Interessant topic!
Ik zweette tot aan een aantal jaren geleden erg veel, vooral onder m'n oksels (net als m'n vader vroeger), was echt een probleem waar ik me voor schaamde. Sinds een paar jaar is dat zweten helemaal gestopt. Was ik wel blij mee, vanwege het ongemak voorheen, maar het lijkt me niet gezond om helemaal niet te zweten.
Nu las ik dat het wel eens met m'n bijnieruitputting te maken kan hebben. Dat er eerst juist overmatig veel stresshormonen worden aangemaakt totdat de bijnieren echt uitgeput raken en dat het dan 'op' is. Kan dat klopppen?
Nu merk ik dat ik de laatste tijd weer een klein beetje begin te zweten, dus dat lijkt me een goed teken
Oren zaten vroeger ook vaak verstopt en moesten uitgespoten worden, ook vaak bijholteonstekingen. Dat is in de loop der jaren overgegaan, ik weet niet precies waarom. Ik heb wel oorsmeer wat ik dagelijks na het douchen verwijder, maar het raakt niet meer zo gauw verstopt.
Vet haar idem dito. Plus jeuk op hoofdhuid met van die korsten. Eczeem op hoofdhuid had ik soms ook, maar dat is verdwenen na gebruik van natuurlijkere shampoo.
Nu ben ik sinds kort na een tip van akkelien een tonic van appelazijn dagelijks op m'n hoofdhuid aan het smeren en de jeuk is weg en de roos en korsten zijn ook een stuk minder aanwezig plus minder vet haar! Dus het lijkt dat er wat schimmel is weggewerkt :wink:
Ook smeer ik het op een eczeemplek op m'n wang en die verdwijnt ook langzaam. In een lagere concentratie dep ik de appelazijn op de rest van m'n gezicht en die is nu ook minder vet en ziet er beter uit. Ook een gist/schimmel aangepakt wellicht.
Het lijkt wat dat betreft dus de goede kant op te gaan. Misschien hebben anderen hier ook baat bij.