Verzoek om adresjes voor rauwe melk

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
www.stoeremelk.nl letterlijk de boer op ferrago. Ik weet zeker dat er in de buurt van Den Bosch ook rauwe melk te koop is.

 
Zoeken op internet, rondbellen en letterlijk rondjes rijden in de B-wegen. Zo ben ik onder andere aan heerlijke eitjes gekomen.

 
Maar niet alles is terug te vinden op internet. Je kan je vraag hier wegleggen, in Eindhoven kan je in ieder geval rauwe melk krijgen. Maar internet is zeker niet heilig.

 
@Ferrago Kijk even op de volgende sites en idd kijk verder, ik weet dat er bij vlijmen een boerderij is die staat niet op de lijst.

Adresgegevens:

Kamelenmelkerij Smits

Werstkant 16

5258 TC Berlicum

nog eentje:

Haarsteegseweg 4, 's-Hertogenbosch

Postcode 5221 CC

Boerderijwinkels.

Verkoop Rauwe melk.

@ Alexandra van de stoeremelk haal ik mijn melk iedere week heerlijk die buffelmelk.

 
Kent iemand een adres voor rauwe melk van uitsluitend grasgevoerde koeien in de regio Emmen/Zuid-Oost Drenthe? Ik hoor 't graag.

 
Ben jaloers op je Remco! Ik neem me bij deze voor dat zodra ik weer langere tijd kan zitten en autorijden ik liters stoere buffelmelk ga halen!

 
In Vught heb je, langs de snelweg A2, Bleijendijk zitten, BD melkveehouderij. Weet niet of ze rauwe melk verkopen, denk het wel als je ze vraagt. Enne, de boer van De Stoerderij is 3x per week in Den Bosch, dus er valt wel wat te regelen met de stoere buffelmelk. :-)

 
Boerderij het Geertje in Zoeterwoude is al genoemd, maar ik weet niet of er ook al een melding is geweest, dat de boerderij vanaf 2010 ook pure graze is.

Dus ze verkopen pure graze melk, kaas en vlees.

 
Ik heb tot nu toe 2 adressen gevonden, ik moet de melk nog testen:

Groningen (Zuidwolde) (en heb ik al eerder vernoemd):

Westerseweg 23, 9785 TD, famgroendijk.nl

Drenthe (Anderen):

Oldend 7, 9465TJ

 
Mag ik nog even melden dat de boerderij in Anderen de koeien laat grazen op een heel natuurlijk gebied met veel meer planten dan alleen gras :)

 
*NEWSFLASH*

Campina heeft nu ook lactose vrije melk op de markt gebracht!

Nu kunnen er nòg meer mensen genieten van gepasteuriseerde melk. Hopelijk wel ook 0% vet :mrgreen: .

 
En toch zullen mensen die die melk kopen problemen krijgen met de vertering. Het is nl. meestal niet de lactose die de problemen geeft maar de gebroken eiwitten door de pasteurisatie. Daar hebben mensen een allergie voor, de pasteurisatie. En de lactose krijgt vaak de schuld.

Lia

 
Yep, dat weten wij wel, maar de meeste mensen niet. De fabrikant hoopt meer te verkopen door deze voedsel 'innovatie'. Ik raakte geïrriteerd toen de reclame voor dit goedje voorbij vloog, nog meer bewerkingen van een product dat perfect wordt aangeboden door Moeder Natuur. Hoe arrogant zijn voedselfabrikanten te denken dat zij het beter weten en dat ten koste van de gezondheid van velen! Alhoewel hier ook onwetendheid van de fabrikant achter zal zitten.

 
Ik had het hier al eerder gepost maar toen het ik nog niet aan de boer gevraagd of het goed was. Waar ik wel van uit ging omdat ik het adres zelf ook van een lijst van internet heb gehaald. En ze benieuwt waren waar ik hun adres vandaan had. Ik heb het al een tijd geleden gevraagd en ik heb ook al een tijd geleden de melk getest. Maar nu komt het er dus van om dit even te plaatsen. Ze hebben wel graag dat je voor je de eerste keer melk komt halen even een e-mail stuurt. Het gaat om de hooilanden in de gelderse vallei ten zuiden van Ede.

http://www.dehooilanden.nl/hl25/

 
Hoi allemaal, ik woon in Oosterhout NB, en ben op zoek naar een adres voor rauwe melk hier in de buurt. Heb Dankers in Dongen kunnen vinden en De Beukenhof in Breda, maar ik heb geen auto en beiden zijn met ov niet bereikbaar en met de fiets te ver. Weet iemand of er hier nog andere plekken zijn?

 
Hoi,

Deze zomer ga ik een paar weekjes naar wezeperbrug, tussen assen en emmen in drenthe.

Ik zoek naar adresjes voor rauwe geitenmelk en anders koeienmelk, iemand een goed adres voor mij?

Linda

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.838
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan