Hoi Moondust, wat jammer en zonde zeg. Het is al zo'n spannend proces, 24 uur niet kijken.
Ik heb maar wat geprobeerd, 1 liter melk in een goed schone pan gedaan (gewoon een kookpan van BK), verwarmd tot 40 graden (ik heb zo'n prikthermometer voor vlees om het te testen), toen toegevoegd: 3 eetlepels (afgemeten met zo'n maatschepje) biologische supermarkt yoghurt (van merk Bio+). Ik had even niets anders en was zo benieuwd. Deksel erop, beetje schudden, een schone handdoek eromheen en daaromheen kantoorelastiek. In de oven gezet op een lage stand, thermometer erbij en die thermometer op 35 tot 40 graden gehouden, gedurende 24 uur. Ik doe dat met voorverwarmen want de timer van mijn oven gaat maar tot 2 uur.
Na 24 uur beetje geschud (ik roer niet) en gespiekt: Hij was toen al behoorlijk dik en rook beetje naar roomkaas. Direct de koelkast in, en de volgende dag kon de lepel er rechtop in staan. Was heerlijk, tamelijk zuur smaakje maar heel friszuur. Ik heb nu ook gigantisch veel zin om de strijk te lijf te gaan maar dat zal wel op toeval berusten.
Ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt. Wellicht heb ik best fouten gemaakt maar is het beginnersgeluk. Ik hou m'n vingers gekruist dat jouw yoghurt ook gaat lukken!