Verzoek om adresjes voor rauwe melk

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Vraag even aan Mike mijn mailadres kajsa. Ik kom ongeveer 1 keer per maand in Oosterhout voor de osteopaat en kan melk meenemen, maar kan je ook wel vanaf Breda meenemen naar de Beukenhof.

Ik weet zo even niets tussen Oosterhout en Breda waar je rauwe melk kunt krijgen en het dus aan kunt fietsen.

 
Mogelijk heb ik een adresje in wezep (drenthe) 20 km van emmen. Ze hebben sowieso rauwe biologische melk. Ik wil zeer spoedig die kant op en de kwaliteit testen. Ik vraag dan ook of ik hun website hier mag posten. Goed. Word vervolgd:)

 
Ik heb een simpele vraag: is het beter gepasturiseerde melk van de WEI (dus van koeien die 6-9 maanden per jaar buiten hebben gelopen) of rauwe melk van de stal (dus van koeien die nooi buiten lopen)?

 
Rauwe melk van koeien van de stal. Dat is sowieso de rauwe melk die je in de winter koopt, dan krijgen de koeien hooi gevoerd. Pasteurisatie maakt alle enzymen en microflora kapot - dus niet goed meer voor je maag en darmen, behalve dan dat je nog wat vet binnenkrijgt. Er ligt inderdaad biologische melk in de supermarkt, die adverteren dan met gelukkige koeien in de wei, leuk maar het blijft gepasteuriseerd dus niet kopen. Dat zijn mijn 2 cents.

Over koeien die nooit hun poten kunnen strekken is er dit topic.

 
@ Alexandra:

Super, dankjewel voor je aanbod!

Ik ga komende week kijken of ik Dongen haal met de fiets. Zo ja, dan is het niet nodig, zo nee, dan neem ik alsnog contact met je op.

 
@ Food en Mood

Leuk je ontmoet te hebben gisteren.

Hier de openingstijden van Michaelshof voor het kopen van rauwe melk.

www.michaelshof.eu/index.php?seite=verkauf&lg=nl

Tip: Om er te komen is het raadzaam om bij het stoplicht in Baneheide de afslag links te nemen naar Bocholtz. Het navigatiesysteem pikt de route dan wel weer op.

Het navigatiesysteem wil je bij de stoplichten rechtdoor laten rijden maar dan kom je er niet als automobilist.

 
Hoi Food en Mood, ik ben rauwe melk gaan halen bij de Michaelshof en het beviel erg goed. ik heb gelijk 10 liter gehaald, werd mooi in bruine flessen in kratjes gedaan en die kan je de volgende x gewoon mee terug nemen. Ze zei wel dat ik geluk had want ze had 12 lt achter gehouden, van de rest had ze kaas gemaakt.Dus misschien toch ff bellen voordat je gaat dan reserveren ze de melk voor je.Ook hebben we goed kaas ingeslagen, echt véél soorten van rauwe melk !

Spal hartstikke bedankt voor dit adres ben er erg blij mee !!

 
Helder jongens, uh.... ik bedoel meisjes.Ik heb alles genoteerd. Super bedankt. Nou Vanille, je hebt flink ingeslagen. Als we nu nog niet gezond worden weet ik het ook niet meer.

 
Het loopt storm bij de Michaelshof hoorde ik net, de boerin vroeg zich af wat dat toch ineens was met die rauwe melk. Een vriendin van mij herkende ook de vrachtwagenchauffeur die in Heerlen was Mike, met een kratje melk. De olievlek breidt zich uit!!

 
haha ik denk dat wij dat waren Tanja, ff 10 liter weg gehaald (was trouwens erg aardig die boerin) trouwens mijn man is geen vrachtwagenchauffeur maar zit wel veel op de weg Mike zei dat idd in Heerlen :wink:

 
Ben je gek, zo ver omrijden als je het zo goed hebt dichtbij huis, nee hoor, dit is van horen zeggen.

 
Ze zullen inderdaad opkijken en zullen waarschijnlijk hun verkoopquotum moeten bijstellen.

Ik had gevraagd of ik hun adres voor rauwe melk mocht doorgeven op deze site dus het komt niet geheel onverwachts. Wat misschien wel onverwachts is zijn de hoeveelheden die een gemiddelde WAPf-er afneemt in vergelijking met een reguliere klant.

Wij tikken toch gauw zo'n 10 liter per week weg en een reguliere klant zie ik maar op een paar flesjes zitten.

 
Hahaha, inderdaad! Ik neem voor mezelf al 12/14 liter per week. En dan zie ik mensen 1 liter meenemen. Die stop ik in mijn holle kies!

 
Ik hoopte een adresje te hebben, maar de boer wil niet aan meer mensen melk verkopen. Ik heb wel iemand gevonden die melk voor mij mee wilt nemen, maar die woont niet op fietsafstand helaas! Ik zal dus even moeten wachten tot wij een auto hebben.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.906
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan