Noor,
Het heeft zuiver een biologische oorzaak. De hormoonklieren zijn fysieke organen die fysiek gevoed moeten worden. Het effect op je geestelijke functioneren is niet te onderschatten, alles hangt met alles samen. In de westerse wereld hebben wij de domme fout gemaakt om lichaam en geest van elkaar te scheiden. Terwijl ook de hersenen een fysiek, biologisch orgaan zijn dat evengoed de juiste voedingsstoffen behoeft. Een bord goed eten zou dus wel eens vele malen effectiever kunnen zijn dan welke psychotherapie dan ook!
Bedenk dat alle hormoonklieren de volgende voedingsstoffen nodig hebben: verzadigd vet, cholesterol, eiwitten, mineralen, vitamine C. Je merkt nu al dat je vooruitgang hebt geboekt op basis van voeding die deze stoffen in ruime mate bezit, maar je kunt niet verwachten dat je een hormonale disbalans heel snel kunt verhelpen. Evt. zou gerichte natuurlijke hormoontherapie onder begeleiding van een deskundig persoon je verder kunnen helpen, anders zul je de natuur haar koers moeten laten varen en geleidelijk jezelf helen op basis van de juiste voedingsstoffen. De eerste resultaten zijn er al, als je in een andere topic schrijft:
Quote:
Door de extra vetten die in inneem merk ik dat mijn huid eindelijk gevoed word. Door alle berichten dat vet ongezond was heb ik de helft van mijn leven bijna vet loos doorgebracht. Op uitzondering van een klein beetje olijf olie. Nogal logisch dat mijn huid zo schilferig en droog was. Ik smeerde me kapot van buiten terwijl ik van binnenuit moest smeren.
Dit is een succes te noemen en er is niets wat meer motiveert dan succes!
Mike