. Dit was een opzetje tussen Trump en Poetin om Trump´s binnenlandse problemen op te lossen.

Optie 2 zou moeten betekenen dat het huidige bezoek van Secretary of State Rex Tillerson aan Moskou zou moeten leiden tot een begin van herstel van de verhoudingen. Maar gezien de kille, zoniet vijandige, ontvangst in Moskou tegenovergestelde standpunten, waarbij Amerika de schuld van de gifgasaanval (?) bij Assad legt en van Poetin eist dat hij de steun aan Assad intrekt en Poetin dat laatste absurd vindt en spreekt van een false flag, zijn de perspectieven niet hoopgevend.

https://ejbron.wordpress.com/2017/04/13/wat-een-desillusie/#more-146075

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.664
Nieuwste lid
pioenroos
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan