versnelde hartslag

de 10 hersenzenuw stuurt zowel spijsverteringkanaal aan als hart. Dat is ook reden waarom mensen met maagzuur problemen hartkloppingen ervaren. Wellicht dat er dan ook link te leggen is met versnelde hartslag.

 
Het is echt een eeuwigheid geleden... niet dat ik niet meer met het forum bezig ben, maar het is meer zo dat ik meestal op mijn telefoon meelees (ik weet het; niet goed) en dat het me dan teveel gedoe is om berichten te tikken op mijn telefoon. En ik probeer wat minder met de telefoon en internet bezig te zijn en wat meer in het moment te leven. Mijn thee met aandacht drinken, met aandacht puzzelen met mijn zoontje, etc. Dat helpt naast voeding ook enorm om je beter te voelen.

Anyway.. de reden dat ik inlogde is voor San. Ik lees nu al een tijdje over hartkloppingen, cortisolresistentie, problemen met schildklier, verharding in je borst. Heel vervelend San, ik leef met je mee! Ik weet hoe vreselijk die hartkloppingen zijn. Zelf heb ik er ook last van gehad (vooral 's nachts) en ik ben Mike nog steeds dankbaar dat hij mij aanraadde om Adrenacomplex te proberen. Dat heeft mij een hoop geholpen. Ik neem iedere ochtend 1 adrenacomplex en dat heeft mijn hartkloppingen juist weggehaald. Als ik ze niet slik, dan krijg ik na een paar dagen juist hartkloppingen. Bij mij zijn die hartkloppingen begonnen door 3 pillen 5htp die ik ooit geslikt heb. Ik kan me herinneren San, dat jij die ook ooit hebt geslikt. Misschien heeft deze pil ook bij jou zoiets in gang gezet San. Ik had er ook niet direct na het slikke van de pillen last van, maar ik weet wel 100% zeker dat als ik deze niet geslikt had, ik hier geen last van had gekregen. Het heeft iets verstoord in de hersenen en ik weet niet wat, maar misschien dat de bijnieren niet meer goed aangestuurd worden nu vanuit de hersenen. Volgens Mike hadden deze pillen net het duwtje gegeven, de druppel die de emmer deed overlopen. Ik weet dat je denkt dat je juist hartkloppingen krijgt van de Adrenal, maar heb je ook Adrenacomplex geprobeerd? Ik heb namelijk ook de Adrenal Cortex, maar als ik deze slik ipv de Adrenacomplex, dan krijg ik alsnog hartkloppingen (omdat ik juist de Adrenacomplex nodig heb). Wat je verder nog zou kunnen proberen is toch supplementeren met bijvoorbeeld een B-complex. Zelf neem ik sinds kort naast de Adrenacomplex ook nog een multi van AOV. Ik heb het idee dat die 5htp gewoon vitamine van me heeft geroofd aangezien mijn systeem die pil echt niet aankon. Af en toe neem ik Ascorbyl Palmitate, maar echt 1/10 van de pil (die breek ik open) en daar reageer ik dan al heel heftig op (volgens mij ruimt die vetoplosbare vitamine C nog steeds die rotzooi van de 5htp op). Wat mij verder nog helpt is het doen van Yin Yoga. Bijvoorbeeld deze serie:

Yin Yoga stretcht de connective tissue en er onderzoek dat zegt de meridianen door het connective tissue loopt, waardoor je dus een soort accupressuur bij jezelf doet als je heel langzaam, koud stretcht. Dit werkt weer door op je zenuwgestel. Als je het holistisch bekijkt, zou je kunnen zeggen dat dit ook weer doorwerkt op je hart. Ik heb er baat bij, misschien jij ook.

Hoewel toen ik last had van hartkloppingen, ik ook soms even wilde rennen. Dat hielp mij dan, hoe gek ook om mijn hartslag naar beneden te brengen (maar dat moet je zelf aanvoelen).

Oh ja, en ook de tips van Janse en Jenneke van de Buteyko hebben mij geholpen. Ik probeer ook ALTIJD door mijn neus te ademen (ook als ik hard fiets).

Ik hoop dat je wat hebt aan mijn tips San. Ik voel me nog steeds niet de oude dus ben ook nog aan het zoeken naar dé oplossing. Binnenkort laat ik een levende bloedanalyse doen. Wie weet helpt het me en als dat zo is, dan is het misschien ook iets voor jou.

Nou, heel veel sterkte en als ik niet reageer op posts (ik ben gewoon niet zo goed in regelmatig posten), dan kun je me altijd mailen (Mike heeft mijn emailadres).

Groetjes,

Lay

 
Hi lay,

Bedankt voor je uitgebreide reactie. Lief dat je meeleeft en inlogt! :-) Jij hebt echt enorm pech gehad met die 5HTP, wat een impact heeft dat nu nog op je. Momenteel ervaar ik ook dat er dus van alles samenkomt, zoals je al noemt. Lastig hoor, vooral nu ik al een tijdje echt serieus goed op weg ben. Ik heb geen idee of die 5HTP bij mij voor hartkloppingen heeft gezorgd. Ik heb nooit gelet op mijn hartslag tot na de bevalling in 2012. De kraamverzorgster checkte dat toen, en het lag elke keer rond de 80. Ik had er toen last van met slapen. En de afgelopen tijd is het steeds rond de 90, ik meet dit bij mijn schoonouders, eens per 2 weken ofzo. Ik heb Adrenacomplex nog niet geprobeerd. Voor ik er aan begin ga ik eerst dmv een cortisoltest laten meten of de bijnieren uitgeput zijn. Ik ben nu wat huiverig geworden voor dit supplement, want ik ben soms buiten adem van die hoge hartslag terwijl ik rustig in huis zit! Ik weet bijna zeker dat het niet aan de kokosolie ligt, dat gebruik ik al 5 jaar, misschien wel 6, en nooit eerder deze klachten ervaren.

Ik ben vanmiddag toen ik thuis weer buiten adem raakte stevig gaan wandelen, dat hielp wel. Dat rennen van jou is helemaal geen gek plan. Ook geprobeerd door de neus te ademen, wel even wennen. Ik gebruik biergisttabletten, daar zit veel Vit.B in. Ik ben met yoga gestart, wel andere yoga als die jij noemt, maar merk wel dat ik er echt ontspannen van raak. Zodra ik start begin ik al te gapen, een goed teken! Heel erg bedankt voor al je tips. Ik hoop voor je dat jij ook van je klachten afkomt. Wat houdt een levende bloedanalyse precies in? Ik hoop dat het wat oplevert voor je met deze nasleep. Laat maar weten hoe het is afgelopen. Ben erg benieuwd.

Groetjes San

 
Ik begrijp heel goed dat gevoel huiverig te zijn voor bepaalde supplementen. Sinds de 5htp ben ik ook huiverig voor alles. Welke cortisoltest ga je doen? Een speekseltest? De internist waar ik heen ben geweest wilde een synacthen test bij mij doen, maar nadat hij dat voorstelde, ben ik afgehaakt. Ik heb ergens gelezen dat je in coma kunt raken door deze test als je bijnieren niet goed werken. Beetje raar dat hij zei dat het ongevaarlijk was.

Goed zeg dat je even stevig bent gaan wandelen. Door de neus ademhalen is zéker wennen, maar als je merkt dat je buiten adem raakt, is het tijd om de pas weer wat langzamer te maken, zodat je toch door je neus kunt blijven ademen. En ontspannen buik. Dat vond ik dus zelf altijd lastig. Dus naar je buik én je rug (zodat ook je nieren zuurstof krijgen) proberen te ademen. Ik zou ook echt een keer Yin Yoga proberen als ik jou was.

Ja, hoop ook dat ik er vanaf kom. Een vriendin van mij had tijdens haar zwangerschap het HELLP syndroom gekregen en was na haar bevalling twee jaar super moe. Door de levende bloedanalyse en daarna ayurvedische- en andere supplementen is zij weer de oude geworden binnen drie maanden. Bij mezelf merk ik dat SLAPEN echt de key is. Gelukkig lukt het de laatste tijd ook weer om redelijk te slapen. Lig geen uren meer wakker, wat een opluchting. Hoe slaap jij? En je dochter?

Hoop dat jij gauw van je hartkloppingen af komt. Vast wel, maar even uitvinden wat helpt.

Hier vind je info over de levende bloedanalyse:

www.guidosanen.com/levend%20bloedanalyse.htm

Groetjes,

Layka

 
Gebruik je toevallig ook geen zoethout? Het zit tegenwoordig in bijna alle theemengsels die je kunt kopen. Als ik savonds laat (als ik eigenlijk al in bed had moeten liggen) thee drink met zoethout erin ben ik gegarandeerd de hele nacht wakker met een hele verhoogde hartslag. Ook uitkijken met ascorbinezuur, dat heeft bij mij hetzelfde effect als ik dat neem voor het slapen gaan. Hetzelfde geldt voor alcohol, voor alles wat de bijnieren opjaagt eigenlijk.

 
Ik heb even niet gereageerd, drukke dagen.

Lay, bedankt voor je info. Ik ga naar de yoga kijken, kan een goede aanvulling zijn naast de yoga die ik al doe. Goed dat je vriendin weer zo is opgeknapt, hopelijk gaat dat bij jou ook lukken. Je doet er iig alles aan. Nachtrust is heel belangrijk, zo rot om 's nachts wakker te liggen! Ik slaap al langere tijd goed, dat is fijn. Helaas wel bijna elke nacht heftige dromen, dat is al jaren zo. Ben maar gestopt met hopen dat het overgaat, want dat doet het niet. Mijn dochter wordt soms 's nachts weleens wakker voor een speentje of gewoon zomaar, maar meestal slaapt ze snel weer in. Ik merk het ook direct als ik minder slaap heb gehad, kan er niet goed meer tegen. Laat maar weten als jij die levende bloedanalyse gaat doen, ben benieuwd!

@Iklustvet: ik drink weleens zoethoutthee, had niet het idee dat het invloed heeft op de hartslag. Heb het nu een paar dagen niet gedronken n.a.v je bericht, volgens mij voel ik geen verschil. Maar wel een goede om dit 's avonds iig niet meer te drinken.

 
Hier ook iemand met geregeld hartkloppingen en een gejaagd gevoel. Ik merk dat ik het het ergst heb rond mijn eisprong. Wat zou hier de verklaring voor kunnen zijn?

@Lay, welke Adrenacomplex gebruik je? Ik slik momenteel 3 caps Adrenal per dag

 
Vervelend he Klavertje? Wat ik hierboven al noemde, tijdens zware stress na de bevalling was mijn hartslag 80, en nu met veel minder stress in rust 90! Misschien heb ik met de Adrenal mijn hartslag wel verpest, net als Lay dit heeft gedaan door 5HTP te gebruiken.

Zou bij jou ook nog goed het geval kunnen zijn Klavertje, dat je gejaagd bent door de Adrenal. Ik heb het ruim een half jaar geslikt, met geen merkbaar effect (behalve negatieve). Bloeddruk is nog steeds aan de lage kant, en ik heb het nu extra zwaar met mijn hart.

 
Idd heel vervelend san! Neem jij nu ook een alternatief voor de adrenal of ben je gewoon gestopt? Heb jij een idee welke adrenacomplex Mike aanraadt?

Ik ben ook mijn seroxat aan het afbouwen en dacht daarna aan de 5htp te gaan...nu twijfel ik

 
Ik ben gewoon gestopt, durf het even niet meer aan een dergelijk supp. te gebruiken. Lay heeft het over Adrenanorm van AOV. Mike raadt Adrenal van Nutricology aan, maar ook wel Adrenanorm omdat sommigen daar beter tegen kunnen.

Een goede optie is St. Janskruid ipv 5HTP (pas op met fel zonlicht op de huid, scheelt dat we de winter ingaan). In het verleden heb ik ook Seroxat gebruikt, werd er doodongelukkig van. Accuut gestopt (werd niet aangeraden, maar ja...), en overgegaan op St. Janskruid. Kreeg toen weer zin in dingen, echt merkbaar verschil. Op Seroxat was ik compleet afgevlakt, en ik werd ontzettend dik in een hele korte tijd. Succes met afbouwen, weet zeker dat je het kunt! Zo'n pil is 90% placebo zei mijn huisarts ooit eerlijk...

 
Bedankt voor je steun San! Ik begrijp dat je eventjes niets wilt nemen voor de bijnieren. Ik heb zware bijnieruitputting en dus overweeg ik de adrenanorm. Aov kan je denk ik niet via Iherb verkrijgen he? Misschien van een ander merk?

Heel goed dat je van de seroxat af bent!! Proficiat! Hopelijk lukt het mij ook. Vorige keer een heel nare ervaring gehad na het stoppen en terug moeten opbouwen...nu doe ik het heeeeeel langzaam.

 
@ Klavertje & San,

Klavertje, ik gebruik inderdaad Adrenacomplex van AOV. Ik koop hem gewoon bij een goede drogist (zo'n ouderwetse). Als ze hem niet hebben, kun je hem altijd laten bestellen. Ook online te koop hoor: http://www.vitaminstore.nl/Health/S...mplex-Adrenanorm-AOV-stress-weerstand/P183324

Voor mij werkt deze erg goed.

Persoonlijk raad ik je sterk af om 5htp te gebruiken. Ik gebruikte het niet voor depressie, maar om beter te slapen. Was er helaas wel half depressief van geworden en nog 1000 en 1 klachten. Ik doe er alles aan om weer de oude te worden en ik heb het idee dat ik in de lift naar boven zit, dus wel herstellende. Ik heb overigens ook ontzettend last gehad van nachtmerries door de 5htp. Nog nooit in mijn leven last van gehad tot toen ik dat geslikt had. Ik had uiteraard wel een overdosis gehad (die hoeveelheid was me helaas aangeraden), maar hoe dan ook raad ik het altijd af (ook in kleine hoeveelheden). Je systeem raakt ervan in de war, ik ben er zeker van.

San, sinds wanneer heb je die nachtmerries? Ik begin toch steeds meer te denken dat jij ook nog iets van die 5htp in je hersenen hebt. Zoals ik al eens eerder zei neem ik nu af en toe ascorbyl palmitate (passeert ook de bloed-hersenbarriere, net als 5htp) en ik reageerDE daar zeer heftig op. Ik denk dat die ascorbyl palmitate (= vetoplosbare vitamine C) het nodige schoonmaakwerk in mijn hersenen heeft gedaan, want die nachtmerries zijn over. THANK GOD, want ik vond dat VERSCHRIKKELIJK!! Ik nam die ascorbyl palmitate altijd 's avonds en sliep dan heel diep (uitwerking van die 5htp kwam dan naar boven denk ik) en had de dag erna een soort van kater (hoewel ik nog nooit in mijn leven een kater heb gehad), maar ik denk dat het zo voelt of de dag na een drugspil ofzo. Zo'n heel naar gevoel. Anyway, dat klinkt natuurlijk helemaal niet goed, maar volgens mij was het even nodig om die 5htp uit mijn systeem te halen. Helemaal zelf aanvoelen natuurlijk, maar misschien dat het jou ook helpt. Als je wil kan ik je wat van die ascorbyl palmitate opsturen. Kun je het proberen. Ik nam dus echt 1/10de van zo'n vitaminepil en voelde heftig effect.

Groetjes,

Lay

 
Bedankt Lay! Ik zie dat er ook extra vit b inzit en dat slik ik al, maar wat extra kan wss geen kwaad. Is er een basishoeveelheid die je dient te slikken? Ook bedankt voor de waarschuwing wat betreft de 5htp. Ik probeer het eerst maar ns zonder.

@San ben jij van de ene op de andere dag gestopt met adrenal of heb je afgebouwd? Nu zit ik hier met mijn voorraadje adrenal :?

 
@ Klavertje

Op het potje staat 1 per dag. Die extra vitamines die erin zitten vind ik zelf prima. Vitamine A sythetisch of niet, maakt mij niet uit, voor mij zijn deze pillen momenteel onmisbaar. Maar voor iedereen anders natuurlijk. Zelf uitproberen. Ik heb zelf ook nog die dure Adrenal Cortex (van Nutricology) staan, maar daar heb ik zelf minder baat bij dan bij de Adrenacomplex.

 
Bedankt Lay. Het is idd een kwestie van uitproberen. Heb jij ook zware bijnieruitputting? Super dat je iets gevonden hebt dat je zo goed helpt! Ik stop morgen maar eens met adrenal. Of ik neem er 1 ipv 3.

 
Ik ben ook gestopt met de Adrenal,had regelmatig rare druk op mijn borst, benauwdheid en hartkloppingen. Nu ik het een paar weken niet meer neem zijn de klachten weg. Ik kreeg ook het advies van de Groene Vrouw om dit niet ' zomaar' te slikken zonder duidelijk vastgestelde indicatie. Wellicht gaan je klachten over een tijdje toch over San.

 
Ik heb weer een ellendige nacht achter de rug. Hartkloppingen en een gejaagd gevoel. Ook heb ik dan volop muziek in mijn hoofd en geen rustige :? Om gek van te worden! Nu is het weer de periode van mijn eisprong. Iemand hier een verklaring voor? Mike?

Ik stop vandaag met adrenal.

 
Heb ontbeten en geen adrenal geslikt maar mijn hart blijft tekeer gaan als een gek. Soms verdenk ik ook de levertraan. Zucht. Zoiets zal natuurlijk niet direct uit je systeem zijn

 
Vervelend voor je Klavertje! Ik kan me herinneren dat ik er ook meer last van had tijdens mijn eisprong. Ik weet niet precies waar dat aan ligt, maar waarschijnlijk heeft het iets met je progesteron ofzo te maken. Misschien staat er iets over in het boek 'Menopauze, alles wat wat je dokter niet vertelt'. Maar ik heb dat boek niet, dus kan ook niet voor je kijken. Zou het niet door je Seroxat kunnen komen? Of slik je dat allang en had je er toen nooit last van? Ik slik sinds kort vitamine b6 (gewoon een blauw potje van de tuinen) en dat maakt mij wel rustiger van binnen. Wie weet helpt het jou ook.

Over je vraag of ik ook zware bijnieruitputting heb. Ik heb het nooit laten uitzoeken, maar ik vermoed van wel. Sinds de geboorte van mijn zoontje (eind 2010) heb ik zo ontzettend weinig geslapen dat ik bijna zeker weet dat ik daardoor (en in combinatie met die 5htp) bijnieruitputting heb gekregen. Ik kan in ieder geval niet zonder de Adrenacomplex. Dan juist slaat mijn hart op hol. Toen ik dat niet slikte had ik nachten met een hartslag van 120 slagen per minuut. Scary! Dat is (en blijft hopelijk ook) verleden tijd gelukkig!

Jouw hartje al wat rustiger San?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.470
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan