2 dagen geleden schreef ik hier:
Quote:
Toen die hele discussie over het HPV-vaccin door Anneke Bleeker in gang is gezet enkele jaren geleden was er een mevrouw van het RIVM die op TV toegaf dat er Thiomersal in zat. Ze betoogde dat dit een 'gezonde' vorm van kwik was, een die 'organisch opneembaar' was. Als je dus maar hard genoeg doorduwt geven ze het gewoon toe!
Deze discussie stamt uit 2008. Volgens het RIVM zou er al sinds 2004 geen kwik meer in vaccins zitten. Waarom geeft zo'n woordvoerster dit onder druk op TV wel toe? Ik zou willen dat ik een YouTube-filmpje had om het je te laten zien, maar als onze overheden liegen laten we ze er in Nederland mee weg komen en dus is niemand alert genoeg om dit op het internet te plaatsen en aan de kaak te stellen. In Amerika doen ze niets anders, maar ik weet niet waarom wij zulke sufferds zijn. En als er iemand is die wel wakker is, zoals ik, dan heb ik het gedaan als ik durf te suggereren dat deze club liegt dat het barst. Zo gaat dat in ons krabbenmandland.
Het tegenargument zou zijn dat in Nederland dit heel anders gaat. Dat geloof je toch niet werkelijk? Het zijn AMERIKAANSE farmabedrijven die deze vaccins produceren, dus je mag ervan uitgaan dat ingredientenlijsten zoals deze op Amerikaanse sites (die dus wel wakker zijn terwijl wij achter het stuur in slaap zijn gevallen) ook gelden voor Nederland. Je denkt toch niet werkelijk dat ze voor Nederland een uitzondering maken? Kijk hoe onze politici zich altijd achter Amerika scharen met alles: Israel, Rusland, MH17. Hele wereldoorlogen riskeren ze, maar als het om vaccins gaat zijn ze ineens wel conscentieus? Laat me niet lachen!
In die uitzending verdedigde de woordvoerster (wist ik haar naam maar, maar Nederlandse media uit die tijd spreken alleen maar over 'een woordvoerster van het RIVM', volgens Google) zich destijds met het argument dat de kwik in Thiomersal methylkwik zou zijn, dezelfde kwik die je in zeevis aantreft en deze is organisch. Deze sluwe dame sprak een halve waarheid: methylkwik is inderdaad een organische vorm van kwik, maar is evengoed zeer schadelijk als deze rechtstreeks in de bloedstroom wordt geinjecteerd en niet via de spijsvertering loopt, bijv. als je zeevis eet. Anneke Bleeker maakte destijds ook veel ophef over het ingredient squaleen. Precies hetzelfde principe: prima in voedsel (zit bijv. in skate liver oil van Blue Ice en in olijfolie), maar niet rechtstreeks in de bloedstroom.
Dit is dezelfde soort discussie als over global warming of over homoseksualiteit. Enkele jonge forumleden (Tuna, Intuition en edwin) menen voortdurend maar tegen mij te moeten ingaan als ik achterliggende agenda's blootstel. Het zit in de aard van jonge mensen om te strijden, daar is niets mis mee, maar je vecht tegen de verkeerde partij. Waarom bevechten we elkaar in dit krabbenmandland toch steeds, terwijl we gezamenlijk een vuist zouden moeten maken tegen de eikels aan de top die ons leven elke dag weer een stukje miserabeler proberen te maken? Waarom snappen ze dat in Engelstalige landen wel en hier op de koude grond maar niet?
Mike