vaccinaties

Mike, je hebt mijn leeftijd. Denk je dat in de tijd toen wij baby's waren de vaccinaties niet van hetzelfde kaliber waren als dat het nu is voor de peuters?

Ik heb helaas als volwassene nog vele vaccinaties ondergaan, griepspuiten, zelfs die hele zware en ik heb ook een keer alle vaccinaties laten vernieuwen omdat me dat toen wijsgemaakt werd. Dus genoeg gif, om het maar zo te zeggen.

Maar als de vaccinaties voor ons peuters niet zo zwaar waren als nu, dan is misschien ons immuunsysteem niet zo verwoest. Ik hoop het.

Het vroege poliovaccin bevatte SV40, dat kanker veroorzaakt. De voorlopers van de pil waren softenon en DES, die vreselijke geboorteafwijkingen veroorzaakten. Maak je geen illusie over de 'mildheid' van de farmacie destijds, er werd volop op ons geexperimenteerd. Mijn moeder vertelde me dat ik de 'Hongkong-griep' op jonge leeftijd kreeg en heel erg ziek was. Waren dat in werkelijkheid de inentingen?

Mike

Ik had toch nog een beetje hoop dat het misschien niet zo erg was dan nu, maar je opent mij steeds weer de ogen. In dit geval jammer, want ik kan het niet meer terugdraaien.

Vaccins veroorzaken neurologische schade. Ik heb deze zomer in het ziekenhuis gelegen vanwege een neurologische klacht, die mogelijk 'aangeboren' is. Vaccinatieschade? Onmogelijk om hard te maken, maar het is niet ondenkbaar dat je ruim 40 jaar later hier de zure vruchten van plukt!

Mike

Als ik alles zo bekijk, dan heb ik verschrikkelijk dingen achter de rug:
Te vroeg geboren (met 7 maanden), geen moedermelk, jarenlang vaccinaties omdat ik als klein kind bijna verdronken ben in het zwembad en zware problemen had, als volwassene brainwashed door mijn opleiding en steeds Becel Pro Activ en magere melk (o,3 % mager), graag cola light en aspartaam voor de koffie (poederkoffie want dat was op het werk gemakkelijkere en ik vond het lekker en daar zat ook poedermelk in), ook wel Macdonalds omdat mijn vriend dat graag at en ik nam dan een MacFish, mijn jarenlange periode van Anti-Aginng met wel 28 tabletten per dag (supplementen) en ongelooflijk veel cremes van de apotheek en Douglas....wel heb ik 3 jaar geleden een 3 maandse detox gedaan (ik was nog niet op de hoogte van de WAPF) en degene die de detox begeleidde (Irene Leliefeld: http://www.persoonlijke-voeding.nl/ ) zei me dat ik daarna schoon was. Ik heb toen ook klei genomen. Goh, ik schrik van mezelf als ik deze opsomming allemaal zie. Gelukkig geen amalgaan vullingen, maar wel 3 keer een operatie onder volnarcose. Mijn lieve hemel, krijg ik dat allemaal nog in orde??

Het is een lastige kwestie maar ik ben geen persoon die daar wakker van ligt. Erover inzitten is ook stress. Moeilijkere kwestie vind ik het mijn dochtertje (bijna 2). Zij heeft ook wat vaccinaties gehad (wist niet beter dan dat het awesome was). Geen troep meer voor haar, maar wat een weerstand! Je moet heel sterk zijn. Weten jullie een manier om haar te reinigen van die troep naast voeding? Op een kindvriendelijke en 'normale' manier?

hoi Godsgeschenk, hoezo kreeg je vaccinaties o.a. i.v.m. dat je een keer bijna verdronken bent? Ik ben ook een keer bijna verdronken trouwens op mijn vierde levensjaar.

@ Mike, hierover: Ik heb deze zomer in het ziekenhuis gelegen vanwege een neurologische klacht, die mogelijk ‘aangeboren’ is. Vaccinatieschade?

Nee dat is natuurlijk zeker niet ondenkbaar. En over die ¨hongkonggriep¨: de broer van een vriendin van me raakte als kind verlamd niet lang na de vaccinatie ¨tegen¨ polio.

Ik heb zelf ook zoiets: steeds meer vraag ik me af hoe het bij mij kan dat mijn middenrif maar moeilijk ontspant. Ik heb een maag die omhoog gekropen is (¨maaghernia¨). Van de acupuncturist weet ik dat allergieen te maken hebben met de longmeridiaan. Die link verbaasde me in eerste instantie omdat ik dacht dat het uit de spijsvertering kwam. Hoe meer ik me verdiep in de problemen die met de maaghernia te maken hebben, hoe meer ik vermoed dat ook de longen een grote rol spelen. In elk geval bij mijn persoon. En de longen worden ook voor een deel aangestuurd door het autonome zenuwstelsel via o.a. de nervus vagus. En dat heeft ook weer aansturing vanuit de hersenen. Ik ben gevaccineerd als kind tegen de geijkte dingen en verder heb ik ook veel amalgaamvullingen gehad. Dus ja: genoeg belasting met kwik die in mijn hersenen een rol kunnen spelen. Daar moet of wil ik echt nog iets mee...

@ JM : Weten jullie een manier om haar te reinigen van die troep naast voeding? Op een kindvriendelijke en ‘normale’ manier?

Ik weet niet wat je verstaat onder ¨normaal¨, maar ontstoren via homeopathie zou een optie kunnen zijn. Kinderen reageren door de bank genomen erg goed op homeopathie.

@lievergezond:Ik zal me daar eens in gaan verdiepen, bedankt. Normaal is misschien een verkeerde woordkeus, ik wil dat ze er zo min mogelijk hinder van ondervindt.

Hoi, ik ben net terug van lekker gaan uiteten. Misschien was dit ook niet allemaal okay, maar het is veel bio en uit de omgeving. Ik heb fazant gegeten.
Een prachtige locatie, de enige "boshut" van Nederland op het hoogste punt van Nederland midden in de naaldbossen van Vijlen/Vaals:
http://www.boscafe.nl/home/
https://www.google.nl/search?q=het+...ved=0CAcQ_AUoAWoVChMI1ayZ4snbyAIVggQaCh0nzQH-

Ik heb er samen met mijn vriend mijn verjaardag (47 jaar :-( ) gevierd (is wel al maandag geweest), en dan is uiteten gaan wel leuk.
Ja, wat betreft die vaccinaties omdat ik bijna verdronken was. Ik heb toen veel last gekregen van een dichte neus, en alles was dicht in mijn hoofd. Daarom heb ik jaren regelmatig vaccinaties gekregen. Het probleem met de neus heb ik niet meer, maar ik heb wel last van chronische hoest en ik heb nooit gerookt.
Trouwens toen zijn me ook de amandelen in de neus en in de keel verwijderd geworden. Dus die ellende heb ik er ook nog eens bij gehad. Shit.
Ik hoop niet dat me dat opeens allemaal de nek gaat breken. Op het moment heb ik eigenlijk geen klachten op die chronische hoest na. Die heb ik al heel lang en het is niets ernstigs. Het is begonnen toen ik steeds maagzuur had a.g.v. stress. Ja, en de hoest is helaas gebleven. Ik heb mijn longen ook eens laten controleren en er was niets. ik denk echter dat het toch wel een vorm van chronische bronchitis is. Mijn tante heeft ook veel last hiervan en zelfs astma. Dus misschien zit het ook wel in de familie.

of een geïrriteerde slokdarm als gevolg van het maagzuur wat daar steeds op invreet of gevreten heb.
Ik heb gauw last van piepende ademhaling en het lijkt ook gerelateerd te zijn aan maagzuur wat omhoog komt.

Vaccinaties: Google: Laila Alberts.
Mijn kleinkind is een paar weken geleden gevaccineerd (ze is bijna 9 ) en heb nu in huis via deze site - hom.p. korreltjes om te ontstoren.
We moeten er deze week mee beginnen. Kleink. was eerst nog op vakantie.
Haar site kwam me betrouwbaar over. Verder kunnen we straks niet bewijzen of ze er beter van wordt. Momenteel heeft ze ook geen zichtbare schade van de vacc.
Maar ik vertrouw homeopatie wel en niets doen vind ik ook geen optie.

Dorothe.

Je kunt je longen laten onderzoeken, maar dat is slechts de plek waar de klacht zich manifesteert. Long- en luchtwegklachten zijn afkomstig van de bijnieren, dus daar zul je ook de behandeling moeten zoeken.

Mike

Dus toch de stress...en de bijnieren. Je hebt het me al vaak gezegd. Ik sukkel maar zo door en probeer door weg te kijken met de situatie klaar te komen. Een situatie die voor mij onaanvaardbaar is. Daarom schrijf ik er ook steeds weer over, om mijn hart te luchten. Ik was meer van mening dat ik bij bijnierproblematiek helemaal niet meer zou kunnen, en omdat ik toch maar steeds doorga en niet ziek wordt en toch mijn goede humeur behoud, dat ik de zaak meester was. Maar inderdaad het hoesten wordt wel erger. Ik ben bang als ik me werkelijk in mijn stress ga verdiepen, dat hij me dan meester wordt en ik misschien niet meer de kracht heb om op deze voet door te gaan.

Ik ben bang als ik me werkelijk in mijn stress ga verdiepen, dat hij me dan meester wordt en ik misschien niet meer de kracht heb om op deze voet door te gaan.

Hoi Godsgeschenk, ik meen je angst te herkennen. Ik ben me ook eerder gaan verdiepen (10 jaar psychotherapie en studie psychotherapeut) in mijn leven, keuzes die ik maakte of de gevoelens / angsten die daar weer onder / achter zaten. Daar kreeg ik nog meer stress van. Maar de inzichten die me het opleverde, daar ben ik wel dankbaar voor ondanks de offers die me die inzichten gebracht hebben. 1 offer was: in elkaar gezakt en zeer veel lichamelijke klachten. Het heeft me vertwijfeld doen afvragen wat ziekte in feite dan toch is. Stank voor dank: meer inzichten/ dichter bij mijn gevoelens maar veel meer lichamelijke klachten, door verhoogde stress over het feit dat ik doorkreeg hoezeer ik niet aan mezelf toekwam tot dusver, maar ook de wanhoop over dat ik niet wist hoe mijn leven dan een andere draai te geven.
De vraag is: welke keuze heb je als je leven je lief is en als je je graag blijft ontwikkelen? Doorgaan op de huidige voet, daar heb je immers persoonlijk je vraagtekens bij als ik het goed begrepen heb.
Je hebt genoeg aspiraties denk ik, dat is je rijkdom, dat heb je maar alvast en dat mag je koesteren in stilte of juist niet.
Ik ken het verhaal van een docent op het gebied van imaginatie: zij was bang voor vogels en tekende ze veel en vaak. Later komt ze er ineens achter dat ze eigenlijk deep down haar vliegbrevet wilde halen.
M.a.w. je angsten onderzoeken heeft ook een functie: die angsten kunnen wel eens daar liggen waar je diepste wensen zich ook bevinden.
Dus je angsten uit de weg gaan, als die ook zitten in de richting waar je inspiratie zich bevindt, dan heb je jezelf ermee.

Dank je Lievergezond. Ik ken mijn stressfector en mijn angst:
Stressfactor sinds 2,5 jaar: mijn werk
Angst: Dat ik toegeef aan het idee dat het verschrikkelijk is en dan niet meer verder kan en wil werken in deze branche. Weet je, zo een gevoel van en nu is het over, ik doe dit niet meer. Alleen dat wat er dan voor in de plaatst komt is een werkbureau wat je aanzet tot solliciteren op allerlei banen, je uiteindelijk dan toch een baan moet gaan aanvaarden en misschien is het dan zo'n zelfde soort baan. Dit stel ik hier zo omdat in Maastricht 2/3 van de banen uit hetzelfde callcenter komen en de andere 1/3 deel van andere callcenter zoals Vodafone en banen in de horeca. Nou, hier kijk ik dus ook niet naar uit. Dan rust ik liever op mijn lauweren en wacht tot ik d.m.v. netwerking ergens kan komen waar ik 'graag' zou willen werken.
Ik kijk dus mijn stress/angst niet graag in de ogen omdat ik dan bang ben dat ik capituleer.

By the way: Ik zie hier op een blad een spreuk van mijn werkgever als een soort logo:
a fun work enviroment where collaboration, trust and respect for each other predominates
dus:een leuke werkomgeving waarin samenwerking, vertrouwen en respect voor elkaar overheersen.
Nou, echte fun hoor!
Maar sorry, dit past natuurlijk niet in dit topic, maar even als aanvulling op mijn hierboven geplaatste reactie. Ik ga hier nu niet verder op in hoor en laat het topic voor echte info over vaccinaties. Nogmaals excuses.

@ Godsgeschenk

Hier even aan het teruglezen en je hoeft je niet te excuseren voor je reactie.
Het niet kunnen zwemmen op jonge leeftijd kan duiden op een niet geïntegreerde STNR-reflex wat normaal gezien bij de leeftijd tussen 9 en 12 maanden van een kind gebeurd is. Het is bekend dat een zuurstofgebrek na de geboorte en / of vaccinaties de integratie van reflexen kunnen verstoren.
Meer hierover zie volgende link
http://www.oriasleszel.hu/img/uploaded/File/Zwemreflex_def_.doc
http://visiontherapyathome.com/symmetrical-tonic-neck-reflex/

Met betrekking tot een middel die zowel je bijnieren als luchtwegen behandelt kan je vertrouwen op gemmotherapie met de ribes nigrum in het bijzonder. Tevens is vlierbessensiroop in dit geval ook een middel om in huis te hebben.
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/alternatief/25392-geneeskracht-van-knoppen-gemmotherapie.html
http://www.herbalorifa.be/index.php...cchk=1&option=com_virtuemart&Itemid=1
http://www.newpharma.nl/herbalgem/8...geconcentreerd-maceraat-knoppen-bio-50ml.html

Godsgeschenk, je angst kan ik inkomen. En ik kan niet overzien in hoeverre alleen callcentres voor jou een optie zijn als optie om te werken. Ik vermoed dat je niet alle opties overziet, en dat hoeft ook niet, al zou het fijn zijn: je hebt nog een redelijk groot deel van je leven voor je. In elk geval dacht ik nog dit: je hebt volgens mij -uit mijn herinnering- redelijk bewust gekozen om weer terug in de buurt van je familie in de buurt wonen. Die keuze had dit grote bijkomende nadeel (rotwerk vooralsnog) tot gevolg. Maar misschien is het een troost voor je te beseffen dat het belangrijkste voor jou in eerste instantie toch was: bij je familie in de buurt wonen.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.543
Leden
8.665
Nieuwste lid
Solana
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan