Verzoek om adresjes voor rauwe melk

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Kun je rauwe melk ook invriezen ? Of gaat dan de structuur veranderen ?

Kan hier nog steeds geen boerderij vinden .(Of ik moet naar Marknesse )

 
Ik bestel tegenwoordig bij d&js deze bezorgen allerlei biologische producten, waaronder de kefir van de familie blokker uit midwoud, ze zijn net begonnen, wie weet bezorgen ze ook bij jullie in de buurt?

 
Wauw,

Probleem opgelost denj s, top!

Ik kan alleen niet helemaal de oorsprong van alle producten vinden, dat is weer jammer.

Want als ik het doe dan doe ik het liever goed ook :-)

Linda

 
Voor rauwe melk zit je daar in ieder geval goed dat is uit midwoud, bij de bestellijst staat iets meer over de produkten, maar ben het met je eens dat de beschrijving nogal onduidelijk is, ik bestel er groente en kefir en melk,

 
Ik heb de melk uit Zunderdorp gedronken toen ik vorig jaar was geboekt voor een festival in Amsterdam, waar ik ook thijs heb ontmoet en hij weer voor het eerst de melk uit Zunderdorp dronk. Deze rauwe melk is erg lekker en van een goede kwaliteit!

Mike

 
Hier ook drinken we rauwe melk, maken we yoghurt en kefir. Twee adressen : Melkveebedrijf Bruggert in Enschede en landgoed het Hengelman in De Lutte, regio Overijssel.

Het biolgische melkveebedrijf Hengelman van Jos en Dorthy Elderink heeft hele goede rauwe melk. Het bedrijf werkt zonder antibiotica en voert speciale kruidenmengsels (net als wij en Remeker) om de kwaliteit van de melk verder te waarborgen.

De melk is ook erg lekker.

Het bedrijf Bruggert ken ik niet zo goed, ik ken de boer wel maar heb weinig contact met hem.

@Boer Andre

En hoe is het lekker! Wij kunnen niet meer zonder. Ik weet van Jos dat jullie elkaar kennen. Hij vertelde ook dat hij een lezing van Mike had bijgewoond. Ik wist wel dat z'n melk ok was en dat proef je ook!

@Lia

Test van Het Hengelman is ok en je hebt ook een bevestiging van boer Andre erbij :))

Met de melk van de Bruggert heb ik de test nog niet gedaan. En vind het jammer dat ze iets van soja gebruiken. Er zit een duidelijke verschil qua smaak. Daarom gaan we naar Het Hengelman.

 
@mijnlijf: ik weet niet waar je woont in friesland, maar ze bezorgen ook. Dus afhankelijk waar je woont is dat een optie.

 
Ben even benieuwd of iemand nog andere adressen heeft voor de verkoop van rauwe melk in de provincies Groningen en Drenthe.

 
@mijnlijf: ik heb het nog even nagevraagd, maar de route in friesland is rond lemmer. Dus daar schiet jij ook niks mee op.

Ik heb nog een ander puntje. De boerenyoghurt van De Eerste is onderhand een maand of 5 houdbaar. Ik had nog een vergeten gesloten fles in de koelkast staan die dateerde van 1 september. Voorzichtig opengemaakt. Is een tikkeltje zuurder als de verse, maar verder niks aan te zien, ruiken of proeven. Wat een beetje melkzuurbacterien al niet kunnen.

 
@mijnlijf: ze verkopen het dagelijks. Voor zover ik weet leveren zij niet aan een fabriek, maar gebruiken al hun eigen melk voor de eigen kaasmakerij en yoghurt die ze zelf maken. Daarbij hebben ze altijd flessen met rauwe melk in de koeling staan. Ik vind hun melk heerlijk. In een liter fles verschijnt na een dag ongeveer een dikke laag room boven op de melk. Dus zelf slagroom maken kan heel goed met deze melk.

Je moet er wel om vragen, omdat het officieel niet verkocht mag worden. Ze hebben het in een koelcel staan en niet in de winkel.

 
Steelboy Ik ben er vanmiddag naar toe gereden en heb 8 heerlijke liters opgehaald !

Ik heb inmiddels ook al kefir staan .

Op zolder in een donkere doos vlak bij de verwarmingsketel gewikkeld in een deken .

Ben zeer benieuwd .

Man man wat heb ik dat Jaren gemist zeg ! Lekkere rauwe melk vol room Hmmmmmmm .

 
Oh ik dacht dat het 30 graden moest zijn .

Mijn keukenkastjes zijn steenkoud want die zitten tegen de buitenmuur op het oosten Hi hi .

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.783
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan