Het is echt een eeuwigheid geleden... niet dat ik niet meer met het forum bezig ben, maar het is meer zo dat ik meestal op mijn telefoon meelees (ik weet het; niet goed) en dat het me dan teveel gedoe is om berichten te tikken op mijn telefoon. En ik probeer wat minder met de telefoon en internet bezig te zijn en wat meer in het moment te leven. Mijn thee met aandacht drinken, met aandacht puzzelen met mijn zoontje, etc. Dat helpt naast voeding ook enorm om je beter te voelen.
Anyway.. de reden dat ik inlogde is voor San. Ik lees nu al een tijdje over hartkloppingen, cortisolresistentie, problemen met schildklier, verharding in je borst. Heel vervelend San, ik leef met je mee! Ik weet hoe vreselijk die hartkloppingen zijn. Zelf heb ik er ook last van gehad (vooral 's nachts) en ik ben Mike nog steeds dankbaar dat hij mij aanraadde om Adrenacomplex te proberen. Dat heeft mij een hoop geholpen. Ik neem iedere ochtend 1 adrenacomplex en dat heeft mijn hartkloppingen juist weggehaald. Als ik ze niet slik, dan krijg ik na een paar dagen juist hartkloppingen. Bij mij zijn die hartkloppingen begonnen door 3 pillen 5htp die ik ooit geslikt heb. Ik kan me herinneren San, dat jij die ook ooit hebt geslikt. Misschien heeft deze pil ook bij jou zoiets in gang gezet San. Ik had er ook niet direct na het slikke van de pillen last van, maar ik weet wel 100% zeker dat als ik deze niet geslikt had, ik hier geen last van had gekregen. Het heeft iets verstoord in de hersenen en ik weet niet wat, maar misschien dat de bijnieren niet meer goed aangestuurd worden nu vanuit de hersenen. Volgens Mike hadden deze pillen net het duwtje gegeven, de druppel die de emmer deed overlopen. Ik weet dat je denkt dat je juist hartkloppingen krijgt van de Adrenal, maar heb je ook Adrenacomplex geprobeerd? Ik heb namelijk ook de Adrenal Cortex, maar als ik deze slik ipv de Adrenacomplex, dan krijg ik alsnog hartkloppingen (omdat ik juist de Adrenacomplex nodig heb). Wat je verder nog zou kunnen proberen is toch supplementeren met bijvoorbeeld een B-complex. Zelf neem ik sinds kort naast de Adrenacomplex ook nog een multi van AOV. Ik heb het idee dat die 5htp gewoon vitamine van me heeft geroofd aangezien mijn systeem die pil echt niet aankon. Af en toe neem ik Ascorbyl Palmitate, maar echt 1/10 van de pil (die breek ik open) en daar reageer ik dan al heel heftig op (volgens mij ruimt die vetoplosbare vitamine C nog steeds die rotzooi van de 5htp op). Wat mij verder nog helpt is het doen van Yin Yoga. Bijvoorbeeld deze serie:
Yin Yoga stretcht de connective tissue en er onderzoek dat zegt de meridianen door het connective tissue loopt, waardoor je dus een soort accupressuur bij jezelf doet als je heel langzaam, koud stretcht. Dit werkt weer door op je zenuwgestel. Als je het holistisch bekijkt, zou je kunnen zeggen dat dit ook weer doorwerkt op je hart. Ik heb er baat bij, misschien jij ook.
Hoewel toen ik last had van hartkloppingen, ik ook soms even wilde rennen. Dat hielp mij dan, hoe gek ook om mijn hartslag naar beneden te brengen (maar dat moet je zelf aanvoelen).
Oh ja, en ook de tips van Janse en Jenneke van de Buteyko hebben mij geholpen. Ik probeer ook ALTIJD door mijn neus te ademen (ook als ik hard fiets).
Ik hoop dat je wat hebt aan mijn tips San. Ik voel me nog steeds niet de oude dus ben ook nog aan het zoeken naar dé oplossing. Binnenkort laat ik een levende bloedanalyse doen. Wie weet helpt het me en als dat zo is, dan is het misschien ook iets voor jou.
Nou, heel veel sterkte en als ik niet reageer op posts (ik ben gewoon niet zo goed in regelmatig posten), dan kun je me altijd mailen (Mike heeft mijn emailadres).
Groetjes,
Lay