Voor alle mannen die meelezen:
Kijk goed naar wat hier gebeurt. De grootste denkfout die wij mannen kunnen maken is dat we onder de illusie verkeren dat vrouwen precies hetzelfde zijn als wij. Bedenk ook dat je je hele leven onderhevig bent geweest aan een jou aangepraat mensbeeld vanuit de link-progressieve 'gelijkheids'filosofie van een 'maakbare' mensheid.
Mannen en vrouwen zijn elkaars directe tegenovergestelde. Alles wat een man is, is een vrouw niet en andersom. Wat vrouwen doen om zich in de machtskring van mannen te begeven is wat er hier gebeurt: focusen op uitzonderingen op de regel en incidentele voorbeelden aanhalen van krachtige vrouwen met leiderschapskwaliteiten. Dit komt omdat vrouwen me-denkers zijn, alles betrekken ze op zichzelf, het zijn geen big picture-denkers die algemene en grotere patronen zien. Dat ene voorbeeld weerspreekt nl. het algemene beeld dat vrouwen hopeloos falen in leiderschapsposities, maar hun hoop is dat mannen hun logica aanwenden door in te zoomen op slechts enkele gevallen en dit dan extrapoleren naar het algemene beeld, waardoor mannen de foutieve aanname krijgen dat vrouwen net zo goed of slecht zijn in leiderschapsposities als mannen. Daarom focust Joke op enkele verstandige vrouwen hier actief op het forum, daarbij voor het gemak voorbijgaand aan de HORDES onverstandige exemplaren binnen haar eigen soort buiten dit forum om. Als ze de kans had gehad om mij hier in persoon op aan te spreken zou ze nog haar charmes in de strijd hebben gegooid en/of op mijn ego ingespeeld.
Een wijze leider kijkt niet naar individuele gevallen, maar naar algemene patronen. Hij moet een helicopter view hebben, omdat hij verantwoordelijkheid moet dragen voor een groot collectief. Ook doorziet een wijze leider de sluwe trucs en manipulaties van vrouwen die zich in zijn machtskring willen begeven. Mannen koppelen macht aan verantwoordelijkheid, vrouwen willen enkel macht zonder enige verantwoordelijkheid. Die mannen die uit zijn op het laatste zijn gefeminiseerde, zwakke mannen en dus ONGESCHIKT voor machtsposities, net zoals vrouwen dat zijn. Vaak zie je dat dit soort mannen vanuit de achtergrond worden aangestuurd door vrouwen. We hebben het gezien bij Yoko Ono, die John Lennon bespeelde en uiteindelijk The Beatles ten val heeft gebracht, zij was de destructieve macht achter de troon. Er zijn talloze voorbeelden te geven door de hele geschiedenis heen. Vrouwen en zwakke mannen zijn geen bouwers, het zijn afbrekers. Ik houd dan ook mijn hart vast voor Viruswaarheid nu Anna Zeven en Morry Krispijn een 'setje' zijn.
Mike