Verzoek om adresjes voor rauwe melk

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Poeh, poeh, anderhalf uur later.....en nog steeds geen rauwe melk :(

We zijn om 15:30 van huis vertrokken richting Michaelshof....

Volgens mij hebben we precies gedaan wat Spal zei. Bij de stoplichten (Baneheide) linksaf richting Bocholtz maar dan.....????

Dus ging het mis. Kwamen we weer op de grote weg richting Vaals. Marmelis voor de rotonde linksaf maar dan kwamen we op een doodlopend straatje.

Nog even vastgezeten in een file, dat kon er ook nog wel bij :mrgreen:

Weer terug richting Bocholtz maar we kwamen er niet uit.

Mijn man het nog eens via Drievogels geprobeerd en daar pakte de Tomtom de "draad" weer op maar dat betekende dat we opnieuw nog een half uur moesten gaan rijden. En laat ik dat nou net zien zitten 8O want ik moest inmiddels flink plassen :roll:

Wat hebben wij nou fout gedaan? Ik weet dat we geen verkeerswonders zijn maar zo moeilijk kan het toch niet zijn?

Spal heb je misschien nog een straatnaam waar we in moeten als we bij de stoplichten richting Bocholtz zijn gegaan?

Vanille, wanneer gaan jullie weer? Misschien kunnen we eens achter jullie aanrijden? :oops:

 
Oh balen zeg, ik hoorde al wel dat het een beetje de wereld uit was, je had je er vast al op verheugd. Dan lijkt st Geertruid ineens niet zo ver meer ;)

 
hallo Food and Mood,

Schijnt dat de food behoorlijke invloed had op je mood.

Ik heb met mijn schoonmoeder gebeld ,die woont in simpelveld en haar gevraagd of ze wist hoe in orsbach te komen.Teveel links rechts etc.Morgenavond zie ik haar en zou ik het beter uitgelegd krijgen.Ik heb wel even op de sateliet gekeken en zie een straat bijna onderaan de nijswijler berg. Heb haar gevraagd en volgens haar rij je dan ook richting het stort.Zou dus een verharde weg moeten zijn.Goed mogelijk dat je dan ook verder door kunt rijden.

Houdt je op de hoogte wanneer het nog noodzakelijk mocght zijn.

ad

 
Mocht iemand een adresje in 't Gooi weten, dan houd ik mij aanbevolen.

Op google is wel iets te vinden, maar persoonlijke ervaringen zijn altijd een betere referentie dan een fraaie website...

 
Hoi Food en Mood,

Jammer dat je het niet hebt gevonden. Ik was er gisteren ook en warempel daar kwam Vanille ook nog met een paar kratjes.

Het is inderdaad zo dat de navigatie je rechtdoor wilt laten rijden bij de stoplichten in Baneheide. Niet doen!

Dus bij de stoplichten Baneheide (links voor je ligt een tankstation) linksaf richting Bocholtz. Bocholz helemaal doorrijden en dan rechts en meteen links richting Orsbach. Dan pikt de navigatie het wel weer op. Het is inderdaad afgelegen maar goed te doen.

 
Hoi FenM jammer dat je het niet gevonden hebt, ik laat je weten wanneer we volgende week gaan :D

Hoi Spal leuk je te ontmoeten bij het rauwe melk adresje, heb je je zwartwitte hond nog in de auto gekregen :wink:

 
Mijn "derde" kind was gisteravond op bezoek en heeft eventjes Google Maps erbij gepakt :oops:

Laat ik daar zelf nou weer niet op zijn gekomen :roll:

Ik hoop dat hij het goed heeft als hij zegt:

Bij stoplicht Baneheide/Bocholtz linksaf slaan richting Bocholtz.

Dan de derde straat rechts nemen, molenweg 1.

Die alsmaar rechtdoor blijven volgen tot je links of rechts moet afslaan.

Dan naar links gaan, en daarna even rechtdoor rijden en dan de eerste rechts inslaan.

Alsmaar rechtdoor blijven rijden (weg blijven volgen, soms een rare bocht)totdat je de Michaelshof ziet liggen.

Nou moet ik weer een week wachten want manlief heeft vandaag middagdienst en ik heb geen auto, boehoeeeee.... :cry:

Want je kan daar alleen op Vrijdag en Zaterdag terecht voor rauwe melk toch?

Wie weet zijn die arme koeien tegen die tijd al helemaal overspannen van al die mensen die ineens rauwe melk komen halen :mrgreen:

 
Weet iemand of je hier ook rauwe melk kan krijgen? http://www.remeker.nl/

En is rauwmelkse kaas ook goed? ik wilde eigenlijk rustig beginnen door zelf yoghurt te gaan maken van rauwe melk..maar twijfel nog tussen geiten en koeienmelk..vanwege koemelk allergie in de famillie.

 
Ze verkopen bij Remeker geen rauwe melk.

Rauwmelkse kaas is niet alleen goed, maar de rauwmelkse kaas van Remeker is de ALLERBESTE! Ze hebben daar kaas van de melk van Jersey-koeien, die ook nog een EETBARE KORST heeft van ghee!

Mike

 
Super bedankt! dan ga ik een mailtje sturen om melk te halen op de hooilanden..daar yoghurt van maken en zodra dat goed gaat met mijn lijf ga ik naar lunteren om daar de kaas te halen. :-}

Of is de rauwmelkse kaas ook gefermenteerd en makkelijk te verteren?

 
Mijn vraag is op de vorige pagina 'gestrand': weet iemand een adresje voor rauwe melk in de buurt van Cuijk?

Lia

 
Ik ga binnenkort maar eens een pagina op mijn site zetten met adresjes voor rauwe melk, per provincie.

Het komt er aan hoor....... Binnenkort verwacht in dit 'theater'.......

Lia

 
Dat zou fijn zijn Lia. Volgens mij was dat de bedoeling van dit topic...

Vandaag voor het eerst in maanden en maanden zonder melk gezeten! Ik was naar de tap gereden, tap leeg! Tank ook leeg.... Ik kon om half 7 terug komen.... Uiteraard gedaan en melk uit de tank gekregen! Door een open dag was de tap om 15.00 uur leeg en de tank was vanmorgen geleegd. Dus voor het eerst nu warme melk gedronken. De rest staat nu warm te worden in de koelkast. Vindt het koud toch lekkerder!

Cuijck, dat ligt toch niet zo heel ver van Eindhoven vandaan? Ik zou dan voor de buffelmelk van Arjen gaan! Of zit ik nu een heel eind in de verkeerde richting te denken?

 
ja dat is wel een beetje ver uit elkaar vandaan: 52km.

Wij hadden vrijdag de laatste 3 liter uit de melktank en die was toch lekker, heel veel room zat erin.

Lia

 
Euh... ja, dat is wel ver. Daarom ben ik er zelf ook nog niet naar toe gereden.

Dan weet ik niets in de buurt van Cuijck.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.906
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan