Viruswaanzin/Viruswaarheid

Mooi op tijd!
Krijg hem niet aan de praat, jullie wel?
De podcast lukt wel :unsure:

Een geweldige uitzending. Ik ben het niet met alles eens, maar desondanks is het begeesterend.

Dorothé
Ik ben nu halverwege, maar voel nu al de behoefte om te reageren.

Willem slaat m.i. de plank mis met zijn filosofie dat werkelijk alles uit de mens zelf komt. Zo zijn de wereldheersers beschadigde kinderen met licht autistische trekken die hun omgeving prikkelvrij willen maken. Nee, Willem, het zijn genocidale maniakken die regelrechte satanische rebellie vertonen tegen God en Zijn allerhoogste creatie, de mens, geschapen in Zijn evenbeeld. De mens is niet genocidaal van zichzelf, maar is hier (helaas) wel toe in staat door demonische misleiding en bezetenheid. Willem hanteert de illusie van het Zelf m.b.t. het probleem.

Hij gaat mee met de visie van Shohreh dat de mens geen God nodig heeft, mits hij beschikt over een moreel kompas. Opnieuw die illusie van dat Zelf, deze keer m.b.t. de oplossing. Hij noemt een moment in zijn leven toen hij bijna afgestudeerd was en zijn eigen stem hem vertelde dat hij zijn passie (dansen) na moest volgen en toen werd alles kalm en helder en was er geen twijfel meer mogelijk dar dit de juiste weg was. Dat was dus een spirituele ervaring en dat was niet de stem van Willem maar die van God. Of Willem dit nu erkent of niet, hij wordt gestuurd door God en hopelijk kont hij daar ooit eerlijk voor uit.

Hij geeft aan zelf kindertrauma's te hebben opgelopen a.g.v. opgroeien in een gebroken gezin, waar hij therapie voor heeft gehad. Veel van dergelijke therapeutische behandelingen gaan uit van de illusie van 'fixing self with self'. Als je 1 ding leert bij AA, dan is het wel dat dit een onmogelijkheid is en dat alleen overgave aan God de oplossing is. Jammer dat ook Willem.nog zo in dat Zelf blijft hangen.

Mike

Laatst bewerkt:
Ik ben nu halverwege, maar voel nu al de behoefte om te reageren.

Willem slaat m.i. de plank mis met zijn filosofie dat werkelijk alles uit de mens zelf komt. Zo zijn de wereldheersers beschadigde kinderen met licht autistische trekken die hun omgeving prikkelvrij willen maken. Nee, Willem, het zijn genocidale maniakken die regelrechte satanische rebellie vertonen tegen God en Zijn allerhoogste creatie, de mens, geschapen in Zijn evenbeeld. De mens is niet genocidaal van zichzelf, maar is hier (helaas) wel toe in staat door demonische misleiding en bezetenheid. Willem hanteert de illusie van het Zelf m.b.t. het probleem.

Hij gaat mee met de visie van Shohreh dat de mens geen God nodig heeft, mits hij beschikt over een moreel kompas. Opnieuw die illusie van dat Zelf, deze keer m.b.t. de oplossing. Hij noemt een moment in zijn leven toen hij bijna afgestudeerd was en zijn eigen stem hem vertelde dat hij zijn passie (dansen) na moest volgen en toen werd alles kalm en helder en was er geen twijfel meer mogelijk dar dit de juiste weg was. Dat was dus een spirituele ervaring en dat was niet de stem van Willem maar die van God. Of Willem dit nu erkent of niet, hij wordt gestuurd door God en hopelijk kont hij daar ooit eerlijk voor uit.

Hij geeff aan zelf kindertrauma's te hebben opgelopen a.g.v. opgroeien in een gebroken gezin, waar hij therapie voor heeft gehad. Veel van dergelijke therapeutische behandelingen gaan uit van de illusie van 'fixing self with self'. Als je 1 ding leert bij AA, dan is het wel dat dit een onmogelijkheid is en dat alleen overgave aan God de oplossing is. Jammer dat ook Willem.nog zo in dat Zelf blijft hangen.

Mike
Klopt.
Op het einde van de uitzending hebben ze het over man-vrouw-relatie en ook daar zie ik het anders. Willem is progressief en vindt dat men niet bij een partner hoeft te blijven en maakt dat vast aan de leefwijze van de nomaden.

Toch vond ik het een hele mooie uitzending. Het gaf me inzicht in zaken en kanten van Willem die wij nog niet kenden. O.a. zijn jeugd. Ook al ziet hij zaken anders, toch vind ik hem een zeer fijn persoon.

Dorothé

Ik heb geen moeite met zijn openhartigheid, integendeel. Ook heeft hij recht op zijn eigen visie, dat hebben jij en ik ook. Hij daalt hierdoor zeker niet in mijn achting, het is juist goed om fe zien hoe deze voormalige 'liberal' steeds meer opschuift naar conservatief-christelijk denken. Willem komt er wel!

Mike

Laatst bewerkt:
Ik heb het hele interview nu afgekeken. Precies wat jij zegt, Dorothe, zeer vrijzinnige ideeen over monogamie vs. polygamie, waar Shohreh overigens zichtbaar moeite mee heeft. Willem beargumenteert dat monogamie een sociaal-culturele afspraak.is en tegen onze biologie ingaat. Tja, dat je vrouwen niet moet verkrachten is ook zo'n afspraak die tegen de biologie ingaat. We moeten immers zoveel mogelijk vrouwtjes bevruchten voor de voortplanting, nietwaar?

Zelfbeheersing is een teken van beschaving. Was het niet de bedoeling om het animalistische te ontstijgen en een hogere versie van onszelf te naken, teneinde dichter bij God te kunnen komen om Zijn evenbeeld zoveel mogelijk waar te maken? Weer die obsessie met dat Zelf en dat gebrek aan spirituele zelfactualisatie.

Het meest succesvolle culturele model in de menselijke geschiedenis is gebaseerd op monogamie en het huwelijk en daaruit voortvloeiend het gezin. Het heeft geleid tot de westerse beschaving waaruit Willem ook voortkomt. Waarom denk je dat de satanisten juist dit model kapot willen maken en ons in materialisne en lust willen houden?

Mike

Laatst bewerkt:
Broodje apenpokken

Dorothé

Ik zal deze ook nog plaatsen in het topic Rusland (als hij er niet al staat).

Dorothé

• Thanks
Waarderingen: Luz

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.664
Nieuwste lid
pioenroos
Word vaste donateur van dit forum
Terug