Verzoek om adresjes voor rauwe melk

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Jp,

ik zie het, ben op een gegeven moment op alfabetische volgorde gaan zetten en daar is het mis gegaan.

Ben te lang door gegaan denk ik vandaag.

Ga het weer 'rechtzetten'.

Lia

 
Je kan er een rondleiding krijgen, dus volop kans om je vragen te stellen en te kijken of ze op een goede manier boeren Gannicus en navragen wat de koeien te eten krijgen en hoe het zit met vaccineren.

 
Lia Ik heb vanmorgen nog even op je site gekeken. Ziet er echt heel goed uit. Denk ook dat er heel veel mensen blij mee zijn vooral met het kopje "goede melk en vlees adressen" waaronder ik. Zeker als je net nieuw bent hier op het forum. Dank je wel daarvoor.

Groet Lola

 
Hoi FenM,

Gaan jullie het zelf proberen om melk te halen of willen jullie achter mij aan rijden, ik moet vrijdag gaan kan zaterdag niet, laat anders ff wat weten.

 
Vanille, ik had al op je vraag geantwoord bij jouw andere topic over je man. We zijn net terug van de Michaelshoeve. We hebben lang moeten wachten vóórdat we überhaupt aan rauwe melk konden geraken maar dan heb je ook wat.

Wat een heerlijke melk. Op weg naar huis gelijk een halve fles achterover geslagen.

Mijn man keek nog een beetje huiverig maar nadat ik zei: "Is goed voor je prostaatklachten" (althans dat hoop ik toch,dronk hij snel de overgebleven halve liter op hahahaha....

Niets had me ooit gelukkiger kunnen maken dan een hoeve met rauwe biologisch-dynamische melk.

Morgen lekker smoothie maken van rauwe melk voor mijn zoon.Ik word al blij bij de gedachte.

Tot nu toe deed ik voor mijn gevoel nog niet echt aan WAPF want de rauwe melk is toch wel hun stokpaardje.

2 liter kefir van rauwe melk is ook al in de maak. Als we nu nog niet OERsterk worden weet ik het ook niet meer.

 
Tanja, ik voel zelfs een licht roesje opkomen hihihi....ook proost. Ik moet nu eigenlijk warm eten maken maar heb helemaaaaaaal nog GEEN honger.

Maar mijn schoonzus uit Zeeland komt dadelijk dus ik móet wel :roll:

 
Jammer dat er niet echt boerderijen in zuid-holland [Rockanje] omgeving zijn voor rauwe melk.

Niet op internet of bekend hier helaas zou het opzich wel een keer willen proberen ;)

Offtopic, las ook over informatieve meetings over voeding heb alleen het idee dat het vooral gehuwde stelletjes zijn die daar komen.

Kom ik daar aan als 29jarige broekkie....ergens lijkt het mij toch wel interessant om mee te maken.

 
Dat is inderdaad een dode hoek wat goede rauwe melk betreft.

Als je op de lezingen van Mike doelt, dan kan ik je geruststellen, daar komen wel vaker broekies, ik denk niet dat je de jongste zult zijn.

 
Ja ik ken alleen niemand dat weerhoudt mij een beetje [erg ongemakkelijk/ervaringen zeg maar]

Maar wie weet.

Wel jammer al is er naast rauwe melk nog genoeg keuze ;) eet laatste tijd veel biologische runderlever in de wokpan met ruime roomboter,stukjes biologisch knoflook,Keltisch zeezout en wat groente na het werken lekker en zo klaar!

 
FenM, wat fijn dat het jullie zo goed bevallen is en ze hebben ook veel rauwmelkse kaas, heerlijk !! Het is wel een beetje in the middle of nowhere, maar dat moeten we er maar voor over hebben :lol:

Geniet ervan !!

 
Zeg dat wel Vanille, het is inderdaad in The Middle Of Nowhere. Maar ik zie het nu als een minivakantietje. Het is zo'n mooie omgeving daar. Op weg naar de hoeve kom ik al spontaan tot rust :wink:

 
Ben net geweest.

Ik neem altijd mijn hond mee en dan ga ik nog een stukje wandelen. Ik vind het er prachtig!

 
@ Food en Mood

O leuk....wie weet als de lezing niet heel ver is waag ik eens een poging ;)

Lijkt mij sowieso eens interessant welke gezichten er achter deze westonprice voorstanders zitten :p

 
Ik haal mijn melk in de buurt van Rosmalen/ Den Bosch bij een bioboer. Als iemand het adres wil geef maar een seintje :-)

 
Moet je echt doen Jordy. Je zult er geen spijt van krijgen. De gezichten achter deze Weston Price voorstanders zijn zéér de moeite waard :wink: What you see is what you get, in deze!!!

 
Kamama,

Mag dat adres ook op mijn site bij 'rauwe melk adresjes'?

Zo ja, dan graag de volgende gegevens:

provincie

naam boerderij c.q. boer(in)

biologisch of niet

email adres - website

adresgegevens boerderij

openingstijden

wat verkopen ze nog meer naast rauwe melk

Hoor het wel

Lia

 
@Food en Mood haha mooi hou wel van zulke [eerlijke,directe] mensen ;) dus wie weet!

Hoop nog steeds in de toekomst om een adresje te vinden voor rauwe melk ergens regio Rockanje/Westvoorne/in de buurt begin zeeland of regio rotterdam [max half uur van huis]

Al bevalt de beestenbouillon ook erg goed ;)

Eerste keer gemaakt en direct tevreden, niet moeilijk dus!

@Poekie erg overzichtelijk gemaakt mooi!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.906
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan