Ik heb al jaren last van overmatig zweten. Het is veel, ik loop altijd met flinke natte plekken en het ruikt ook niet fris. Ik moet mijn kleren altijd voorbewerken met soda of biotex anders krijg ik de zweetlucht er niet uit in de was.
Ik heb een tijdje geen melkproducten gegeten vanwege mijn darmen en dat is de enige periode geweest dat ik niet of nauwelijks last had van zweten. Mijn darmen werden wel iets beter maar niet helemaal dus toen ben ik begonnen met kefir, meestal van rauwe melk en ik ben ook weer yoghurt gaan eten. Qua darmen was dat een heel goede beslissing (naast ook oa het schrappen van granen) maar het zweten is wel weer toegenomen.
Ik heb de afgelopen weken slecht gegeten, vooral chocolade (veeeel) en ijs (slecht ijs, magnums enzo, ook veeeel). Nu is het dus gewoon weer k*u*t met mijn darmen. Kan wel janken. Eigen schuld natuurlijk. Veel moeite gekost om de knop weer om te krijgen, maar nu weer mn eetpatroon op de rit.
Alleen ben ik het zweten zo zat. Getver, het gaat zelfs zuur ruiken bij mn hoofd en decollete. En ik werk in de zorg, en ik dans met verschillende partners. Daar sta ik dan zuur te ruiken, met plekken onder mn oksel, op mn rug, op mn buik. Want zo erg is het dus nu. Ik kan wel janken. Dus nu sinds een paar dagen de melkproducten er weer uit. Maar mn darmen zijn nog steeds beroerd. En ik weet gewoon even niet waar ik het zoeken moet. Wat moet ik dan? Ik kan al zo weinig eten. Nu eet ik wat meer noten, geweekt en geroosterd of notenpasta, maar daar ben ik ook niet blij mee. En elke maaltijd groente en iets van vis vlees of ei met kokosolie vind ik ook niks en bovendien onbetaalbaar. Daarbij heb ik ook het idee dat mn darmen niet blij zijn met noten. Kokos weet ik niet zeker.
En dan is er naast de kwestie van mn darmen en het zweten ook nog het probleem dat ik mn yoghurt enzo zo lekker vind dat ik niet stop met eten. Gevalletje van vervanging van mn chocoladeprobleem. 3 liter griekse yoghurt op een dag. Dat is gewoon veel te veel, ik groei dicht. Dus ook om die reden heb ik even besloten om geen melkproducten meer te nemen. Want wat ik niet heb kan ik ook niet op eten.
Eigenlijk zijn het dus 3 dingen: - mn darmen: wel yoghurt. - Het zweten. Melkproducten schrappen. - Het overeten. Minder als ik geen yoghurt in huis heb.
Graag tips, wat kan ik aan het zweten doen? Want eigenlijk wil ik wel weer melk gaan nemen.
- bakingsoda, kokosolie, h2o2, kristalsteen, maar ook de agressieve troepdeo's, het werkt allemaal niet.