Tof dat er toch best veel mensen van het forum gisteren aanwezig waren! ik had er ook graag heen gewild, maar met werk dat niet verschoven kon worden ging het helaas niet. Had eigenlijk wel een wat grotere opkomst verwacht en het zal inderdaad ook te maken hebben met de mentaliteit...
Meestal komen ze pas in actie als de nood echt hoog is en heel veel zien de ernst nog niet genoeg in.
Onze jongste zou deze zomer op vakantie naar het buitenland met een vriendengroep, een deel had zoiets van laat maar zitten, maar er waren ook een aantal die ondanks alle tegenargumenten, besloten om toch te gaan (want ja, een mens heeft toch ook vakantie nodig, hele jaar gespaard, de regels vallen wel mee...etc.) Nou, de vakantiegangers zitten nu op een Grieks eiland met avondklok, niet meer dan 2 mensen in een taxi, alle prijzen verveelvoudigd, al door hun budget heen, met nog 4 dagen te gaan. Best onaardig, maar hebben in een deuk gelegen, hopen dat ze echt pissed off terugkomen. Alle jongeren die op 'vakantie' gegaan zijn hebben ouders met ambtenarenbaantjes, zal wel met de paplepel ingegoten zijn.
De jeugd die thuis gebleven is gaat de 29e ook mee naar Berlijn, maken er een lang weekend van.
We gaan met 9 mensen en waarschijnlijk haken er nog wat meer aan. 1 augustus was goed, laten we de 29e nog groter maken. Qua organiseren heb ik alle vertrouwen in de Duitsers!, grondig als ze zijn. Al zijn er ook nog heel wat volgzame schapen onder hen. Heb al heel wat papiergeld met teksten uitgegeven daar en tot nu toe zijn er slechts 3 geweest die het überhaupt opgemerkt hebben. En maar 1 die er iets over zei, was het wel met me eens. Ook de doktersverklaring uitgeprobeerd in een supermarkt met voorin een koffiecorner, hele discussie gehad, over regels etc, wel gelukt uiteindelijk door het laten zien van dat attest, want ja officieel hè, blijven ze heel gevoelig voor. Maar waar mijn verstand werkelijk van stil stond, was dat niemand daar er ooit over nagedacht had, dat het wel apart is, dat mensen in de koffiecorner zonder mogen zitten en de rest zo'n ding moeten dragen. Sommige dagen kom je veel wakkere tegen en andere dagen, tja, er is nog steeds werk te verzetten.