Viruswaanzin/Viruswaarheid

In de video van Willem Engel gisteren heeft hij aangegeven bezig te zijn met een eigen kanaal. Hij hoopt dat dit eerdaags in de lucht kan. Ik ben zeer benieuwd hiernaar.

De laatste video van WR is weer eens nergens op gebaseerd. Weer afkraken van Viruswaarheid.

Voor wat betreft Robert Kennedy, zoals hij zich gepresenteerd heeft is het naar mijn idee niet aannemelijk dat hij Pro vaccin is. Het lijkt er eerder op dat hij net als Trump voor schone vaccins is. Wellicht heeft dit te maken met HCQ.

Hoewel de moeite van de 7 minuten niet waard, laatste video van WR.

?s=20

Over Anna van Viruswaarheid. Een verkeerd beeld afgeven is natuurlijk nooit de bedoeling. Maar zou het kunnen zijn dat Willem Engel haar juist in zijn team wil vanwege haat vegetarische levensstijl? Zo van alles wat zodat ook de groenen getrokken worden naar Viruswaarheid. Daarna misschien dat ze wakker worden. Misschien speelt Anna wel een rol in het team van Viruswaarheid zonder dat ze dit misschien zelf weet.

In het begin van dit filmpje geeft Morry aan dat hij met .... sinds 8 augustus een relatie heeft. Een vrijheidsstelletje. Er waren al geruchten over. Gaat dit over Anna Zeven? Staat hij naast haar?

Ik noem het maar even.

Ik heb zelf ook niets met Anna, maar denk wel dat zij - nu even los van of ze wel of niet de juiste info heeft verspreid - een factor is in Viruswaarheid, die weer een ander publiek aantrekt dan Willem, Jeroen en Morry. En in die zin dus nuttig is om de beweging te vergroten.

@Wida, juist ja, exact mijn gedachten over Anna. Zij speelt een rol en is hierop geselecteerd.

In het begin van dit filmpje geeft Morry aan dat hij met …. sinds 8 augustus een relatie heeft. Een vrijheidsstelletje. Er waren al geruchten over. Gaat dit over Anna Zeven? Staat hij naast haar?
Ik weet het bijna wel zeker. Laatst bij een Zoom-meeting was ze niet op afstand maar bij Morry thuis. Ik vond dat al apart. Ze zijn nu dus een koppel. Ik denk dat Anna veel kan leren van Morry en ik wens ze veel geluk.

Mike

@Mike , goede mail naar viruswaarheid , ben het eens ...., ben benieuwd of er enige reactie volgt . Gr Assie .

Mee eens assie was een dijk van n brief die mike geschreven heeft.

Complimenten mike.
Ben idd ook erg benieuwd naar de reactie, maar het was precies to the point en mi toch met zorg en respect geschreven.

@Mike

Ik heb jou afgelopen weekend in de Podcast, maar nu ook hier in dit topic een aantal keer over de generaties horen spreken.

Welke definitie hanteer jij? Ik heb namelijk door de jaren heen gemerkt dat die generatie terminologie totaal geen algemene consensus heeft, en ook per demograaf kan verschillen.

Jij en Henk identificeerden jullie eigen generatie zowel als Babyboomers als ook generatie X maar deze 2 generaties zijn in algemene demografie totaal verschillend en eigenlijk ook altijd gescheiden genoemd. Babyboomers zijn volgens de definities die ik het vaakst tegenkom de mensen die zijn voorgekomen uit de zogenaamde "Babyboom" die na de 2e wereldoorlog heeft plaatsgevonden. Deze mensen worden (grofweg) geplaatst als geboren tussen 1945 en 1955. Soms tellen ze de boomers door tot aan mensen geboren in 1966.

Hierna volgt Generation X, ook wel "The lost generation" genoemd en ook vaak aangeduid als "de koude oorlog" generatie. Deze generatie heeft wel vrij lang geduurd, maar ook hier weer geen algemene consensus. Generatie X wordt vaak aangeduid als de mensen die geboren zijn van 1960 t/m 1985. Sommige instanties scharen echter mensen die in de vroege jaren 80 zijn geboren, weer als Millennials.

Ik persoonlijk vind het erg vage kaders en kan er eigenlijk niet zo heel veel mee. Ik vind mensen die in de jaren 80 zijn opgegroeid totaal niet lijken op mensen die in de jaren 90 zijn opgegroeid, en hoewel het wellicht in grote lijnen een bepaalde indicatie kan geven over hoe die mensen in het leven staan, is het verder weinig concreet.

Ter illustratie, vergelijk Thierry Baudet eens met Anna Zeven. Beiden geboren in 1982, maar daar houdt het qua overeenkomsten ook wel echt op.

Een generatie is m.i. 20 jaren. De naoorlogse generatie, de 'baby boomers', is dus van 1945-1965. Dan komen de 'late boomers' (gen X), van 1965-1985. Dan gen Y, de millennials (maar deze worden vaak al vanaf 1980 meegerekend) van 1985-2005. En nu komt gen Z, de kinderen van de millennials. Je hebt gelijk dat de 'early boomers' behoren tot de 1e generatie na de oorlog, dus dat maakt het verwarrend. Gen X, waar ik toe behoor (geboren in 1967) wordt nl. ook gezien als 'boomers' in de terminologie.

Mike

Kijk nu snap ik in elk geval hoe ik het binnen jouw redenatie moet zien.

Voor mijn gevoel, begint de  "Millenial" generatie ergens rond 1985/1986. Dit zijn de kinderen van de oudste generatie Xers als het ware. Deze mensen zijn wat mij betreft geboren vlak voor een groot omslagpunt in de geschiedenis, namelijk het einde van de Koude Oorlog en het vallen van de Berlijnse muur, waarbij we ook nog een eerste golfoorlog hadden. Millenials hebben dit niet echt bewust meegemaakt, simpelweg omdat ze nog baby/peuter waren. Ik zie zodoende Thierry Baudet en Anna Zeven allebei als mensen uit het staartje van generatie X.

Over Anna zelf kan ik wel zeggen dat ze erg zoekende lijkt, en nog niet echt volledig weet wie ze zelf nu precies is! Laten we hopen dat deze tijd wat dat aangaat duidelijkheid brengt voor haar.

Dit was iets wat de laatste dagen ook bij mij vragen op deed roepen en nog niet over uit ben. Eerder dacht ik ook dat dit alles met een generatieverschil te maken heeft. Maar uit alle generaties komen verschillende meningen. Vandaar dat Willem Engel er slim aan heeft gedaan om in zijn team op meerdere generaties te selecteren waaronder ook Anna.
Het heeft natuurlijk ook met de instelling van de mens zelf te maken en de omgeving. Hier kan ik mezelf ook over verbazen. Velen om mij heen van meerdere generaties zeggen tegen mij dat je geen invloed hebt op de wereld. Dat het beter is om te stoppen met zo druk maken erom en daarmee bezig te zijn. Ik moet eerlijk bekennen dat het wel dingen zijn waar ik over nadenk. Op het moment dat je weer met beide benen in de werkelijkheid staat denk ik ook wel eens, wat heeft het allemaal voor zin en ervaar ik geen enkele motivatie meer op sommige momenten. Maar goed, dat is de confrontatie met hoe de wereld is gemaakt in tegenstelling tot wat de wereld behoort te zijn.

Op het moment dat je weer met beide benen in de werkelijkheid staat denk ik ook wel eens, wat heeft het allemaal voor zin en ervaar ik geen enkele motivatie meer op sommige momenten.
Nihilisme en defaitisme zijn geen optie. Dan is alles reeds verloren zonder enige strijd.

Mike

@Binc

De mindset van mensen dat je geen invloed hebt op de wereld is compleet nihilisme. Sterker nog, quantum fysica stelt precies het tegenovergestelde, namelijk dat jij als individu invloed hebt op het voltallige universum.

Als je als persoon geen invloed hebt op de wereld om je heen, dan zouden dingen als de Chernobyl ramp ook niet gebeurd zijn.

Uiteraard begint dit met kleine dingen, maar het kan soms grote gevolgen hebben.

Een persoonlijk verhaal:

In 2015 had ik met een aantal buren een burgerinitiatief . Ik heb hierover uitgebreider in mijn voorsteltopic geschreven. Op een zeker moment in 2016 moest in het gebied waar nu onze permacultuur tuin ligt, de grond gesaneerd worden, vanwege allerlei soorten bodemvervuiling. Dit saneren was de verantwoordelijkheid van de Gemeente Den Haag. Hier liep het project een beetje spaak, simpelweg omdat de Gemeente gewoon niets deed. Onze groep heeft veel contact gehad met diverse gemeente ambtenaren om maar voortgang te houden, maar elke keer kwam er gewoon helemaal niets van terecht.

Op een avond in 2017 was ik er helemaal klaar mee! Ik heb een e-mail gestuurd naar de wethouder buitenruimte in Den Haag. (Toentertijd was dit Richard de Mos). Deze e-mail was niet mals.

Tot mijn verbazing kreeg ik de volgende dag gewoon reactie! Richard wilde een afspraak maken om eens te praten, en als het hem niet zou lukken zou hij een collega wethouder sturen. Uiteindelijk werd het wethouder Guernaoui die langs is gekomen en de situatie persoonlijk is gaan bekijken. We hebben een zeer goed gesprek gehad, en toen de wethouder met eigen ogen zag dat de gemeente gewoon stagneerde, werd van zijn kant ook ineens een lobby opgestart. Anderhalve week later ging de eerste schep (lees graafmachine)  aan het werk!

Je hebt als eenling heel veel invloed op de omgeving! Je moet er echter wel moeite in steken. Het komt namelijk niet vanzelf.

@Charza, Uiteraard snap ik wat je zegt. Ik ben er zelf niet over uit of het echt invloed is of een bijdrage leveren. Dit verhaal had ik destijds meegekregen in je voorstel topic. En wat je schrijft is natuurlijk exact zoals het moet. Degene verantwoordelijk houden waar die verantwoordlijk voor is.
Goed initiatief zoals je dat gedaan hebt en nog beter dat het gewenste resultaat er uiteindelijk uit voort is gevloeid.
Hier soortgelijke situatie. Of eigenlijk situaties. het leid tot bureaucratie al die initiatieven. Hier komt er geen eind aan. Bij mij gedoe met de woningen hier en niemand die thuis geeft ondanks beloftes. Dus ook hogere instanties aangeschreven voor meerdere issues. Dit staat verder enerzijds los van de corona anderzijds toch ook weer niet omdat dezelfde instanties beperkt zijn in acties. Ik doel meer op grotere dingen in de wereld. De feedback die ik telkens weer opnieuw krijg is dat wanneer ik vol positieve enthousiasme en energie ergens voor ga dit resulteert in teleurstelling.
Juist omdat andere mensen vinden dat je ook teveel met de wereld bezig kan zijn. Het blijft aan me vreten. Zo ervaar ik het inmiddels ook al een poosje.
Ook wanneer ik dingen onderneem om het los te laten blijft het vreten. In mijn omgeving hoor ik niet anders dan dat ik mensen moet laten doen wat ze doen en er niet mee moet bemoeien en bezig zijn. Ik denk dat ze gelijk hebben aangezien ik inmiddels dit punt zelf ook wel enigszins heb bereikt. Bij mij begint het te vreten wanneer iemand tegen me zegt het niet eens te zijn met de maatregelen maar dan ook zeggen: denk je nu echt dat ik me druk ga maken om een karretje in de winkel? Of het doorgeven van adresgegevens aan de horeca? Waarom zou ik?
Dan dat gedoe met al die kliekjes zoals Mischa Kat, Wouter Raatgever etc.

Voorlopig heb ik er echt even genoeg van en doet de wereld het maar een beetje minder met mijn inzet. Precies om de reden dat men mij voortdurend wil beschermen met woorden als, ik wil voorkomen dat jij volgend jaar weer teleurgesteld word als FvD of Wilders weer niet de grootste partijen worden. Niet gezegd het niet kan natuurlijk want de linkse partijkartellen halen alles uit de kast om te voorkomen dat FvD en Wilders de verkiezingen gaan winnen met de meeste onnozele en domme acties. Daar niet van. Het feit dat mensen het niet zien maakt het alleen maar nog onbegrijpelijker voor mij. Maar goed, dat wil niet zeggen dat ik niks doe. Wel minder mee bezig zijn om verdere demotivatie te voorkomen.

Binc,
Probeer vooral die dingen te doen die energie opleveren en contra voorgoed uit je leven te bannen.
Je zult zien dat er dan wel degelijk een last van je schouder valt en je energie terug krijgt.
Mijn 2 centen.

Dat je geen invloed zou kunnen uitoefenen op je omgeving is zowat de grootste leugen die men de mensheid heeft willen aanpraten ..

Forum statistieken

Onderwerpen
4.536
Leden
8.662
Nieuwste lid
Magda Van Bladel
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan