Verzoek om adresjes voor rauwe melk

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Gefeliciteerd,

Ons 'kindje' (van het forum) is geboren, de lijst met rauwe melk adresjes staat op onze site: http://www.voedingisgezondheid.nl/rauwe_melk.html

Ik heb nog niet alle adressen blauw gemarkeerd die getest en goed bevonden zijn. Dat was nog weer wat naleeswerk op het forum dus daar vraag ik jullie hulp in. Lees de lijst even door en als er een boer tussen staat die nog niet blauw gemarkeerd is maar waar wel de melk getest/goed bevonden is laat het me dan even weten middels een mail.

En aanvullingen zijn natuurlijk nog steeds welkom.

Dan wil ik graag de volgende gegevens weten:

provincie

naam boerderij en/of familie

biologisch / biologisch-dynamisch/ niet biologisch / of onbekend

website - email

volledig adres - tel.nr.

Openingstijden - welke dagen

wat wordt er verkocht naast de rauwe melk

Lia

 
Hoi Poeki

Mag de beekhoeve uit Kamerik ook op jou site staan??ze verkopen echt super goede dingen, ze zijn echt zo goed bezig deze mensen.

groet Lola

 
Oke, ik ga vanavond melk enz halen dan zal ik het daarna ff allemaal opschrijven.

groet lola

 
Hoi Lia goed dat de lijst er nu is!

Maar mijn boer en boerin van de hooilanden in Bennekom hebben hun telefoonnummer volgens mij voor andere dingen op hun website staan. Ze wilde toch echt wel liever niet hiervoor gebeld worden en willen dat je voor je eerste keer melk halen een e-mail stuurt dan zodat ze dan weten wie er melk komt halen er ze alles kunnen uit leggen.

Ze verkopen naast de melk verder niks. En ik heb de melk getest.

 
Mooi gedaan, Lia.

Zoeterwoude ligt in Zuid-Holland niet in Noord. Dat brengt Gelderland toch weer op een gedeelde eerste plaats.

 
Lia helemaal fijn dat je die database bijhoudt van boeren: ik had nog suggesties voor Zuid-Holland.

Ik ga er achterheen nog.

Waarom alleen rauwe melk en niet ook rauwe kaas bijv.?

Ik gebruik wel rauwe kaas maar geen rauwe melk.

Een rauwe kaasboer is dat ook goed?

Of moet iemand minimaal rauwe melk verkopen ook voor je database?

 
Matthijs de Haan uit Ingen, de eerste Weston Price-boer van Nederland, heeft een eigen website:

http://ecoboerderij-dehaan.nl/

Mike

 
kaaskanlekkerzijn: ik heb het aangepast en de tel.nrs. er af gehaald - afspraak via mail erbij gezet.

thijs; verdorie, maar ja het is geen wedstrijdje he. Maar vond het wel leuk dat NH de lijst aanvoerde.

Lievergezond: zou je het na willen vragen of ze rauwe melk verkopen, kan in deze wel wat hulp gebruiken.

Ik zet ze er nl. graag bij. Vraag ook eventjes of ze wel op de site vermeldt willen worden met rauwe melk.

mike: de website is erbij gezet.

Lia

 
@lievergezond,

in principe is het wel een lijstje waar mensen een adres af kunnen halen waar ze rauwe melk kunnen kopen.

Mike vroeg eerder in dit topic al om een lijst waar goed vlees gekocht kan worden.

Dat is mijn volgende 'project', zal een apart topic openen.

Lia

 
Het doel was een lijst met adressen voor rauwe melk. Als ze andere dingen erbij verkopen dan is dat mooi meegenomen. Mike schreef al ergens, misschien ook een lijst maken voor vlees. En uiteindelijk komen we op een database waar je al je boodschappen kunt doen.

Ik vertelde gisteren nog tegen een boerin, ik doe al mijn boodschappen met een rondje " de Rith" en kom 1 a 2 keer per maand nog in een supermarkt voor wc papier enzo. En een andere boerin heeft me het varken laten zien dat maandag naar de slacht toe gaat. Ik heb al aangeboden om een deel varken af te nemen :D

 
Mooi geworden. :-)

In Gelderland staat het adres van Hummelo bij Hall, waardoor er een paar adressen doorgeschoven zijn.

 
Ja ik weet het Jp, het programma leidt af en toe een eigen leven. Weet zo effe niet wat ik er aan kan doen, misschien in kleinere blokken opsplitsen. Had het eerst in een groot blok staan maar toen begon het alle kanten op te 'dansen'.

Lia

 
Lia, ik neem aan dat je nu voor iedere provincie een soort tabel heb met één regel. Je zou ook per provincie een tabel kunnen maken met een apparte regel voor elke boer en de naam van de porvincie. De lijnen van de verschillende regels zou je dan onzichtbaar kunnen maken. De lijnen van de kolommen blijven zoals ze nu zijn, zodat de opmaak hetzelfde blijft als deze nu is die vind ik namelijk wel mooi.

 
nee, gaat ook niet op want in mijn opmaakprogramma kan ik niet met tabs werken.

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd en deze leek het beste te werken, tot zo pas.

Komt wel een oplossing voor hoor.

Lia

 
Dat had ik gezien, maar ik doel niet op het verspringen, dat vind ik niet storend.

De adressen staan echt in de verkeerde volgorde, ik hoop niet dat dat door je programma komt. :|

(het adres van Hummelo staat "3 steden" te hoog)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.906
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan