Bericht van Willem Engel op Facebook (bericht van gister)
Meld je aan bij Facebook om te delen en contact te maken met je vrienden, familie en mensen die je kent.
www.facebook.com
Een mooie demonstratie tegen het verschrikkelijke beleid, vandaag in Rotterdam. De toeslagenaffaire sleept zich voort, maar er is wel meer oog voor de gevolgen hiervan. De sprekers van vandaag waren de mensen die slachtoffer zijn geworden van een medogenloze en wraakzuchtige overheid die haar verlies en fouten niet wil toegeven.
Ongelofelijk als je ziet hoeveel geld er wordt geinvesteerd in het C19 verhaal, de proxy oorlog in de Oekraine en de klimaatgekte. Europa is failliet maar de geldkraan gaat verder open. Net als bij de zorg waar geen cent meer naar toe mocht, wordt ook bij deze affaire getraineerd en daarmee het leed vergroot en in stand gehouden.
Mooi was het om te zien dat veel mensen die zich hebben verzet tegen de mensonterende maatregelen van de afgelopen 2 jaar ook hier aanwezig waren. Deze mensen zien dat het niet om een incident of om onkunde gaat, maar om een systeem dat de burger probeert te vermalen en te kneden naar gehoorzame en slaafse burgers die alles wordt afgepakt; inkomen, huis, zelfs kinderen worden onteigend. 'you will own nothing and will obey' is de echte slogan van de tirannie achter dit systeemfalen.
Wat ook erg zichtbaar werd is de totale disconnect tussen burger en politiek. Ja, Omtzigt, Leijten, Azarkan en Marijnissen waren aanwezig, en dat is goed, maar wat waren ze ongemakkelijk tussen het gewone volk. Natuurlijk goed dat ze er waren, toch vraag ik mij af wat de primaire motivatie is van deze politici; zieltjes winnen? Laten zien dat het systeem uiteindelijk wel werkt? Op de procedure zitten, zodat het in ieder geval netjes gebeurt?
Hilarisch was het dat Renske mensen aansprak als de 'groep van Willem' en of ze hun mond wilde houden. Deze mensen stonden hier voor de kinderen, niet omdat ik ze had gestuurd, maar uit vrije wil, dat heet het volk Renske. De gekte werd compleet toen ook de organisatie mij vroeg of ik 'mijn' mensen wilde aanspreken. Ik kwam daar uit solidariteit voor de slachtoffers en ik neem aan dat iedereen aanwezig om die reden daar was. Is het nu echt zo moeilijk om voor te stellen dat dat mensen vrije wezens zijn die uit eigen beweging zich uiten? De politiek heeft nog veel te leren over het volk.
De demonstratie was prachtig verzorgt, BNers die een video boodschap brachten en hun medeleven uitspraken en ongeloof over hoe dit kon gebeuren. Ook de directeur van Amnesty was aanwezig, die kon eigenlijk geen goed meer doen en werd met boe geroep ontvangen en weg gehoond, triest om te zien, maar wel heel begrijpelijk, want wat heeft deze organisatie zich als schoothondje van de macht opgesteld.
Er waren ook toespraken van de advocaat, Eva Gonzales Peres, die dit dossier aan het rollen kreeg en van de voorzitter van de politiebond(NPB), Jan Struijs, die oprecht waren en binnenkwamen. Door dit soort mensen is er nu aandacht voor dit schandaal. Wij mogen het hier niet bij laten. Waar zijn die 1115 kinderen die zijn vermist? Waarom worden de ouders monddood gemaakt? De beerput moet helemaal open.
Wat mij ook goed stemde was het gesprek met een SPer die heel goed snapte en kon verwoorden dat de toeslagen affaire, de boeren onteigening, de C19 maatregelen, jeugdzorg en zo vele andere op het oog op zich zelf staande schandalen dezelfde oorsprong hebben; een machtbeluste overheid die alle menselijkheid kwijt is en alleen nog maar dwang, surveillance en controle nastreeft.
Veel verdriet en woede was er bij de mensen die nu eindelijk een stem kregen. De roep om erkenning en schadeloosstelling is pas het begin. De willekeur en misdadigheid van het beleid moet stoppen en natuurlijk moeten de verantwoordelijken voor de rechter komen. Vandaag was een klein stapje in de goede richting maar vooral het samenkomen van meerdere stromingen die vechten voor het zelfde doel: Liefde, waarheid, vrijheid.
Demonstratie – Steunbetuiging voor de slachtoffers vd toeslagenaffaire 16 April 2022 Rotterdam 12:00 Kruis Plein De regering Rutte heeft de onder Rutte III door onrecht veroorzaakte schrijnende nood, nog steeds niet of amper opgelost, zoals door het zorgen voor liefdevolle hulp, een goede...
samenvoornederland.com